Terveyspalvelut?

Huonoa hoitoa

Miksi ihmeessä Hämeenkyrön terveyskeskusta kehutaan? Ei ole mun kokemuksin kehumista: omalääkäri ei edes syylää tunnista, ja ajankin saa viikkojen päähän. Kun on poskionteloissa räkää, kehotetaan höyryä hengittelemään - ja ykistyiselta Tampereelta on lääkekuuri haettava. Toinen kumma on tää paikallinen Pihlajalinna. Se yleislääkrimies on ihan omituinen lipevä höpöttäjä. Ei osaa reseptiä tarvittaessa kirjoitella sekään: kunhan omiaan porisee ja itteensä kehuu.

Siis lääkäriin Tampereelle! Vaan miksi pitää verovaroin ylläpitääterveyskekusta? Hoitsuistakin siellä ainakin se yksi kunnanvaltuustossakin oleva on niin äkäinen ja epäkohtelias, että sillä lienee aian ne hankalat päivät.

19

2162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Doctor, itseopisk.

      Miksi noin viisas mies (tai nainen) lääkäriä tarvitsee. Ei ole tk-lääkäristä mihinkään, ei liioin Pihlajalinnan yleislääkäristä.

      On yleisesti tunnettu tosiasia, että lääkärit eivät erikoisemmin pidä potilaista, joilla on varma diagnoosi jo ovesta tullessaan. Typerimmät sanovat vieläpä lääkkeenkin nimen ja annostuksen komentaessaan reseptin kirjoituksen. Höyryhengitys on erittäin hyvä keino tyhjentää poskiontelot tai ainakin saada ne juoksemaan. Syylästä ei välttämättä kukaan, ei lääkärikään, tiedä näkemällä mitään. Pitää ottaa näyte patologille tutkittavaksi. Sieltä sitten tulee tuomio. Siis tuomiokin voi tulla, tiedän sen kokemuksesta. Itselläni oli kymmenen vuotta sitten luomesta alkanut pahanlaatuinen melanooma selässä. Se leikattiin ja nyt olen ollut jo monta vuotta "puhdas". Tämän syöpäluomen muuten havaitsi tämä mainitsemasi Pihlajalinnan omituinen lipevä höpöttäjä yleislääketieteen erikoislääkärimies.

      Tämä Pihlajalinnan yleislääkärimies muuten nauttii lääkäripiireissä suurta arvostusta. Esimerkiksi ollessani erikoishoidossa, johon muuten pääsin nopeasti tämän lääkärin lähetteellä, Keskussairaalassa, hänet tunnettiin hyvin erikoisen hyvästä ammattitaidostaan. Osastonlääkäri kertoi hänen olleen opiskeluaikoinaan primus joka suhteessa. Pitää paikkansa, tunnen todella monta potilasta, jotka ovat saaneet avun hänen kauttaan. Älä sinä takerru lillukanvarsiin, anna hänen höpöttää, häneltä saat kuitenkin hyvän perushoidon tai lähetteen erikoishoitoon nopeasti, mikäli sairautesi niin vaatii. Toisaalta, jos tautisi luokitus on JPS, niin et häneltä(kään) saa reseptiä tietyille kolmiolääkkeille.

      • Huonoa hoitoa

        Teit aika monta harhapäätelmää. En mene lääkäriin valmiin diagnoosin kanssa ikinä. On vain käynyt useat kerrat mm. sen Pihlajalinnan ukon ja tk:n omalääkärin hyvää päivää, hengittele höyryä -diagnoosin ja lääkityksen jälkeen niin, että on viikon sisään ollut pakko mennä taas lääkärille, joka on sitten todennut poskiontelontulehduksen, kurkunpään tulehduksen tms. Ja se sama Pihlajalinnan lipevä mies on saanut kerran jopa 2 tilaisuutta auttaa, vaan ei, ei se tunnista tautia läähettä vaativaksi. Niin että tiedän, mistä puhun. Jos siis on pakko yklsityiselle mennä, menen jollekulle sellaiselle, jota kiinnostaa hoitaa tauti pois ja tutkia asia muutakin kuin kuunnellen ja omia höpisten.

        Syylät taas - niin - itse asiassa juttu ei ihan noin vaikea kuulemma ole, kuin annat ymmärtää. Ihotautilääkäri eräässä tamperelaisessa klinikassa sanoi HETI, että syylä on, ja poltti mokoman pois. Syvästi ihmetteli, kun kerroin saaneeni rasvaa, jolla kovettumaaa voidella...

        JPS on minulle tuntematon lyhenne, joten en varmaan ole sitä sairastanut.

        Asiakaspalvelussa palvelijan oma narssististyylinen höpötys ei ole myönteinen asia. Ja voimakkaat parfyymit luulisi lääkintäalan ammattialisen osaavan jättää pois käytöstä.

        Niin - minä en luule siis olevani mikään viisas lääketieteessä ainakaan. Kunhan kerroin kokemukseni. ´Turhaan minua alat yksilönä nokkia. Kyse on asiakaspalvelusta ja oman ammatin osaamisesta, josta kerroin kommenttejani kokemuksiin pohjaten. Miksi katost tarpeelliseksi mollata minua?


      • Että kehtääkin
        Huonoa hoitoa kirjoitti:

        Teit aika monta harhapäätelmää. En mene lääkäriin valmiin diagnoosin kanssa ikinä. On vain käynyt useat kerrat mm. sen Pihlajalinnan ukon ja tk:n omalääkärin hyvää päivää, hengittele höyryä -diagnoosin ja lääkityksen jälkeen niin, että on viikon sisään ollut pakko mennä taas lääkärille, joka on sitten todennut poskiontelontulehduksen, kurkunpään tulehduksen tms. Ja se sama Pihlajalinnan lipevä mies on saanut kerran jopa 2 tilaisuutta auttaa, vaan ei, ei se tunnista tautia läähettä vaativaksi. Niin että tiedän, mistä puhun. Jos siis on pakko yklsityiselle mennä, menen jollekulle sellaiselle, jota kiinnostaa hoitaa tauti pois ja tutkia asia muutakin kuin kuunnellen ja omia höpisten.

        Syylät taas - niin - itse asiassa juttu ei ihan noin vaikea kuulemma ole, kuin annat ymmärtää. Ihotautilääkäri eräässä tamperelaisessa klinikassa sanoi HETI, että syylä on, ja poltti mokoman pois. Syvästi ihmetteli, kun kerroin saaneeni rasvaa, jolla kovettumaaa voidella...

        JPS on minulle tuntematon lyhenne, joten en varmaan ole sitä sairastanut.

        Asiakaspalvelussa palvelijan oma narssististyylinen höpötys ei ole myönteinen asia. Ja voimakkaat parfyymit luulisi lääkintäalan ammattialisen osaavan jättää pois käytöstä.

        Niin - minä en luule siis olevani mikään viisas lääketieteessä ainakaan. Kunhan kerroin kokemukseni. ´Turhaan minua alat yksilönä nokkia. Kyse on asiakaspalvelusta ja oman ammatin osaamisesta, josta kerroin kommenttejani kokemuksiin pohjaten. Miksi katost tarpeelliseksi mollata minua?

        JPS tarkoittaa "joka paikan sairas". Vaikuttaa siltä, että elämäntehtäväsi on kiertää lääkäriltä lääkärille. Onhan siinä syytä viedä lääkärin vastaanottoaikaa, kun on oikein syylä. Kyllä siihen lääke löytyy vähemmälläkin kuin hyppäämällä oikein Tamperetta myöten. Ei ole ihme, että sairaanhoitoon kuluu älyttömät määrät yhteiskunnan voimavaroja.


      • Huonoa hoitoa
        Että kehtääkin kirjoitti:

        JPS tarkoittaa "joka paikan sairas". Vaikuttaa siltä, että elämäntehtäväsi on kiertää lääkäriltä lääkärille. Onhan siinä syytä viedä lääkärin vastaanottoaikaa, kun on oikein syylä. Kyllä siihen lääke löytyy vähemmälläkin kuin hyppäämällä oikein Tamperetta myöten. Ei ole ihme, että sairaanhoitoon kuluu älyttömät määrät yhteiskunnan voimavaroja.

        Ensiksikään en ole mennyt lääkäriin pelkän syylän takia - samalla tuon puhuin, kun olin muulla asialla tk:ssa. Syylät muuten eivät tehollisesti lähde millään muulla keinolla kuin typen avulla palelluttamalla, sanoi ihotautilääkäri - vai sinäkö sen paremmin tiedät?

        Ei ihme, etten ollut kuullut lyhennettäsi: en ole usein lääkäriin tarvinnut, eikä mua nytkään vaivaa mikään. Paitsi ihan oikeasti säälittää, kun täällä käydään epäasiallisesti kiinni minuun yksilönä, kun kyselen vähän perusteita luulluille hyville palveluille. Minun vikanihan se tietenkin on, että omalääkäri on taitamaton tai Pihlajalinnan lääkäri on lipevä kuin käytettyjen autojen kauppias. Minun vikani. Juu.

        Maksan veroni. En kuormita palveluita. Maksa sinäkin. ettei tarvitse kitistä. Enemmän rahaa menee hukkaan vaikkapa Hämeenkyrön persussuomalaisten tempausten, mm. älyttömien ja jatkuvien kouluverkkotoilausten takia kuin minun käyttämiin terveyspalveluihin. Ja mieluummin pois se sivukylien elinkelvottomien nysäkoulujen hyysäys - kaikkille asialliset lääkäripalvelut niillä rahoilla!


      • On meilä hyvä hoito
        Huonoa hoitoa kirjoitti:

        Ensiksikään en ole mennyt lääkäriin pelkän syylän takia - samalla tuon puhuin, kun olin muulla asialla tk:ssa. Syylät muuten eivät tehollisesti lähde millään muulla keinolla kuin typen avulla palelluttamalla, sanoi ihotautilääkäri - vai sinäkö sen paremmin tiedät?

        Ei ihme, etten ollut kuullut lyhennettäsi: en ole usein lääkäriin tarvinnut, eikä mua nytkään vaivaa mikään. Paitsi ihan oikeasti säälittää, kun täällä käydään epäasiallisesti kiinni minuun yksilönä, kun kyselen vähän perusteita luulluille hyville palveluille. Minun vikanihan se tietenkin on, että omalääkäri on taitamaton tai Pihlajalinnan lääkäri on lipevä kuin käytettyjen autojen kauppias. Minun vikani. Juu.

        Maksan veroni. En kuormita palveluita. Maksa sinäkin. ettei tarvitse kitistä. Enemmän rahaa menee hukkaan vaikkapa Hämeenkyrön persussuomalaisten tempausten, mm. älyttömien ja jatkuvien kouluverkkotoilausten takia kuin minun käyttämiin terveyspalveluihin. Ja mieluummin pois se sivukylien elinkelvottomien nysäkoulujen hyysäys - kaikkille asialliset lääkäripalvelut niillä rahoilla!

        tairat äijä ollu käyny väärällä lääkärillä. Tommosella kitinällä ja kaikemailman persujutuillä. Kyllä ny on ihotautilääkäri viisas, ja sinä itte kaikkein viisain. Ennenvanhaan viätii vähemmästäki totisuuresta Tyrväälle, mutta nykyään saa loisia avohoiros. Siälä niitä on terveyskeskukses syyliänsä hoirattamas joka aamu muutama kymmenen ronisijaa. Ja syylät muuten saa sitte torella yksinkertasella konstilla pois, eikä tartte sossusta pyytää rahaa erikoislääkärin palakkioon.

        Muuta en viitti sanoo, mutta sen vaan sanon, että älä lue enämpää sitä ikivanhaa lääkärinkiriaas.


      • Huonoa hoitoa
        On meilä hyvä hoito kirjoitti:

        tairat äijä ollu käyny väärällä lääkärillä. Tommosella kitinällä ja kaikemailman persujutuillä. Kyllä ny on ihotautilääkäri viisas, ja sinä itte kaikkein viisain. Ennenvanhaan viätii vähemmästäki totisuuresta Tyrväälle, mutta nykyään saa loisia avohoiros. Siälä niitä on terveyskeskukses syyliänsä hoirattamas joka aamu muutama kymmenen ronisijaa. Ja syylät muuten saa sitte torella yksinkertasella konstilla pois, eikä tartte sossusta pyytää rahaa erikoislääkärin palakkioon.

        Muuta en viitti sanoo, mutta sen vaan sanon, että älä lue enämpää sitä ikivanhaa lääkärinkiriaas.

        Ei o mulla lääkärikirjaa. Eikä se ihotautilääkärikään jumala oo, vaikka syylän tunteekin. Mutta: siis kerropas nyt se sun yksinkertainen syylänpoistokonsti, kun tunnut tietävän.

        Ei oo Hämeenkrössä hyvää hoitoa. Oon perustellu, sinä et omaa kantaa oo.


    • asialliset palvelut

      Kyllä, Hämeenkyrön tk palvelut ovat huonoja. Se siitä seuraa, kun on ammattitaidottomia johdossa. Sama pätee sosiaalipalveluihin, johtaja pitäisi vaihtaa ja vähän äkkiä.

    • pirtuakehii

      Munkin mielestä ainaki potilaspuolella on sairasta väkee ja sitä on piisannu jo vuosikymmeniä

    • hyvä hämeenkyröläise

      Mistähän saataisiin Hämeenkyröön teatteri, sillä siellä on paljon hyviä näyttelijöitä.

    • Narauttaja

      Onkos muilla ollut vaikeuksia saada influenssarokote Hämeenkyrössä? Siis että homma stoppaa vastaanottotiskille?

      • Joo_kyllä_on

        että reseptin saanti hankalaa kun kuulemma pitäis mennä vain niinä määrättyinä päivinä ilmaiselle piikille. Vaan kun ei ajat sovi. No miksi hitossa ei voisi omalla rahalla ostaa ja mennä parempana aikana?


    • Alkuperäinena

      Se on tuo sitä byrokratiaa. Joustaa ei voi, ei saa tai ei osata.

      Nykyisin ei pääse lääkärille muuten ainakaan akuuttiin muuta kuin hoitsun kuulustelun jälkeen. Tämä taitaa olla Dextran kanssa yhdessä tehty juoni, ja raha liikkuu. Se sama lipevä prfyymityyppi on muuten yhä Dextrassa. Siispä edes ykistyiselle meno ei tässä kylässä edelleenkään auta.

      Omalääkärille ei tahdo saada aikaa. Osaava ihminen se on, mutta siksi kai vastaanotolle ei pääsekään?

    • huuuhaaata

      Dextra Hämeenkyrössä yksityisvastaanotto pyörittää ihmisiä omissa instansseissaan, eikä hoitoa tule mistään, aikansa, kun on lähetteitä mennyt Dextrassa sinne tänne, lopputulos on nolla. Rahastusta koko homma.

      Kunnon lääkärit tällä erää löytyvät TAYS:sta ja Mehiläisestä, osasta myös Terveystaloa, kaikki muu on huuhaata.

    • Anonyymi

      Se hössö possö siellä Pihlanlinnassa on sitten Hämeenkyrön paras lääkäri. Kokemusta lääkäristä n 22v.

    • Anonyymi

      Kovasti tulevat nousemaa keikkalääkärien palkkioiden takia kaikki kustannukset, kun selvä ahneus on iskenyt näihin , mutta hoidontaso , osaaminen jne vitunkaan väliä vaikka keikkalääkäri tekee meidän veronmaksajien piikkiin kymppitonnien kuukausi liksaa

      • Anonyymi

        Omalekurin pitäis olla nee**keri, koska silloin hommat hoituu saletisti.
        Ei mulla muuta!


    • Anonyymi

      Petosjytky !! Ja terveydenhuolto ajetaan alas suomesta. . .

      • Anonyymi

        Näin on ! Todellinen Huijausjytky. Isot on persujen puheet aina oppositiossa. mut sit lopulta petetään täysin. aivan kuten teki jo soini..


    • Anonyymi

      Palvelu on sitä että netistä saa tiedon paremmin kun esim vastaanotolta.Kun tauti todetaan,menet kirjastoon ja kaikessa rauhassa luet tietoa sieltä. Huonommassa asemassa ovat ne jotka ei osaa käyttää nettiä,joten heille opastajat.Vastaanotolla se tuppaa olemaan kiireellistä sössötystä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe