Näin saataisiin kanta laskettua sellaiselle tasolle ettei se haittaisi metsätaloutta. Tai jos jonkinlainen kiintiöolisi oltava niin esimerkiksi:
- tilaa kohden 1lupa jos alle 100ha
- jokaista alkavaa sataa ha kohden aina yksi lupa lisää eli yli 100ha 2lupaa yli 200ha 3lupaa ja niin edelleen. Yhdellä luvalla saisi ampua 2 vasaa.
Maanomistaja voisi myydä tai käyttää itse lupansa.
Tuntuuko pahalta ajatukselta?
Hirvestys vapaaksi kaatoluvista.
liikaa tuhoja taimikossa
5
235
Vastaukset 5
- ei kantturoita
Sikäli hyvältä, että ei niitä hirviä tarvitsisi montaa vuotta metsästää. Saataisiin Suomesta hirvivapaa alue.
- jeeeeeees
Hyvä ajatus! Mullakin on 0,7ha joten saisin konaisen hirven pakastimeen.
- pyyntiluvat
Sehän on vapaa nimenomaan KAATOluvista.
- RYPINSKI
Pyyntiaika kahdesta kolmeen päivään saa ampua kuka täyttää ase ja koevaatimukset,ilmoitus pyynnin loputtua.
- tumpelo
Niin ja jos ei sais hirveä niin vois ampua hirvikoiransa ja pistää sen lihoiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.631969Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt281546- 991102
- 45840
- 87783
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.21632- 29610
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56538- 31533
Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,120500