Kuinka monta kertaa kurssin saa uusia amk:ssa?

Kovapäinen

Oli eka tentti aikuispuolella amk:assa ja heti tuli 0 eli hylätty. Täysin penkin alle meni (3 pistettä/ 30 pisteestä.)
Kysyn jo tämän tässä vaiheessa, että olisi jotain tietoa, että..
...montko kertaa jonkun tietyn kurssin saa käydä amk:ssa uudestaan, jos kerta toisensa perrään repuuttaa uusinta tentitkin. Kyse ei ole kohdallani, etten panostaisi (päinvastoin), mutta jos joku asia ei mahdu kalloon, niin se voi ottaa aikansa.

6

7416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No hätä

Ainakin omassa opinahjossani tentin saa uusia kaksi kertaa edellyttäen, että olet tehnyt kaikki muut (mahdolliset) kurssiin liittyvät tehtävät tms.

• Lue paljon uusintaan

Kaksi kertaa meilläkin saa uusia. Ekana vuonna jouduin uusimaan joitakin tenttejä. Vaatimustaso amk:ssa yllätti amiksen jälkeen, mutta nyt siihen on jo tottunut niin että osaa varautua.

Eka kerralla se toinenkin uusintakerta tuli tarpeeseen, koska ei tullut mieleen että olisi pitänyt lukea ja harjoitella PALJON ennen uusintakoetta. Uusintakoe on aina vaikeempi kuin alkuperäinen. Se tuli siis mulle vasta kantapään kautta selväksi, mutta ehkä sinä opit tästä meitsin virheestä :-)

• kovapäinen

Jaa, että uusintakoe on vielä vaikempi kuin alkuperäinen?? Siistiä :D :D No niin...meinaan, että kun olin pihalla kuin lumiukko jo tuossa rka tentissäkin ja olin panostanut siihen eli lukenut/ tehnyt harjoituksia, mutta kun ei niin ei. Sitä vaan tossa aluksi kysyin, että onko jokin raja, jotta montako kertaa kurssin saa uusia, jos uusinta tentitkin menee kerta toisensa jälkeen tsemppauksesta huolimatta poskelleen?

• Minä vain

Sinunkin opilaitoksessa on julkasitu tutkintosääntö, jossa on omat kohtansa arvioinneista ja suorittamisista. Tarkasta siitä onko esim. kaksi korotusta ja sitten uudelleen opintoihin jos ei osaaminen vielä ole hyväksytyllä tasolla.

• amk-opiskelija

Tentti 1. uusintatentti 2. uusintatentti. Jos et saa kolmella yrityksellä tenttiä läpi, joudut uusimaan koko kurssin. Tentti on eri asia kuin kurssi. Kurssiin voi kuulu monta pienempää opintokokonaisuutta. Jokaisessa AMK:ssa on ohjeet, mikä on ko. koulun käytäntö.

Kysy, onko koulussasi ns. "pajaopetusta", mahdollisuutta kerrata opintoja?

• kovapäinen

Sen verran railu meininki, että on kokonainen vuosi mennä 1:een uusintatenttiin, mutta ei siihen kannata tuudittautua, kun muutakin uutta kurssia puskee joka tuutista. Pitää siis yrittää hoitaa se pois päiväjärjestyksestä, vaan pitää hommata joku selkeä yläasteen fysiikkakirja, jossa mekaniinnapuoli olisi selkeämmin ymmärrettävissä kansankielellä ja jossa harjoitustehtäviä niinukään, että hommat sitten hallussa tenttiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3003
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2645
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2255
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1742
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1507
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1330
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1319
    Aihe