Sain äidiltäni tuliaisiksi viime vuonna kummallisen ilmakasvin. Se on hankittu Helsingin puutarhamessuilta 2012.
Kasvi on ruokasipulin kokoinen. Viime vuonna se kasvatti yläpäästään "sarven" eli liuskamaisia lehtiä. Pian tämän jälkeen kasvi teki kannumaisen kukan, josta lähti ikävä raatomainen haju, jos liian lähelle meni...
Kukan kuoltua sen vierestä kasvoi muutama uusi lehti, jotka kuolivat, mutta itse sipuliin on nyt kasvanut kolme pientä uuden sipulin alkua.
Kasvi on siis sellainen mitä ei saanut pistää multaan eikä antaa vettä. Tämä on ollut mielenkiintoinen seurattava, mutta mistään ei ole löytynyt tietoa, mikä tämä kasvi on. Olisiko kenelläkään parempaa tietoa?
Ilmakasville nimi?
5
174
Vastaukset
- Pioni
Googlaa kannukasvit lihansyöjäkasvit, eiköhän tärppää.
- viherpeukalo
Voi, kun ei löydy, vaikka on etsitty vaikka millä nimellä ja millä kielellä tahansa... ainoa mahdollisuus olisi löytää joku, joka on samanlaisen ostanut ja osaisi sanoa, mikä kasvi on kyseessä. :)
- ???
lohikäärmevehka
- srtgstsdt
Raatokukka? Ilmakasvin olet varmaan jo googlettanut: "airplant". Tuo kannumainen kukka vain ei kuulosta täsmäävältä.
- viherpeukalo
Hei sinä joka vinkkasit lohikäärmevehkasta! Googlettamalla löytyi samannäköinen kasvi ja vähän lisää googlettamalla löytyi vielä tarkka laji ja nimikin... kyseessä on liskovehka!
Enpä olisi vehkoista osannut etsiä! :)
Ilmeisesti tämän voi surutta istuttaa ruukkuunkin? Noin vuoden ollut jo ilman minkäänlaista multaa tai vettä, hienosti kukki kesällä (miinus haju) ja uutta mukulaakin pukkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338536Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4366224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1591177Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 43691
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647