Forester vetoautona ja kestävyydestä asiallisia kommentteja

Veneen veto

Millainen Forester on vetoautona yleensä, vene paino noin 1000 kg (koko paketti). Entä luiskalta veto, onnistuuko? Onko ykkösvaihde liian pitkä? Hiukan lukaisin viestejä ja dieseleissä ollu ongelmia, miten bensakoneet? Paljonko todellinen kulutus keskiajossa/ 100 km 2 litran koneella. Suositteletteko hankintaa, vm. noin 08-09.

14

2854

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • subbe3

      osta cvt:llä oleva bensakone, mieluusti 2.5l, se on varma peli... kulutus kaupungissa 10l, maantiellä 7l..

      • Veneen veto

        Onko sillä väliä, jos on automaatti? Kun siis luiskalta nostaa venettä. Millainen automaatti Foresterissa on?


    • subb43

      se manuaalin kytkin ei ole kovin hyvä luiskalta vedettäessä, savut tulee kun luistattaa... cvt:ssä ei ole moista ongelmaa..

    • Veneen veto

      Siis automaatti on parempi luiskalta nostettaessa? Automaatti on eri uudessa mallissa ja tuossa 08-versiossa. Lienekkä paljon muutoksia? Samoin moottoriteknoligia on kehittyneempää (lienekkö samalla häiriöherkempää) uudessa mallissa, koska kulutusluvut uudessa on paremmat

    • Subbe_1

      Onnistuu se. Subbella. Mutta, jos joudut pakittamaan ylämäkeen, onkin vähän hankalampaa. Pakki on liian pitkä. Mikäli kulutus ei ratkaise niin se 2.5 bensakone. Itselläni on boxeri diesel ja vedän jarruttomalla 500 kg venettä. Hyvin pelaa, keskikulutus kesällä 6,5 talvella lähemmäs 8:aa. Dieselien ongelmat johtuvat varmaankin siitä, että jotkut ajavat pelkästään lyhyttä matkaa ja kaupungissa = hiukkasuodatinongelma. Muiden ongelmat ovat enimmäkseen väärästä öljyntäytöstä (ylämerkkiin). Kytkinhaju hävisi n. kahden vuoden käytön jälkeen. Nyt 100 tkm lasissa. Ja automaatti-ilmasointi ei sitten toimi Subarussa kuin kesällä. Muutoin paras auto mitä minulla on ollut. Lumessa menee parhaiten, väittääpä sitten TM mitä hyvänsä jostain Yetin nelivedosta. Käytännössä olen nähnyt, että ajan Subarulla talvella siellä, missä Navarralla ei pääse. Kesällä tietysti toisin päin.

      • Venee veto

        Kiitos kommenteista. Millainen on Foresterin (vm. 08) rusteenestosuojaus? Kannattaako jälkikäteen suojailla, jos ei korroosiota ole.


      • 13+3

        Makuasia on,mitä pitää Forester SH:ssa huonona.Minusta pakki on sopiva kaikkeen mökkikääntelyyn.Myös veneen nosto ja lasku käy käden käänteessä.Autoa pakittaessa moottori ei tärise samalla lailla kuin monella muulla merkillä.Selvästi Subarulla on suunniteltu autolla myös pakitettavan.

        Moottoriöljyä ei saa täyttää yli maksimin.Muuta kriteeriä en ole huomannut.Öljyn pinta myös pysyy maksimissa jos sen siihn täyttää.

        Vaihteisto ei ole koskaan haissut Foresterissani,vaikka toisilla ilmeisesti on.Johtuuko väärästä vaihteisto- ja peräöljytä.Vai mistä.Öljyt ei kuumene tavallisessa ajossa vaikka olisikin tie auraamatta.Silloin vaihteisto-ja peräöljy on väärää?

        Kytkin ei ole koskaan luistanut vaikka sitäkin olen saanut lukea.72 000km mittarissa.

        Polttoaineen kulutus riippuu kaasujalasta.Kokeilin tänään ajaa töistä kotiin,50km, tismalleen nopeusmittarin mukaan.Kuudet liikennevalot 50km/h.60km/ ja 70km/h.Puolet matkasta 80km/h.Ajotietokone näyttää 4,6l/100km.

        Tuo automaattinen ilmastointivika on minulle aivan uusi lukuhetki.Itse en ole humannut ilmasoinnissa mitään vikaa.Jäähdyttää kesällä riippuen siitä mihin lämpötilaan namikan kiertää,tietty.

        Väkisinkin välillä tuntuu,että joku/jotkut puhuu täällä aivan muusta merkistä ja diesel-mallista kuinForster SH.


      • Subbe_1
        13+3 kirjoitti:

        Makuasia on,mitä pitää Forester SH:ssa huonona.Minusta pakki on sopiva kaikkeen mökkikääntelyyn.Myös veneen nosto ja lasku käy käden käänteessä.Autoa pakittaessa moottori ei tärise samalla lailla kuin monella muulla merkillä.Selvästi Subarulla on suunniteltu autolla myös pakitettavan.

        Moottoriöljyä ei saa täyttää yli maksimin.Muuta kriteeriä en ole huomannut.Öljyn pinta myös pysyy maksimissa jos sen siihn täyttää.

        Vaihteisto ei ole koskaan haissut Foresterissani,vaikka toisilla ilmeisesti on.Johtuuko väärästä vaihteisto- ja peräöljytä.Vai mistä.Öljyt ei kuumene tavallisessa ajossa vaikka olisikin tie auraamatta.Silloin vaihteisto-ja peräöljy on väärää?

        Kytkin ei ole koskaan luistanut vaikka sitäkin olen saanut lukea.72 000km mittarissa.

        Polttoaineen kulutus riippuu kaasujalasta.Kokeilin tänään ajaa töistä kotiin,50km, tismalleen nopeusmittarin mukaan.Kuudet liikennevalot 50km/h.60km/ ja 70km/h.Puolet matkasta 80km/h.Ajotietokone näyttää 4,6l/100km.

        Tuo automaattinen ilmastointivika on minulle aivan uusi lukuhetki.Itse en ole humannut ilmasoinnissa mitään vikaa.Jäähdyttää kesällä riippuen siitä mihin lämpötilaan namikan kiertää,tietty.

        Väkisinkin välillä tuntuu,että joku/jotkut puhuu täällä aivan muusta merkistä ja diesel-mallista kuinForster SH.

        Kerropa meille muillekin, miten nelihenkinen perhe saa automatiikalla lasit kestämään talvella sulana. mahdoton ajatus parista syystä:

        a) Vain yksi mittausanturi
        b) Puhaltimet penkin alla, päätön idea ilmastoinnin kannalta. sen sijaan jalökojen lämmityksen kannalta ihan mukava idea. Ei vaan toimi.

        Jos nuo on 2010 jälkeen korjattu, niin sitten en sano mitään. Hyvä, jos jotkut tulee toimeen pitkän pakin kanssa. Ei Subarussa kytkin luista, se piinnoiteaine haisi aiankin jokaisessa 2008...2010 mallisssa. Aikansa haisi ja sitten lopetti hajunsa. Tuon havaitsi jopa TM (joka nyt yleensä ei paljon havaitse) omassa tyestissään. Tästäkin huolimatta on se vaan karu mutta hyvä auto. Talviautojen ehdotonta eliittiä.


    • subbe....

      2010 Diesel versio itsellä. Nimenomaan veneen lasku-nosto operaatioiden vuoksi hommattu (60-80 x vuoteen). Toimii loistavastii, eikä todellakaan tarvi automaattia. Ylämäessä menee jarru päälle sekunniksi ja hoplaa, paatti nousee höyhenkevyesti.
      Siellä ne Hondan "nelivedot" sudittelee kun Subarumies nyppää paatin ilman vaikeuksia :-)

    • OutbackcabtuO

      Onnistuu. Alennusvaihde on joissain malleissa. Dieselin ne muutamat alkusarjan lasten taudit on jo vuosia sitten korjattu pois joten kaikki koneet kestää.

      • Ehkäpä subaru

        Missä malleissa on alennusvaihteisto, löytyykö dieselistä?


      • Forrreeee
        Ehkäpä subaru kirjoitti:

        Missä malleissa on alennusvaihteisto, löytyykö dieselistä?

        Kaikissa bensamalleissa, poislukien turbot.


    • paljonko.

      Saako sen suurellakin alennuksella,sen vaihteiston.

    • suparusta en luovu

      hyvä suosittelen kaksi litraista jossa on alennus vaihe.kulutaa tiellä vakkarilla ajaessa 7litraa mutta kaupungilla ajaessa 12litraa. mulla ei oo ollu mitään vikaa näissä 3 foresterissa jotka mulla on ollu.enkä muuta tule laittamaan.ei ikinä ole katsastuksessa löytynyt vikaa mulle on sama vaikka viekin pensaa vähän enemmän mutta varma ja menee alennusvaihteen kanssa mistä vain...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2244
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2087
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1697
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1618
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1353
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe