Borde man knalla ner till torget.Samma krimskrams som vanligt förstås...vädret är fint och så träffar man säkert bekanta.
Höstmarnad i BORGÅ 3 -4 oktober.
5
127
Vastaukset
- tradition 9
Höstmarknad skulle det förstås vara.
- vi vet vem
Ett liknande inlägg avlägsnades två gånger från porvoon palstan.
- torget
vi vet vem kirjoitti:
Ett liknande inlägg avlägsnades två gånger från porvoon palstan.
Jag skulle gärna ha köpt fisk,kryddfisk och saltströmming.Jag hade möjlighet först sent på fredagen att besöka marknaden och då hittade jag åtminstone inte några fiskförsäljare mera.Fina kryddor hittade jag däremot.
- taditioner
torget kirjoitti:
Jag skulle gärna ha köpt fisk,kryddfisk och saltströmming.Jag hade möjlighet först sent på fredagen att besöka marknaden och då hittade jag åtminstone inte några fiskförsäljare mera.Fina kryddor hittade jag däremot.
Kryddfisk får Du från de vanliga fiskhandlaren fr.Pellinge när han finns på torget.För 3år sen sa jag till honom om det,man skall hålla för traditioner.Då hadde han olika smaksatta stömmingar mm men ingen kryddfisk,sen dess vet han när han ser mig att nu kommer "näbbgäddan"!!..
- torget
taditioner kirjoitti:
Kryddfisk får Du från de vanliga fiskhandlaren fr.Pellinge när han finns på torget.För 3år sen sa jag till honom om det,man skall hålla för traditioner.Då hadde han olika smaksatta stömmingar mm men ingen kryddfisk,sen dess vet han när han ser mig att nu kommer "näbbgäddan"!!..
Tack,jag skall fråga efter kryddfisk nästa gång.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131712Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411445- 701192
- 541163
- 741065
- 109989
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6911Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840