pojat nuohoaa omassa kusessaan

rottiaaaaa

Minulla on kaksi aikuista poikarottaa. Heillä on aika iso, kolmikerroksinen frettihäkki. Tekemistä riittää ja safkaa ja pidän heitä kahdesti päivässä ulkona häkistä, kylppärissä tai olkkarissa juoksemassa. Kesällä pihalla käydään.

No siivoan häkin joka päivä (joskus joku päivä jää välistä kun en ehdi) eli vaihdan purut ja pyyhin tasot, pesen kupit jne. Laitan poikien riippupesän ja riippukeinut pesuun kerran viikossa, huovat ja rievut vaihdan useammin.

Eikä nää jatkät arvosta siisteyttä paskan vertaa, koska he saattavat "kusta alleen" tasolle, ja sitten nukkua siinä kusilammikossa? En minä kokoajan kerkeä olla siivoamassa heidän pissojaan. On heillä alakerrassa tommonen vessakaukalo, ja sinne tekevätkin suurimman osan kakoista, mutta pissaavat joka paikkaan ja kokoajan. Huomaa jos jää päivä välistä häkin siivoamisessa, niin koko huone haisee.

En tajua, miten heistä irtoaa niin paljon pissaa kun eivät edes tunnu juovan paljon. Ja ärsyttää, kun nään paljon vaivaa häkin puhtaana pitämiseen, mutta ilmeisesti aika turhaan, kun pojat tykkäävät uida kusessaan.

Heitä täytyy sitten kylvettää aika usein, vaikka ei saisi. Rupeavat vain haisemaan. Rakastan heitä ja he ovat suloisia kullanmurujani, mutta heidän jälkeen en kyllä lemmikkejä enää ota, on tämä aikamoista urakkaa!

7

85

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa vaihtaa kaikki tasot ritilätasoihin, joille voi sit laittaa pyyhkeet pehmikkeiksi. Taittele itse verkosta, tai sit voi käyttää vaikka vanhoja kylppärin hyllyjä tai astiakaapin ritilöitä.

    • Samaa mieltä kuin edellinen, ensimmäisenä tasot pois, koska ne ovat kaikista haisuleimmat mitä voi pitää häkissä. Neuvoin tuolla jossain muussakin keskustelussa aikasemmin, ota ne riippukeinu/pesät pois mitkä tarvii pestä, aivan turhaa touhua. Leikkaa vanhoista vaatteista, lakanoista ihan mistä kankaasta riippukeinuja ja laita hakaneuloilla kiinni häkin pinnoihin. Älä nyt suotta luovuta näitten poikien jälkeen, kyllä sä keksit kaikkee ei pestävää pojille häkkiin. Kyllä se mullakin kesti aikoinaan vähän aikaa ymmärtää miten kannattaa tehdä. Muista myöskin että jos sulla on kunnon purut/kuivikkeet häkissä niin ei tarvi vaihtaa kuin kerran viikossa.

      • aloiiiitaja

        Mutta kun olen lukenut että rotat tykkää nukkua riippukeinuissa.. Ja samahan se on mitä kangasta sinne laittaa.. Pestävä ne on kuitenkin, koska he pissaa niihin. Oli minulla ennen noita riippareita sielä ihan vaan vanhoja paitoja, mutta päätin vaihtaa ne, sillä paidat täytyi sitoa häkin pinnoihin, vaan riippukeinuissa on tuollaiset klipsuttimet, joilla ne kiinnitetään.

        Pitää varmaan vaihaa tasot ritilöihin! Mutta purut mun on kyllä ihan pakko vaihtaa ainakin joka toinen pävä, kun muuten on purut ihan keltaset ja kakkaa täynnä. Aika huonoa purua varmaan on, pitäisi ostaa sitä hamppukuivinetta mutta se on niin kallista

        Kiitos vastauksista!(:


      • aloiiiitaja kirjoitti:

        Mutta kun olen lukenut että rotat tykkää nukkua riippukeinuissa.. Ja samahan se on mitä kangasta sinne laittaa.. Pestävä ne on kuitenkin, koska he pissaa niihin. Oli minulla ennen noita riippareita sielä ihan vaan vanhoja paitoja, mutta päätin vaihtaa ne, sillä paidat täytyi sitoa häkin pinnoihin, vaan riippukeinuissa on tuollaiset klipsuttimet, joilla ne kiinnitetään.

        Pitää varmaan vaihaa tasot ritilöihin! Mutta purut mun on kyllä ihan pakko vaihtaa ainakin joka toinen pävä, kun muuten on purut ihan keltaset ja kakkaa täynnä. Aika huonoa purua varmaan on, pitäisi ostaa sitä hamppukuivinetta mutta se on niin kallista

        Kiitos vastauksista!(:

        Hassua, minkä kokoinen pohja sulla on? Kuulostaa aika oudolta et noin usein. Mitä kuiviketta sulla on nyt? Normi puruahan ei muutenkaan saisi pitää koska Se ärsyttää rottien hengitysteitä. Mörtillä on huono imukyky, hamppu ja pellava taas aika mainioita :)


      • Aloitttttaja
        tulikirahvi kirjoitti:

        Hassua, minkä kokoinen pohja sulla on? Kuulostaa aika oudolta et noin usein. Mitä kuiviketta sulla on nyt? Normi puruahan ei muutenkaan saisi pitää koska Se ärsyttää rottien hengitysteitä. Mörtillä on huono imukyky, hamppu ja pellava taas aika mainioita :)

        No ei se mikään pieni pohja ole, se on iso häkki. Kyllä vähän liioittelin, ei se nyt ihan kusessa ja kakassa ole päivässä, mutta haluan pitää sen mahdollisimman siistinä. Ja edelleen ihmettelen, miten niistä pojista sitä asiaa lähtee. Okei parempi siis vaihtaa hamppuun. Nyt on ollu vaa jotaa tavallista kaupan purua :--/


      • Aloitttttaja kirjoitti:

        No ei se mikään pieni pohja ole, se on iso häkki. Kyllä vähän liioittelin, ei se nyt ihan kusessa ja kakassa ole päivässä, mutta haluan pitää sen mahdollisimman siistinä. Ja edelleen ihmettelen, miten niistä pojista sitä asiaa lähtee. Okei parempi siis vaihtaa hamppuun. Nyt on ollu vaa jotaa tavallista kaupan purua :--/

        Niin,Se että sanoin jo aikaisemmin...ne kankaat riippareista voi heittää aina vaihdon yhteydessä pois. Itse käyn kirppareilta ostaan halpoja lakanoita ja kaikki tuttavat tuovat roskiin menevät mulle..olen kaatopaikkka:). Hakaneulat riippareihin, niillä on kovin helppo laittaa häkin pinnoihin kiinni. Minä taas suosin mörttiä, mutta sen kanssa on hyvä käyttää vaikkapa toalätt valmistetta.


      • riitasoi
        aloiiiitaja kirjoitti:

        Mutta kun olen lukenut että rotat tykkää nukkua riippukeinuissa.. Ja samahan se on mitä kangasta sinne laittaa.. Pestävä ne on kuitenkin, koska he pissaa niihin. Oli minulla ennen noita riippareita sielä ihan vaan vanhoja paitoja, mutta päätin vaihtaa ne, sillä paidat täytyi sitoa häkin pinnoihin, vaan riippukeinuissa on tuollaiset klipsuttimet, joilla ne kiinnitetään.

        Pitää varmaan vaihaa tasot ritilöihin! Mutta purut mun on kyllä ihan pakko vaihtaa ainakin joka toinen pävä, kun muuten on purut ihan keltaset ja kakkaa täynnä. Aika huonoa purua varmaan on, pitäisi ostaa sitä hamppukuivinetta mutta se on niin kallista

        Kiitos vastauksista!(:

        Jos sinulla on lemmikeitä, raha ei saisi olla este, etenkään kun puhutaan sellaisesta asiasta, jolla on perustavanlaatuinen vaikutus sinun ja rottiesi viihtyvyyteen.

        Itse käytän Euro-Lin hevosten pellavahaketta häkin pohjalla n. 5-7cm kerros (korkea pohjalaatikko). Sen päällä käytän Zooplussalta tilattua hamppukuiviketta (15€/30L muistaakseni), koska se on isompaa haketta ja hillitsee pellavan lentelyä eikä ime ihan niin hyvin. Tämän lisäksi pojilla on nurkassa kakkaboksi, jota he valikoivasti osaavat käyttää. Esimerkiksi meillä riittää häkin siivous kerran kahteen viikkoon, rottia on neljä (tosin häkki on ISO).

        Ja ehdottomasti tasot ritilämallisiksi, sillä pääsee pitkälle poikarottien kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1631
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1289
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1277
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe