Löysin vaan vanhoja keskusteluja halloweenasuaiheista, joten ajattelin perustaa uuden ihan tämän vuoden lähestyvän halloweenin kunniaksi. :)
Ainakin yhdet halloween-bileet tulossa, ja ajatukset pyörivät jo asun ympärillä. Olen halloweenia juhlinut (ja muutenkin rakastan naamiaisia) jo melkein 15 vuotta, ihan ala-asteelta lähtien, ja monen näköisenä sitä on tullut jo oltua.
Olen siis kauhuteemaisena esiintynyt perinteisinä noitina ja vampyyreina, zombiena (zombie walkilla), kasvot "tikattuna" ja muina "perinteisinä" kauhuhahmoina. Muuten on tullut oltua kaikkina mahdollisina eri vuosikymmenten hahmoina, Myrkkymurattina, Darth Maulina, Obelixina, Pink Ladyna, Leena Hefnerinä, merirosvona, gigolona, Las Vegas -pelinjakajana, kreikkalaisena jumalattarena, Marie Antoinettena, Madam Butterflyna.. en edes jaksa muistaa kaikkea!
Viime- ja toissahalloweenin asuistani olen erityisen ylpeä. Toissa vuonna olin kauhuversio Tähkäpäästä. :) Omaan tukkaan oli jatkeena letissä tekotukkaa, jonka kiedoin kaulan ympärille, aivan kuin olisi hirttäytynyt siihen. Ja toki asiaan kuuluvat maskeeraukset. Viime vuonna olin sellainen Dia de los Muertos -nainen, kasvot maalattuna sugar skull -tyylisesti. Googlen kuvahaku auttaa!
Eli, vuosia on takana, ja haluaisin aina vähän lisää haastetta asuihini, eli jotain erikoista pitäisi keksiä!
Mielestäni halloweenina ei välttämättä tarvitsisi olla horror-asuinen, ja siksi mielessäni olikin jossakin vaiheessa pukeutua Lady Gagaksi (vai onko se sittenkin horroria :P). Mutta tuli ostettua loppukesästä Zombie walkille valkoiset piilolinssit, ja haluaisin käyttää niitä. Muutenkin olen jotenkin ihastunut ideaan, että jokin perinteinen rooliasu muutetaan kauhuiseksi, niinkuin tuossa Tähkäpäässä tein. Ja itseasiassa mietin, että olisi hienoa tehdä kauhuversio Liisasta Ihmemaassa! Muuten perinteinen Liisa, mutta sitten jotenkin pölähtänyt ja kuollut look, ne valkoiset piilolinssit... ja mietin, että saisinkohan jotenkin ohimooni liimattua rikkoutuneen teekupin (oikean tai vaikka paperimassasta), ikään kuin että olisi mennyt kuppi osaksi ohimosta sisään palasina! Se viittaisi hienosti Ihmemaa-satuun. : )
Mitä ideoita muilla on? Mikä ajattelit itse olla? Saitko jonkun idean tästä postauksesta?
Ja onko sinulla ideaa, mikä muu voisi olla "syynä" Liisan kuolemaan kun teekuppi ohimossa (jokin, joka viittaa Ihmemaa-satuun)?
Halloween 2013: asuideoita!
7
313
Vastaukset
- minäoonparas
No tällä sivulla on ainakin tosi hyviä ja halpoja naamiaisasuja. Tai voit vaikka ottaa ideoita, ei ole pakko tilata: http://punanaamio.fi/kategoria/132/halloween-ja-kauhu
- ideoita jokalähtöön
Herttasotilas-pelikortti voisi viiltää Liisan kurkun auki. Tai sitten maalata Liisan naamasta toisen puolen herttasotilaaksi, niin kuin herttasotilas olisi ottanut Liisan mielen osittain valtaansa, ja Liisa olisi muuttumassa herttasotilaaksi. Toisaalta, nyt kun zombi-teema on muotia, niin voisihan toinen puoli Liisan naamasta olla tosi äklön näköinen zombi ja toinen puoli tosi herttainen tyttönen. Tällöin voisit käyttää niitä valkoisia piilareitakin... tai ostaa toiseen silmään kauniin sinisen piilarin (ja toisessa se valkoinen). Vihertävän horror-ihon saa aikaan vaikka tällä töhnällä:
http://punanaamio.fi/tuote/1618/horror-skin-vihertava
Tai maalata zombi-lätty kasvoväreillä. Jos omat ideat loppuu, niin maskivinkkejä löytyy täältäkin:
http://punanaamio.fi/s/maskeerausvinkit - ideoita jokalähtöön
Löysin hyvän lisäosan, jonka voi laittaa kurkkuun ja liimata siihen sen herttasotilaskortin:
http://punanaamio.fi/tuote/4851/viilletty-kurkku
Korttia kun hiukan tuunaa, eli leikkaa osan sivusta pois, ja laittaa kiinni tähän, niin näyttää siltä kuin kortti olisi viiltänyt kurkun auki. - HalloFreak
Hei tykkään tosi paljon tosta kortti-ideasta! Mahtavaa! Se olis helpompi toteuttaakin kun se kupin liimailu ihoon. :) Tosin senkin vois laittaa ohimoon, vaikka kurkku olis tietty tarinaan liittyvämpi, "Off with her head!"
Mä teen ite aina noi kaikki proteesit ja muut haavat, käytän erikeeperiä ja vessapaperia ja ihovahaa. Kiitti ideasta! - wappirella
käy tsekkaas feminellin (www.feminelli.fi) naamiaisasut , josko sieltä saisi jotain ideoita. Oli ihan vetävän näköisiä noitia ja wamppyyrityttösiä siellä...
- Halloweenie
Törmäsin tällaiseen blogiin etsiessäni apua halloween meikkeihin: http://tuoruusuinentie.blogspot.fi/2013/05/disturbed.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1538989Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492689Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja292481- 562469
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971865- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231743Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä461285Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091197Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61146