Olen 33-v. Eli minulla on todettu -06 kaksis. mielialahäiriö tyyppi I ja nyt kesällä määrittämätön ahdistuneisuushäiriö. Psykologin testissä todettu tunne-elämältään epävakaa persoonallisuushäiriö. Olen ollut vuosia sairaslomalla ja kuntoutustuella. 7 kertaa osastolla. Raskas lääkitys myös. Sisko menehtynyt joulukuussa kolarissa. Tällä hetkellä olen kuitenkin opiskelemassa käsityöalaa toisella paikkakunnalla viikot ja opiskelu kangertelee välillä enemmän välillä jaksaa paremmin. ei kuitenkaan täysiä päiviä aivan. Kuntoutustuki hylättiin alustavasti opiskelun ajaksi vaikka mielialat vaihtelevat välillä nopeasti. Olen miettinyt pienimuotoista yritystoimintaa mahd valmistuttuani oman jaksamisen puitteissa, koska työnsaanti tältä alalta on muuten lähes mahdotonta. Vanhaan sähkömiehen työhön ei pystytty enää kuntouttamaan. Luuletteko, että olisi mahd saada täysi työkyvyttömyyseläke valmistuttuaan noiden sairauksien johdosta, koska tuskin se vointi tästä paljon enää paranee ja nytkään ei hirveästi jaksa. Voisi paremman perusturvan puitteissa ruveta elämään normaalimpaa elämää ja tienata siinä vähän tulevaa vanhuuseläkettä varten??
Vastaukset 3
- toivotaan!
Toivotaan niin.
- valitettavaa
ei ole mahdollista nykyään
- sairas+köyhä
Minä myös epäilen vahvasti ettet tule täyttä työkyvyttömyyseläkettä saamaan.Ensiksikin kun olet noin nuori ja Bipolaarihäiriön kanssa monet käyvät töissä kunhan lääkitys osuu kohdalleen.Olet lisäksi noin nuorikin vielä.Tosin voisit kysyä puolieläkkeen mahdollisuutta jolloin saisit puolikasta eläkettä jolloin mahdollisuus saada tuloa sitten puolikkaasta työttömyyskorvausta.Mutta tämäkin mahdollisuus on erittäin vaikea saada.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.601832Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt241432- 991072
- 45810
- 87783
- 28591
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20589- 31523
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56518Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30453