Hei kaikki! Olisiko 14 vuotiaan innokkaan hevosharrastajan järkevää ottaa kesähevonen? Monta vuotta ratsastus- ja hoitokokemusta ja hevostietäväinen suku. En haluaisi omaa hevosta, sillä luultavasti joutuisin myymään sen sitten kun koittaa opiskelut. Tai jos sitten vanhempana innostuu hevosia hankkimaan, niin olisipahan edes jonkunlainen pohja. Saako yleensä normaaleilta talleilta hevosia kesäksi ylläpitoon? Viitsisinkö mennä edes kysymään? Kiitos jo etukäteen kaikille vastaajille. :)
kesäsuokki
5
118
Vastaukset
- 14vuotta ridannut
Moi minun mielestäni olet ehkä hyvin valmis siihen että voisit ottaa kesä hevosen se kannattaa jos et halua ottaa omaa hevosta mutta ensin kuin menet kysymään hevosta joltain tallilta kannattaa puhua vanhemmillesi vaikka koko ilta että voitte keskustella siitä miten hevosta kohdeltaisiin ja hoidettaisiin ja onko teillä varaa kaikkeen koska ota huomioon ruoat ja kaikki muu mitä hevonen tarvitsee esim tallipaikan lisäksi hevonen saattaa olka riippuvainen huomiosta jos otat kesähevosen niin ota huomioon että et kanna vastuuta itse ja että et kerkeä minnekkään muualle kuin tallille ja talilla pitää olla joka päivä ratsastukset ja kaikki muu hoito muista että poni/hevonen pitäisi harjata joka päivä ja että sen boxi pitää siivota muta onhan sekin (kesähevosen) otto yksi askel parempaa vastuutta !!ja muista että siinä on tosi paljon hommaa minulla oli jo10 vuotiaana poni aloitin ratsastuksen jo monta vuotta sitten ja olen nyt ratsastanut 14vuotta ja vähän päälle mutta ajattele hevosta kaikkien turvallisuuden vuoksi koska sitten kun et enää jaksa käydä tallilla nii mitä sitten.....kun et enää jaksa ja haluat olla kavereiden kanssa muista että sitoudut hevoseen kunnolla se ei ole mikään lelu vaan taitoa tarvitseva eläin toivottavasti tästä oli apua harkintaan ja muuhun onnea:)
- summerhorse
Kiitos mukavasta kommentista! Hevoset asustaisivat omalla maatilalla, johon rakennamme ison ja hyvän pihaton. On metsä- sekä ihan peltolaidun. Hevoset eivät joutuisi todellakaan miksikään leluiksi vaan saisivat monipuolista liikuntaa muutaman kerran tai kerran päivässä. Jännittää vaan hirveästi jos jokin menee pileleen enkä tiedä miten toimia..:/
- Minna Oulusta
Minusta voisit otta kesähevosen, vaikutat vastuuntuntoiselta ja osaavalta. Ongelmissa auttaa usein maalaisjärki ja ainahan voi kysyä hevosen omistajalta tai eläinlääkäriltä. Omistaja antaa yleensä hoito-ohjeita.
Uskon että pärjäät kyllä. - shruuna1
Missä päin asut? :)
Täälä vois olla ainakin yksi suokkiruuna joka voisi tulla joksikin aikaa :)
Vai kuinka pitkäksi aikaa oot aatellu? :)- heppakaveria vailla
Onko suokkisi menossa jo jollekin? Olisin kiinnostunut ottamaan hevosen tai pari kesällä muutamaksi viikoksi/ sovituksi ajaksi. Hevonen tulisi mökillemme Jämsään
Olen kiinnostunut myös vuokraamaan ihan hevosen ollessa omalla tallillaan, porin, tampereen tai jämsän alueella :)
Olen 16v tyttö ja hevosten kanssa puuhaillut jo 10 vuotta, joista noin 5v ratsastanut tunneilla. Olen luotettava ja reipas :)
Jos kiinnostaa, jutellaan lisää --> [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047