Olen menossa huomenna kolonoskopiaan ja tänään on siis tyhjennys. Ensimmäisen pullon join aamulla ja nesteitä olen juonut nyt koko päivän. Äsken alkoi kuitenkin nesteet tulla yläkautta ulos, ja epäilen että tokan pullon alas saaminen on ihan toivotonta. Muistaakseni phospolla on käynyt aiemminkin näin, viimeksi oksensin tokan pullollisen ulos heti sen juotuani. Tähystys kuitenkin onnistui silloin, vaikka tyhjennysaine tulikin pihalle.
Onko muita, joilla pahoinvointi uhkaa pilata tuon tähystyksen? Minulla on siis pahoinvointilääke käytössä, mutta silti käy näin. Aineen otan mehun kanssa, pastilleja imeskellen yms.. silti tulos on aina sama. Niin mehut, limsat, vesi kuin teekin tulevat ylös. Muitakin tyhjennysaineita olen kokeillut, mutta en pysty juomaan isoja määriä nestemäisiä lääkkeitä yms, jopa yskänlääke nestemäisenä tekee tiukkaa..
Tämä on niin toivottoman tuntuista kun tiedän, että tähystykset on tehtävä parin vuoden välein sairauteni takia, mutta vuosi vuodelta tyhjennys menee aina vaan huonommin..
phosporal, pahoinvointi &kolonoskopia
2
295
Vastaukset
- saman kokenut
Vastaus tulee hieman myöhässä, mutta jos jollekin muulle käy samoin niin kerronpa oman "tarinani" tästä.
Minulla vain se ensimmäinen pysyi täysin sisällä, mutta en kokenut sellaista tyhjennystä kuin olin kuullut, että jotkut sitten asuvat siellä vessassa, ekana iltana kävin muutaman kerran, mutten kokenut sitä mitenkään pahana. No, nyt en enää muista, että juotiinko illalla vielä toinenkin vai oksensiko sitten ja yön sain nukkua rauhassa kerran taisin vessassa käydä.
Mutta sen aamuisen taisin oksentaa melko pian ja siinä vaiheessa mietin, että onko noista lopulta apua ollut kun sen mitä olin tuosta kuullut ja vessassa aikaa viettämisestä, en itse ollut mielestäni siellä paljon aikaa viettänyt ja kun sen aamuisen oksensin niin mietin, että nyt en tyhjene laikaan enää. Olin jo vähällä, että perun koko ajan, mutta päätin sitten kuitenkin mennä ja tähystys onnistui hyvin ja niissä papereissakin mitkä jälkeenpäin sain luki, että tyhjennys oli toiminut hyvin eli ei aina kannata luovuttakaan vaan sitä saattaa olla tyhjentynyt hyvin, vaikka omasta mielestään niiden kauhukuvien kuulemisten jälkeen kaikki on epäonnistunut täydellisesti.
Juuri tuosta syystä menin kuitenkin kun ajattelin, että sitten sama on uusittava ja tiedän, että siinä kävisi samallalailla ja jo heti ensimmäisen litkun juomisen jälkeen. - väsynyt73
Kiitos vastauksestasi!
Minäkin mietin vielä sairaalaan lähtiessäni, että onko tässä mitään järkeä, mutta onneksi lähdin tutkimukseen kuitenkin. Tyhjennys oli onnistunut ihan hyvin, ihan ylhäälle oli jäänyt jotain, mutta muuten oli tyhjentynyt tosi hyvin. Kuulemma "kuivanoloiset" olivat nuo suolenseinämät, mutta ihan ok meni tähy.
Ja otin siis vaan sen yhden annoksen Phospoa, toista pulloa en edes avannut. Onneksi olin ollut edeltävät päivät kevyemmällä ruokavaliolla ja juonut paljon, se varmasti auttoi ainakin vähän.
Nyt vaan tuloksia odottelen, tosin lääkäri sanoi, että tähyn perusteella tulehdusta ei olisi.
Voi kunpa ne kehittelisivät jonkun sellaisen tyhjennys-aineen, joka ei oksettaisi niin mahdottomasti. Itse tutkimus on kaikkinen kipuinen mielestäni pientä verrattuna tuohon tyhjennykseen, se on suorastaan kidutusta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793