Uimahallin pääovi

Uimahallin pääovi on ollut keväästä asti suljettuna ja näin vaikeutuu invalidien pääsy itsenäisesti ja jopa avustajan kanssa sisäänpääsy hankaloituu kynnysten ja painavan oven vuoksi.
Asiasta on otettu yhteyttä minuun ja sitten olen tehnyt liikuntatoimelle asiasta tiedustelun mistä johtuu viive korjaamisesta?
Lieksan seudun invalit ry sihteeri Markku Korpinen

46

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • havukka-aho

VIELÄKIN. Ei ole totta Hyvä lieksa, että otatte kantaa tällä tavalla vanhusten ja vammaisten kulkemisen helpottamiseksi. Tiedänpä, mitä ajattelette asioista. Täydellistä välinpitämättömyyttä.

• Outoa1

Voihan Lieksa...

• Haloo Lieksa

Kaupungilla ukkoa töissä enemmän kuin laki sallii ja asiat rempallaan!!!

• Kaupunkilainen3
        Haloo Lieksa kirjoitti:

Kaupungilla ukkoa töissä enemmän kuin laki sallii ja asiat rempallaan!!!

Kaupungin työmiehet osaavia miehiä paikallaan. Taasko se kateus iski?

• "Poika kävi polkua pientä ja kaitaa ja kaikki oli ihanasti rempallaan"

Mökki oli pieni ja köyhänlainen vaarilla tyttö, tyttö niin sinisilmä.Poika oli nuori kuin markkinavarsa ja pojan sydän ihanasti rempallaan." toivelaulut 4 s 182

Jospa tulisi asia kuntoon kuin jenkkaa hypätessä MK

• ei ole varaa eipä

Ei sitä voi korjata säästösyistä ja toisekseen eipähän talvella lämpö karkaa jos ovi pysyy kiinni!

• SoitHaut

Lukkoseppä ei ole vaivautunut paikalle. Siitä kenkä puristaa.

• Minulla on hyvä ehdotus laitetaan kenkä lukkoliikkeen ovenrakoon, yleensä sillä tyylillä voi saada vaikka työtä Heh MK

• kaaje1

Miten olisi, miks ovet ei aukene, kappale.

• Horto Kaalo Yle elävä arkisto kuultavissa MK

• Liikuntatoimen vastaus, ovitutkan korjaus on tilattu toukokuussa Lieksan lukkosepoiltä ja asiasta on muistutettu sääännöllisesti tilattu osa on kuulemma tulossa tämä oli lukkosepän vastaus.
      Eli eikö ole hidasta ihan kuin speden filmissä rautakaupassa MK

• ????????????????????

lieksaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Kyrpä-Jooseppi!

(on tilattu toukokuussa Lieksan lukkosepoiltä ja asiasta on muistutettu sääännöllisesti tilattu osa on kuulemma tulossa tämä oli lukkosepän vastaus.)

Siitä menen jo takuuseen ettei Lieksan lukkosepät itse viivyttele tilausta /toimeksiantoa noin pitkään eikä kukaan muukaan lukkoliike suomessa!

Joten kai Korpinenkin jo tajuaa missä se ongelma on !
        Osat on tilattu vasta silloin, kun ovista nousi isompi älämölöö1
        Pisteet tällä kertaa Korpiselle ..10

• syksy jo saa

Liekkö tilattu,epäilen vaan...Kaupungin kinteistöjen hoito/huolto tomii kuin Venäjällä.....

• Eilen viimeksi on liikuntatoimenjohtajan mukaan asiaa tiedusteltu ja asiasta olen tehnyt kirjallisen kyselyn johon tuo vastaus sekä tapasin virkamiehen myös henkilökohtaisesti ja sama juttu eli ja asia johtuu nyt tuosta toimijasta MK

• Atooppinen iho

Sen voi säästötoimenpiteiden alkaessa SULKEA. Ensinnäkin siellä on vesi sellaista, etttei herkkäihoisilla ole sinne asiaa. Saa iho-oireita kun klooria tai pesuainetta liikaa. Nurmeksen kylpylässä tätä ongelmaa ei ole, eikä Rauhalahdessa. Myös Nokian kylpylän vesi erinomaista. Toisekseen, jjos ajattelee, että mitä bakteeripesiä ne on niin hyi hyi.

• Lieksan uimavesi on kloorivapaata koska se puhdistetaan toisin ja ongelmasi johtuu sitten muusta ?veden laatua tarkkailaan.MK

• Atooppinen iho

Jaa, sinä olet siinäkin piällysmies Sitten se on pesuaine. Kotona normivesi suihkussa ei aiheuta oireita ja jumaliste totta joka sana.

• Jokaisella voi olla mukana oma pesuaine jos tuolla oleva "käsienpesuaine" jota kenties olet käyttänyt aiheuttaa oireita.
      Olen kyllä aikanaan tuotakin asiaa tutkinut entisessä työpaikassa ja jopa tehnyt tutkimuksen miten seurataan pesuaineohjeita ja myös työsuojelukouluttajana siitä puhunut ja yksi aine poistettiin käytöstä joka juuri aiheutti kynsivallitulehduksia ja naisille omi vaivoja ja hengitystie oireita oli klooropitoinen pesuaine ja kuuma vesi.
      Mutta uimahallissa on myös ohjeistukset noista uimapuvuista joiden kanssa ei saunaan joten olisiko se jokin häiritsevä asia tai millainen tekstiili sinulla on sitten yllä koska jotkut niistäkin todella ärsyttää ihoa runsaiden pitoisuuksien mukaan jopa jotkut uudet ulkolaiset petivaatteet.MK

• Virallinen normi

Virkamiehen "kohta" on kolme vuotta.

• Atooppinen iho

En ole koskan käyttänyt uimahallin pesuaineita. Aina mukana omat sopivat ja älä nyt sotke tähän petivaatteitani tai yleensä. Pesen uudet ostamani vaatteet, lakanat ym ennen käyttöönottoa LV pesuaineella ja lisähuuhtelun kera. On kunnollinen pesukonekin sitä varten ostettu, mihin ei jää pesuainejäämiä. Vieläkö jatkan ? Jos olen käynyt lieksan uimahallissa niin iho ns räjähtää. Tätä on muutkin sanoneet. Jospa et opettaisi isääs nu......n

• Jos ja kun noita asioita tulisi todella terveyden hoidon tietoon ja terveystarkastaja on sitä varten ,että hän valvoo mutta tietysti pitää olla tuo omavalvonta myös laitteiden kunnosta huolehtiminen. Kuitenkin en ole se taho vaan sinulla on se ongelma ja varmaan vaikea mutta jos epäilet ns" paskaisuutta" niin ota siitä yhteys sitten ao valvontaan MK
      Ps joskus joutu jopa isää opettamaan jopa veroilmoituksen laatimisessa MK

• Monta kertaa mukana on perintötekijät ja erilaiset allergiat jotka puhkeavat. on kuitenkin muistettava tuo sam asia kuin monessa muussa asiassa, että onko koti liiankin siisti ja mikä on sitten vastustuskyky aina ei pidä käyttää voimakkaita pesuaineita koska siitä iho ei todella pidä.Mikä on sitten kotisi lämpötila sopiva 18-.22 ja kosteus joten hikoiletko siten liikaa. jos lämpötila on korkeampi niin silloin tulee esiin hyvin monta tekijää terveyteen ja jos se on alle 16 niin silloin mahdollista on myös homeitiöt jotka myös voivat aiheuttaa tuota oireilua.

Onko sitten kotona millaisia lemmikkieläimiä tai jopa pölypunkkeja siihenkin on varsinkin talvella hyvä keino petivaatteet pakkaseen. Imuroidaanko teillä joka päivä perhe sairaaksi joilloin pienhiukkset lisääntyvät
      PS olen opettanut isääni joissakin asioissa esim vaikka veroilmoituksen täyttämisessä
      Mutta kuitenkin olen hieman kouluttautunut aiheeseen hoitotyössäni ja sisäilmavastaavana yhdistyksessä ja aiheesta luennoinut eri yhdistyksissä ystävällisesti markku

• Lieksalainen183

Todella hienosti yrität kääntää asian toisen syyksi ja olla pätevämpi kuin erikoistuneet ihotautilääkärit. Siihen ammattiin sinulla tuskin on papereita, olettaisin.

• Minäkö olen aiheuttanut sinulle atooppisen ihottuman ja olen kyllä heidänkin luentoja kuunnellut ?
        Olen mielestäni vain ja ainostaan asian todennut mitä todella tiedän ja mitkä ovat ne tahot joihin voinet asiassasi ottaa yhteyttä
        Toivotaan parempaa elämää MK

• m. korppu

Koneinsinööreillä lienee konstit.

• Käytetään sitten heitä koska asia uimahallin oven suhteen on vielä korjaamatta

• hmmm,,,,,,,,,,,,,,,,

Jospa vesi värjäytyy?

• Ovesta on kyse eikä saunomisesta tässä ketjussa joten toimijoille kilpailijoille olisi näin ollen sijaa ,että hommat pelaisia ajoissa MK

• hehehhee

Joku aina kertoo, et pitää pysyy aiheessa. Joku hyppäs pahasti :)

• Mitä tarkoitat jos oven korjaajaa ei saada niin silloin on sijaa nimenomaan kilpailulle jotta nuo asennukset ei vie noin kauan aikaa.Tuo asia on verrattavissa jo terveudenhuoltoon eikö näitä asentajia ole sitten näillä seuduilla jossa jopa eri lukitusmuotoja tehdään MK

• Uimahallin pääovi toimii jälleen ,eli asia on siten nyt kunnossa kiitos eli työ siltä osin on suoritettu suoraan jälleen kaupungille tiedusteluin ja henkilökohtaisin tapaamisin MK

• muistinko oikein

Äänimäärät muistan.
      Saitko viime vaaleissa 12 ääntä. Edellisissä 27. Ja oliko ennen sitä 44.

• Kuitenkin on hyvä että jälleen kerran tiedän miten asioita hoidetaan ja mikä on todella yhteinen hyvä MK

• Kuten voidaan huomata niin asia on tullut kuntoon eli jälleen myöskin vammaiset pääsevät uimahalliin paremmin

• summer3

Kiitos vaan sulle :)

• summer3

Minä en äänestä yleisen mielipiteen vuoksi tai sen takia, että kun muutkin. Kerroppa nimet, vaikka jo tiedän ketä äänestän, mutta ketkä juuri nämä ovat?

• vihreä0

Pyydä pois vaan. Kohta tulee lisää kun martat ja erkit innostuvat :)

• Joo selkä homma ,että lähdetään noin tekemään puoluepolitiikkaa Joensuulaisen ja Kuopiolaisen sdp hyväksi
        Kuitenkin miten henkilöt sitten hoitaisivat nimenomaan tämänkin asian Lieksassa ei valtuutetut ole saaneet edes nyt hoidettua esteettömyyttä kuntoon kaupungin virastoihin ja ketkä täällä on suurin ryhmittymä
        Mutta tämäkin asia kuten monta muuta asia olen hoitanut Lieksassa yhteistyössä eri tahojen kanssa vuosien saatossa MK 33

• Liikuntamaa Tampereella 7-9-112013 www.fasebook.com

Ahos saatiö apurahan haku käynnissä 31.10.2013 mennessä
      SPR alainen säätiö jakaa kaksi kertaa vuodessa VAU:n toiminnassa mukana oleville ohjaajille ja valmentajille vammaisurheilua ja liikuntaa hyödyntäviin koulutustapahtumiin osallistumiseksi KS verkkopalvelu www.vammaisurheilu.fi
      etusija ovat ohjaat joilla ja valmentajat joilla on jokin toimimis tai liikkumiseste
      MK Lieksan seudun invalidit sihteeri

• Uimahallin pääovi toimii jälleen joten sinne pääsee myös nyt vammaiset paremmin, oikein hyvia kuntoiluhetkiä Teille.

Nyt on aika toimia nopeasti joulupakettien tarpeen ilmoittamisesta tämän kuun aikana esitykset saajista pikaisesti PJ Anterolle eli yhdistyksen jäsenet.

Yhdistyksellä on myös kotitalkkari joka toimii jäsenistön parissa lisätietoa siitä oli jäsenkirjeessä
      Terveisin sihteeri MK

• diipadaapa

Kiitos kun sait uimahallin pääoven kuntoon. Tuhannet kiitokset siitä sinulle.

• Toivottavasti aallot on mukavat, toisaalla kun kirjoitukseni on nähty peikkona.
      On joskus käsittämätöntä sellainen asia kohtelevatko nuo henkilöt todella omia vanhempiaankin tuollaisesti mitä kirjoitukset sisältävät kohtaani, eli tuota nuoruutta ja vanhempia ihmisiä halveksien.
      On kuitenkin nii, että joku nuorenpikin tarvitsee hoivaa eri syistä,
      Tapasin kerran henkilön joka alkoi sättimään noilla käsillä ei ole tehty työtä kysyen mitä teen työkseni kun tiesin tuon seuraavan lauseen niin vastasin toimin kätilönä siksi käteni on hyvät, kuitenkin olen ollut sahalla aikanaan työssä ja sormet on tallella.
      Kun tuli sitten tapaturmasta kyse hän laukoi minun pitää sinua elättää, totesin kyllä hankkineeni aikanaan eläkkeeni( teen työtä vielä) sanoin että sinä voin olla vaikka huomenna itse pyörätuolissa niin hänen arvomaailma oli sitä, että hän toivoo silloin saavansa armopiikin, ettei elämä ole sitten enää mitään.

Eli tuollaisia näkemyksiä on vallalla ja ovatko nuo henkilöt siten kovasti päättämässä meidän ihmisten elämästä? MK

• hei paappa ripa

On se kumma poru ja jorina uimahallin pääovesta, voi aikanen kuitenkin. Hyvä ovihan se on. Mitä siitäkin nyt pitää valittaa.
        Rautaako sen pitäisi olla? Minusta toiminut aina hyvin kuj siellä käyn uimassa ja saunon. Ripa on vähän väärän mallinen, mutta en valita enempi siitäkän. Sinne pääsee hyvin ulos ja sisälle. Mitä vouhkaatte.

• Pääovi oli sähkötoiminen itseavautuva joka oli rikki koko kesän keväästä syyskuun loppuun saakka. Henkilö joka on pyörätuolissa ei siten voi ilman hankaluuksia toimia joten tasa-arvo ei siten silloin toteudu ja yhteiskunnan tulee poistaa nuo esteet se on selkeä lainsäädännöllinen toimi.
      Asia on nyt kunnossa ja siitä asiasta ollaan oltu yhteistyössä ja nyt asia on korjattu kiitos MK

• Kyllä Lieksan uimahalli normaalioloissa toimii oikein mielestäni hyvin ja siten on otettu huomioon myös vammaiset käyttäjät on erillinen sauna johon muistaakseni myös ovi avautuu kytkimestä saunatilassa kiuas on laskettu ja altaaseen on hissi. ja olen myös tehnyt havainnon, että myöskin avustajia on saatavilla onko sitten tukipiste asialla? Itse olin jonkun aikaa avustajana myös pyörätuolissa olijalle.
      Onhan tyoni ollut laitoksessa ueamman vuoden nimenomaan liikuntavammaisten parissa ja aikanaan myöskin teimme erilaisia apuvälineitä vammaisille työssäni ohjaajana, siksi näen asian siltä tasolta mitenkä helotetaan ja annetaan tasavertaiset mahdollisuudet toimia ja tehdä.
      Muistanette varmaan pienen pojan pyörätuolissa joka laulo TV ssä siitä nyt juttu IT lehdessä MK

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5558
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      490
      2543
    3. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1379
    4. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1375
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1089
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      964
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      882
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      877
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      863
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe