Naarat vai urokset...?

Rottatonttu

Olen hankkimassa kesyrottia mutta olisi kiva tietää että kumpia suosittelette tai kumpi sukupuoli olisi parempi vasta alkajalle:)? Olen miettinyt eniten naaraita myutta olisi kiva saada tietoa vähän uroksistakin...?

17

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sedä

      Riippuu mistä tykkäät. Naaraat kipittelee ympäri huonetta, kiipeilee ihmisessään ja keksii kaikkia atleettisia temppuja. Ne pääsee ihan minne vaan haluaa. Urokset taas on laiskempia kellijöitä, jotka ei jaksa seikkailla, vaan torkkuu siliteltävänä. Kummatkin on ihan yhtä hyviä. Ite olen naarasihminen, moni taas tykkää pojista :)

      • Rottatonttu

        Mutta kai ne uroksetkin liikkuu :3?


      • Rottatonttu kirjoitti:

        Mutta kai ne uroksetkin liikkuu :3?

        Liikkuu toki, etenkin nuorina, osa yhtä paljon kuin naaraatkin. Etenkin vanhempina osa laiskistuu kuitenkin paljon et ne lähinnä kellii riippumatossa, tai kömpelöityy niin et on helpompi kävellä kun häkissä on kunnon luiskat eikä pelkät kiivettävät kalterit.


    • Itselläni on ollut aina uroksia, ehkä sillä otin ne alunperin että vanhemmiten yleisesti rauhottuvat ja tulevat silitettäväksi syli vauvoiksi. Eivät kylläkään kaikki, toiset ovat raggareita loppuun asti..menee varmaan maine jos on rapsutus kipeä=). Tytöt ovat hulivilejä ja hiukan "avoimempia" muille ihmisille. Yleisesti kaikki pojat ovat mulla olleet aikalailla tyyliä.."kuka sä oot? En mä tunne sua joten käännän selkäni ja jatkan unia." Pikkusina ne ovat yhtä uteliaita kun tytötkin, miinus puolena pojissa on ainoastaan merkkailu, pikku pissa pisaroita tulee välillä pitkin poikin. Pesukone on keksitty ja tuleepahan siivottua. Tytöt on vaan sekopäitä kiimassa, sehän on kuitenkin aikas usein.. joten otat nyt tästä selvää.

      • Ennen kuin joku aloittelija pelästyy, niin huomiona, että kiima "sekopäisyys" tarkoittaa vaan tavallista villimpää juoksentelua, kättä karkuun menoa ja rimpuilua käsitellessä, ei mitään sen vaarallisempaa :D


      • tulikirahvi kirjoitti:

        Ennen kuin joku aloittelija pelästyy, niin huomiona, että kiima "sekopäisyys" tarkoittaa vaan tavallista villimpää juoksentelua, kättä karkuun menoa ja rimpuilua käsitellessä, ei mitään sen vaarallisempaa :D

        No okei, sekopäisyys oli huono sanavalinta:)mutta käviskö hivenen hullu. Kuitenkin ne on hyvin hyvin vilkkaita neitejä sillon. Ehkä siihen tottuisi... Mun vanhoilla pojilla hyvin vilkas päivä on kun saadaan viiden sekunnin hepuli, normaali pomppuhepuli kestää kaks sekunttia. Pikkujätkät on kyllä kuin tyttörotat:D.


    • gaga802

      Mulla on itsellä nyt ensimmäiset rotat, tyttöjä, alle vuosikkaita ja onhan ne aktiivisia ja ihania :) Joskus otan varmaan poikia tulevaisuudessa, mutta en toistaiseksi lisää rottien määrää.

    • rottayttö

      moikka! ittelläni on 2 tyttöö ja villkkaita on. ja itse ostin eläinkaupasta ja tei ison virheen ei oo kamalan kesyi eli suosittelen ostaa kasvattajalta luovutus ikäsii niin tulee lähempi suhde rottase ja omistajan välille.mutta kyllä meilläkin tytöt nukuu ja löhöö paljon riipuuhan se tietysti yksilöstä.

      • Yleisesti ottaen rotat kyllä tosiaan nukkuu tosi suuren osan vuorokaudesta, omistajan iloksi oppivat tekemään sen silloin kun ei ole ihmisseuraa, ja heräilevät sit leikkimään :) Toki itellä kun rotat on aina huoneessaan vapaana, ne riehuu myös ittekseen eikä aina jaksa herätä moikkaamaan, varmaan enemmän vielä heräisivät kun tulen jos ihminen=vapaus. Mut tosiaan sit ku ollaan hereillä riehumassa, niin kans riehutaan :D


      • tulikirahvi kirjoitti:

        Yleisesti ottaen rotat kyllä tosiaan nukkuu tosi suuren osan vuorokaudesta, omistajan iloksi oppivat tekemään sen silloin kun ei ole ihmisseuraa, ja heräilevät sit leikkimään :) Toki itellä kun rotat on aina huoneessaan vapaana, ne riehuu myös ittekseen eikä aina jaksa herätä moikkaamaan, varmaan enemmän vielä heräisivät kun tulen jos ihminen=vapaus. Mut tosiaan sit ku ollaan hereillä riehumassa, niin kans riehutaan :D

        Pojista huomaa hyvin kun ikää alkaa oleen, niin ei tuo herääminen ole enää nopeaa:). Ekaksi hiukan haukotellaan, aukastaan toinen silmä katsellaan mitä tapahtuu jne... Pikku pojat on jo ollut juoksemassa puol tuntia ympyrää lattialla. Vanhat pojat venyttelee ekaks ettei tuu revähdyksiä:D


      • Rottis
        suruhymio kirjoitti:

        Pojista huomaa hyvin kun ikää alkaa oleen, niin ei tuo herääminen ole enää nopeaa:). Ekaksi hiukan haukotellaan, aukastaan toinen silmä katsellaan mitä tapahtuu jne... Pikku pojat on jo ollut juoksemassa puol tuntia ympyrää lattialla. Vanhat pojat venyttelee ekaks ettei tuu revähdyksiä:D

        Olen ajatellut poikien hankkimista mutta sitten että olen saanut sellaisen kuvan että koiraat lymyilee koko ajan eikä tee mitään? Kai ne nyt jaksaa leikkiä yms?


      • rottis1
        Rottis kirjoitti:

        Olen ajatellut poikien hankkimista mutta sitten että olen saanut sellaisen kuvan että koiraat lymyilee koko ajan eikä tee mitään? Kai ne nyt jaksaa leikkiä yms?

        Meillä on tosi vilkkaat pojat, mutta ovat toki pieniä 3kk vanhoja, saa nähdä missä vaiheessa laiskistuvat


      • ceewwe
        rottis1 kirjoitti:

        Meillä on tosi vilkkaat pojat, mutta ovat toki pieniä 3kk vanhoja, saa nähdä missä vaiheessa laiskistuvat

        Pieniä ovat vielä, varmaan vanhemmiten hieman kangistuu. :)

        Itsekin aion tässä sopivassa vaiheessa ostaa rottia, mutta vaikein päätettävä on kyllä ehdottomasti tuo sukupuoli! Olisihan sellainen sylissä möllöttäjä kiva.... Mutta toistaalta vilkas vilistäjä.... Äh!


      • ceewwe kirjoitti:

        Pieniä ovat vielä, varmaan vanhemmiten hieman kangistuu. :)

        Itsekin aion tässä sopivassa vaiheessa ostaa rottia, mutta vaikein päätettävä on kyllä ehdottomasti tuo sukupuoli! Olisihan sellainen sylissä möllöttäjä kiva.... Mutta toistaalta vilkas vilistäjä.... Äh!

        Mä veikkaan että toimivin kompromissi voisi olla pojat, siinä mielessä et ne on yleensä pienenä kuitenkin vilkkaita vaikka aikuisina laiskistuisivatkin. Mulla taas suurin osa tytöistä ei ole syliintynyt ikinä.


      • Rottis
        tulikirahvi kirjoitti:

        Mä veikkaan että toimivin kompromissi voisi olla pojat, siinä mielessä et ne on yleensä pienenä kuitenkin vilkkaita vaikka aikuisina laiskistuisivatkin. Mulla taas suurin osa tytöistä ei ole syliintynyt ikinä.

        Vilkkaat naaraat vai sylissä olevat urokset perheeseen jossa on 2 tarhaikäistä poikaa?sukupuolen valitseminen on kyllä vaikeaa :/


      • Rottis kirjoitti:

        Vilkkaat naaraat vai sylissä olevat urokset perheeseen jossa on 2 tarhaikäistä poikaa?sukupuolen valitseminen on kyllä vaikeaa :/

        Mä sanoisin että urokset. Lastenkin on helpompi käsitellä isompaa ja rauhallisempaa otusta ja on pienempi todennäköisyys että rotta vaikka säntää vahingossa jalan alle. Mun 3v pikkuveljen ja neljän rottatytön kanssa on aika vahtiminen, kun ne juoksee ympäriinsä ja lapsikaan ei aina oikein ymmärrä istuu nätisti paikallaan. Mut jos tytöt muuten tuntuu paremmalta, voi hyvin ottaa niitä :)


    • Tällä hetkellä tuolla häkissä asuu 2 vanhaa poikaa ja yksi tosi vanha poika, seuranaan yksi kekkali häirikkö 4 kuukautta vanha. Siinä on sit samalla syli vauva, rapsutus kipee(mutta syliin en tuu), stressiorava(nuori paholainen) ja yks millä on raksahommat kesken laatikon repimisessä(ei täällä nyt taukoja aleta pitään) . Joten kaikkee löytyy =) Tuo tosi vanhus poika ei ole ikinä ollut rapsutus/syli miehiä, sillä taitaa olla myös dementiaa välillä, näyttää ainakin siltä =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe