Moni on kysellyt tälläkin palstalla vinkkejä ja ohjelmaa halloween-bileisiinsä. Ajattelin, että en lähde tiputtelemaan moneen eri ketjuun samoja vastauksia, vaan että kokoan tähän yhteen omat vinkkini, jotka ovat toimineet jo ainakin kymmenenä halloweenina. :) Pääosa on ollut aikuisten halloweenbileissä, mutta jotkut juontavat jo juurensa ihan ala-asteella pitämistäni pippaloista. Eli etsi joukosta itsellesi sopivat jutut!
KORISTEET:
Kaupoista on alkanut jo löytyä vaikka mitä halloweentavaraa. Lepakot, kummitukset, kurpitsat ja muut on peruskamaa, jolla saa helposti aikaan juhlan tuntua. Mutta kerron tässä vähän sellaisia tee-se-itse -vinkkejä, koska sieltä kaupasta voi kuka vaan ostaa mitä haluaa. :)
- Pöytäliinaksi tumma kangas, vaikka vanha lakana. Tai jos ei löydy kuin valkoista lakanaa tai vanhaa pöytäliinaa, voi siihen pintaan roiskia vaikkapa vesi- tms. väriä, aivan kuin veriroiskeena! Tällaisilla lakanoilla on muutenkin hyvä peittää "teemaan kuulumattomia" esineitä ja luoda tunnelmaa. Ja jos ei halua sotkea lakanaansa, niin kyllähän vanhoissa, hylätyissä taloissa on huonekalut peitelty ihan tavallisilla valkoisilla lakanoilla.. :)
- Valaistus hämäräksi tunnelmalliseksi. Oman maun mukaan kynttilöitä, tai tavallisen lampun päälle voi asettaa vaikkapa neuleen tai muun kankaan himmentämään ja antamaan värivaloa. Muista paloturvallisuus, ei kangasta kiinni itse lamppuun, ja valitse mieluiten se lamppu, joka ei kuumene!
- Jos et halua ostaa oikeaa kurpitsaa ja kaivertaa sitä lyhdyksi, myös suuret appelsiinit käyvät! Lakki siis pois, hedelmäliha ulos ja kaiverra kasvot. Sisälle sopii toki sitten vain ne sellaiset patterikäyttöiset tuikut, ei oikeaa tulta. :) Nämä kestävät ainakin viitisen päivää hyvänä.
- Vessassa tai kylpyhuoneessa voi hienosti pelailla peiteväreillä! Eli punaista (ja hiukan mustaa) väriä käsiin, ja kaakeleihin pyyhkimään karmaisevia, verisiä kädenjälkiä. Jos peilien kautta onnistuu pelata, niin kirjoita johonkin peilin vastaiseen seinään "REDRUM", ja anna ihmisten (paitsi Hohto-fanien) ihmetellä.. peilistä katsoessahan se on sitten "murder". Creepy! Itse pistin esille myös "verisen" keittiöveitsen esille lavuaarin reunalle (ei lastenjuhlissa!).
- Peiteväreillä voi hienosti maalata myös peiliin. Itse tein eteisen peiliin karmivan pentagrammin ja kaikkea symboleita, kuin jotakin demonia oltaisiin manaamassa. :) Asetelmaan kuului myös musta kynttilä ja viinilasi, jossa oli peitevärillä(karamellivärikin käynee) värjättyä vettä, joka oli kuin verta.
- Jos oikeen ekstremeen haluaa mennä, voi asuntoon rakennella "yllätysvieraita". Rakensin viime vuonna makuuhuoneen sängylle, kasvot seinään päin makaamaan hahmon, jota kaikki luulivat väsyneeksi juhlijaksi. Siis ihmisen hahmoa tyynyilla tms. peitoilla viltin alle, laitoin peiton alta pilkottamaan tekohiukseni aivan kuin oikean ihmisen hiukset, hameenhelman ja sieltä alta sukilla täytetyt sukkahousut, joiden päähän nilkkurit.. Kun tässä jaksaa nähdä vaivaa (ja pyytää vaikka kaveria ihmisen muotomalliksi), niin tulee tosi karmiva! Itsekin välillä iski sellainen olo, että se tyttö sieltä kohta nousee ylös!
- "Koristeena" jokin kauhuleffa pyörimään telkkarissa hiljasilla äänillä. Joku vanha ja creepy, kuten Nosferatu.
Tässä joitakin ensiksi mieleen tulleita juttuja. Kuinkas sinä koristelet?
Halloween-hullun juhlavinkit: koristelu
HalloFreak
0
234
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446