Sol Lanzarote vaiko Riu Paraiso Lanzarote Resort?

MiradorDelRio

Menossa jokusen vuoden tauon jälkeen iki-ihanalle Lanzarotelle. Tällä kertaa hakusessa all inclusive hotelli, joista seulonnan jälkeen harkinnassa joko Sol Lanzarote tai Riu Paraiso Lanzarote Resort. Molemmat ovat kivalla Pocilloksen-Matagordan alueella, joten sijainti näillä yhtä hyvä meidän makuun. Löytyisikö ketään, jolla olisi vertailukohtaa kummastakin hotellista, lähinnä all inclusiven tason suhteen? Toki kaikki kokemukset ovat tervetulleita!

16

2480

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tripadvisor

Katso www.tripadvisor.com

Molemmista yli 1000 arvostelua. Äkkiseltään Riu parempi.

Tripadvisorissa kannattaa aina lukea se, mitä huonot pisteet antaneet ovat moittineet - esim. jos moittivat , että paikka on hiljainen iltaelämältään ja et sitä kaipaa, ei kannata liikaa huomioida.

• Monesta Tripadvisorin arvostelusta paistaa läpi, että henkilökunnan kanssa on ollut jostain asiasta erimielisyyttä. Henkilökunta on esimerkiksi käynyt huomauttamassa liiasta metelistä yöllä. Tämä erimielisyys sitten "kostetaan" erittäin huonolla arvostelulla. Mutta nuo on aika helppo suodattaa pois.

• Olen ollut Riu Paraisossa kaksi kertaa yhteensä kolme viikkoa. Tuolloin 2007 ja 2008 ainakin ruokatarjonta oli runsasta ja ruoka oli hyvää eikä juomissakaan ollut vikaa. :)

Joulukuussa 2011 kävin vilkaisemassa Riu Paraisoa. Olivat remontoineen yleisiä tiloja viihtyisimmiksi. Suosittelen maksamaan osittaisesta merinäköalasta. Huoneiden sijainnissa on eroja. Toisaalta yleiset tilat ovat niin viihtyisiä ettei siellä omalla parvekkeella tarvitse aikaa viettää. :)

Mutta varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata, koska en tunne lainkaan Sol Lanzarotea. Eikä nuo Riu Paraisonkaan kokemukset ole niin uusia. Yleensä kuitenkin Riu-ketjun hotellit ovat tasokkaita.

• Lanzan akkanen

Riu Paraisosta ei ole kokemusta. Sol Lanzarotesta montakin. Ruoka on hyvää ja monipuolista. Muutoinkin kaikki palvelut pelaa. Siistit, avarat ja valoista huoneet. Reilun kokoinen kylppäri.
      Sinne taas menossa piakkoin.

• Mirador del Rio

Monet kiitokset vastaajille! Päädyimme varaamaan matkan hotelli Riu Paraisoon.

• Riun puistoalue on viihtyisä. Uima-altaita on kaksi pienten lasten allas. Puistosta pääsee huonekortilla portista suoraan rantakadulle.

Vuosina 2007 ja 2008 sai aamiaisella, lounaalla ja päivällisellä valita vapaasti kummassa buffet-ravintolassa söi ruokansa. Tuolloin sai viikossa käydä yhden kerran kiinalaisessa ravintolassa ja yhden kerran ravintolassa, jossa vuorottelivat Espanjan eri alueiden ruoat. Tuollainen erikoisillallinen varattiin respasta.

• Mirador del Rio

Hei blues_brother! Tunnut tietävän Lanzasta aika paljon. Itse olen käynyt pari kertaa, mutta edellisestä jo 5 vuotta aikaa. Osaatko sanoa kumpaan hotelliosaan suomalaiset majoitetaan Riussa? Olen ymmärtänyt, että vanhempaan osaan, mutta en päässyt vielä selville kumpi rakennuksista on se vanhempi. Onko hotellin vastaanotto uudessa osassa?

Meillä ei tosin uima-altaiden suhteen ole väliä, kun lapset ovat jo niin isoja ettei lastenallasta tarvita. Nyt innolla odotetaan tätä reissua, uskon että tehtiin hyvä hotellivalinta. Olen toiveikas, että tässä hotellissa all-inclusive on sen verran hyvä, että ruokiin ei ehdi viikon lomalla kyllästymään. Kolmen tähden all-inclusive -hotelleissa on joskus alkanut sapuskat tökkimään.

Lanzarote on aivan ihana saari. Ainoa jännitysmomentti on tietysti sää, se kun voi loppuvuodesta olla melkein mitä vaan (paitsi lumisadetta).

• Mirador del Rio kirjoitti:

Hei blues_brother! Tunnut tietävän Lanzasta aika paljon. Itse olen käynyt pari kertaa, mutta edellisestä jo 5 vuotta aikaa. Osaatko sanoa kumpaan hotelliosaan suomalaiset majoitetaan Riussa? Olen ymmärtänyt, että vanhempaan osaan, mutta en päässyt vielä selville kumpi rakennuksista on se vanhempi. Onko hotellin vastaanotto uudessa osassa?

Meillä ei tosin uima-altaiden suhteen ole väliä, kun lapset ovat jo niin isoja ettei lastenallasta tarvita. Nyt innolla odotetaan tätä reissua, uskon että tehtiin hyvä hotellivalinta. Olen toiveikas, että tässä hotellissa all-inclusive on sen verran hyvä, että ruokiin ei ehdi viikon lomalla kyllästymään. Kolmen tähden all-inclusive -hotelleissa on joskus alkanut sapuskat tökkimään.

Lanzarote on aivan ihana saari. Ainoa jännitysmomentti on tietysti sää, se kun voi loppuvuodesta olla melkein mitä vaan (paitsi lumisadetta).

Olen ollut Lanzarotella vain kaksi kertaa yhteensä kolme viikkoa. Viisi kertaa olen vieraillut Lanzarotella päivän ajan. Lanza Amiga on varsinainen Lanzaroten asiantuntija.

Kokemukseni 2007 ja 2008 perusteella ruoka ei ala Riu Paraisossa tökkimään kaikkiruokaista kahdenkaan viikon aikana. Valikoima on yksittäiselläkin illallisella niin suuri ettei kaikkea ruokaa pysty maistamaan. Varsinkin salaattien ja hedelmien ystävillä on kissanpäivät.

Minut sijoitettiin ensin kummallakin kerralla samaan rakennukseseen missä on respa. Ensimmäisellä kerralla huoneeni oli lähellä hotellin "vesilaitosta", josta kuului heikkoa ääntä huoneeseeni. Häiriö ei ollut suuren suuri mutta koska hotellissa oli runsaasti vapaita huoneita pyysin kohteliaasti parempaa huonetta ja sainkin sellaisen siitä toisesta rakennuksesta. Äidilleni ja siskolleni varasin huoneen merinäköalalla (lisämaksu). Heidän huoneensa oli myös siinä toisessa rakennuksessa. Siinä toisessa rakennuksessa oli mielestäni tasokkaammin sisustetut huoneet. Silti parhaiten viihdyin toisella kerralla kun huoneeni oli ihan respan vieressä. Siitä oli osittainen merinäköala (en tosin maksanut lisämaksua) ja lyhyt matka altaalle, allasbaariin, respaan, ulos...

Sanoisin siis, että rakennusta suurempi merkitys on huoneen sijainnilla. Paremman sijainnin saa maksamalla osittaisesta merinäköalasta tai merinäköalasta.

Olin Lanzarotella tammikuussa ja joulu-tammikuun vaihteessa. Ihan lämmintä siellä on ainakin tuulensuojassa. Tuuli on varsin viileää, jos tuulee pohjoisesta. Lanzarotella sataa todella vähän. Taitaa olla saarista kuivin. Osin siksi ettei siellä ole huippuja, jotka keräisivät pilviä.

• blues_brother kirjoitti:

Olen ollut Lanzarotella vain kaksi kertaa yhteensä kolme viikkoa. Viisi kertaa olen vieraillut Lanzarotella päivän ajan. Lanza Amiga on varsinainen Lanzaroten asiantuntija.

Kokemukseni 2007 ja 2008 perusteella ruoka ei ala Riu Paraisossa tökkimään kaikkiruokaista kahdenkaan viikon aikana. Valikoima on yksittäiselläkin illallisella niin suuri ettei kaikkea ruokaa pysty maistamaan. Varsinkin salaattien ja hedelmien ystävillä on kissanpäivät.

Minut sijoitettiin ensin kummallakin kerralla samaan rakennukseseen missä on respa. Ensimmäisellä kerralla huoneeni oli lähellä hotellin "vesilaitosta", josta kuului heikkoa ääntä huoneeseeni. Häiriö ei ollut suuren suuri mutta koska hotellissa oli runsaasti vapaita huoneita pyysin kohteliaasti parempaa huonetta ja sainkin sellaisen siitä toisesta rakennuksesta. Äidilleni ja siskolleni varasin huoneen merinäköalalla (lisämaksu). Heidän huoneensa oli myös siinä toisessa rakennuksessa. Siinä toisessa rakennuksessa oli mielestäni tasokkaammin sisustetut huoneet. Silti parhaiten viihdyin toisella kerralla kun huoneeni oli ihan respan vieressä. Siitä oli osittainen merinäköala (en tosin maksanut lisämaksua) ja lyhyt matka altaalle, allasbaariin, respaan, ulos...

Sanoisin siis, että rakennusta suurempi merkitys on huoneen sijainnilla. Paremman sijainnin saa maksamalla osittaisesta merinäköalasta tai merinäköalasta.

Olin Lanzarotella tammikuussa ja joulu-tammikuun vaihteessa. Ihan lämmintä siellä on ainakin tuulensuojassa. Tuuli on varsin viileää, jos tuulee pohjoisesta. Lanzarotella sataa todella vähän. Taitaa olla saarista kuivin. Osin siksi ettei siellä ole huippuja, jotka keräisivät pilviä.

Piti sanomani vielä, että sen toisen rakennuksen huoneissa oli mukava sohva ja erittäin mukava korkeaselkäinen nojatuoli. Ne oli vähän sellaista vanhahtavaa muotoilua. Huoneet olivat myös vähän suurempia. Sänky oli ikäänkuin alkovissa ja se osa missä oli huonekalut oli matalammalla kuin eteinen ja alkovi. Näin sekä minun huoneessani ensimmäisellä kerralla hotellissa vieraillessani että toisella kertaa äitini ja siskoni huoneessa.

Mutta mutta hotellissa on niin mukavat yleiset tilat ettei huoneissa tule juuri oleskeltua.

• Mirador del Rio

Kiitokset blues_brother vastauksistasi! Meillä on varattuna ihan perus hotellihuone ilman mitään lisämaksuja merinäköalasta yms. Tosin meitä änkee kolme henkeä samaan huoneeseen, saa nähdä millaiseen meidät sitten sijoittavat. Löysin itsekin kuvan huoneesta, jossa sängyt ja oleskelualue oli hieman eriytetty omille alueilleen, sellainen olisi hieno. Mutta tosiaankin, aika kuluu varmasti enemmänkin hotellin yleisellä alueella ja kylillä. Autokin pitää ehdottomasti vuokrata, jotta pääsee ihailemaan saaren maisemia laajemmin.

• Lanzarotella on helppo autoilla.

Hotellilta saa (tai ainakin sai muutama vuosi sitten) eväspaketin retkille lounaan korvikkeena.

• Lomaheppu

Onko Riu Paraisossa millaiset all inclusive rannekkeet? Lapsilla ja aikuisilla eri väriset, vai?

• Mie vaan

Olen harkitsemassa reissua tänne, kannattaako?

• perrito

Reissaaminen kannattaa aina! :D
      Lanzarotella on maisemat ihan jotain muuta kun perusKanariaa eli jos haet hieman erilaista lomaa niin kannattaa lähteä!
      Tosin onnistuu Lanzalla myös rannalla ja altailla makailu jos haluaa vaan rentoutua. Jotenkin pienenoloinen ja sympaattinen saari jossa on helppo liikkua ja kaikki toimiii ja luonto on karua mutta hienoa.
      Auto alle ja saarta tutkimaan kun ajaminen on helppoa ja ruuhkia ei ole.
      Ihmiset todella ystävällisiä kun vertaa esim. Inglesiin.
      Ainakin meidän perhe on ollut todella happy!!!

• resandefot

Mulla oli viimevuonna Apollomatkat kautta oma huoneeni siinä uuemmassa rakennuksessa,eli samassa rakennukseesa kuin respa ja toisessa kerroksessa,hotellissa on kaksi puolta ja sieltä löytyy yhteensä kaksi isoa uimaallasta ja kaksi lasten uimaalaasta,vanhemmalla puolella on altaassa juomabaarikin,ihana istuskella ja nauttia vedessä juomaa. Siellä on myös yö disko missä kävimme välillä rentoutumassa. Ihanaa ilta ohjelmaa joka ilta näyttämöllä,ja ihanaa ruokaa tarjolla,ja on kolme eri ravintolaakin mistä pitää varata pöytä etukäteen buffet ravintola! Päivällä pystyi hakemaan pizzaa ja hampurilaisia koko päivän,automaatista limsaa,olutta ja viiniä. Respasta sai hakea ilmaiseksi iso pullo vettä milloin halusi( ei enään saanut retkievästä mukaan) Itse täytin pyöreitä siellä ollessani,sain shamppanja pullon ja kukkia huoneeseen. Päivisin siellä oli aina jotain pientä ohjelmaa,vesijumppaa bingoa ja sen sellaista,allaspyyhkeetkin sait joka päivä uudet. Siis aivan ihana hotelli,palaan sinne vielä ja maistan baarimikolta whiskycream joka oli niin hyvää,mmm(muuten en ikinä juo whiskyä) Vuokrasimme auton ja kiersimme nähtävyydet läpi ja suosittelen kyllä (joihinkin nähtävyyksiin oli hinnakas sisäänpääsy) Huomasin että ainakin Finnmatkat majoitti suomalaisia sinne vanhalle puolelle missä oli muuten hieno sisäänkäynti,mut niistä hotellihuoneista en tiedä mitään,oisko ne nuita alkovi huoneita sitten kun meillä oli perus näköinen vaikka olikin superior,ja näköala merelle ja altaalle?

• resandefot

Siis tuo on clubhotel Riu Paraiso!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      34
      2166
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      49
      1757
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      116
      1597
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1306
    5. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      1008
    6. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      49
      1002
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      905
    8. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      54
      827
    9. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      793
    10. Nähdäänkö me ensi

Viikolla jossain?
      Ikävä
      60
      778
    Aihe