Halloween-hullun juhlavinkit: koristelu

HalloFreak

Moni on kysellyt tälläkin palstalla vinkkejä ja ohjelmaa halloween-bileisiinsä. Ajattelin, että en lähde tiputtelemaan moneen eri ketjuun samoja vastauksia, vaan että kokoan tähän yhteen omat vinkkini, jotka ovat toimineet jo ainakin kymmenenä halloweenina. :) Pääosa on ollut aikuisten halloweenbileissä, mutta jotkut juontavat jo juurensa ihan ala-asteella pitämistäni pippaloista. Eli etsi joukosta itsellesi sopivat jutut!

KORISTEET:
Kaupoista on alkanut jo löytyä vaikka mitä halloweentavaraa. Lepakot, kummitukset, kurpitsat ja muut on peruskamaa, jolla saa helposti aikaan juhlan tuntua. Mutta kerron tässä vähän sellaisia tee-se-itse -vinkkejä, koska sieltä kaupasta voi kuka vaan ostaa mitä haluaa. :)
- Pöytäliinaksi tumma kangas, vaikka vanha lakana. Tai jos ei löydy kuin valkoista lakanaa tai vanhaa pöytäliinaa, voi siihen pintaan roiskia vaikkapa vesi- tms. väriä, aivan kuin veriroiskeena! Tällaisilla lakanoilla on muutenkin hyvä peittää "teemaan kuulumattomia" esineitä ja luoda tunnelmaa. Ja jos ei halua sotkea lakanaansa, niin kyllähän vanhoissa, hylätyissä taloissa on huonekalut peitelty ihan tavallisilla valkoisilla lakanoilla.. :)
- Valaistus hämäräksi tunnelmalliseksi. Oman maun mukaan kynttilöitä, tai tavallisen lampun päälle voi asettaa vaikkapa neuleen tai muun kankaan himmentämään ja antamaan värivaloa. Muista paloturvallisuus, ei kangasta kiinni itse lamppuun, ja valitse mieluiten se lamppu, joka ei kuumene!
- Jos et halua ostaa oikeaa kurpitsaa ja kaivertaa sitä lyhdyksi, myös suuret appelsiinit käyvät! Lakki siis pois, hedelmäliha ulos ja kaiverra kasvot. Sisälle sopii toki sitten vain ne sellaiset patterikäyttöiset tuikut, ei oikeaa tulta. :) Nämä kestävät ainakin viitisen päivää hyvänä.
- Vessassa tai kylpyhuoneessa voi hienosti pelailla peiteväreillä! Eli punaista (ja hiukan mustaa) väriä käsiin, ja kaakeleihin pyyhkimään karmaisevia, verisiä kädenjälkiä. Jos peilien kautta onnistuu pelata, niin kirjoita johonkin peilin vastaiseen seinään "REDRUM", ja anna ihmisten (paitsi Hohto-fanien) ihmetellä.. peilistä katsoessahan se on sitten "murder". Creepy! Itse pistin esille myös "verisen" keittiöveitsen esille lavuaarin reunalle (ei lastenjuhlissa!).
- Peiteväreillä voi hienosti maalata myös peiliin. Itse tein eteisen peiliin karmivan pentagrammin ja kaikkea symboleita, kuin jotakin demonia oltaisiin manaamassa. :) Asetelmaan kuului myös musta kynttilä ja viinilasi, jossa oli peitevärillä(karamellivärikin käynee) värjättyä vettä, joka oli kuin verta.
- Jos oikeen ekstremeen haluaa mennä, voi asuntoon rakennella "yllätysvieraita". Rakensin viime vuonna makuuhuoneen sängylle, kasvot seinään päin makaamaan hahmon, jota kaikki luulivat väsyneeksi juhlijaksi. Siis ihmisen hahmoa tyynyilla tms. peitoilla viltin alle, laitoin peiton alta pilkottamaan tekohiukseni aivan kuin oikean ihmisen hiukset, hameenhelman ja sieltä alta sukilla täytetyt sukkahousut, joiden päähän nilkkurit.. Kun tässä jaksaa nähdä vaivaa (ja pyytää vaikka kaveria ihmisen muotomalliksi), niin tulee tosi karmiva! Itsekin välillä iski sellainen olo, että se tyttö sieltä kohta nousee ylös!
- "Koristeena" jokin kauhuleffa pyörimään telkkarissa hiljasilla äänillä. Joku vanha ja creepy, kuten Nosferatu.

Tässä joitakin ensiksi mieleen tulleita juttuja. Kuinkas sinä koristelet?

0

276

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
        Ikävä
        101
        706
      2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
        Ikävä
        39
        675
      3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
        Ikävä
        32
        609
      4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
        Haapavesi
        16
        598
      5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
        Ikävä
        38
        557
      6. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
        Ikävä
        50
        519
      7. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
        Ikävä
        63
        516
      8. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
        Ikävä
        34
        515
      9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
        Ikävä
        63