Laihdutuksestako apu verenpaineeseen?

hypertension74

Hei. Minulla on synnynnäinen kammioväliseinäaukko ja ohivirtaus on äärirajalla. Seuraava vaihtoehto on leikkaus. Ja niitä ei noin 40: lle ( vähän vajaa ) tehdä helposti.

Minulla on verenpaine 205 / 135, pulssi 145.

Emconcor annoksella 15 mg vrk ( eli bisoproli ) ei auta siihen lainkaan. Olen nyt myös laihduttanut 6 kg. Olen 162 cm pätkä ja painan nyt 50 kg.

Auttaako ajan kanssa vähähiilarinen dietti verenpaineen pudottamiseen? Nilkoissa on nesteturvotusta, lie sydämestä johtuvaa. Vähäsuolainen ruokavalio, ei herkkuja ( jätski, pulla, keksit, sokerittomat karkit, konjakki ).

Lääkäri suositteli 15 ml konjakkia vrk heikon ääreisverenkierronkin parantamiseksi.

6

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 8+4

      Onko tuo verenpainetaso kardiologin tiedossa? En ole lääkäri, tuskin tällä palstalla kovin moni muukaan, joten vaikea arvioida voiko sinun sairautesi yhteydessä edes muita verenpainelääkkeitä käyttää kuin beetasalpaajaa. Joka tapauksessa tuo painetaso on hävyttömän korkea, eikä tuo Emconcor ole sekään maksimiannoksella käytössä.

      Ei tuo sinun ikäsi kyllä minun käsittääkseni ole vielä mikään olennaisesti leikkausriskiä lisäävä tekijä, toisin kuin ikä 60 . Sinulla on sentään todennäköisesti muu elimistö terve eikä suurella todennäköisyydellä myöskään vielä verisuonisairauksia. Toki toipuminen ottaa aikaa enemmän kuin 20 vuotta nuoremmalla.

      En usko että tuohon sinun verenpaineeseesi on mitään tehokasta lääkkeetöntä hoitoa olemassa, kuitenkin tilanne on varmasti pääosin sairaudestasi johtuva. Muistakseni joku dosentti kerran aiheeseen liittyvässä keskustelussa mainitsi, että verenpainelääkkeiden syöjistä arviolta 1/3:lla olisi mahdollisuus päästä lääkkeistä eroon elintapoja muuttamalla. Makuasia on, onko tuo paljon vaiko vähän.

    • laihduttajaat

      itselläni verenpaine laski laihdutuksen myötä, on varmaan yksilöllistä mutta kannattaa kokeilla. nyt on paineet 120 / 73 ennen 135/ 80.

      • minttuliini74

        Aika edesvastuutonta kehottaa laihduttamaan kun alkup. Kysyjä on 162cm ja 50kg.
        Lääkärin tarkistettava lääkitys. Korkean verenpaineen raja on 140/100
        Mikäli kysyjä olisi ylipainoinen, eikä sydämessä todettu vikaa, niin silloin liikunnalla ja painonpudotuksella on suotuisia vaikutuksia verenpaineeseen.


    • lääkkeet näin

      Nykyäänhän käytetään eri lääkkeitä yhdistelminä että saadaan verenpaine laskemaan. Luulisi löytyvän oikeat lääkitykset. Minulle annettiin 2, Diasectral vain 100 mg per/pv ja Cozaar 50 mg. Näillä pysyy kurissa n. 137/79 tai alle,milloin mitenkin. Kumpikaan lääkkeistä ei toiminut minulla yksinään vaikka niitä nostettiinkin. Endokrinologi sitten värkkäsi tuon satsin ja se toimii.

      • Herätys

        Eihän tässä varmasti siitä ole kysymys, etteikö lääkkeitä olisi. Aloittajalla on pääasiallisena sairautena erikoislaatuisempi sydänvika, josta kaikki mitä luultavimmin johtuu, ja jonka vuoksi oletettavasti kaikkia lääkkeitä ei voi käyttää.


    • Minulla tulee mieleeni joku VHH eli vähähiilihydraattinen ruokavalio jolla on myös painoa tasaava vaikutus, ei aina laihduttava. Hiilihydraatit ovan myös suurimpia sydän- ja verisuonisairauksien aiheuttaja ja nostanee myös verenpaineita.
      Ruokavaliossasi oli noita ns. epäterveellisiä aineita, jota eivät ainakaan paranna olotilaasi.
      Minulla "tahdistinpotilaalla" on itselläni Gmedi yhtiön ProQD ravinnelisäkapseleita jossa on Proantosyanidiinia, Ubikinia ja D3 vitamiinia kutakin 50 yksikköä ja tämä on parantanut olotilaa, tosin verenpaineet ovat kohdalaan.

      Kannattaisi lukea myös Antti Heikkilän ruokavaliokirjallisuutta, sillä epäilisin ravinteilla olevan vaikutusta kuvaamiisi oireisiin ja erityisesti väärällä ruokavaliolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe