Näin kävi Audin kanssa

Eka ja Vika

Ohessa vastapainoa eri tilastojen luomalle harhakuvitelmalle Audin luotettavuudesta, ainakin jos puhutaan A6:sta. Sääli sinänsä, Audi on hyvä auto toimiessaan mutta luotettavuuden ollessa täysi nolla saa Audit jäädä muille. Itse ajan tällä hetkellä laadukkaammalla saksalaismerkillä ja olen hyvin tyytyväinen autooni.

Ostin joku aika sitten vähän ajetun A6 2.0 TFSI Multitronicin (C6). Ostopäätökseeni vaikutti osaltaan ADAC ym. tilastot, joiden mukaan minun olisi pitänyt saada rahalla luotettavuutta. Toisin kuitenkin kävi, ohessa huonot kokemukset kyseisestä autosta varoituksena muille ja osoituksena Audin surkeasta laadusta:
- 4 päivää kaupanteon jälkeen Audi oli ensimmäisen kerran hinausauton kyydissä. Moottorivalo syttyi palamaan ja auto täristi melkoisesti. Syyksi paljastui sytytinpuolan rikkoutuminen. Takuu kattoi kulut.
- 6 päivää kaupanteon jälkeen moottoriöljyn valo alkoi palamaan. Tarkistus paljasti, että öljypinta kosketti juuri ja juuri öljytikun alaosaa. Lisäämällä 1.5 l öljyä saatiin öljytaso kuntoon.
- Öljymäärän seuraaminen paljasti, että moottori on varsin janoinen ja öljyä sai lisäillä säännöllisin väliajoin. Huollon mukaan vasta 1 l / 1000 km on huolestuttavaa. Eli öljytasoa oli tarkkailtava säännöllisesti sekä öljyä lisättävä, ylimääräinen vaiva jollaista en olisi halunnut.
- 4 kk jälkeen Multitronic käyttäytyi liikennevaloissa rauhattomasti. Vikakuvaukseni huoltoon paljasti vian olevan tunnettu, johon auttoi tiivisteiden vaihto. Onneksi takuu kattoi kulut. Mietityttämään jäi kuitenkin se, että huoltomiehellä oli monta sivua mahdollisia vikoja jotka saattoivat iskeä Multitroniciin. Mitähän seuraavaksi...
- Hetken edellisestä korjauksesta EPC valo syttyi palamaan, lisäksi auto ei enää käynnistynyt. Jouduin soittamaan taas Liikkumisturvaan. Auto vietiin huoltoon Audi Centeriin, siellä autoon vaihdettiin uusi virtalukko ja sanottiin että kuntoon tuli. Muutaman kilometrin ajon jälkeen EPC-valo syttyi jälleen. Kun autolla pystyi ajamaan vein sen toiseen Audi-huoltoon, koska Audi Centerillä oltiin selkeästi liian kiireisiä ja välinpitämättömiä jotta vian aiheuttaja viitsittäisiin selvittää. Viaksi paljastui kastuneet ja hapettuneet liittimet ja johtosarjat. Auto oli huollossa useamman päivän. Takuu kattoi jälleen kerran kustannukset.
- Ei mennyt pitkään edellisestä ongelmasta kun auto alkoi nykimään satunnaisesti ajettaessa 1500-2000 rpm. 3 päivän vian etsimisen jälkeen syyksi todettiin taas kerran Multitronic. Multitronic vaihdettiin uuteen ja lasku lähenteli 8000 e. No tämäkin meni onneksi takuuseen.

91

9655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A6-11

      No itellä niin pitkä vika lista uutena ostetusta vastaavasta olympiavolsusta etten jaksa kirjoittaa.... Luulis porukoiden kohta heräävän tohon saksalaiseen kusetukseen!

    • Osta skoda

      Nuo viat kielivät runsaista kilometreistä ja vanhasta autosta. Ehjät sähköliittimet eivät kastu eivätkä hapetu. Runsas öljynkulutus ilman vuotoa johtuu vain väljästä moottorista. Puolavikaista Audia saa kyllä hakemalla hakea.

      Tai sitten juttu on provo

      • A6-11

        VAI HAKEMALLA HAKEA! Niitä saa vw kaupasta! Ottavat vielä tilauksia vastaan...


      • 12 + 1
        A6-11 kirjoitti:

        VAI HAKEMALLA HAKEA! Niitä saa vw kaupasta! Ottavat vielä tilauksia vastaan...

        No niin, provosta ja Skodamiehen kateudesta onkin kysymys.
        Uskomattoman lapsellinen tuo aloitus olikin.


      • wqewqe

        Puolaviathan ovat olleet läsnä jo kymmenen vuotta sitten...ainakin b5 korisisista A4:sta saakka


      • fiksu ja varakas.
        12 + 1 kirjoitti:

        No niin, provosta ja Skodamiehen kateudesta onkin kysymys.
        Uskomattoman lapsellinen tuo aloitus olikin.

        " Uskomattoman lapsellinen tuo aloitus olikin."

        mitäh, minusta hyvinkin asiallinen, toisten ei tarvitse aina kerskailla autostaan kuten köyhien ja kipeiden.

        kun on varaa ostella uusi vanhan huonon voi aivan avoimesti kertoa auton vikoja, jotta ei toiset enää menisi "heikoille jäille"

        Mekin olemme kertomneet nykyisestä omastakin reikusti kaikilel kuinka 3 viikon jälkeen tuli nokkakolari, jos se alentaa hintaa kun joskus vaihdamme, pitää sitten myydä Nokiaa hieman enemmän pois.


    • Vag = kökköauto

      Vastaavia terinoita kuulee joka päivä näistä Audeista.. niin tuttua niin tuttua ja aina löytyy joku hölmölöinen joka näihin vielä sekaantuu. Käsittämätöntä!!

    • jees2

      Positiivinen asia lienee se, että suuri osa on menneyt "takuseen" :)
      Kyllä audeissa vikaa riittää siinä missä muissakin.. Mutta nyt lienee alla BMW ja meno on mukavaa :)

    • 18 + 12

      Että jaksavan Skodamiehet keksiä juttuja. Selvää kateutta!

      • Kateellinen..

        Minäkin olen kateelinen koska en enää omista Audia. Ennen kun Audi oli pihassa ja joka toinen päivä pajalla niin sain ilmaista kahvia pajan automaatista ja se oli tosi hyvää. Nyt kun ajan laatuautolla niin en pääse enää nauttimaan tätä ihanaa kahvia ilmaiseksi. : ( : (


      • kateelliset

        miten autoista ollaan kateellisia?Mulla ollu lada ja mulle riittää että se kulkee paikasta A paikkaan B.Ja varmasti kulkee kun itse huoltaa ja autonsa tuntee.


    • Taksiyrittäjä

      Aivan normaalia audilaatua. Jos audi olis luotettava niitä olisi takseinakin. Nyt mitä takseina ovat näitä käyttäneet, niin ovat joutuneet lopettamaan ennenpitkää, koska taksiauto on työväline jonka pitää toimia. Audihan seisoo keskimäärin 100 vrk/vuosi korjaamolla kuten tämäkin tarina kertoo.

      • 6 + 3

        Jaha, kateellinen skodailijamme jatkaa provoiluaan.

        Ihan tiedoksi, että on monta muutakin automerkkiä, joita ei taksina näy, mikä ei kerro mistään yhtään mitään.
        Suosituin taksi on tietysti MB.


      • mersut
        6 + 3 kirjoitti:

        Jaha, kateellinen skodailijamme jatkaa provoiluaan.

        Ihan tiedoksi, että on monta muutakin automerkkiä, joita ei taksina näy, mikä ei kerro mistään yhtään mitään.
        Suosituin taksi on tietysti MB.

        MB on hyvä auto.Mutta niin kalliita että syrjäkylillä pitäisi kävellä kauppaan monta kilometriä ilman muita auomerkkejä.


      • mersut
        mersut kirjoitti:

        MB on hyvä auto.Mutta niin kalliita että syrjäkylillä pitäisi kävellä kauppaan monta kilometriä ilman muita auomerkkejä.

        eli automerkkejä


    • Hiudilan Antti

      Hyvinhän sinulle on käynyt kun olet noin ongelmattoman yksilön löytänyt. Keskiverto audissa on paljon paljon enemmän ongelmia.
      Ei ole lomautusvaaraa jos on audin huoltomies...

      Kumma kun hallitus ei ole huomannut miten saataisiin työllisyys kuntoon. Audeja paljon myynttiin, niin kaikki työttömät olisivat korjaamassa näitä pas.a kasoja aamusta iltaan.

      • voi kateellista

        Ja provoilu jatkuu...hus siitä Skoda-palstallesi.


      • Hiudi Antti
        voi kateellista kirjoitti:

        Ja provoilu jatkuu...hus siitä Skoda-palstallesi.

        Tämähän on skoda siis audiskoda palsta. Vain logo erona muuten sama saastainen pas.a


      • Mopo18
        Hiudi Antti kirjoitti:

        Tämähän on skoda siis audiskoda palsta. Vain logo erona muuten sama saastainen pas.a

        Lada on Fiatin jälkeen padas auto.uno on numero yksi.


    • hondaan voi luottaa

      Audinkin laatu on muisto vain, liian paljon liian nopeasti. Miksi pyöräkin pitää keksiä uudelleen?

    • konservatiivi1

      Tutulla kaverilla on Audi 4 guatro farmari, ostettu uutena n, 6 vuotta sitten, 2l bensiinimoottorilla. Toiminut suhtkoht hyvin, mutta jatkuva öljynkulutus, uudesta lähtien ollut harmina.

      • ewgweggf

        Meillä on Ford Mondeo, bensa, aina ollut suurehko öljynkulutus. Ja kaikissahan näissä se on. Jännä ettei tämän merkin kanssa asiasta. Ihan samalla tavalla muuten löytyy Toyotalta samaa ongelmaa....ja sen lisäksi helposti löytyy myös Toyotan tuote, jossa ei kestä jakopää. Miksei ne ole otsikoissa? Eikö ole mediaseksikästä kirjoitella tuulipukukansan tuotteista?


    • Niimpä...

      Hyvä että löytyy varakkaita jotka ostaa VAG konsernin saavutuksia,pitäähän niiden korjaamojenkin saada työtä ja toimeentuloa.

    • Ei Provo

      Audi A4 2.0 q s-tronic vm 2009, 100.000 km uudesta ollut. Yhtään itse havaittua probleemaa ei ole ollut pl. tankin kannen keskuslukitus joka lakkasi toimimasta. Huollossa tehty tuo korjaus plus kaikki muutokset takuuseen ennakoivasti: puolat, vahteiston ohjelmisto, ja joku kampikammion paineensäätöjuttu.
      Öljyä meni alkuun rempseästi 0.3 l/1.000 km jonnekin 10 tkm asti, mutta nyt kulutus on tasaantunut lukemaan 0.06 l/1.000 km, mikä alkaa olla jo huolestuttavan alhainen noin tehokkaaseen moottoriin. Audi on kuitannut kaikki öljynlisäykset reilumman kulutuksen aikana ilman maksua, kunhan vaan olen pyörähtänyt verstan kautta huomauttamassa.
      Prmiumia on poljettu on surutta pitkin Eurooppaa ja tehot on edelleen tallella. Ei kolise ei rämise. Jos uuden ostaisin, niin toivoisin, että saisin yhtä hyvän.

    • 3+15

      Missä muussa automerkissä, Kuin Audissa hajoaa Tänäkin päivänä puolat? Ei kyllä tule ihan äkkiä mieleen muuta merkkiä........

    • osssss

      Toyorunkkari taas kertoo satujaan, kohta tulee ylistämään toyon idänihmeen ylivoimaisuutta.

      • ihmesatuja

        Toyota on kyllä ihan ylivoimasisesti paras, aamen.


    • Jepss30

      Mää en usko noihin teiän Audin hajoomis tarinoihin. Joku kateellinen keksii päästään. Tien monta tuttua, jolla Audi ollut vuosia, eikä oo korjaamoo nähnyt. Perushuollot ja kovaa ajoo on täälläkin jo 3v menty vm 2009 A4.

      • pärnänen1

        onko se ollut vuoden korjaamolla?


      • Jepss30
        pärnänen1 kirjoitti:

        onko se ollut vuoden korjaamolla?

        Se on 2009 rekisteröity, mutta 2010 malli ja 2010 lähin sillä ajeleen. Älä oo kade, mikä hehkuu viestistäsi.


      • 46v katsellut

        "3v menty vm 2009 A4."

        jos joku kertoo ongelmista, ei se tarkoita että kaikki hajoaa. Se tarkoiottaa että hajoaa suhteellisen paljon, verrattuna muihin. Myös ajotyylillä on hyvin suuri merkitys, vaikka auto kestää jatkuvaa hurjaa ajoa, se ei tarkoita että kestäisi ongelmitta.

        Meillä on ollut kerrostalon kahdessa lämpöisessä tallissa automme (huom pikkukaupungin ihanuus) ja pihassa on aivan samallaisia, samaa vuosimalliin asti ja moottorityyppiin, pihan autoilla on ongelmia ja jättävät tielle yms. Meidän noin 15 uutta autoamme on ajettu 0 - 180 000 km, meillä ei olle koskaan ollut mitään odottamattomia ongelmia.

        Pihaan tulee taasen kaksi aivan samalllaista, kun yksi meidän talliimekin, vain erivärisioä, me otimme ruman harmaan he valkoisia.

        Muuten, ei 3v ja 60 tkm ajon perusteella voi puhua auton laadusta, eihän silloin voi olla oikeastaan mitään ongelmia.
        ...
        .


    • Jonne13

      Samaa luulenpa miekin. Katteeliset keksii juttui. Audi on nii haluttu että noita katteellisten juttuja on joka paikat täynnä.

      • mopo18

        Käyttäjästä kiinni,toiset saa rautakangenkin rikki


    • Kaikki VW:t yhtykää

      Kaikki autot eivät missään merkissä hajoa. Itselläni oli kerran Ford Sierra, joka ei hajonnut millään. Toisilla samanlainen auto saattoi käydä ns. kerran viikossa pukilla. Jonkunlainen johtopäätös on silti tehtävä tarinoiden lukumäärästä, sillä kestävyys ei ole kirjoitusten sisältönä monessakaan VAG -konsernin autoa koskevassa kirjoituksessa. Hyvä ajettavuus jne. sen sijaan mainitaan aina.

      Kahdeksankymmentä luvulla tehdyistä Audeista sen sijaan tiedän jotakin. Nyt arvaatte, miksi en tiedä tämän jälkeen valmistetuista autoista, paitsi kerran hetkeksi golfiin.

      Kertokaa reilusti ongelmista, jolla ainoalla tavalla automerkin saa toimimaan asiakkaiden edun mukaisesti. Konsernihan on jo antanut varoituksen tuloksen huonontumisesta seuraavina vuosina, koska näihin kirjoituksiin perustuvana korjattavaa riittää lähitulevaisuudessakin.

      Meidän ei kannata mollata hyvää autoa, sillä laadun parantaminen vaikuttaa kaikkiin merkkeihin pitemmässä juoksussa.

      • Oyutta

        "Hyvä ajettavuus jne. sen sijaan mainitaan aina."

        En usko tuohonkaan. VW:nisteillä on aina helkkarinmoinen kiire määränpäähänsä. Se ei kerro mitään hyvää rakkineen ajettavuudesta =) Autoll, jossa ajettavuusominaisuudet on kunnossa on ilo ajella ja silloin ei ole kiire minnekään....


    • Audi on laadukas

      Katsastustilastojen perusteella Audit ovat vähävikaisimpia autoja japsimerkkien kanssa.
      Luulisi, että VAG-konsernin autot olisivat tasalaatuisia, mutta eipä se näin ole. Eniten hylsyjä on Skodalla ja ero on suuri Audiin verrattuna.

      • -OOOO-

        Kaikki nämä pajatukset ovat kateellisten ja köyhien keksimiä provoja.
        Keljuttaa niin pirusti kun ei oo varaa ostaa Audia.


      • köyhyys = kateus
        -OOOO- kirjoitti:

        Kaikki nämä pajatukset ovat kateellisten ja köyhien keksimiä provoja.
        Keljuttaa niin pirusti kun ei oo varaa ostaa Audia.

        Juurikin näin. Mikään muu automerkki ei herätä niin paljon kateutta kuin audi.
        Köyhille itkijöille pitäisi perustaa ihan omat sivut, no taitaahan tojolla ollakin jo omat sivut ?


      • fjghfyuf
        köyhyys = kateus kirjoitti:

        Juurikin näin. Mikään muu automerkki ei herätä niin paljon kateutta kuin audi.
        Köyhille itkijöille pitäisi perustaa ihan omat sivut, no taitaahan tojolla ollakin jo omat sivut ?

        Niin ja toinen kateutta aiheuttava merkki on BMW.


    • Jälleenmyynti kertoo

      Auton jälleenmyyntiarvo kertoo auton todellisen laadun, ja arvostettavuuden. Audi on mainonnallaan luonut tietyn imagon, joka puree uutena tietynlaisiin ihmisiin. Monesti käytetty auto ostetaan käyttöö, eikä koristeeksi, joten Audi, varsinkin A6 pudottavat rajusti hintaansa vikaongelmiensa, ja maineensa vuoksi onhan halvemmat WW, ja Skoda paljon luotettavampia kun niistä on karsittu pois turhat hienoudet jotka ovat vikaherkkiä.

      • kade mieli

        Mistä näitä köyhiä ja kateellisia oikein riittää ???


      • Kysy tilastoja
        kade mieli kirjoitti:

        Mistä näitä köyhiä ja kateellisia oikein riittää ???

        Olen haastatellut muutamia automyyjiä heiltä kuulee totuuksia. Audi ostetaan melkein poikkeuksetta rahoitusyhtiöiden siunauksella, Mersut pääasiassa käteisellä, koska Mersujen omistajien ei enään tarvitse näytellä varakasta, kun se on itsestäänselvyys. Nyt laman tullessa moni Audi haetaan rahoittajan toimesta uuteen kotiin.


      • Mursu-
        Kysy tilastoja kirjoitti:

        Olen haastatellut muutamia automyyjiä heiltä kuulee totuuksia. Audi ostetaan melkein poikkeuksetta rahoitusyhtiöiden siunauksella, Mersut pääasiassa käteisellä, koska Mersujen omistajien ei enään tarvitse näytellä varakasta, kun se on itsestäänselvyys. Nyt laman tullessa moni Audi haetaan rahoittajan toimesta uuteen kotiin.

        Kuka idiootti ostaa auton käteisellä? Rahat muovikassissa liikkeeseen.
        :D


    • Audzmään

      Minullakin oli tuollainen A6 ja tuota C6 mallia, omaanikin tuli heti seuraavana päivänä kaupanteosta tuo sama vika, eli täristi ja vikavalo ruutuun. Puola oli myös tästä mennyt.. tuo on ihan normaalia koska jos tuon jostain käytettynä ostit liikkeestä niin vika johtuu siitä että innokaat autonmeikkaajat pesevät moottorin painepesurilla perusteellisesti, siinä vikaantuneessa puolanreiässä oli ruosteista vettä kun se otettiin auki, samaan piikkiin menee myös nuo hapettuneet johdot.

      Eikä noi jobbarit ala mitään öljyjä tarkistamaan tai lisäämään koska se olisi vain lisäkulua, joten seuraavassa huollossahan tuohon olisi jokatapauksessa vaihdettu öljyt, edellinen omistaja ajannut öljyt vähiin eikä ole hankkinnut uutta purkkia takaboksiin odottamaan. Normaalia öljynkulutusta tuolle moottorille, omani söi 1l noin 3000km matkalla koko ajan jonka tuon omistin.

      Et ilmeisesti kovinkaan paljoa ole tutustunnut autoon nettipalstoilla ennen hankintaa, jos olisit lukennut niin et varmasti olisi ostannut multitronikilla tuota, niissä on vaan niin paljon vikaa ja tuossakin varmaan edellinen omistaja on jo aavistannut tuon tulevan vaihteistorempan ja laittannut auton kiertoon ennenkuin se ehtii laueta.

      Muita odotettavissa olevia vikoja tuon koneen kanssa on nokkien välisen ketjunkiristimen pettäminen -> moottori vaihtoon. Turbon magneettiventtiili, huohottimen rasia(paineensäädin), venttiilikannentiiviste, jos ei vielä ole vaihdettu niin öljysihti joka tukkeentuu jos on ollut kokoajan LL-huolloilla ja pitkällä öljynvaihtovälillä noin 100tkm kohdalla. Takaluukku ruostuu ja kynnyskotelo kromilistojen kohdalta. Alustaan saa vaihtaa kaikki osat noin 140tkm paikkeilla. Jakohihnalla pitäisi päästä 180tkm mutta yrittäkööt ken uskaltaa. Akku kestää max 2v ja vaihto uuteen maksaa noin 300€ koska pitää koodata virranhallintajärjestelmälle.

      Huoli pois kalliita remotteja on tulossa ja rutkasti, rahaa saa huoltoihin menemään jatkossakin tonnin pari kerta. Minulle riitti neljän vuoden omistamisen jälkeen Audi ja muutkin volkkarit. Nyt ajellaan tyytyväisenä Subarulla jossa ei ole ylimääräistä edistyksellistä tekniikkaa.

      • FoMoCo osista kasattu

        subaru onkin yksi harvoista merkeistä joka vielä tehdään japanissa japanilaisista luotettavista osista ja kokoonpannaan lean-systeemillä.
        Euroopassa tehdyt "japanilaiset" merkit ovat samaa kuraa kuin perinteiset "eurooppalaiset" merkit, kokoonpannaan entisissä itäplokin maissa hälläväliä tyylillä huonoista paikallisista osista. Tulos on odotusten mukainen, huonoja epäluotettavia romuja.


      • Lukeminenkannattaa

        Kiitos kommentista ! Tämä varmisti sen, etten osta aiemmin harkitsemaa Audia. Harmi toisaalta, tyylikäs peli, mutta onhan noita muita.


    • tiisseli

      A6 dieseli vm. 09 ja kylmänä moottori täristää perhanasti, eikä huollossakaan ole vikaa löydetty. Ei oikein uskalla tällä ajella kun ei tiedä hajoaako vai ei, harmittaa kyllä. Tästä on mennyt jo automaatti vaihtoon ja jakopää alkoi pitämään kahnaavaa ääntä, mutta ei onneksi kerennyt hajottaa konetta joten selvittiin säikähdyksellä ja vielä noi rempat meni takuuseen, onneksi. Audi on ollut meillä uudesta lähtien ja ajettu 147tkm.

    • reewr123

      Kaikki Autot on paskoja.

      • miksihuonoja

        Harvinaisen totta, varsinkin jos niitä vertaa moottoripyöriin.


    • xsssa
    • Hirvimies4

      Vajaa vuosi sitten ostin esittelyauton Audi A6 Qvatratto. Km tullut jo yli 30 000 . Ongelmia ei ole ollut. Ylinopeussakkoja kylläkin.Iloinen ajettava.

    • tätämieltämä

      En tiedä uusista Audeista, mutta mulla A6 1997, 2,5 TDi ajettu 230000 ja pelittää loistavasti.Ei V6 joissa ollut nokkaongelmia, eikä ole ruosteessa niinkuin monet uudemmat, esim. mersut. Loistava ajettava. Skodaa en ottaisi, vaan taitaahan sekin kulkea eteenpäin

    • audi jens

      missä vika käytin audin vikakoodin luvussa.antoi seuraavat .toimintajännite-liianalhainen.kaasuläppäyksikkö-virhe tila.
      moottorin ohjain yksikkö- estotila.tauluun syttyy merkki valot,ja piippaa 2kertaa..

      • audzmään

        vika on audissasi.. korjaantuu kun viet laakkoselle ja maksat itsesi kipeeksi


    • audi jens

      merkki liike ei löytänyt vikaa

      • tshihihi

        kai ne sentään muisti rahastaa vian etsimisesta.. lukivat testerillä koodit ja samalla latasivat akkua, veloittivat molemmista toimenpiteistä.. minusta oli kyllä viimeinen temppu laakkoselta kun keksivät että huollon yhteydessä laitetaan joku ctek autoon lataaman akkua vaikka ei ole tarvetta eikä erikseen pyydetä niin siitä vielä veloitetaan jokunen kymppi.. laatuun pitää vain tottua


    • Audilla mennään

      Minä vaihdoin Audi Avant 2.0:n uuteen vasta 17 vuoden jälkeen. Koskaan ei vikaa, ainoastaan normit osien vaihdot, kuten jarrupalat ja levyt, lamput, akku, polttimot, pakoputki. Alkuperäinen akku kesti kymmenen vuotta ja pakoputki yli kymmenen. Pallonivel ja koiranluu vaihdettiin myös yli kymmenen vuoden jälkeen. Nyt 1,5 vuotta vanha Audi alla eikä mitään vikaa ilmennyt ainoastaan laadukasta menoa. Eli elämän aikana viisi Audia ollut ,kaksi kerralla taloudessa, enkä muuta autoa huolisi.

      • Audihomo

        Turha kuvitella että ajaisit sillä uudella yhtä huolettomia kilsoja! 17 vuotias lienee ollut c4 koppainen 100.n jonka laatua ei pidä yrittääkään verrata näihin uusiin rimpuloihin.

        Ajan itsekin audilla mutta faktat on kyllä näistä tiedossa.


    • 1 )

      Täysin totta, että Audi herättää kateutta. Suurinosa näistä haukkujista on kateellisia kitisijöitä. Autot mitkä olen todennu luotettaviksi vuosien varrella kokemuksella on 1-5v vanhat Bmw, Audi, Volvo. Muihin autoihin en kajoo.

    • Audiin pettynyt

      Sanoisin omien kokemuksien perusteella, että sinulla on ollut Audiksi hyvinkin luotettava yksilö.

      • 10 + 9

        Sinulla on epäilemättä Skoda eikä Audista mitään kokemusta.


      • hiudi antti
        10 + 9 kirjoitti:

        Sinulla on epäilemättä Skoda eikä Audista mitään kokemusta.

        ja sinä epäilemättä hinttari eikä heteromaailmasta mitään kokemusta koska olet audi haltija.


      • Mopo18
        hiudi antti kirjoitti:

        ja sinä epäilemättä hinttari eikä heteromaailmasta mitään kokemusta koska olet audi haltija.

        Skoda ihmiset on kullin lutkuttajia.piste


    • öljyä öljyä

      Harmi, tämmöinen audi 2,0 koneella oli harkinnassa... Mutta siis edelleen ne vievät öljyä...
      Kai ne mainostaa, että öljynvaihto 30 tkm välein. Näin ne mainosti Passattiani vuonna 04. Se vei öljyä 0.6 litraa / 1 tkm. Huollossa meinasi huoltomies hermostua, kun sanoin että on tää vähän hassua lisäillä 15 litraa öljyä vaihtovälien välillä...
      Muilla merkeillä kone alkaa kuluttumaan öljyä 500 tkm jälkeen kun kone alkaa olee väljä. Audissa tämä ei ole vika vaan kiva ominaisuus!!

      Ajellut nyt 8v Mazdalla ja yhtäkään ylimääräistä huoltokäyntiä, ei pisaraakaan ylimääräistä öljyä. Mä tiedän että nyt alkaa mussutus, että Mazda ei ole ns. Premium auto. Mä en tiedä mikä on premium auto. Ei ainakaan sellainen jossa on öljykanisteri takakontissa.

    • tabza

      Onko audi huoltomiehiä huudeilla ...?
      Omistan vm 2009 2.7 multitronic a6 audin..
      Leipas sitte multin jumiin tienposkeen, ootellaan innolla kuinka kallis lasku tulee...
      Kesken ajon nakkas ns. vapaan päälle, eikä sen koommin vaihteita löytäny... Hinurille soitto ja lähimpään merkkihuoltoon... Onko porukalla ideoita mikä kulkineen multista meni sököks? Onko tämänpäivän automaatit tosiaan nuin heikkoja ettei kestä ku 200tkm ajoa, huollot tehty kaikki audilla saksassa... Ei mitään vikakoodeja näyttöön yms... Vanhalla vollella ajelin 150tkm automaatilla ilman ongelmia, kesti kevyesti 350tkm...

      • KuteriPee

        Puolat hajos 1 kerrallaan vähän väliä 4v vanhassa audi a4 1.8tq... Polttoaine pumppu hajos 2 kertaa... Laakerit meni vaihtoo etupyöristä 120tkm kohdilla... Käyntinopeusanturi ja kaikkee muuta pientä meni rikki,ei siinä sen kummempia vikoja.. Noi puolat oli tyyppi vika ainakin b6 audeissa ja ne vaihdettiinkin uusiin sitten myöhemmin merkkiliikkeessä (puolakampanja)... Onhan noita kuitteja tallessa tuossa monen tonnin edestä...


    • A 6 kuatro

      tojotat on ihan hyviä ja nostaneet profiilia viime aikoina. silti ostan audi koska haluan näyttää varallisuuteni.

    • (()) (())

      Joopa joo, todellakin näytät varallisuutesi, kuka hullu nyt pistää auton korjauksiin tuhansia euroja vuodessa. Eräät tutut ovat noita Audeja ostelleet ja melkein puolet auton ostohinnasta on eka vuoden jälkeen kulunut vikojen korjaamiseen. Suurinosa noista Audisteista on ns. lukenutta laumasielu väkeä, joilla ei ole valitettavasti maalaisjärkeä ja käytännön taitoja.

    • A4 05

      A4 2.0 TFSI Q 2005 Kun ostin auton -09 kulutti vähän öljyä (Mobil) huolossa ehdottivat Castrolia ja nyt ei kuluta enää ei ainakaan tarvi lisätä huoltojen välissä ja vikoja ei o ollut muuta kuin yks puola eli aika hyvä tai sitten tuuri.

    • MERKKIUSKOTON

      Vaihdoin Audi A6 vm06 farkun Honda Accord Toureriin 08 eli siihen viimeiseen vanhempi koriseen malliin. Käytännössä samanlainen ajossa, mutta Hondalla ei tartte kun posotella menemään, ei tartte pelätä kalliita vikoja kokoajan.

    • tosi on

      Voi vittu mitä laatua sika hintaan pårkele mitä paskoo, onko insinöörit aivan puusta pudonneita kyl mää vähä ihmettelen kuka urpo ostaa ww sontoo! Valtio vaihtoi ministeri audit mersuihin, eihän niillä paskoilla mihinkään päässy!

    • ystävät hyvät

      kertokaapa myös mikä olis hyvä auto, täysin uusi tietysti.
      kiitän etukäteen

      painoa pitää olla yli 1500 kg minimissään ja tilaa, turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia ja yleistä helppoa ajoa maantiellä ja kaupungissa, kuten Audi farkuissa,

      raha ei rajoita, koska on tullut nuorena valittua oikea ammatti.

      • Niinpäs

        Niinpä! -Tuo onkin hyvä kysymys jota vasten tätä Audinkin haukkumista pitäisi tarkastella.
        Jos alkaa etsimään hyvää automerkkiä niin törmääkin jokikisen kanssa vaan haukkumisiin tai sitten puutteisiin jotka äkkiä tiputtavatkin vuorollaan jokaisen pois listalta.


      • Volvoooooooooon

        Volvo V70/XC70 D5 moottorilla ja nelivedolla ja automaatilla.
        Täyttää kaikki mainitsemasi kriteerit ja toimii ilman jatkuvia vikoja.

        Viime syksyn autonvaihtokierroksella kokeilin myös nuo germaanien tekeleet, mutta ei niistä ollut Volvon haastajaksi.


    • S-line

      Ostin lokakuussa 2005 (B7) Audi A4 2,0 TDI Avantin, ajettu 333tkm.Parissa kuukaudessa tullut melkein 5000 km.Ei mitään vikaa,kulutus 5,5 seka-ajossa.Kaikki pelotteli pumppu suuttimista kun ostin auton, kuitenkin vielä alkuperäiset paikoillaan huoltohistorian mukaan.
      P.S
      Olisin ottanut automaattina muttei silloin ollut sopivanväristä tarjolla.

    • Kalle.

      Vaihda toiseen automerkkiin.

      • Erilaisilla Audeilla tullut ajeltua viimeiset 25 vuotta, ensin 100:nen ainoat viat toinen etupyörän laakeri sekä vaihteiston sivuakselin laakeri. Kilometrejä tuli noin 200t, Noiden em vikojen lisäksi ei muuta kuin normaalit huollot 15 000 km välein. Seuraava oli A6 2,4 koneella ja tiptronic vaihteistolla, Vaihtoon n. 200tkm kohdalla. ei mitään ylimääräistä remppaa kuin normaalihuollot n. 15t välein. Seuraava Audi A6 3,2 koneella ja tiptronic vaihteistolla, yksi etupyörän laakeri ylimääräistä remppaa, ja kaikkien sytytyspuolien vaihto Audin piikkiin, eivät aiheuttaneet mitään oireita, mutta piirimyyjä halusi ne vaihtaa, muuten vain normaalit huollot kilometrejä n.170 000. Seuraava Audi Q5 autolla ajettu vasta n.50 000km. Kytkinpakat vaihtoon lieneekö laatu heikentynyt vai mistä mahtoi johtua. Ei muita ongelmia. Itse en ole ajanut sillä kuin n.12 000km, muuten toimii täydellisesti. Mielestäni noihin kilometreihin nähden Audit ovat toimineen erittäin hyvin. Edelliset 5 autoani olivat kaikki erilaisia VW malleja ja hyvin vähävikaisia ei mtään suurempaa.


    • AuA6di

      Vanha ketju mutta aina ajankohtainen.

      Tulin ihan muista kuin vianetsintäsyistä tänne ja pakko oli laittaa positiivisia omia kokemuksia toistaiseksi ainoasta omistamastani Audista

      Ostin reilu viisi vuotta sitten 2.0Tdi A6 multitronicin, joka oli ajettu 300 000 vanha taksi.
      Nyt mittarissa on 430 000 ja olen vaihdattanut vain laturin, startin, puhaltimen moottorin ja pari kierrosta jarrupaloja.

      Katsastuksessa tulee aina kehuja että välykset, päästöt yms. on kuin uudessa autossa. Öljyä pitää lisätä 1L 15000km

      Auto on sisältä kuin uusi, pelleissä naarmuja ja joidenkin listojen alta alkaa ruoste kuplimaan, mutta ajettavuudessa voittaa edelleen monet uudet autot.

      Kommentoikaa, niin saadaan vanha ketju henkiin

      • NytLottoVetämään

        Sinun kannattaa nyt lotota ehdottomasti! On käynyt Audisi kanssa sellainen munkki että!!


      • AuA6di

        =)


    • ostakaajakokeilkaa

      Tuo on hyvin tuttua luettavaa VW-konsernin tuotteen ollessa kyseessä. Itselläni oli uusi Golf. Kuvittelin, että Golf brändinä on Volkswagenille niin tärkeä, ettei sen laadun suhteen uskallettaisi ottaa turhia riskejä, ja tuottaa asiakaskunnalle pettymyksiä. Toisin kävi. En rupea enempää luettelemaan, mitä kaikkea autosta korjattiin ja vaihdettiin. Ehkä hauskana yksityiskohtana voisi mainita sytytysjohdinsarjan, joka kuitenkin oli halpa osa, vain 290 euroa plus asennus.
      Iso osa korjauksista meni hintansa puolesta takuuseen, mutta käyttäjänä ongelmaksi muodostui jatkuva korjaamolla käynti/ auton sinne vieminen/ sieltä nouto/ sijaisautot/ homma ei tullutkaan tänään kuntoon/ korjaamolla odottelu/ tavaroiden siirto omasta autosta sijaisautoon ja takaisin/ taksimatkat työpaikalta korjaamoon/ kyytien pummaus työkavereilta/ Kyytien pummaus useammalta työkaverilta, jottei tiheästi toistuva korjaamolla käynti herättäisi huomiota/ ynnä muuta ynnä muuta.

    • Tykkäänn

      4 Audia; A80, sitten A6 sedan, A6 farmari ja nyt Q5 - enkä ole tien päälle jäänyt kertaakaan. Tyylikäs merkki, ja sisusta kestää uudenveroisena käyttöä ja kulutusta. Paremman näköistä autoa saa hakea.

      • Ikitekniikka

        Audissa on sama ominaisuus kuin 1980- luvun Ladassa: Jarruneste ottaa vettä, syntyy vesi/öljy- emulsio ja neste on vaihdettava.


    • audijee

      Itsekin tätä lukiessani samaistun aloittajan kirjoitukseen. Avaan tarinaani hieman. Koitan pitää tekstin lyhyenä.

      Erehdyin noin 3 vuotta sitten ostamaan Audi A4 2.0 tdi B8, multitronic -vaihteistolla. Käytettynä ostin ja autolla oli ajettu 140 000km. noin 3 kuukautta kerkesin körötellä ja keskellä Helsingin keskustaa liikennevaloista lähtiessäni auto nyki samalla tavalla kuin olisi manuaalivaihteilla lähtenyt 5-vaihteella liikenteeseen. Auto tien sivuun, kurkkasin auton alle ja sieltä löytyi ilokseni valtava öljylammikko. Tuumasin notta vittusaatana ja soitin hinaajan paikalle.

      Merkkiliikkeessä kerrottiin, että joku vaihteiston öljyputki oli murtunut ja öljyt tullut pihalle. Merkkiliike suositteli, että vaihdetaan koko vaihdelaatikko noin 11.0000 EUR hintaan tai uusitaan öljyputket hintaan 2500 EUR. Jälkimmäisestä ei voi antaa takuuta, mutta koko lootan vaihdosta voi. Myyjäliike suostui tulemaan aluksi 20% korjauskuluissa vastaan, kumpaan vaihtoehtoon sitten päädytäänkään. Pienen tappelun jälkeen sovittiin 50% / 50% ja vaihdettiin putket.

      Puolisen vuotta auto toimi hyvin, kunnes karjuin taas vittusaatanaa kotipihassa. Lootassa ei vaihteet vaihdu, vaikka veivaa kepin mihin asentoon tahansa. Hinurilla merkkiliikkeeseen, missä todetaan että vaihteisto tuhannenpillunpäreinä. Uusi loota 12.000 EUR töineen ehdottivat he. Myyjäliike sanoi, että saadaan noin 100k ajettu käytetty loota, johon maahantuoja myöntää 6kk takuun hintaan 7000 töineen. Asentajana eräs automaattilootiin erikoistunut pikkupaja. Vitutti koko romu niin, että suostuin tähän halvempaan vaihtoehtoon ja neuvoteltiin että he maksaa 70% ja mulle jää 30%.

      Noo, Lootan tilasivat jostain hevonperseestä ja 1kk jälkeen soittelin, että mikä helvetti siellä kestää. Toimituksessa ongelmia kuulema. Tapeltiin aikamme ja autoliike antoi mulle "huollon" ajaksi sijaisauton. Ihan kiva ele kuitenkin. Huollon kesto oli kaikkineen säätöineen vain noin 6kk.

      Tähän kuuteen kuukauteen mahtui sellaista, että kun ensimmäinen loota asennettiin, niin ilmeni asennuksen jälkeen, että omaan Audiini on ohjelmoitu joku vitun ohjainyksikkö, että se toimii vain tähän auton rekisteröidyssä vaihdelaatikossa? Vai olikohan toisinpäin? No, en tajunnut tästä hevonvittuakaan. Aloin pikkuhiljaa käymään kuumana kuin lettupannu konsanaan. Tilattiin uusi loota tai ohjainyksikkö tai mitä lie. Jossain vaiheessa tämä automaattivaihteistoihin erikoistunut kaveri heitti ilmeisesti hanskat tiskiin ja myyjäliike hinautti auton merkkiliikkeeseen. Siellä touhuiltiin jotain, kunnes mulle soitettiin, että auton voi noutaa viikon päästä. Vittujee kiljahdin hieman sarkastisesti.

      Pari päivää myöhemmin tuli soitto myyjäliikkeeltä, että "auto toimii kyllä, MUTTA kävi niin että KRP (Eli keskusrikospoliisi! Kyllä, mitä vittua mietin myös minä) soitti merkkiliikkeeseen, että INTERPOL on jäljittänyt varastetun auton kyseiseen liikkeeseen. Merkkiliikkeen edustaja oli tuumaillut, että mitähän vittua ja tutkinut asiaa vähän enemmän. Ilmeni loppupeleissä että vaihdelaatikko, mitä oltiin puolisen vuotta odoteltu, oli kuulunut puolassa muutamia vuosia sitten varastettuun autoon. Tämä vaihdelaatikkohan oli siis minun autoon juuri asennettu.

      No, loppu hyvin, kaikki hyvin. Tai hyvin ja hyvin - auto kuitenkin toimi. sain vielä Interpolilta ja keskusrikospoliisilta ja kaikenmaailman vitun sheriffeiltä luvan ajaa autoa ilman, että tarvitsee paskoa housuun aina, kun poliisiauto näkyy taustapeilissä.

      Semmoista. Nyt auto on toiminut tähän päivään asti ihan hyvin. Mitä nyt multitronic nykii liikkeelle lähtiessä ja muita kyseisen paskaromun ominaisuuksia.

      Tosin, kirjoitan tätä tekstiä odotellessani hinausautoa. Moniurahihna ilmeisesti poikki. Tai vitustako minä tiedän. Sen tiedän kuitenkin, että iso lasku on taas tulossa.

    • Kovapäistenmerkki

      Ei noihin audeihin kannata koskea edes sillä kuuluisalla metrin kepillä. On se ihme että ihmiset ei opi tai usko että ne on täysiä paskoja!

      • AudiBmwSkoda

        Omistan kaikki nuo automerkit tällä hetkellä. Joudun toteamaan että Skoda kaikkein vähävikaisin auto noista kolmesta.


    • A4Q

      Kokemukseni ensimmäisestä Audistani (A6 2.0 TDI, multitronic ) neljän vuoden ja 120 tuhannen kilometrin jälkeen olivat niin hyvät, että ostinpa uuden A4 Quattron 2.0 TDI:n. Edellisessä ei ollut yhtään ainoaa vikaa tai ikävää ”ominaisuutta”. Hinta/laatu kohdallaan ja parempaa ajettavuutta saa hakea tuosta hintaluokasta. Teho, ajettavuus, mukavuus ja varusteet kohdallaan.

      • seataudiskodaVWsamaTDI

        ajat nyt sillä 15 vuotta kun vaihdossa ei saa mitään TDI autosta
        onnea valinnalle


    • Japsipommi

      Ostin 2016 toyotan aven uutena ja automaattiloota räjähti hesan keskustassa kun mittarissa oli jopa jo 16.000km....että näin lujaa se on toyotankin laatu...Seuraavaksi menikin sitten kansi....ja sitten vaihtuikin auto...

    • Anonyymi

      itselläni on kaksi naudia ja ,jonkin verran myös näistä löytyy vikoja , molemmilla on tosin ajettu kohta maapallo ympäri . kun tulla liikenteessä tulee ajeltua 40000-50000 vuodessa niin paljon tulee audeja vastaan , eli tuskin se keskimääräisesti aivan romu on t:beltzi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4995
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1255
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe