kesäsuokki

summerhorsee

Hei kaikki! Olisiko 14 vuotiaan innokkaan hevosharrastajan järkevää ottaa kesähevonen? Monta vuotta ratsastus- ja hoitokokemusta ja hevostietäväinen suku. En haluaisi omaa hevosta, sillä luultavasti joutuisin myymään sen sitten kun koittaa opiskelut. Tai jos sitten vanhempana innostuu hevosia hankkimaan, niin olisipahan edes jonkunlainen pohja. Saako yleensä normaaleilta talleilta hevosia kesäksi ylläpitoon? Viitsisinkö mennä edes kysymään? Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille. :)

5

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 14vuotta ridannut

      Moi minun mielestäni olet ehkä hyvin valmis siihen että voisit ottaa kesä hevosen se kannattaa jos et halua ottaa omaa hevosta mutta ensin kuin menet kysymään hevosta joltain tallilta kannattaa puhua vanhemmillesi vaikka koko ilta että voitte keskustella siitä miten hevosta kohdeltaisiin ja hoidettaisiin ja onko teillä varaa kaikkeen koska ota huomioon ruoat ja kaikki muu mitä hevonen tarvitsee esim tallipaikan lisäksi hevonen saattaa olka riippuvainen huomiosta jos otat kesähevosen niin ota huomioon että et kanna vastuuta itse ja että et kerkeä minnekkään muualle kuin tallille ja talilla pitää olla joka päivä ratsastukset ja kaikki muu hoito muista että poni/hevonen pitäisi harjata joka päivä ja että sen boxi pitää siivota muta onhan sekin (kesähevosen) otto yksi askel parempaa vastuutta !!ja muista että siinä on tosi paljon hommaa minulla oli jo10 vuotiaana poni aloitin ratsastuksen jo monta vuotta sitten ja olen nyt ratsastanut 14vuotta ja vähän päälle mutta ajattele hevosta kaikkien turvallisuuden vuoksi koska sitten kun et enää jaksa käydä tallilla nii mitä sitten.....kun et enää jaksa ja haluat olla kavereiden kanssa muista että sitoudut hevoseen kunnolla se ei ole mikään lelu vaan taitoa tarvitseva eläin toivottavasti tästä oli apua harkintaan ja muuhun onnea:)

    • summerhorse

      Kiitos mukavasta kommentista! Hevoset asustaisivat omalla maatilalla, johon rakennamme ison ja hyvän pihaton. On metsä- sekä ihan peltolaidun. Hevoset eivät joutuisi todellakaan miksikään leluiksi vaan saisivat monipuolista liikuntaa muutaman kerran tai kerran päivässä. Jännittää vaan hirveästi jos jokin menee pileleen enkä tiedä miten toimia..:/

    • Minna Oulusta

      Minusta voisit otta kesähevosen, vaikutat vastuuntuntoiselta ja osaavalta. Ongelmissa auttaa usein maalaisjärki ja ainahan voi kysyä hevosen omistajalta tai eläinlääkäriltä. Omistaja antaa yleensä hoito-ohjeita.
      Uskon että pärjäät kyllä.

    • shruuna1

      Missä päin asut? :)
      Täälä vois olla ainakin yksi suokkiruuna joka voisi tulla joksikin aikaa :)
      Vai kuinka pitkäksi aikaa oot aatellu? :)

      • heppakaveria vailla

        Onko suokkisi menossa jo jollekin? Olisin kiinnostunut ottamaan hevosen tai pari kesällä muutamaksi viikoksi/ sovituksi ajaksi. Hevonen tulisi mökillemme Jämsään

        Olen kiinnostunut myös vuokraamaan ihan hevosen ollessa omalla tallillaan, porin, tampereen tai jämsän alueella :)

        Olen 16v tyttö ja hevosten kanssa puuhaillut jo 10 vuotta, joista noin 5v ratsastanut tunneilla. Olen luotettava ja reipas :)
        Jos kiinnostaa, jutellaan lisää --> [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe