Miten kävi sodassa

Veteraanit huolena

Tuli mieleen lestadiolaiset kaatuneet sankarivainajat jotka rintamalla taisteli.
Hehän joutuivat koko ajan rikkomaan älä tapa käskyä joka on kuitenkin selkeä käsky. Seurojakaan ei ollu ja jos ei ollut lestadiolaista matkaystävää joukkueessa jonka kautta armo olisi puhunut niin ilmeisesti kadotukseen joutuivat he kuoleman korjatessa satoaan. Raamattuahan lukemalla ei usko tavoita.

13

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 23+12

Kyllä omaa maataan saa puolustaa, ei ole mitään ristiriitaa.

• Niin mutta

Luultavasti tuli jotain muitakin pikkusyntejä tehtyä?????

Miten sitten tämä suursuomen teko, kysessähän oli hyökkäyssota?

• Raamatusta et löydä oikeutusta oman maan puolustamiseen. Jeesus käski kääntää toisen posken jos joku lyö ja lisäksi hän sanoi että joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kuolee.

Siitä huolimatta olen isänmaallinen ja armeijan käynyt..

• soldier4
        Devoit kirjoitti:

Raamatusta et löydä oikeutusta oman maan puolustamiseen. Jeesus käski kääntää toisen posken jos joku lyö ja lisäksi hän sanoi että joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kuolee.

Siitä huolimatta olen isänmaallinen ja armeijan käynyt..

Tulee olla esivallalle kuuliainen, ei muutakuin rintamalle.

• No jopas on

Kuitenkin on käyty pyhiä sotia yks jos toinenki...

Elikkä sotatilanteessa lestadiolaisuudesta ei ole mitään hyötyä, yhtä ohrasesti käy ku syntiselle sotamiehelle?

• Yksi oikea usko

Jehovat ei sota-aseisiin tartu!

• siimaliina

Raamattua sovelletaan aina kuhunkin tilanteeseen ja ajanjaksoon. Se on oikeaa tulkintaa. Se ei ole väärää tulkintaa eli kirjanoppineisuutta. Samaa sukupuolta olevien parisuhteille löytyy myös raamatullisia perusteluita.

• Voisiko olla

Peruste ehkäisylle pääkaupunkiseudun korkeat asumiskustannukset jos raamattua saa ajassa tulkita?

• itseään.

Taitaapi olla jehovat ainoita jotka ei ota ainakaan asetta jos sota tulee, toivottavasti ei tule, mutta historialla on tapa toistaa

• pitääkin tappaa

Yhteiskunnalla on oikeus tappaa on aina ollut. Et tunne rontti Raamattu riittävästi!!

Älä tapa kielto koskee vain yksityisiä ihmisiä.

• pimeäkö olet

4. Moos. 31:7 Niin he lähtivät sotimaan Midiania vastaan, niinkuin Herra oli Moosekselle käskyn antanut, ja surmasivat kaikki miehenpuolet.

4. Moos. 31:17 Niin surmatkaa siis kaikki poikalapset ja surmatkaa myös jokainen vaimo, joka on yhtynyt mieheen.

Raamattu on täynnä tappokäskyjä. Rikolliset tapettiin aina, samoin pitäisi nytkin menetellä.

• Samaa mieltä

Nykyset saarnamiehet vaan on niin nössöjä ja jumalattomia että ei anna käskyä kivittää epäuskoisia

• itseään

Useissa paikoissa vääräuskoisia vastaan soditaan ja tapetaa, ei tällä hetkellä onneksi Euroopassa, valitettavasti historia toistaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe