Elikkä nyt ei oo kysä mistää suurista rahoista mutta kyse on periaatteesta ja kyllä ne postikulumaksutki tuntuu.. elikkäs.
Huusin tossa vähä päälle kuukaus sitten kovalevyn huuto.netistä. Maksoin asianmukaiset maksut ja postikulut. Kun sitten hänen tilillä näkyi rahat, hän pisti näin:
Terve
Laitan tänään tulemaan, pitäs tulla viestiä puhelimeen kun on haettavissa. Kiitos kaupasta!
Tämä oli hänen ensimmäinen viesti, mitä sähköpostitse laittoi, ei mainittu mitään, millä postitetaan: oliko postipaketti, smartpost tai muu. Kohteessa oli mainittu, että vaihtoehtoina on posti, nouto, huutopaketti. Ei mainittu, että tulee vain puhelimeen viesti millon noudettavissa.
Noh, siinä kuukauden odottelin pakettia, ja sitten kun rupes ihmetyttämää, missä luurailee, pistin sähköpostia ja hän ilmoittaa, että viikko sitten on paketti kääntynyt taakse päin, koska ei ole noudettu!
Mulla oli siis huuto.netin tiedoissa vanha puhelinnumero, eikä myyjä ollut varmistanut tai muutakaan.
Nytten sitten hän sanoo, että mun pitäis maksaa uudestaa postikulut.
Eiköhän tää mee nyt vähän väärin?
Kumman vika?
3
2233
Vastaukset
- lkököklök
Oma mokasi, kun et ole uutta numeroa tietoihisi laittanut.
- Mondeo2.0
Myyjä ei varmistanut sitä multa, eikä kertonut, että vaan puhelimee tulee viesti. Lisäksi ei laittanu mitää seurantakoodia, ku vasta nyt yli kuukauden päästä, kun tuote oli jo palautunut.
- Ei kuulu kuluttajas.
Yksityisten henkilöiden välisessä kauppassa ei ole kuluttajasuojaa. Jos myyjä on ollut yritys huuto.netissä niin silloin noudatetaan verkkokaupansääntöjä, myyjän osalta. Mutta minä oletan, että tässä on kyseessä yksityinen ihminen joka on myynnyt sinulle käytetyn kovalevyn.
Huuto.netin säännöissä on, että ostajalla ja myyjällä täytyy olla ajantasaiset osoite ja muut yhteystiedot, joten ei todellakaan mene niiin, että myyjä maksaa uudelleen postituksen, koska sinun olisi pitänyt ptää huuto.netissä ajantasaiset tiedot.
Itse olen aina varmistanut myyjältä, että hänellä on minun yhteystiedot oikein. Eli kun olen huutanut tuotteen ja maksanut sen, laitan viestiä, että maksoin tuotteen ja sitten ainakin puhelinnumeron mukaan vielä. Osoitteeni on kerran vaihtunut 20 vuoden aikana, joten se on huuto.netissä oikein.
Minä pidän automaattiseana oletuksena myyjänä, että ostajalla on ajanmukaiset tiedot huuto.netin tunnuksissa. Ja jos ostaja ei ota yhteyttä minuun en siis erikseen kysele. Minulla on käytössä vakioviesti, jossa on tilinumero ja pyyntö, että jos on jotain kysyttävää niin laita s.postia.
Minulla on tapana laittaa ihmisille tieto, koska olen postitttanut tuotteen ja jos on mahdollista postitan tuotteen pakettina, jossa on seurantakoodii ja laitan sen myös ostajalle.
Kerran olen laittanut smart postia siten, että vahingossa meni vastaanottajan puhelinnumero väärin, mutta koska vastaanottajalla oli seurantakoodi, hän tiesi, että paketti on perillä, mutta viestiä ei tule, joten hän laittoi s.postia, jossa kysyi asiaa ihan asiallisesti, huomasin virheeni ja laitoin tai siis soitin postin smart postipalveluun ja kerroin ongelman, he korjasivat sen virheen ja näin vastaanottaja sai viestin ja viestissä olevna koodin, jotta sai paketin. Lisäksi laitoin ostajalle s.postia, jossa kerroin miten oli tapahtunut ja että asia on korjattu. Seuraavana päivänä oli viesti s.postissa, että paketti on vastaanottajalla perillä.
Eli kyllä sinunkin olisi pitänyt olla aktiivinen paketin suhteen.
Joten kannataisikohan nyt vaan maksaa kyseiset oppirahat?
Minä en tulisi vastaan, koska virhe ei olisi minusta johtunut, vaan kyllä se on ihan sinun omaa syytäsi. Tietenkin voit perua kaupat, mutta siiitä tulisi minun osalta sinulle negatiivinen palaute ja sinun palautteeseen vastaisin sitten, kuinka asia olisi, joten jokainen voi tehdä päätelmiä sinusta ostajana ja myyjänä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201757
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy461094Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43964Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50846Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44802Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760