Oma hevonen?!

Heppalove

Olen 12 vuotta ja haluaisin oman hevosen. Olen ratsastanut 4 vuotta, osaan käynnin, ravin, voltit ja opin pari kuukautta sitten laukkaamaan. Osaan harjata ja laittaa satulan, kuolainten kanssa on ollut vähän ongelmia koska hevonen nostaa päätä ylös. Meille kotiin voitaisiin rakentaa talli, koska oikealle tallilla on melkein 30km, kenttää ei oikeen voisi saada, mutta entinen naapurimmekin ratsasti hevosellaan pellolla, joten kai minäkin voisin. Haluaisin friisiläisen tai islanninhevosen, paljonko sellainen suunnilleen maksaisi? Kaverini sanoo että hyvinkoulutettuna sellainen maksaisi 8-10 tuhatta, muttaei kai ne nyt niin paljoa, kai 3 tonnillakin saisi? Kaverini sanoo myös ette en olisi valmis hevoseen, mutta omasta mielestäni olen, mitä te sanotte?

9

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ofelian mielipide

      Sinuna en ostaisi vielä hevosta.
      Sanoit oppineesi laukkaamaan pari kk sitten, se ei riitä.
      Ja jos on suitsimisessa ongelmia, EI missään tapauksessa voi ostaa omaa ponia.
      Kaverisi on ihan oikeassa. Odota vielä muutama vuosi.
      Ja kyllä tuo kaverisi hinta-arvio on ihan oikea.
      Joko vanhan ja kuluneen tai sitten todella nuoren ja osaamattoman, tai 10-12v, mutta on jotain "vikoja" esim. jaloissa.

    • mörrinkäinen

      Millä ihmeen tallilla sinä, Heppalove, olet oikein ratsastanut, jos olet neljä vuotta tunneilla käynyt ja nyt vasta päässyt laukkaamaan?! Jos olet rastastanut tyyliin pari kertaa vuodessa tms, sen ymmärtäisi, mutta jos tavanomaiseen tapaan kerran viikossa... Joko sinulla on todella onneton opettaja, tai sitten sinä itse olet umpisurkea oppilas. Sitä paitsi, oman hevosen kanssa ei riitä että osaa ratsastaa, vaan hevonen on osattava myös hoitaa, ja siihen liittyy paljon muutakin kuin harjaus ja satulointi. Olen samaa mieltä Ofelian kanssa. Hanki lisää kokemusta sekä ratsastuksesta että hevosten hoidosta, se on ehdottomasti turvallisempaa sekä sinulle että hevoselle. En haluaisi olla näin lannistava, mutta...

    • Ikävä kyllä minäkään en voi vielä suositella omaa hevosta, samoista syistä kuin edellisetkään.

    • Kasiro

      Olen samaa mieltä edellisten kanssa: Et ole vielä valmis omaan hevoseen. Hanki reilusti lisää kokemusta ja harkitse sitten uudelleen. Opettele hoitoon kuuluvia asioita ja opi tunnistamaan milloin hevonen on sairas.

    • minun mielipide

      hei heppalove olen itse ratsastanut 3 vuotta

      en oikein tiedä kun miten olet vasta nyt alkanut laukata tarkoitan hiljattain olen itse4lk ja 10 vuotias ja olen ratsastanut 3 vuotta

      käyn ratsastamassa liedenpohjassa katrin tallilla ja aloitin laukkaamisen jo 1 ja puol vuot sit
      ????

    • Banaanimonsteri

      Mitä ihmettä? Olet ratsastanut vain noin vuoden vähemmän kuin minä ja olet opetellut pari kk sitten laukkaamaan? Huoh.. Itse opettelin kun olin RATSASTANUT pari kuukautta.. Ja joo, osaat harjata ja laittaa satulan? Hevosen hoitoon kuuluu paljon muutakin! Ruokien laitto, karsinan siivous.. Pitää tunnistaa kun hevonen on sairas.. Ja omaan talliin vieläpä! Tietävätkö vanhempasi hevosista muutakin että niillä on neljä jalkaa ja pää? Missä valmentautuisit? Ja pellolla ei todellakaan aina voi ratsastaa, esim. jos siellä on liukasta (satanut tms.) Osaatko ratsastaa muutakin kuin voltteja? Oletko mennyt ikinä edes puomin yli, puhumattakaan esteistä? Hanki ensin noin 3-4 vuotta lisää taitoa ja kokemusta..

    • jotakiivaa

      Miten opit laukan vasta nyt?? En suosittele hevosta vielä....

    • 12 vuotias tyttönen

      Hei! Mä oon kans 12 ja ratsastannu noin 9 vuotta:) Meil on ollu kotona hevosia sillon kun siskoni vielä asui meillä ja ratsastin yksin jo 3-4 vuotiaana. Oman hevosen sain 10 vuotiaana:) ja kesäheppoja oli jo ennen sitä. Mutta se miksi sain hevosen niin nuorena johtui siitä kun tiesin jo hevosesta. Osasin hoitaa sitä ja se hevonen oli ongelma hevonen ja tein siitä niin hyvän että se ei enää temppuillu. Sillä ei oltu koskaan hypätty mutta pian kun se tuli luokseni hypimme jo noin 90 senttisiä;) Joten suosittelisin sua ottamaan kesähepan niin voisit tunnustella miltä se heppa tuntuu:) Mulla oli viimekesänä sellanen ei hirveästi opetettu Friisiläinen. Kesän lopuks pidin jo leirejä ja omistaja kehui meidän yhteistyötä:) joten kaikkea kannattaa kokeilla;);)

      • ----

        On ihan eri asia pitää "omaa" (eli vanhempien) hevosta, jos vanhemmat tietää hevosista. Tuskimpa sinä 10-vuotiaana sait omaa ponia siksi että olisit ollut supertaitava, vaan enemmänkin siksi että sisko/vanhemmat tiesivät hevosista ja osasivat sinua opastaa.

        Kesä on hyvin lyhyt aika pitää hevosta, se ei vielä anna oiekastaan kuvaa hevosen pidosta. Kesähevosta on myös hyvin hankala löytää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe