miten tehdä mobiilipeli

aloitteleva tiekijä

Elikkäs olisin erittäin kiinnostunut kokeilemaan kännykkäpelin valmistusta ja tarvitsisin hieman apua. Miten homma kokonaisuudessaan toimii? Mistä aloittaa? Miten tehdä kaikki tarvittavat grafiikat, hahmot yms. Ja millä ohjelmilla? Toivoisin että apua saisin :)

32

4502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökhutfrgsa

"Mistä aloittaa?"
      Opettelemalla ohjelmointia.
      Esimerkiksi minä sain aikaan "pelin" joka hyödyntää puhelimen kiihtyvyysanturia. Puhelimessani on Android-käyttöjärjestelmä. Google tarjoaa ilmaiset työkalut Android pohjaiselle puhelimille.

• Kiinnostaa.

No mikset kerro niitä Goglen tarjoamia työkaluja?

• louskuta pellavapäät
        Kiinnostaa. kirjoitti:

Kerro? Mitä seuraavaksi? Kirjoita mun puolesta koodi kun mä en jaksa :D. Äitii, tuu pyyhkiin...et viittis isi leikata mun pihviä ku mun ranne on kipeä...

• Kiinnostaa. kirjoitti:

Android SDK.

• dfhhfljö
        M-Kar kirjoitti:

Android SDK.

On saakelin surkea emulaattori tuossa.

• dfhhfljö kirjoitti:

On saakelin surkea emulaattori tuossa.

Se kehittyi paljon joskus Android 4.1 aikoihin.

• sinappila.
        louskuta pellavapäät kirjoitti:

Kerro? Mitä seuraavaksi? Kirjoita mun puolesta koodi kun mä en jaksa :D. Äitii, tuu pyyhkiin...et viittis isi leikata mun pihviä ku mun ranne on kipeä...

Ootsie sinappikone?

• Anonyymi
        M-Kar kirjoitti:

Android SDK.

Tää Häirikkö levittää Perättömia valheita
        Firefoxista,
        Linuxista
        Ubuntusta.
        ym.

• alkup. kirjoittaja

Tuosta oli jo jotain apua. Unity3D näytti kiinnostavimmalta ja vaikuttaa että se on täydellinen ohjelma. Löytyiskö mistään opastusta ohjelman käyttöön suomeksi?

• haisulivatsakuliaine

Microsoft tarjoaa myös kalut sovellusten tekoon Microsoft Storeen. Ei liene kovin vaikeeta. Vaikeinta on keksiä peli joka kiinnostaa edes itseä eikä ole muilta kopioitu ns. kliseesoppa.

• Sovelluksia kaivataa

Niitähän nyt keksii sovelluksena heti vaikka kuinka paljon, miksi ne pelejä pitäisi olla?

• Anonyymi
        Sovelluksia kaivataa kirjoitti:

Niitähän nyt keksii sovelluksena heti vaikka kuinka paljon, miksi ne pelejä pitäisi olla?

Ohjelmoipa jotain sellaista mitä kukaan muu ei ole koskaan ennen maailmassa ohjelmoinut. Vaikea sellaista keksiäkään.

• mobile basic
    • jugi957
    • KokenutCoder

Mene sivulle www.code.org sielle sua opetetaan. Kun oot oppinu mee www.scracht.mit.edu

• Lintukarhu

Toivottavasti et luule että pelin teko on sitä että kirjoitetaan: öö...ja sit laita ruudulle kolme palloo
      Etkä myöskään luule että se on lohkojen raahaamista paikalleen niin kuin jossain code.orgissa, koska se ei ole kumpaakaan. Täytyy osata ohjelmointikieltä, tuntea silmukat ja funktiot, osata laskea muuttujilla...

Ohjelmointikieltä voi alkaa opiskella vaikka ohjelmointiputkasta(nettisivusto) jossa on kattavat oppaat ainakin c, c , php ja pythonin ohjelmointikieliin. Siellä on myös pelinteon alkeisiin opastava opassarja, mutta ensin töytyy osata kieltä.

Homma kokonaisuudessaan? Noh, kaikki tavallaan löytyy ohjelmointiputkasta. Pohjalla ei niin ole väliä, itse käytän notepad kunhan se ymmärtää osaamaasi kieltä. Kun ohjelma on, alat vain kirjoittaa koodia. Kun koodi on valmis, se täytyy vielä esikääntää, kääntää ja linkittää, johon tarvitset kääntäjän valitsemaasi kieleen.

Toivottavasti tästä oli apua.

• VoiWittu

Miksi nostaa vanha keskustelu

• Kaikkiossooo

Tai sitten vaihtoehtoisesti käyttää Unityä ja blenderiä niin pääsee helpommalla.
        Näillä saa kuka vain tehtyä näyttäviä pelejä.

• Lintukarhu

Terve!
        Minusta tuo ajatus:"Niin pääsee helpommalla"on kaiken kaikkiaan juuri sitä mitä aloittelijat EI kaipaa. Ei onneen ole oikoteitä. Jos ei osaa ohjelmoida, täytyt ensin opetella, ei tässä maailmassa saa mitään ilmaiseksi.

Ja"niillä saa kuka vaan tehtyä näyttäviä pelejä" ... käyttävätkö suuret pelintekijät, vaikka supercell tai Blizzard, unityä ja blenderiä? Niin juuri. Pelifirmat ymmärtävät, niin kuin kaikkien pitäisi ymmärtää, että jos ei osaa ohjelmoida, ei voi tehdä pelejä. Ajattelitko mennä lukioon osaamatta lukea?

Kaiken kaikkiaan: Ei kannata haaveilla pääsevänsä helpolla vain välttääkseen työn. Eikä muöskään kannata haaveilla tekevänsä peliä"sitten joskus kun on paremmin aikaa."Ei ole parempaa hetkeä kuin nyt. Nyt alan opiskella koodausta piste. Nyt eikä sitten joskus. Sitten joskus on sama kuin ei koskaan.

• Kaikkiossoo
        Lintukarhu kirjoitti:

Terve!
        Minusta tuo ajatus:"Niin pääsee helpommalla"on kaiken kaikkiaan juuri sitä mitä aloittelijat EI kaipaa. Ei onneen ole oikoteitä. Jos ei osaa ohjelmoida, täytyt ensin opetella, ei tässä maailmassa saa mitään ilmaiseksi.

Ja"niillä saa kuka vaan tehtyä näyttäviä pelejä" ... käyttävätkö suuret pelintekijät, vaikka supercell tai Blizzard, unityä ja blenderiä? Niin juuri. Pelifirmat ymmärtävät, niin kuin kaikkien pitäisi ymmärtää, että jos ei osaa ohjelmoida, ei voi tehdä pelejä. Ajattelitko mennä lukioon osaamatta lukea?

Kaiken kaikkiaan: Ei kannata haaveilla pääsevänsä helpolla vain välttääkseen työn. Eikä muöskään kannata haaveilla tekevänsä peliä"sitten joskus kun on paremmin aikaa."Ei ole parempaa hetkeä kuin nyt. Nyt alan opiskella koodausta piste. Nyt eikä sitten joskus. Sitten joskus on sama kuin ei koskaan.

Käyttää kuten monet muutkin pelintekijät.
        https://us.battle.net/forums/en/hearthstone/topic/20757587398

Lukioon en valitettavasti enää pääse, olisi pitänyt aikanaan parikymmentä vuotta sitten mennäkin, valitsin amiksen.

• Lintukarhu

Ja scratchia ei mussään nimessä kannata käyttää! Sillä ei voi luoda kunnon ohjelmia. Code.org vain kertoo mistä ohjelmoinnista on kyse, ei opeta mitään oikeaa.

• idea-ensin

Ensinnäkin täytyy olla peli-idea, missä olisi vähänkään tolkkua.
      Jos sellaista ei ole, turha aloitaakaan.

• Lintukarhu

Miksi nostaa vanha keskustelu? Koska joku voi vieläkin haluta apua.

• Metabolix

Hmm...kannattaisikohan minun ruveta pitämään koodausluentoja tällä keskustelupalstalla?:D Ei näytä kovin moni osaavan minkään laista ohjelmointia...joo minulla on tuolla ohjelmointiputkassa muutama opassarja, käykää sieltä katsomassa.

• Lintukarhu

Minähän voisin ruveta pitämään täällä Suomi kaksnelosessa opasta ohjelmointiin!:D Olisiko joku joka Haluaa oppia?

• AlotaerittäinpienlGoal

Unreal Engine / Unity

Blender, hahmojen ja kenttien tekoon.

• AlotaerittäinpienlGoal

Unreal Engine / Unity

Blender, hahmojen ja kenttien tekoon.

• Minteri

Minsterfitine

• Karkeesti-näin

mm QT ohjelmalla
      - Suunittele pelin toiminta.
      - suunittele pelin hahmot tehosteet ukoasu
      - Tee kuvat ja 3d mallit ja äänet.
      - Koodaa pelin runko ja valitse joku vapaa alusta grafiikkamoottori.
      - testaa, korjaaa bugit
      - anna QT, optimoida valmis peli Androit, iOS
      testaa että toimii ja julkaise :)

• Anonyymi

Haluan tehdä oman pelin kerro ohjeet ! Pliide

• Anonyymi

teen kaverini kanssa pelin haluttaisiin että siinä oisi lennokkeja tai autoja ja muita menopelejä olemme kohtuu hyviä koodaamaan tai haluttaisiin että siinä käveltäisi ja kesytettäisiin lohikäärmeitä ja otettaisiin otteluita muita vastaan olemme 10 vuotiaita

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2733
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      46
      1234
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe