Auto paloi, vakuutus ei korvaa

MBMIES2VRK

Jätin juuri ostamani (28.9) auton tutulle maalarille maalaukseen maanantaina ja tänään tuli aamusta puhelu että autoni on palanut tuttavani hallilohkon pihassa 2 muun auton kanssa. Vieressä ollut matkailuauto oli ilmeisesti tuhopoltettu ja matkailuauton vieressä ollut autoni paloi siinä mukana sitten täysin rangaksi. Aloin selvitellä vakuutusyhtiöltä että kuka auton korvaa ja yllätys oli melkoinen kun sitä ei nyt sitten ilmeisesti korvaa kukaan?! En ollut kerinnyt rekisteröidä sitä nimiini vielä (7vrk rekisteröintiaika käynnissä) ja liikkeen josta sen ostin kaskovakuutus ei ole kuulemma voimassa kun lähitapiolalla on erilaisia kaskovakuutusehtoja autoliikkeille ja tässä ei nyt sitten tietenkään se kasko ollut voimassa vaikka se autossa piti olla ja liikkeellä siis kaskovakuutus on. Matkailuauton vakuutus ei autoani maksa koska kyseessä taitaa olla tuhopoltto (polttaja jäänyt kameraan josta ei kylläkään itse syttyminen näy) jos olisi itsestään syttynyt niin sitten olisi korvattu.. Voi V***U näitä vakuutusyhtiöitä, Onkohan tässä nyt mitään tehtävissä ?

10

5300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pari mahdollisuutta.

      Ainoa mahdollisuus on se, että se tuhopolttaja saadaan kiinni, ja saat siltä oikeuden kautta perittyä korvaukset.

      Tai onko sillä kaverisi firmalla jotain vakuutusta, josta korvaus olisi mahdollista saada?

      Jos noista et saa, niin korvauksia ei silloin tule mistään.

    • seuraavaksivolvo

      Kiitos nopeasta ja asiallisesta vastauksesta, eipä ollut maalarilla vakuutusta eli taitaa olla toivotonta saada mistään mitään. Epäreilulta tuntuu mutta minkäs teet. Ellei sitten satu se polttaja olemaan varakas kahjo. ja jääkö sitten ikinä edes kiinni.. käperryn sääliin ja alan etsimään uutta autoa. Täytyy olla jatkossa tarkempi mihin vakuuttamatonta omaisuuttaan jättää.

    • ----..,,,.....---

      Kannatti säästää euro kun ei heti ottanut vakuutusta.

      • Älä luovuta

        Autoliikkeen vapaaehtoinen vakuutus on voimassa ostajan eli uuden omistajan hyväksi 14 vrk kaupasta


    • oik. tiet. kand.

      kuka auton kyseiseen paikkaan ajoi tai kuka kyseisen paikan osoitti, jos automaalari hänellä ehdottomasti normaali huolenpitovelvoite hänen haltuunsa jätetystä omaisuudesta.

      Jos yritys ei ota ALL RISK yritysvakuutusta silloin säästetään ja maksetaan mahdolliset vahingot omasta pussista.

      Mielestäni maalari on korvausvelvollinen oli vakuutusta tai ei. Tämä ei kuitenkaan ole mikään Forse Majour tapaus, vaan näin voi käydä koska vain ja missä vain ja kelle vain.

      • ja voiiih

        Ja hatusta tittelinsä vetäissyt "oik,tiet.kand." ei edes tiedä, ettei ole olemassakaan mitään "Forse Majour" tapauksia. "Force majeure" on se oikea termi, tiedoksi nyt kandillekin. Taitaa olla silkkaa kuvittelua nuo oikiksen opinnot, kun ekan vuosikurssin opiskelijatkin tuon perustermin tuntevat. Ja millä perusteella se maalari olisi korvausvelvollinen, kun palon syynä ilmeisesti oli viereisen matkailuauton tuhopoltto. Kannattaisi vähän miettiä, millä tekaistuilla titteileillä täällä jakelee puuta-heinää -neuvoja. Miksi riivata ihmisiä höpönhöpöllä?


      • oik. tiet. kandi
        ja voiiih kirjoitti:

        Ja hatusta tittelinsä vetäissyt "oik,tiet.kand." ei edes tiedä, ettei ole olemassakaan mitään "Forse Majour" tapauksia. "Force majeure" on se oikea termi, tiedoksi nyt kandillekin. Taitaa olla silkkaa kuvittelua nuo oikiksen opinnot, kun ekan vuosikurssin opiskelijatkin tuon perustermin tuntevat. Ja millä perusteella se maalari olisi korvausvelvollinen, kun palon syynä ilmeisesti oli viereisen matkailuauton tuhopoltto. Kannattaisi vähän miettiä, millä tekaistuilla titteileillä täällä jakelee puuta-heinää -neuvoja. Miksi riivata ihmisiä höpönhöpöllä?

        Jos minä taikka sinä otamme automaalaamon auton käyttöömme siksi aikaa kun oma automme on maalauksella. JA HULLU naapuri tai joku muu tuntematon tulee ja polttaa autokatoksen, jossa auto on tilapäisesti säilytyksessä, riittääkö mielestäsi, kun palauttaa avaimet ja sanoo SORRY HEI ei ole mitään vakuutuksia tullut hankittua kun ne ovat niin kalliita ANTEEKSI EI VOI MITÄÄN EN SE MINÄ OLLUT EIKÄ MUN SYYTÄ. VASTAUS: Korvausvelvollisuus olisi tällöin sinulla tai minulla, olemmeko samaa mieltä, jos emme, unohda koko juttu minä lopetan dialogin kanssasi tähän.

        Kun korjaukseen jätetty auto on päässyt tuhoutumaan on normaali huolenpitovelvollisuus laiminlyöty.

        Jos ei tiedä asioista yhtään mitään on aivan turhaa arvostella toisten neuvojen jakamista höpöhöpönä


      • Anonyymi
        oik. tiet. kandi kirjoitti:

        Jos minä taikka sinä otamme automaalaamon auton käyttöömme siksi aikaa kun oma automme on maalauksella. JA HULLU naapuri tai joku muu tuntematon tulee ja polttaa autokatoksen, jossa auto on tilapäisesti säilytyksessä, riittääkö mielestäsi, kun palauttaa avaimet ja sanoo SORRY HEI ei ole mitään vakuutuksia tullut hankittua kun ne ovat niin kalliita ANTEEKSI EI VOI MITÄÄN EN SE MINÄ OLLUT EIKÄ MUN SYYTÄ. VASTAUS: Korvausvelvollisuus olisi tällöin sinulla tai minulla, olemmeko samaa mieltä, jos emme, unohda koko juttu minä lopetan dialogin kanssasi tähän.

        Kun korjaukseen jätetty auto on päässyt tuhoutumaan on normaali huolenpitovelvollisuus laiminlyöty.

        Jos ei tiedä asioista yhtään mitään on aivan turhaa arvostella toisten neuvojen jakamista höpöhöpönä

        yritäjällä pitää olla vastuuvakutus voimassa ja on pakolinen, jos kysymysessä on firma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        yritäjällä pitää olla vastuuvakutus voimassa ja on pakolinen, jos kysymysessä on firma.

        Vastuuvakuutus korvaa yrityksen aiheuttamia vahinkoja.

        Miten voidaan haukkua vakuutusyhtiötä, kun ei ole otettu vakuutusta?

        ”Matkalaukkuni varastettiin, matkavakuutus ei korvannut, koska sitä ei ollut.”

        ”Ajoin tolppaan, vakuutus ei maksanut, tosin kaskoa ei ollut.”

        Vitun vakuutusyhtiöt, kun eivät laita asiakkaalle automaattisesti kristallipallon ehdottamaa vakuutusturvaa ennen jokaista ajokertaa


    • Anonyymi

      -25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE

      www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe