Moikka
Olen ostamassa okt-kiinteistöä vuokratontilla. Myyjällä ei ole kiinnityksiä.
Kaupat tehdään, niin että maksan 15% hinnasta nyt ja 85% kun saan myytyä oman kt. kaksion pois alta. Ja sitten muutto.
Missä vaihessa minun pitää hakea kiinnityksiä? Ymmärränkö oikein, että voin hakea niitä vasta kun koko kauppasumma on maksettu ja kiinteistö on virallisesti nimissäni.
Paljon kiinnitysten hakeminen maksaa ja onko se vaikeaa? Pankki hoitaisi tämän kyllä puolestani, mutta ottaa siitä muutaman satasen palkkiota.
Kiitos jo etukäteen neuvoista.
t. Äippä Vantaalta
Miten haen ostajana kiinnitystä
Emppu28
2
171
Vastaukset
- sjfghhsdf
http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/kiinteistokauppa-kirjaamisasiat/kiinnitys/kiinnityksen-hakeminen
Tuolta löytyy ohjeet - Kiinteistöjuristi
Sovi myyjän kanssa että hän hakee kiinnityksen/ kiinnitykset ennen kauppaa. Sitten ne on valmiina kaupanteossa. Itse et voi hakea ennen kauppaa koska vain omistaja voi hakea kiinnityksiä.
Hakeminen on helppoa, hakulomakkeen täyttää parissa minuutissa. Kiinnitykset (panttikirjat) maksaa 38€ kpl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433017Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta612961- 422367
- 311863
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251719Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa721694- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä771275- 391260
- 791080