Halloween 2013: asuideoita!

HalloFreak

Löysin vaan vanhoja keskusteluja halloweenasuaiheista, joten ajattelin perustaa uuden ihan tämän vuoden lähestyvän halloweenin kunniaksi. :)

Ainakin yhdet halloween-bileet tulossa, ja ajatukset pyörivät jo asun ympärillä. Olen halloweenia juhlinut (ja muutenkin rakastan naamiaisia) jo melkein 15 vuotta, ihan ala-asteelta lähtien, ja monen näköisenä sitä on tullut jo oltua.
Olen siis kauhuteemaisena esiintynyt perinteisinä noitina ja vampyyreina, zombiena (zombie walkilla), kasvot "tikattuna" ja muina "perinteisinä" kauhuhahmoina. Muuten on tullut oltua kaikkina mahdollisina eri vuosikymmenten hahmoina, Myrkkymurattina, Darth Maulina, Obelixina, Pink Ladyna, Leena Hefnerinä, merirosvona, gigolona, Las Vegas -pelinjakajana, kreikkalaisena jumalattarena, Marie Antoinettena, Madam Butterflyna.. en edes jaksa muistaa kaikkea!

Viime- ja toissahalloweenin asuistani olen erityisen ylpeä. Toissa vuonna olin kauhuversio Tähkäpäästä. :) Omaan tukkaan oli jatkeena letissä tekotukkaa, jonka kiedoin kaulan ympärille, aivan kuin olisi hirttäytynyt siihen. Ja toki asiaan kuuluvat maskeeraukset. Viime vuonna olin sellainen Dia de los Muertos -nainen, kasvot maalattuna sugar skull -tyylisesti. Googlen kuvahaku auttaa!

Eli, vuosia on takana, ja haluaisin aina vähän lisää haastetta asuihini, eli jotain erikoista pitäisi keksiä!
Mielestäni halloweenina ei välttämättä tarvitsisi olla horror-asuinen, ja siksi mielessäni olikin jossakin vaiheessa pukeutua Lady Gagaksi (vai onko se sittenkin horroria :P). Mutta tuli ostettua loppukesästä Zombie walkille valkoiset piilolinssit, ja haluaisin käyttää niitä. Muutenkin olen jotenkin ihastunut ideaan, että jokin perinteinen rooliasu muutetaan kauhuiseksi, niinkuin tuossa Tähkäpäässä tein. Ja itseasiassa mietin, että olisi hienoa tehdä kauhuversio Liisasta Ihmemaassa! Muuten perinteinen Liisa, mutta sitten jotenkin pölähtänyt ja kuollut look, ne valkoiset piilolinssit... ja mietin, että saisinkohan jotenkin ohimooni liimattua rikkoutuneen teekupin (oikean tai vaikka paperimassasta), ikään kuin että olisi mennyt kuppi osaksi ohimosta sisään palasina! Se viittaisi hienosti Ihmemaa-satuun. : )

Mitä ideoita muilla on? Mikä ajattelit itse olla? Saitko jonkun idean tästä postauksesta?
Ja onko sinulla ideaa, mikä muu voisi olla "syynä" Liisan kuolemaan kun teekuppi ohimossa (jokin, joka viittaa Ihmemaa-satuun)?

7

374

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäoonparas
    • ideoita jokalähtöön

Herttasotilas-pelikortti voisi viiltää Liisan kurkun auki. Tai sitten maalata Liisan naamasta toisen puolen herttasotilaaksi, niin kuin herttasotilas olisi ottanut Liisan mielen osittain valtaansa, ja Liisa olisi muuttumassa herttasotilaaksi. Toisaalta, nyt kun zombi-teema on muotia, niin voisihan toinen puoli Liisan naamasta olla tosi äklön näköinen zombi ja toinen puoli tosi herttainen tyttönen. Tällöin voisit käyttää niitä valkoisia piilareitakin... tai ostaa toiseen silmään kauniin sinisen piilarin (ja toisessa se valkoinen). Vihertävän horror-ihon saa aikaan vaikka tällä töhnällä:
      http://punanaamio.fi/tuote/1618/horror-skin-vihertava
      Tai maalata zombi-lätty kasvoväreillä. Jos omat ideat loppuu, niin maskivinkkejä löytyy täältäkin:
      http://punanaamio.fi/s/maskeerausvinkit

• ideoita jokalähtöön

Löysin hyvän lisäosan, jonka voi laittaa kurkkuun ja liimata siihen sen herttasotilaskortin:
      http://punanaamio.fi/tuote/4851/viilletty-kurkku
      Korttia kun hiukan tuunaa, eli leikkaa osan sivusta pois, ja laittaa kiinni tähän, niin näyttää siltä kuin kortti olisi viiltänyt kurkun auki.

• HalloFreak

Hei tykkään tosi paljon tosta kortti-ideasta! Mahtavaa! Se olis helpompi toteuttaakin kun se kupin liimailu ihoon. :) Tosin senkin vois laittaa ohimoon, vaikka kurkku olis tietty tarinaan liittyvämpi, "Off with her head!"
      Mä teen ite aina noi kaikki proteesit ja muut haavat, käytän erikeeperiä ja vessapaperia ja ihovahaa. Kiitti ideasta!

• ....
    • wappirella

käy tsekkaas feminellin (www.feminelli.fi) naamiaisasut , josko sieltä saisi jotain ideoita. Oli ihan vetävän näköisiä noitia ja wamppyyrityttösiä siellä...

• Halloweenie

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      221
      3223
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      349
      2896
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      76
      1820
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      58
      1624
    6. Voi mies olit taas niin komea

Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      122
      1416
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1413
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      440
      1303
    9. Ryöstö Punkaharjulla

Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      17
      1300
    10. Kadutko koskaan

Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1294
    Aihe