87 -vuotias Dora on pienen saaren ainoa vakinainen asukas.
Yle Areena, DOK:Ulkosaariston uskomaton Dora.
13
419
Vastaukset
- Thinker61
Hieno dokumentti. Dora on sympaattinen ja valoisa nainen, joka ei vaikuta olevan mitenkään erakoitunut, vaikka yksin saarella asuukin.
- 228w
Erinomainen filmi ,.....Saako vanhana elää niin kuin itse haluaa ?.....Saa ,ehdottomasti jos pysyy terveenä.
- On vanhuksia muita
Olisiko joku Suomalainen vanhus ollut tuohon tilalle niin se olisi kiinnostavaa
meille suomalaisillekin? - shame you
On vanhuksia muita kirjoitti:
meille suomalaisillekin?Kyllä DORA on ihan suomalainen vanhus vaikka äidinkieli on ruotsia.Oliko järkytys että kaikki ruotsinkieliset ei asu kartanossa ja ovat miljonäärejä ?
- surrullista
meille suomalaisillekin?Olipa rasistinen viesti,siis Doran elämä (hän on SUOMALAINEN ) ei kiinnosta kun äidinkieli on ruotsia ?
- Miksi suomalaisille
surrullista kirjoitti:
Olipa rasistinen viesti,siis Doran elämä (hän on SUOMALAINEN ) ei kiinnosta kun äidinkieli on ruotsia ?
Tuokin suomenruotsalainen Doora kuuluisi sinne YLE femmalle.
- Se on sitä eliittiä
meille suomalaisillekin?Svedari ei hyväksy suomalaisuutta vaan pistää miinuksia hyllylle.
- suomea suomalaisille
Onnittelen ruotsinkielistä Dooraa, mutta toivoisin että saisin Ylen tekemään myös dokumentin 91 vuotiaasta veljestäni, joka elää korvessa ja hoitaa kaikki hommat . Ajaa myös autoa ja vaihtaa renkaat sekä korjaa itskäytetään e kaikki viat.
Olette kai huomanneet miten Yle erikoisesti viime aimoina on alkanut käyttämään ruitsin kieltä ja haastatteluja Ylen ykkösellä ruotsin kielellä.
Näin salavihkaa käytetään propagandaa- Thinker61
Katsopa dokumentti Surnu-Pekasta. Dokumentti vätsärin erämaassa asuvasta vanhasta suomaismiehestä. Löytyy youtubesta hakusanalla "Surnu-Pekka". Dora on 100 % suomalainen, vaikka hänen äidinkielensä onkin ruotsi.
- Pöööööääääää
Kuinka tästäkin asiasta väännettiin kieliriita? Tämä aivan upea ihminen, joka puhuu ohjelmassa sekä ruotsia että suomea, on suomalainen. Minulle on aivan sama vaikka puhuisi sankritsia, ei minusta olisi asujaksi saarelle yksin, kun jo pelkkä kaupungissa asuminenkin on vaikeaa kun auto menee rikki. Minä joka tarvitsen joka asiaan nettiä, autoa, kännykkää, nostan hattuni ja nöyrästi kunnioitan tätä ihmistä, joka on tämän päivän suomen kansalainen. Mieluusti soisin, että näitä rohkeita ihmisiä autettaisiin toteuttamaan omaa elämäänsä, esim. Vietäisiin hella, joka ei jää päälle, joku auttaisi rakentamaan mökille paremman kulkureitin, minun verorahoistani saisi ottaa mieluusti tähän. Minusta itsestäni on kasvanut ihminen, joka ei uskalla enää ilman kännykkää mennä mihinkään. Voi Dora, kuinka paljon minulla onkaan opittavaa Sinulta. Toivon ja rukoilen, että tänä talvena olisi helpompi talvi ja saisit taas aloittaa keväällä istutukset ja aurinko paistaisi saarelle.
- siltaa pukkaa
Jos se on rkp-läinen niin silta pitää rakentaa tasapuolisuuden nimissä.
- Parempi ratkaisu
Halvemmaksi tulee kyyditä Doraa helikopterilla mitä rakentaa silta.
Armeijalla on pojat jotka lennättävät Doran vaikka mihin ja samalla saavat
harjoitella. - skäribo
Suomenruotsalainen nainen...hur,ri...
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 828009
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556128- 816070
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344551- 483196
- 363194
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412675- 352672
- 402610
- 251913