Heippa.
Olen aika aloittelija näitten kanssa ja nyt kolahti pää seinään.
Minun pitäisi aika simppeleillä alkukantaisilla koodeilla saada ohjelma arpomaan luku, esim 1-5 välillä ja tulostamaan näytölle randomisti joko sana totta tai tarua sen arvotun luvun verran.
Esim arvottu luku on 4. Niin näytölle tulostuisi "totta totta tarua totta" tai vaikka "tarua totta totta tarua".
Miten mää saan sen aikaan?
silmukkaarpajaiset
2
200
Vastaukset
Tein aikani kulluksi sinulle koodin, ja julkaisen sen tässä seuraavaksi. Toivottavasti koko koodi tulee oikein näkösälle...
import java.util.Random;
public class Tottatarua {
private static Random arpo = new Random();
//Metodi palauttaa satunnaisesti "totta", tai "tarua".
public static String arvoSana() {
int arvottu = arpo.nextInt(2);
String[] tottatarua = {"tarua", "totta" };
return (tottatarua[arvottu]);
}
//Päämetodi
public static void main(String[] args) {
int arvottuLuku = arpo.nextInt(5) 1; //arpoo luvun väliltä 1-5;
for (int x=0;xoho... silmukasta eteenpäin katkesi... no se jatkuu siitä niin, että silmukkan lopetusehtona on arvottuLuku -muuttujan arvo, ja silmukassa kutsutaan arvoSana() -metodia System.out.print:n sisällä... tämä saa aikaan sen, että satunnaisesti ruutuun tulostuu totta tai tarua sana arvotun lukumäärän verran. Selkisikö?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!
Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem302592- 111262
Helvetistä ei ole paluuta
Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku3331002- 45892
- 45854
Järjetön Topi-ilta
Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan20829Miksi nainen nukut huonosti
Onko sulla jotakin huolia, vai jotakin miestäkö mietit? Vai tunnemaailmassako velloo? Ajatteletko koskaan minua? Paljo61754- 44730
- 44716
- 46656