Nelivuotias, 110 tkm bensa 5-sarjalainen.
Vaihtohyvitys sellainen että hinnasta sulanut 24000 euroa. Huh huh.
Siirryn toiseen merkkiin.
Järkyttävä arvonalenema
58
5743
Vastaukset
- automies vaan
Ei mitenkään epänormaalia. Bemu, Audi ja mersu ovat kalliita ylläpitää (vakuutukset kalliita) ja myös kalliita ostaa. Kuitenkin niiden hinta tippuu kuin lehmän häntä, eli vaihdossa ei saa juuri mitään!
Tuo on vielä pientä ja aika normaalia, jos neljässä vuodessa sulaa 24.000 euroa pois auton hinnasta, jolla on nyt ajettu yli 100.000km:a ja tuo autosi on sitäpaitsi vanhaa korimallia. Tuon jälkeen on tullut kokonaan uusi korimalli ja siitäkin jo facelift. Ei mene montaa vuotta kun tulee taas uusi versio.- Mersu-mies
Sen takia onkin järkevää ostaa BMW tai Mersu että ostamalla vähän käytetyn 4 v. vanhan 100 tkm ajetun eli vasta "sisään ajetun" auton saa vähän käytettynä muutaman vuoden vanhana sen 70.000 euron auton 40.000 eurolla. On se siis käytetyn ostajalle mielekäs tilanne että saa sen auton 30.000 euroa halvemmalla vaikka ei se juuri uudesta eroa hyvällä pidolla oltuaan.
Ostin vaimollekin yhdellä naisomistajalla olleen viimeisen päälle huolletun ja pidetyn Peugeotin kerran, ajettu 120 tkm, hinta oli ollut uutena 19.000 euroa, maksoin 4.300 euroa ja auto oli meillä käytössä monta vuotta ja kovassa käytössä yleisautona perheessä ja myytiin pois se aivan toimivana yli 300 tkm ajettuna 1900 eurolla. Ajoimme itse 200tkm ja pääomakulut siitä 2400 euroa vain. - Anonyymi
Mersu-mies kirjoitti:
Sen takia onkin järkevää ostaa BMW tai Mersu että ostamalla vähän käytetyn 4 v. vanhan 100 tkm ajetun eli vasta "sisään ajetun" auton saa vähän käytettynä muutaman vuoden vanhana sen 70.000 euron auton 40.000 eurolla. On se siis käytetyn ostajalle mielekäs tilanne että saa sen auton 30.000 euroa halvemmalla vaikka ei se juuri uudesta eroa hyvällä pidolla oltuaan.
Ostin vaimollekin yhdellä naisomistajalla olleen viimeisen päälle huolletun ja pidetyn Peugeotin kerran, ajettu 120 tkm, hinta oli ollut uutena 19.000 euroa, maksoin 4.300 euroa ja auto oli meillä käytössä monta vuotta ja kovassa käytössä yleisautona perheessä ja myytiin pois se aivan toimivana yli 300 tkm ajettuna 1900 eurolla. Ajoimme itse 200tkm ja pääomakulut siitä 2400 euroa vain.Juuri näin toimin itsekin. Auto on vain keino hoitaa liikkuminen, ei tarvitse tehdä vaikutusta kehenkään.
- elämä opettaa
Tyhmyys on kallista, mutta säästä tummat lasit ja lippalakki seuraavaa helmeä varten jonka hankit.
- Anal insest
Ostit myös autosi huonoon aikaan ku tiedossa oli että kohta tulee uusi 5-sarjalainen. Faceliftin ostaminen omilla rahoilla kertoo juuri tyhmyydestäsi. Kuka muka haluaa vanhaa saman vuosimallin koppaa kun uusi on tullu? Vastaus=ei kukaan! Psta bemari joko todella riottävän vanhana tai 1-2 vuotta vanhana tällöin et menetä niin paljoa. Mutta huvä auto pemari toki on:)
- autopahn
Olet oikeassa että tein hankinnan väärään aikaan.
Ihan omilla rahoillani tuon ostin, joten tyhmyydestä sakotetaan.
Ei kai siinä mitään, merkki vaihtuu ja tällä kertaa kyseessä on tuore malli joten vastaavaa riskiä ei ole. Auton hintaluokkakin on astetta alempi joten arvonalenema euroissa ei ehkä ole niin suuri kuin bemarilla oli.
Huomautan vielä että tuo 24000 euron alenema ei ollut huonoimmasta päästä. Yllättäen bemarikauppiaan mielestä alenema olisi ollut tästäkin vielä puolitoistatonnia enemmän :) - merkkien myyjä
Vähemmän yllättäen, merkkimyyjällä on useimmiten paras aavistus siitä että millä hinnalla se kulunut menee kaupaksi.
- Järki hoi!
Auton arvo (merkkiin katsomatta) putoaa noin 15% vuodessa. Tästä poikkeavat tietysti atuot, joilla ajetaan todella vähän tai todella paljon.
Euromäärässä pudotus on luonnollisesti kalliimmilla autoilla isompi. - Arvo 11
Järki hoi! kirjoitti:
Auton arvo (merkkiin katsomatta) putoaa noin 15% vuodessa. Tästä poikkeavat tietysti atuot, joilla ajetaan todella vähän tai todella paljon.
Euromäärässä pudotus on luonnollisesti kalliimmilla autoilla isompi.Toi 15% arvonalenema vuodessa ei kyllä riitä nykyisillä avoimilla markkinoilla
Mihinkään. Todellisuudessa paljon suurempi ainakin ekana vuonna. Myös merkki
Vaikuttaa paljon.
- bemmistikko
Ei sen auton arvo mitään laske jos et myy sitä. Käyttöarvo pitää paljon paremmin kuin €:ssa mitattu arvo.
- isktr11
Onko tuo nyt muka iso arvonalenema? Minä ostin käytettynä auton, jonka hinta uutena oli ollut 57 000 euroa. Maksoin siitä noin 30 000 euroa vähemmän, vaikka mittarissa oli kilometrejä vain runsaat 30 000 (ikää tosin jo nelisen vuotta, eli oli ajettu tosi vähän). Edellisen omistajan ajo oli siis kustantanut noin euron kilometriä kohti pelkkänä arvonalenemana.
Ei kai nyt kukaan osta 110 tkm ajettua 4 vuotta vanhaa yli 50 000 euron autoa, ellei sitä saa vähintään tuon verran halvemmalla kuin uutta? Minä ainakin ostaisin sitten mieluummin sen uuden. Hinnan pitää olla sellainen, että joku ostaa sen sillä hinnalla. Ostaisitko itse autosi uudelleen 110 tkm ajettuna 4 vuotta vanhana vain 24 000 halvemmalla kuin itse aikoinaan maksoit?- Fjddd
Kannattaako 4-vuotiasta premiumia ostaa ollenkaan, mikäli siinä ei ole lisätakuuta?
- Premium rules
Fjddd kirjoitti:
Kannattaako 4-vuotiasta premiumia ostaa ollenkaan, mikäli siinä ei ole lisätakuuta?
Miksi ei kannattaisi?
Kokemukseni mukaan tuon ikäiset bemarit ovat erittäin hyviä pelejä. aoinakin 5-sarjalaiset. halpoja ja luotettavia kilometrejä edessä, kalliit kilsat takana (arvonalenema) - Fjddd
Premium rules kirjoitti:
Miksi ei kannattaisi?
Kokemukseni mukaan tuon ikäiset bemarit ovat erittäin hyviä pelejä. aoinakin 5-sarjalaiset. halpoja ja luotettavia kilometrejä edessä, kalliit kilsat takana (arvonalenema)Sillähän minä vaan,kun jouduin takuuttomaan alle 5-vuotiaaseen N47 moottoriseen korjauttamaan koneen Tallinnassa. Meni muuten vaihtoon kampiakselikin jakopäänketjun vaihdossa...
Mulle ei tule takuutonta autoa, jonka hankintahinta on yli 10000€. Suosittelen muillekkin perseaukisille. - omakokemusasiassa
Fjddd kirjoitti:
Sillähän minä vaan,kun jouduin takuuttomaan alle 5-vuotiaaseen N47 moottoriseen korjauttamaan koneen Tallinnassa. Meni muuten vaihtoon kampiakselikin jakopäänketjun vaihdossa...
Mulle ei tule takuutonta autoa, jonka hankintahinta on yli 10000€. Suosittelen muillekkin perseaukisille.Itse kun ajan 10 vuoden ikäisillä autoilla niin... siinä on se etu, että muut ovat jo ehtineen tekemään testaukset mahdollisista tyyppivioista.
Sitten kun vähän viitsii lukea ihmisten kokemuksia ja valitsee auton ja mallin sen perusteella, niin ei se 10 vuotias olekaan niin huono ostos.
Jos siitä jotakin tolkuttoman kallista korjattavaa sittenkin löytyisi niin myy auton osiksi ja ostaa seuraavan.
Lompakko kiittää eikä tarvitse murehtia sitä, että onko takuuta vaiko ei. - Fjddd
omakokemusasiassa kirjoitti:
Itse kun ajan 10 vuoden ikäisillä autoilla niin... siinä on se etu, että muut ovat jo ehtineen tekemään testaukset mahdollisista tyyppivioista.
Sitten kun vähän viitsii lukea ihmisten kokemuksia ja valitsee auton ja mallin sen perusteella, niin ei se 10 vuotias olekaan niin huono ostos.
Jos siitä jotakin tolkuttoman kallista korjattavaa sittenkin löytyisi niin myy auton osiksi ja ostaa seuraavan.
Lompakko kiittää eikä tarvitse murehtia sitä, että onko takuuta vaiko ei.Tuo ei ole tänä päivänä ollenkaan tyhmä ajatus. Mulla tuohon siirtymisen estää vain vainmon pitkät työmatkat ja se että itse korjaaminen ei oikein onnistu, vaikka jotain huolto hommia prätkään ja autoon teenkin.
- Premium rules
Fjddd kirjoitti:
Sillähän minä vaan,kun jouduin takuuttomaan alle 5-vuotiaaseen N47 moottoriseen korjauttamaan koneen Tallinnassa. Meni muuten vaihtoon kampiakselikin jakopäänketjun vaihdossa...
Mulle ei tule takuutonta autoa, jonka hankintahinta on yli 10000€. Suosittelen muillekkin perseaukisille.Joka merkillä on "sitruunoita". Yhden esimerkin mukaan ei kuitenkaan kannata paljoa laskea.Halvinta yksilöä ei muuten yleensä kannata ostaa.
Minulla on ollut ilmeisesti hyvä tuuri, kun olen enemmän kuin tyytyväinen muutaman vuoden ikäisiin bemareihin. toisaalta olen ostanut aina hieman isompikoneisia yksilöitä, kolme-litraisissa ei ole pahemmin tainnut ongelmia olla.
Ostaessa kannattaa tietysti tarkistaa auton historia, kilometrit pitävät paikkansa, tai sitten ei. Huollot pitää tehdä ajallaan ja ammattilaislilla, mieluummin merkkiliikkeessä. On väärä paikka säästää, jos huollossa säästää. Sillä kaivaa vain verta nenästään. - ytfdytsrytufygiukjh
Premium rules kirjoitti:
Joka merkillä on "sitruunoita". Yhden esimerkin mukaan ei kuitenkaan kannata paljoa laskea.Halvinta yksilöä ei muuten yleensä kannata ostaa.
Minulla on ollut ilmeisesti hyvä tuuri, kun olen enemmän kuin tyytyväinen muutaman vuoden ikäisiin bemareihin. toisaalta olen ostanut aina hieman isompikoneisia yksilöitä, kolme-litraisissa ei ole pahemmin tainnut ongelmia olla.
Ostaessa kannattaa tietysti tarkistaa auton historia, kilometrit pitävät paikkansa, tai sitten ei. Huollot pitää tehdä ajallaan ja ammattilaislilla, mieluummin merkkiliikkeessä. On väärä paikka säästää, jos huollossa säästää. Sillä kaivaa vain verta nenästään."On väärä paikka säästää, jos huollossa säästää. Sillä kaivaa vain verta nenästään."
Ymmärrän kyllä että uusilla tai uudehkoilla bmw merkkisillä autoillaan ajelevat herrasmiehet eivät paljon sormiaan likaa, mutta ei tuo huollossa säästäminen nyt ihan noin ongelmien kerjäämistä ole kuin annetaan ymmärtää.
En ymmärrä miten huollossa osaavat tehdä paremmin sellaiset huollossa tehtävät asiat kuin esimerkiksi: valojen toiminnan tarkastus, pissapojan täyttö, pyyhkijänsulkien vaihto, renkaiden ilmanpaineiden tarkastus jne.
Uusavuttomuutta ja saamattomuutta on olemassa mutta joku raja siihenkin hommaan. - Premium rules
ytfdytsrytufygiukjh kirjoitti:
"On väärä paikka säästää, jos huollossa säästää. Sillä kaivaa vain verta nenästään."
Ymmärrän kyllä että uusilla tai uudehkoilla bmw merkkisillä autoillaan ajelevat herrasmiehet eivät paljon sormiaan likaa, mutta ei tuo huollossa säästäminen nyt ihan noin ongelmien kerjäämistä ole kuin annetaan ymmärtää.
En ymmärrä miten huollossa osaavat tehdä paremmin sellaiset huollossa tehtävät asiat kuin esimerkiksi: valojen toiminnan tarkastus, pissapojan täyttö, pyyhkijänsulkien vaihto, renkaiden ilmanpaineiden tarkastus jne.
Uusavuttomuutta ja saamattomuutta on olemassa mutta joku raja siihenkin hommaan.Mainitsemasi asiat ovat auton normaalia ylläpitoa, ei huoltoa.
Huollot alakavat nesteiden vaihdoista (öljy, jarruneste, jäähdyttimen neste) eteenpäin. Huoltamatonta autoa ei kannata ostaa, on sitten premium tai ei.
- dholsfsdfsdfsdfsdf
Ei merkin vaihto auta. Vain se auttaa, että ymmärtää autojen hinnan kehityksen Suomessa. Vuodessa sulaa keskimäärin 18,2% hinnasta pois. Tarkoittaa seuraavaa:
Uuden hinta 43500
Ikää 1 vuosi: 35600
Ikää 2 vuotta: 29100
Ikää 3 vuotta: 23800
Ikää 4 vuotta: 19500
Ikää 5 vuotta: 15900
Ikää 6 vuotta: 13000
Ikää 7 vuotta: 10600
Ikää 8 vuotta: 8700
Ikää 9 vuotta: 7100
Ikää 10 vuotta: 5800
Jos tuntuu kalliilta ajella uudella, niin tuosta vaan katsomaan, paljonko on valmis sijoittamaan auton arvonalenemaan ja siitä päättelee ikäluokan, minkäikäisellä ajelee.
Esimerkiksi ajamalla toiset 4 vuotta tuolla autollasi, menetät sen arvoa enää 10.000 euroa. Tuon ikäisellä bemarilla ja noilla kilometreillä, seuraavat 4 vuotta taittunee aikalailla ongelmitta.
Imagon ylläpito on kallista...- Syöksy sementtiin
Perseestäsikö revit nuo summat?
Laske uudestaan. Tai revi lisää, jos se tuntuu kivemmalta. - ukyfcujygiyvuctuygvu
Syöksy sementtiin kirjoitti:
Perseestäsikö revit nuo summat?
Laske uudestaan. Tai revi lisää, jos se tuntuu kivemmalta.Tuo luku on keskimääräinen arvonalenema, joka pätee keskimäärin autoille, toisille paremmin, toisille huonoimmin.
Kasattu noin 3000 erilaisen ja eri-ikäisen auton arvonalenemasta.
Noihin sun mielenterveysongelmiin en osaa ottaa kantaa, mutta suosittelisin vaikkapa ihan oman terveyskeskuksen kautta hakemaan apua. - 520d
Katoin nettiautosta 500 sarjan hintoja ja toi laskukaava näyttäs pitävän kutinsa. Ainoa paikka missä tulee fibaa on mallisarjan vaihtumisen kohdalla. Eli vanhaa saa halvemmalla ja uudesta joutuu maksaan enemmän.
- Fjddd
520d kirjoitti:
Katoin nettiautosta 500 sarjan hintoja ja toi laskukaava näyttäs pitävän kutinsa. Ainoa paikka missä tulee fibaa on mallisarjan vaihtumisen kohdalla. Eli vanhaa saa halvemmalla ja uudesta joutuu maksaan enemmän.
Käytetyn premiumin hinnan lasku saattaa olla tuota luokkaa. Lisäksi 4-6 vuotisissa saattaa tulla kalliita remontteja. Yli 6-vuotias kannattaa lyödä vaikka paaliin ennenkuin alkaa laittamaan uutta konetta/vaihdelaatikkoa merkkiliikkeen kautta.
- 18+10
Kyllä 18,2% on liikaa arvonalenemaa, jos puhutaan yleisimmistä / suosituimmista automerkeistä. Toki tuohon 18,2% päästään kun otetaan kaikki suurikulutuksiset erikoismallit, lisävarustelut ja nelivedot yms. mukaan ja lasketaan niistä keskiarvo.
Käytännössä mikään yleisimmistä autoista ei ole 4-vuotiaana vielä menettänyt yli puolta arvostaan, jos ajokilometritkin vastaavat keskimääräistä 20.000 km / vuosi. Tällöin arvonalenema olisi keskimäärin n. 16% vuodessa, mutta usein arvon lasku on jopa selvästi vähäisempää. Tällä hetkellä käytettyjen arvonalenema on muutenkin aiempaa hitaampaa, koska uusien myynti sakkaa. - Premium rules
Fjddd kirjoitti:
Käytetyn premiumin hinnan lasku saattaa olla tuota luokkaa. Lisäksi 4-6 vuotisissa saattaa tulla kalliita remontteja. Yli 6-vuotias kannattaa lyödä vaikka paaliin ennenkuin alkaa laittamaan uutta konetta/vaihdelaatikkoa merkkiliikkeen kautta.
Mistä ihmeen syystä kuvittelet, että 4-6 vuotialle autolle pitäisi tehdä moottorin- tai vaihdelaatikon vaihto?
Tuon ikäiset autot ovat keskimäärin erittäin luotettavia ja halpoja ylläpitää. Moottorit ja vaihdelaatikot kestävät kyllä normiajossa 500tkm/15 vuotta ilman ongelmia. - Fjddd
Premium rules kirjoitti:
Mistä ihmeen syystä kuvittelet, että 4-6 vuotialle autolle pitäisi tehdä moottorin- tai vaihdelaatikon vaihto?
Tuon ikäiset autot ovat keskimäärin erittäin luotettavia ja halpoja ylläpitää. Moottorit ja vaihdelaatikot kestävät kyllä normiajossa 500tkm/15 vuotta ilman ongelmia.Ööh... N47, DSG, Multitronic ja yms.
- Bmw ei ole premium
Premium rules kirjoitti:
Mistä ihmeen syystä kuvittelet, että 4-6 vuotialle autolle pitäisi tehdä moottorin- tai vaihdelaatikon vaihto?
Tuon ikäiset autot ovat keskimäärin erittäin luotettavia ja halpoja ylläpitää. Moottorit ja vaihdelaatikot kestävät kyllä normiajossa 500tkm/15 vuotta ilman ongelmia.Osoitapa yksikin bemu jolla ajetaan normiajoa.
- Ellet ole
Bmw ei ole premium kirjoitti:
Osoitapa yksikin bemu jolla ajetaan normiajoa.
moista ihmettä ennen nähnyt, niin minä voisin esimerkinomaisesti mainita oman uudehkon (mittarissa 20 tkm) F30 Business automaatti Luxury linen. Pääasiallisesti käytän sitä työmatka-ajoon keskimäärin 500 km maantiesiirtymiin. Ajotyylini on sellainen, että 29 vuoden autoiluun mahtuu yksi rikesakko ja sekään ei tullut BMW:n ratissa. Joten täyttäneekö tämä mahdollisesti kriteerisi normiajon suhteen?
- Premium rules
Fjddd kirjoitti:
Ööh... N47, DSG, Multitronic ja yms.
Sinulla on omituisia mutu-juttuja. Käyttäjänä en ole moisia huomannut. toisaalta eipä noita mainitsemiasi asioita ole autoissani ollutkaan.
Moottoreina olleet 6-sylinteriset bensa-ja diesel. Tehoja enemmän kuin riittävästi.
Olen viimeiset 25 vuotta ajanut 3-7 vuotiailla premiumeilla, eikä mitään isompaa vikaa ole ollut. Olen erittäin tyytyväinen. Mielestäni paljon parempi valinta kuin saman hintainen uusi rimpula. Halpoja ja miellyttäviä kilometreja. - höm
Premium rules kirjoitti:
Sinulla on omituisia mutu-juttuja. Käyttäjänä en ole moisia huomannut. toisaalta eipä noita mainitsemiasi asioita ole autoissani ollutkaan.
Moottoreina olleet 6-sylinteriset bensa-ja diesel. Tehoja enemmän kuin riittävästi.
Olen viimeiset 25 vuotta ajanut 3-7 vuotiailla premiumeilla, eikä mitään isompaa vikaa ole ollut. Olen erittäin tyytyväinen. Mielestäni paljon parempi valinta kuin saman hintainen uusi rimpula. Halpoja ja miellyttäviä kilometreja.Halpoja... kilometrejä... :)
- Anonyymi
18+10 kirjoitti:
Kyllä 18,2% on liikaa arvonalenemaa, jos puhutaan yleisimmistä / suosituimmista automerkeistä. Toki tuohon 18,2% päästään kun otetaan kaikki suurikulutuksiset erikoismallit, lisävarustelut ja nelivedot yms. mukaan ja lasketaan niistä keskiarvo.
Käytännössä mikään yleisimmistä autoista ei ole 4-vuotiaana vielä menettänyt yli puolta arvostaan, jos ajokilometritkin vastaavat keskimääräistä 20.000 km / vuosi. Tällöin arvonalenema olisi keskimäärin n. 16% vuodessa, mutta usein arvon lasku on jopa selvästi vähäisempää. Tällä hetkellä käytettyjen arvonalenema on muutenkin aiempaa hitaampaa, koska uusien myynti sakkaa.14-16 % keskimäärin näyttää normaaliautoilla tippuvan / vuosi, kalliit ja erityisesti kalliisti varustellut asia erikseen.
Mutta lasketaanko arvon alenema siitä että auto varusteltuna 45000 eur vai talvirenkaat mukana 46500 eur. Marginaalista mutta ihan periaatetasolla mietittynä. 4 v vanhassa autossa jolle tullut se 15-20 tkm / vuosi alkaa siinä vaiheessa vähintään kesärenkaat menossa vaihtoon ja talvirenkaat 1-2 vuotta päälle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14-16 % keskimäärin näyttää normaaliautoilla tippuvan / vuosi, kalliit ja erityisesti kalliisti varustellut asia erikseen.
Mutta lasketaanko arvon alenema siitä että auto varusteltuna 45000 eur vai talvirenkaat mukana 46500 eur. Marginaalista mutta ihan periaatetasolla mietittynä. 4 v vanhassa autossa jolle tullut se 15-20 tkm / vuosi alkaa siinä vaiheessa vähintään kesärenkaat menossa vaihtoon ja talvirenkaat 1-2 vuotta päälle.Ei niistä talvirenkaista tai wunderbaumista mitään hyvitetä, joten ei niitä voi pitää laskelmissa mukana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14-16 % keskimäärin näyttää normaaliautoilla tippuvan / vuosi, kalliit ja erityisesti kalliisti varustellut asia erikseen.
Mutta lasketaanko arvon alenema siitä että auto varusteltuna 45000 eur vai talvirenkaat mukana 46500 eur. Marginaalista mutta ihan periaatetasolla mietittynä. 4 v vanhassa autossa jolle tullut se 15-20 tkm / vuosi alkaa siinä vaiheessa vähintään kesärenkaat menossa vaihtoon ja talvirenkaat 1-2 vuotta päälle.En ainakaan suosittele sinulle autokauppiaan ammattia jos perusasiat on noin hakusessa ja sekaisin. JA KAIKEN HUIPPUNA KAIVOIT 2013 VUODEN JUTUN paljastaaksesi tyhmyytesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niistä talvirenkaista tai wunderbaumista mitään hyvitetä, joten ei niitä voi pitää laskelmissa mukana.
Ja toinen nero.
- jos olet kitsas
Osta 700 euron corolla - ei tipu hinta paljoa.
- ostalexus
Vähäinen oli arvon alenema, kaveri osti 4v vanhan 70tkm ajetun lexus 600 hybridin neliveto ja president packade, eli kaikki varusteet mitä on tarjolla 80 000€ , auton ovh uutena oli ollut 220 000€ niin mitähän kauppa on hyvittäny siitä ku kahdeksaankymppiin myivät...
Kalliissa autoissa arvo tippuu merkistä riippumatta, halvemmissa tippuu vähemmän - isktr11
Kysyntä ratkaisee. Olen katsellut jonkin verran mm. muutaman vuoden ikäisiä X5:sia ja Mersun ML-sarjaa, ja niiden hinta tuntuu putoavan aika nopeastikin jonnekin 40 ja 50 tonnin välille, mutta sitten se jämähtää sinne pitkäksi aikaa. En ole tehnyt syvällistä tilasto-analyysiä, mutta sellainen vaikutelma syntyy, kun nettiauton ilmoituksia katsoo.
Tulkitsen tämän niin, että 50 k€ on jonkinlainen psykologinen kynnys noissa maastureissa eivätkä käytetyn ostajat kovin helposti maksa sitä enempää, ellei auto sitten ole todella tuoretta vuosimallia ja vähän ajettu. Toisaalta hinnan laskeminen alle 40 k€:n vaatii jo paljon vuosia ja/tai kilometrejä, koska sillä hinnalla maksukykyisiä ja -haluisia ostajia alkaa olla paljon. Yli 50 k€ premium-maasturiin laittava harkitsee usein myös uuden ostoa ja usein päätyy siihen (investoiden hiukan enemmän).
Siis hyvä diili voisi olla ostaa X5 tai ML, jonka arvo on juuri pudonnut tuonne 40 k€:n tuntumaan. Siinäkin tosin odotettavissa oleva vuotuinen arvonalenema on enemmän kuin 700 euron Corollassa, joten päätöksenteko on vaikeaa...- fjddd
Mulla ei tulis mieleenkään ostaa 40000€:lla autoa, jonka veroton hinta on alle 20000€. Pyyntihinnat tosiaan ovat mainitsemallasi tasolla, mutta pyrin vertailemaan autoja verottoman hinnan mukaan.
- antijärkytys
Pitää siirtyä ajamaan polkupyörällä, ettei järkyty arvonalenemisista. Autoa ei voi pitää mitenkään sijoituskohteena. Siinä järkyttyy aina. Sijoita rahat jonnekin tilille ettet järkyty.
- lippis, amis ja bmw
Voiko fillaria polkea lippis päässä kuten loppuunajettua bemaria tai toista bemari-pojua?
- fggzb<efgv
lippis, amis ja bmw kirjoitti:
Voiko fillaria polkea lippis päässä kuten loppuunajettua bemaria tai toista bemari-pojua?
toki voi ja se lippis kannattaa laittaa sen kylän suurimman eiku pienimmän kypärän alle tai päälle
- 0lli
järkyttävä arvonalennus,ostin neljävuotta sitten lenkkarit,enkä saanut myydessä mitään,kun kukaan ei ostanut.jätteenkäsittelykustannukset 60 euroa
- miesjahiki
Kuka nyt köyhän jalkahikeä haluaa ostaa :) Hyvä että rahalla pääsit eroon.
- tietoa!
Neljässä vuodessa arvo putoaa 50% uuden hinnasta, näin olen lukenut auto alan lehdestä. Ensimmäisinä vuosina arvon pudotus on kovinta!
- Porsche cayenne
Mitä kalliimpi auto - sitä halvempi se tuoda Saksasta kun pysytään tavallisissa automalleissa.
VW konserni jolla lienee hinta/laatu suhteeltaan tasapainoisin laivue niin malliston yläpään autot kannattaa tuoda iste saksasta juurikin tuon ikäisinä. Silloin saksalainen vaihtaa jo uutta alle ja autoverottomuus laskee siellä huomattavasti juuri yläpään hintoja. Suomessakin näkee jo aika paljon 2008-> Porschen maastureita joka on jo hyvä ostos... kaikin puolin... auto on laadukas ja osat VW osia joista saa suht halvalla suoraan Saksasta- pfffffffffffff
Joo VW-osat on tosi laadukkaita :D
- sdjfnjksndfsdfsdf
pfffffffffffff kirjoitti:
Joo VW-osat on tosi laadukkaita :D
Hys hys, hyvin on mielikuva... köh siis markkinointikoneisto toiminut.
- Kunaalialli
Hahah vai että cayennee on wv osat..joo kyllä kuule ne on ihan porssen osia ja maksaa ihan vtusti ja niissä on just se porsse leima. Samaa metallia /muovia toki ovat mutta cayennen ylläpito on hvetin kallista..ja polttoaine on se pienin ongelma. Kyllä diesel cayennel voi joskus alle kympin päästä mutta bensakoneilla turha uneilmoidakka..13-20 litraa satasella on bensamallin todellisuus.
- Porsse mies
Parempi sun on pysyäkin 80-luvun bemareissa, kun kerran oot köyhä.
- sdnklsfsdfsdfsddfsfs
Porsse mies kirjoitti:
Parempi sun on pysyäkin 80-luvun bemareissa, kun kerran oot köyhä.
80-lukulainen 635.... aaaah.... kyllä köyhän kelpaa...
- Anonyymi
Se voi tuntua kalliilta ylläpitää Porschea jos ei ole rahaa. Kyseinen auto ei ole tavallisen ihmisen auto. Varaosat ja huollot ovat arvokkaita. Ilmajousituksen ongelmat vanhemmiten maksavat paljon rahaa. Käytettynä näitä on vältettävä jos ei itse pysty korjaamaan eikä tekemään perushuoltoja. Mitään premium autoja ei ole olemassakaan. Täysin mielikuvien myyntiä.
- Rahat pois
Kukapa semmoisesta vanhasta ja kallispitoisesta autosta haluaa mitään maksaa.
Ei kait tuossa arvonalenemassa mitään ihmeellistä ole. - HA!
järkyttävä kyrpäödeema.
- Anonyymi
Aivan normaalia. Auto on huono sijoitus jo neljän vuoden jälkeen on helposti puolet hinnasta pudonnut.
- Anonyymi
2013 vuoden provo ja sen sitten kaivoit todistaaksesi tyhmyytesi ja kateutesi.
- Anonyymi
Auto on aina huono sijoitus, neljän vuoden jälkeen vähintään 60 % arvonalenema. Paras vaihtaa 3 vuoden välein jos haluaa pysyä uudessa kiinni. Periaatteessa on ihan sama miten auton pitää, arvo laskee kuitenkin.
- Anonyymi
Köyhän kannattaa pysytellä listahinnan halvimmassa japsissa.
Rahaukot/ akat cruisaa sitten tuoreilla Bemareilla tms.
Tämä kannattaa painaa visusti otsalumpioonsa.
Ei täten tarvi turhaa sitten valittaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818