silmukkaarpajaiset

Heippa.

Olen aika aloittelija näitten kanssa ja nyt kolahti pää seinään.
Minun pitäisi aika simppeleillä alkukantaisilla koodeilla saada ohjelma arpomaan luku, esim 1-5 välillä ja tulostamaan näytölle randomisti joko sana totta tai tarua sen arvotun luvun verran.

Esim arvottu luku on 4. Niin näytölle tulostuisi "totta totta tarua totta" tai vaikka "tarua totta totta tarua".

Miten mää saan sen aikaan?
2259
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tein aikani kulluksi sinulle koodin, ja julkaisen sen tässä seuraavaksi. Toivottavasti koko koodi tulee oikein näkösälle...

import java.util.Random;
public class Tottatarua {

private static Random arpo = new Random();

//Metodi palauttaa satunnaisesti "totta", tai "tarua".
public static String arvoSana() {
int arvottu = arpo.nextInt(2);
String[] tottatarua = {"tarua", "totta" };
return (tottatarua[arvottu]);
}

//Päämetodi
public static void main(String[] args) {
int arvottuLuku = arpo.nextInt(5) 1; //arpoo luvun väliltä 1-5;
for (int x=0;x

Äänestä
  • oho... silmukasta eteenpäin katkesi... no se jatkuu siitä niin, että silmukkan lopetusehtona on arvottuLuku -muuttujan arvo, ja silmukassa kutsutaan arvoSana() -metodia System.out.print:n sisällä... tämä saa aikaan sen, että satunnaisesti ruutuun tulostuu totta tai tarua sana arvotun lukumäärän verran. Selkisikö?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Komagi kirjoitti:

Heippa.

Olen aika aloittelija näitten kanssa ja nyt kolahti pää seinään.
Minun pitäisi aika simppeleillä alkukantaisilla koodeilla saada ohjelma arpomaan luku, esim 1-5 välillä ja tulostamaan näytölle randomisti joko sana totta tai tarua sen arvotun luvun verran.

Esim arvottu luku on 4. Niin näytölle tulostuisi "totta totta tarua totta" tai vaikka "tarua totta totta tarua".

Miten mää saan sen aikaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu