silmukkaarpajaiset

Heippa.

Olen aika aloittelija näitten kanssa ja nyt kolahti pää seinään.
Minun pitäisi aika simppeleillä alkukantaisilla koodeilla saada ohjelma arpomaan luku, esim 1-5 välillä ja tulostamaan näytölle randomisti joko sana totta tai tarua sen arvotun luvun verran.

Esim arvottu luku on 4. Niin näytölle tulostuisi "totta totta tarua totta" tai vaikka "tarua totta totta tarua".

Miten mää saan sen aikaan?
2259
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Tein aikani kulluksi sinulle koodin, ja julkaisen sen tässä seuraavaksi. Toivottavasti koko koodi tulee oikein näkösälle...

import java.util.Random;
public class Tottatarua {

private static Random arpo = new Random();

//Metodi palauttaa satunnaisesti "totta", tai "tarua".
public static String arvoSana() {
int arvottu = arpo.nextInt(2);
String[] tottatarua = {"tarua", "totta" };
return (tottatarua[arvottu]);
}

//Päämetodi
public static void main(String[] args) {
int arvottuLuku = arpo.nextInt(5) 1; //arpoo luvun väliltä 1-5;
for (int x=0;x

Äänestä
  • oho... silmukasta eteenpäin katkesi... no se jatkuu siitä niin, että silmukkan lopetusehtona on arvottuLuku -muuttujan arvo, ja silmukassa kutsutaan arvoSana() -metodia System.out.print:n sisällä... tämä saa aikaan sen, että satunnaisesti ruutuun tulostuu totta tai tarua sana arvotun lukumäärän verran. Selkisikö?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

Komagi kirjoitti:

Heippa.

Olen aika aloittelija näitten kanssa ja nyt kolahti pää seinään.
Minun pitäisi aika simppeleillä alkukantaisilla koodeilla saada ohjelma arpomaan luku, esim 1-5 välillä ja tulostamaan näytölle randomisti joko sana totta tai tarua sen arvotun luvun verran.

Esim arvottu luku on 4. Niin näytölle tulostuisi "totta totta tarua totta" tai vaikka "tarua totta totta tarua".

Miten mää saan sen aikaan?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.