Osaatko kertoa kuinka jatko-opintojen rahoitus toimii USAssa? Suomessahan jatko-opiskelija saa käytännössä aina palkkaa, mutta miten homma toimii USA ssa? Olen itse Suomessa väitellyt, ja nyt olisi työmahdollisuus Kaliforniassa. Vaimo taas on juuri valmistumassa diplomi-insinööriksi, ja olisi kiinnostunut jatko-opinnoista Stanfordissa (yksityinen) tai Kalifornian yliopistossa. Toki otan asiasta selvää, mutta olisi kiva kuulla jos jollakulla on kokemusta tai tietoa asiasa. :)
JATKO-OPISKELU U.S.A ssa
6
528
Vastaukset
- +12
Samaa on miettinyt ystävänikin. Jotain stipendejä kai on olemassa, mutta ei mitään käryä mitä se jatko-opiskelu käytännössä maksaa tai jääkö plussalle vai miinukselle. Jatko-opiskelija on työntekijä joka usein opettaa. Kai siitä jotain maksetaan, jos sellaiseen paikkaan pääsee!?
- s_aureus1
Tasta on aikaisemmin ollut keskustelua palstalla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11070707
Olisikohan oman yliopiston kansainvalisesta yksikosta apua? - sanniska1
S_aureus kertoikin tosiaan jo tuossa toisessa keskustelussa aika kattavasti jatko-opiskeluista Jenkeissa.
Itsellani ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa insinooriopinnoista, kun itse olen suuntautumassa metsapuolelle tai nailla nakymin yha todennakoisimmin maantieteeseen. Kannattaa ottaa selvaa, mita eri yliopistoihin vaaditaan - GRE ja TOEFL ainakin melko varmasti. Itse tein GRE:n tanaan (olen hakemassa syksylla 2014 alkaviin opintoihin), ja se vaatii kylla melkoisesti panostusta, jos haluaa hyvaan yliopistoon. Vaimosi kannattaa lisaksi olla ehka suoraan yhteydessa professoreihin, jotka tekevat tutkimusta aiheista, jotka hanta kiinnostavat. Tama saattaa helpottaa hakuprosessia huomattavasti.- sanniska1
Niin joo, se piti viela mainita, etta proffien tutkimusryhmien ja laitosten kautta rahoitus jarjestyy usein, jos ei fellowship-muodossa niin research tai teaching assistantina. Tama toki riippuu yliopistosta ja laitoksesta, mutta luulisin, etta Stanfordissa ja esim. UCLA:ssa rahoitusmahdollisuudet ovat melkoisen hyvat, jos sisaan onnistuu paasemaan.
- pollspoyce
Taalla Kanadan puolella homma toimii niin, etta full time jatko-opiskelijalle jarjestyy rahoitus yliopiston puolesta ja part time jatko-opiskelija maksaa itse. Full timeja otetaan sisaan hyvin vahan verrattuna osapaivaisiin. Valinnoissa painotetaan GMAT tuloksia seka perusopintojen arvosanaa. Lisaksi suosittelijoiden kirjeet ja arvioinnit vaikuttavat. Suosittelijoiden pitaa arvioida hakija todella huipuksi. Kannattaa myos luoda etukateen suhteita mahdolliseen ohjaajaan, jotta on hyba tuki mikali hakija on siina rajoilla. Uskoisin maiden patevan myos USA:n puolella
- sanniska1
Onko kukaan hakemassa jatko-opiskelijaksi syksyksi 2014? Itselläni 1/7 hakemusta täytettybä, ja yritän saada loput lähetettyä parin viikon sisään. Olisi kiva vaihtaa kokemuksia - prosessi on lievästi sanottuna stressaava..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1067548Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2437454K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1455153Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1404839PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504593Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko904282Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1164100- 1641826
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91619Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2601479