Hybridissä kiihtyy vain kuski

Bildoctor

Tällä palstalla on kehuttu hybridien kiihtyvyyttä kyllästymiseen asti. Autobildin vertailussa hybridi hävisi vakiotekniikalle.

"Toyota Auris Touring Sportsin tapauksessa ominaisuuksien puolesta ratkaiseva ero perinteisellä ja hybriditekniikalla on hybridin pienempi kantavuus ja perävaunupaino. Lisäksi ohituskiihtyvyydessä hybridi on selvästi hitaampi".

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288605941970.html

48

1584

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HSD -10

      Puhuu kaveri joka ei ole koskaan hybridillä ajanut. Lehti ottaa yhdestä vaivaisesta sekunnista kaiken irti mutta ei muista kehua hybridin väkevämmän väännön suomaa vaivattomuutta. Mutta sellaista se on, eivät ole Autobildissäkään vielä valmiita uudelle tekniikalle. Tuulilasin jutun kun lukee niin saa paremman kuvan Toyotan hybridistä.

      • kysynpävaan

        Miksi se "väkevä" vääntö ei auta ohituskiihtyvyydessä?


      • HSD -10
        kysynpävaan kirjoitti:

        Miksi se "väkevä" vääntö ei auta ohituskiihtyvyydessä?

        Jos laitetaan siihen 1.6:seen toistasataa kiloa massaa niin se ohituskiihtyvyys on aika lailla samassa kuin hybridissä, autot jos laitetaan maksimipainoihinsa niin aika tasalla ne sitten ovat, tämän voi todeta tuulilasin ja tekniikan maailman farkkutesteistä joissa on mitattu kiihtyvyydet niin tyhjänä kuin maksimipainollakin, niin se kuorma vain vaikuttaa.
        Tuo Autobild kuuluu vähän sellaiseen kevyempään autolehti-kategoriaan, Tuulilasi ja TM tekevät autotestit kattavammin.


      • hidas hypetys
        HSD -10 kirjoitti:

        Jos laitetaan siihen 1.6:seen toistasataa kiloa massaa niin se ohituskiihtyvyys on aika lailla samassa kuin hybridissä, autot jos laitetaan maksimipainoihinsa niin aika tasalla ne sitten ovat, tämän voi todeta tuulilasin ja tekniikan maailman farkkutesteistä joissa on mitattu kiihtyvyydet niin tyhjänä kuin maksimipainollakin, niin se kuorma vain vaikuttaa.
        Tuo Autobild kuuluu vähän sellaiseen kevyempään autolehti-kategoriaan, Tuulilasi ja TM tekevät autotestit kattavammin.

        Aivan mahtava perustelu!

        Siis ekohypetysauto on parempi, koska siihen ei saa paljoa tavaraa kyytiin ja peräkoukkukin on tarkoitettu ainoastaan tyhjän kärryn siirtelyyn. Niinpä auton jo alunalkajaan vaatimaton kiihtyvyys ei enää paljoa heikkene täydessä lastissa.

        Toista se on perinteisellä tekniikalla, jonka haittana on, että autoon saa lastattua niin paljon tavaraa vielä peräkärryn persiiseen, jolloin kiihtyvyys hidastuu merkittävästi.


      • HSD -10
        hidas hypetys kirjoitti:

        Aivan mahtava perustelu!

        Siis ekohypetysauto on parempi, koska siihen ei saa paljoa tavaraa kyytiin ja peräkoukkukin on tarkoitettu ainoastaan tyhjän kärryn siirtelyyn. Niinpä auton jo alunalkajaan vaatimaton kiihtyvyys ei enää paljoa heikkene täydessä lastissa.

        Toista se on perinteisellä tekniikalla, jonka haittana on, että autoon saa lastattua niin paljon tavaraa vielä peräkärryn persiiseen, jolloin kiihtyvyys hidastuu merkittävästi.

        No minä tottakai perustelen asiaa omasta näkökulmastani, en ole omistanut autoa jossa olisi ollut vetokoukku koko autoiluhistoriani aikana, joten tuskin sitä vetokoukkua kaipaan muutenkaan, matkailuvaunuakaan en tule koskaan vetämään koska perheen kanssa reissataan matkailuautolla kesäisin.


      • kuin lehmä makuulta
        HSD -10 kirjoitti:

        No minä tottakai perustelen asiaa omasta näkökulmastani, en ole omistanut autoa jossa olisi ollut vetokoukku koko autoiluhistoriani aikana, joten tuskin sitä vetokoukkua kaipaan muutenkaan, matkailuvaunuakaan en tule koskaan vetämään koska perheen kanssa reissataan matkailuautolla kesäisin.

        Eli hyperiitin hyviin puoliin kuuluu se, että kiihtyvyys tyhjänä vastaa täyteen lastattua tavallista autoa ;-D


      • HSD -10
        kuin lehmä makuulta kirjoitti:

        Eli hyperiitin hyviin puoliin kuuluu se, että kiihtyvyys tyhjänä vastaa täyteen lastattua tavallista autoa ;-D

        Sinähän täysin tietämätön olet autoista, en voi muuta sanoa kuin käy koeajamassa Auris Hybrid niin yllätyt, usko vaan, näin se vaan on.


      • kysynpävaan
        HSD -10 kirjoitti:

        Jos laitetaan siihen 1.6:seen toistasataa kiloa massaa niin se ohituskiihtyvyys on aika lailla samassa kuin hybridissä, autot jos laitetaan maksimipainoihinsa niin aika tasalla ne sitten ovat, tämän voi todeta tuulilasin ja tekniikan maailman farkkutesteistä joissa on mitattu kiihtyvyydet niin tyhjänä kuin maksimipainollakin, niin se kuorma vain vaikuttaa.
        Tuo Autobild kuuluu vähän sellaiseen kevyempään autolehti-kategoriaan, Tuulilasi ja TM tekevät autotestit kattavammin.

        Tyypillinen tojomiehen vastaus, pelkkää selittelyä.... jos ja jos, jos tädillä olis munat se oliski setä.


      • HSD -10
        kysynpävaan kirjoitti:

        Tyypillinen tojomiehen vastaus, pelkkää selittelyä.... jos ja jos, jos tädillä olis munat se oliski setä.

        Ei tässä tarvitse mitään selitellä, kulutussäästö on lähes 2 litraa sataselle vastaavaan bensa-automaattiin nähden, se on fakta ja sitä on turha kiistää, kuten myös se TM:n talvitestissä huomioitu parempi liikkeelle pääsy ja lämpiävyys lämmönvaihtimen vuoksi, tuohon kulutukseen mennäkseni se että milloin sen saa ajamalla kurottua kiinni riippuu paljolti siitä millaiseen autoon Auris hybridiä vertaa mutta itselläni edellinen astra bensa-automaatti vei viiden vuoden aikana keskimäärin 8 l/100km ja yhtenä viikonloppuna edellis korimallin Kia Ceed 1.6 automaatti vei 7.2 l/100km joten noiden perusteella voinen väittää että se kaksi litraa sataselle on se ero hybridi-Aurisin hyväksi. Tuo Autobildin 4.5 l/100km ei tule olemaan hybridille keskikulutus vuoden ajalta, kuten ei myös tuo 6.1 l/100km tuolle 1.6 bensaa-Aurisillekaan vaan epäilen niiden olevan 5 ja 7 l/100km, ja tämä ihan oman kokemukseni myötä hybridin omistajana.


      • Haastan vähän
        HSD -10 kirjoitti:

        Jos laitetaan siihen 1.6:seen toistasataa kiloa massaa niin se ohituskiihtyvyys on aika lailla samassa kuin hybridissä, autot jos laitetaan maksimipainoihinsa niin aika tasalla ne sitten ovat, tämän voi todeta tuulilasin ja tekniikan maailman farkkutesteistä joissa on mitattu kiihtyvyydet niin tyhjänä kuin maksimipainollakin, niin se kuorma vain vaikuttaa.
        Tuo Autobild kuuluu vähän sellaiseen kevyempään autolehti-kategoriaan, Tuulilasi ja TM tekevät autotestit kattavammin.

        Montako sataa Nm sitä vääntöä pitkään olla?

        Priuksesta mainostettiin aikanaan 478 Nm ja jotkut keulivat jopa yli 600 Nm lukemilla. Taitavat olla mielikuvitushevosia ja newton-metrejä. Hakematta tulee mieleen amerikkalainen sanonta: Its all show, not to go.


      • tyypillistä tojoa
        Haastan vähän kirjoitti:

        Montako sataa Nm sitä vääntöä pitkään olla?

        Priuksesta mainostettiin aikanaan 478 Nm ja jotkut keulivat jopa yli 600 Nm lukemilla. Taitavat olla mielikuvitushevosia ja newton-metrejä. Hakematta tulee mieleen amerikkalainen sanonta: Its all show, not to go.

        Edellissukupolven Priuksen tehot ja vääntömomentit ilmoitettiin bensa- ja sähkömoottorin yhteenlaskettuina arvoina. Ilmoitus oli täysin harhaanjohtava, koska sähkömoottorin avustus siinä loppui jo 20km/h nopeudessa eli moottorien tehoalueet eivät koskaan sattuneet samoille kierroslukualueille. Uudesta en tiedä, koska sen sähkö- ja polttomoottorin teho- ja vääntömomenttikäyriä nopeuteen suhteutettuna en ole mistään lähteestä löytänyt, mutta pelkästään kiihtyvyys- ja huippunopeusarvoista voi ilman insinöörikoulutustakin nähdä ettei sähkö- ja polttomoottorin suurimmat tehot ole käytettävissä yhtä aikaa. 136hp:n teholla auton pitäisi kiihtyä reilusti alle 10 sek 0-100km/h ja huippunopeuden olla yli 200km/h.
        Toyota hybridien teho- ja vääntömomenttiarvot ovat mainosmiesten keksintöä kuten oli takavuosina turvatyynyjen lukumääräkin. Onneksi jälkimmäisestä valheesta päästiin eroon Kilpailuviraston ukaasilla.


      • mitäs 2 litrasta!
        HSD -10 kirjoitti:

        Ei tässä tarvitse mitään selitellä, kulutussäästö on lähes 2 litraa sataselle vastaavaan bensa-automaattiin nähden, se on fakta ja sitä on turha kiistää, kuten myös se TM:n talvitestissä huomioitu parempi liikkeelle pääsy ja lämpiävyys lämmönvaihtimen vuoksi, tuohon kulutukseen mennäkseni se että milloin sen saa ajamalla kurottua kiinni riippuu paljolti siitä millaiseen autoon Auris hybridiä vertaa mutta itselläni edellinen astra bensa-automaatti vei viiden vuoden aikana keskimäärin 8 l/100km ja yhtenä viikonloppuna edellis korimallin Kia Ceed 1.6 automaatti vei 7.2 l/100km joten noiden perusteella voinen väittää että se kaksi litraa sataselle on se ero hybridi-Aurisin hyväksi. Tuo Autobildin 4.5 l/100km ei tule olemaan hybridille keskikulutus vuoden ajalta, kuten ei myös tuo 6.1 l/100km tuolle 1.6 bensaa-Aurisillekaan vaan epäilen niiden olevan 5 ja 7 l/100km, ja tämä ihan oman kokemukseni myötä hybridin omistajana.

        No buh huh! Mies ostaa kalliihkon japsikiikun ja elämää suurempi asia on joku bensan 2 litraa kilpailjoita pienempi kulutus! Mitä hittoa! Se tekee siis noin reilut 3,50 euroa lisää sataselle, 35 euroa tuhannelle jne. Ei tuosta konkurssi tule jos on varaa ostaa uusi yli 30 donan auto.

        Kyllä minä mieluummin ajaisin vaikkapa tsi-Golfilla, Octavialla, 1-sarjan bemarilla (saa melkein hinnat alkaen 3-sarjalaisenkin), A3 Audilla tai jopa japsikiikuista jollain Mazda 6:lla tai Honda Accordilla.

        Auris hybridin suorituskykyarvot ovat lehtien mittausten mukaan onnettomat nykymittapuulla ja liikenteen rytmissä pysymiseen tarvitaan raskasta kaasujalkaa ja kulutusetua menetetään.


      • Tojo Kestää
        mitäs 2 litrasta! kirjoitti:

        No buh huh! Mies ostaa kalliihkon japsikiikun ja elämää suurempi asia on joku bensan 2 litraa kilpailjoita pienempi kulutus! Mitä hittoa! Se tekee siis noin reilut 3,50 euroa lisää sataselle, 35 euroa tuhannelle jne. Ei tuosta konkurssi tule jos on varaa ostaa uusi yli 30 donan auto.

        Kyllä minä mieluummin ajaisin vaikkapa tsi-Golfilla, Octavialla, 1-sarjan bemarilla (saa melkein hinnat alkaen 3-sarjalaisenkin), A3 Audilla tai jopa japsikiikuista jollain Mazda 6:lla tai Honda Accordilla.

        Auris hybridin suorituskykyarvot ovat lehtien mittausten mukaan onnettomat nykymittapuulla ja liikenteen rytmissä pysymiseen tarvitaan raskasta kaasujalkaa ja kulutusetua menetetään.

        "Kyllä minä mieluummin ajaisin vaikkapa tsi-Golfilla" ja remontoisit moottoria ja automaattivaihteistoa aina silloin sun tällöin, vähän väliä?


      • HSD -10
        mitäs 2 litrasta! kirjoitti:

        No buh huh! Mies ostaa kalliihkon japsikiikun ja elämää suurempi asia on joku bensan 2 litraa kilpailjoita pienempi kulutus! Mitä hittoa! Se tekee siis noin reilut 3,50 euroa lisää sataselle, 35 euroa tuhannelle jne. Ei tuosta konkurssi tule jos on varaa ostaa uusi yli 30 donan auto.

        Kyllä minä mieluummin ajaisin vaikkapa tsi-Golfilla, Octavialla, 1-sarjan bemarilla (saa melkein hinnat alkaen 3-sarjalaisenkin), A3 Audilla tai jopa japsikiikuista jollain Mazda 6:lla tai Honda Accordilla.

        Auris hybridin suorituskykyarvot ovat lehtien mittausten mukaan onnettomat nykymittapuulla ja liikenteen rytmissä pysymiseen tarvitaan raskasta kaasujalkaa ja kulutusetua menetetään.

        "Kyllä minä mieluummin ajaisin vaikkapa tsi-Golfilla, Octavialla, 1-sarjan bemarilla (saa melkein hinnat alkaen 3-sarjalaisenkin), A3 Audilla tai jopa japsikiikuista jollain Mazda 6:lla tai Honda Accordilla."

        Niinpä, kaikki eivät tahdo laittaa rahaa autoon jolla saa kateutta aikaiseksi, ostaa Toyotan niin kukaan ei ole happamana....ja kun tottuu tuohon hybridiin niin on se vaan jotain jonka haluaa myös seuraavaankin autoon...tiedä vaikka seuraavaksi tuo hybridi tulisi jo RAV4:seen, moottorina sama 200-heppainen 2-litrainen kuin jenkeissä myytävässä Toyotan Avalonissa sikäläisen kulutuksen mukaan 6.0 l/100km siinäpä olisi hieno peli.. RAV4:ssa tuo kulutus lienee lähempänä 6.5 l/100km, en puhu nyt siitä EU-kulutuksesta vaan siitä mitä se oikeasti tulisi viemään.


      • kysynpävaan
        HSD -10 kirjoitti:

        "Kyllä minä mieluummin ajaisin vaikkapa tsi-Golfilla, Octavialla, 1-sarjan bemarilla (saa melkein hinnat alkaen 3-sarjalaisenkin), A3 Audilla tai jopa japsikiikuista jollain Mazda 6:lla tai Honda Accordilla."

        Niinpä, kaikki eivät tahdo laittaa rahaa autoon jolla saa kateutta aikaiseksi, ostaa Toyotan niin kukaan ei ole happamana....ja kun tottuu tuohon hybridiin niin on se vaan jotain jonka haluaa myös seuraavaankin autoon...tiedä vaikka seuraavaksi tuo hybridi tulisi jo RAV4:seen, moottorina sama 200-heppainen 2-litrainen kuin jenkeissä myytävässä Toyotan Avalonissa sikäläisen kulutuksen mukaan 6.0 l/100km siinäpä olisi hieno peli.. RAV4:ssa tuo kulutus lienee lähempänä 6.5 l/100km, en puhu nyt siitä EU-kulutuksesta vaan siitä mitä se oikeasti tulisi viemään.

        Hienoa, "lahkolaisuus" eikun jatkuu, kun ei enää edes mielikuvitus riitä vastaamaan kysymykseen, niin käännetään aihe johonkin muuhun, suoraan veli kialan oppikirjasta. Ei ollut kyse kulutuksesta, vaan kiihtyvyydestä ja varsinkin siitä miksei mainostamasi "väkevä" vääntö sitä paranna....


      • hsd-viagra

        minä ajattelen tätä säästämisintoa seuraavan vertauksen kautta:

        kumpaa polkisit mieluummin:

        1. 1000 euron missiseuralaista
        2. hampaatonta mummoa joka maksaa sulle satasen kerrasta

        kakkonen ei ole aina ykkönen


    • muilla toimii, tehoa

      Jos siinä oli akut huonossa latingissa tai muuten väsyneet käämit, hihiii!
      Halpis merkin halpis viritykset, no mitä siitä sitten seuraa....

      • HSD -10

        Se suorituskyky ei muutu Toyotan hybridissä vaikka autolla tekisi toistuivia kiihdytyksiä, akku ei koskaan mene täysin tyhjäksi. Siinäkin näki toimittajan ammattitason kun sellaista kirjoitteli.


      • höpöhöpö!
        HSD -10 kirjoitti:

        Se suorituskyky ei muutu Toyotan hybridissä vaikka autolla tekisi toistuivia kiihdytyksiä, akku ei koskaan mene täysin tyhjäksi. Siinäkin näki toimittajan ammattitason kun sellaista kirjoitteli.

        "Se suorituskyky ei muutu Toyotan hybridissä vaikka autolla tekisi toistuivia kiihdytyksiä, akku ei koskaan mene täysin tyhjäksi."
        Eihän sitä akkua tyhjäksi päästetäkään, mutta ei se puolityhjä akku auta autoa kiihdytyksessäkään. Asian voit todeta mittaamalla kiihdytysajan täydellä akulla vaikka 0-60km/h ja sitten "tyhjennät" akun ajamalla pelkällä sähköllä niin pitkään kuin auto sallii. Sitten teet vielä useita voimakkaita kiihdytyksiä ja täysjarrutuksia ja lopuksi mittaat kiihtyvyyden samalla tien pätkällä kuin edellisessä mittauksessa.
        Takaan, että toisella mittauksella aika on huonompi.
        Joka tapauksessa ilmoitettuun nimellistehoon suhteutettuna Toyota Hybridien kiihtyvyysarvot ovat luokattoman huonoja olipa akut täynnä tai tyhjiä.


    • TL:ssa 11,4 sekkaa..

      Uudessa Tuulilasissa oli laajassa testissä uusi Auris hybrid farkku. Nollasta sataseen mittasivat 11,4 sekuntia, 400:n loppunopeus 126 km/h. Aika lussuja arvoja vuonna 2013. Noihin yltää helposti nykyiset 1,2-1,4-litraiset pikkuautot ja osa pakettiautoista.

      Kulutushan oli suht alhainen eli keskikulutus testissä 4,4 litraa mutta taas kaupunkiajokulutukseksi mittasivat 5,8 mikä ei ole superalhainen.

      Laiska hidas vehje tuo on ja omalla ajotavallani pedaali olisi 90% ajoajasta pohjassa. Ja hermot menisi.

      • HSD -10

        Mitä tulee kiihtyvyyteen 0-100 km/h ja 0-400 metrin loppunopeus km/h niin tässä tuloksia Aurisin kokoluokan autoista, jälleen kerran taitaa tulla muutamille yllätys, eihän se auris hybrid nyt sitten olekkaan sen lusumpi kuin muutkaan, vastaavan koko- ja teholuokan farkku turboautot.

        Toyota Auris hybrid 11.4 s. 126 km/h
        Opel Astra 1.4 T 10.9 s. 127 km/h
        Renault Megane 1.4T 10.4 s. 131 km/h
        VW Golf 1.2 TSI 11.5 s. 125 km/h

        On se hauskaa tuoda faktaa aina kun ruvetaan väittelemään, nuo kaikki yllämainitut löytävät Aurista lukuunottamatta TM 18/2011 farkkutestistä, tuo Auris tietty tästä uusimmasta Tuulilasista, tervemenoa epäilijät kirjastoon tarkistamaan, mä katsoin netistä TM-arkistosta.


      • Lussu mikä lussu
        HSD -10 kirjoitti:

        Mitä tulee kiihtyvyyteen 0-100 km/h ja 0-400 metrin loppunopeus km/h niin tässä tuloksia Aurisin kokoluokan autoista, jälleen kerran taitaa tulla muutamille yllätys, eihän se auris hybrid nyt sitten olekkaan sen lusumpi kuin muutkaan, vastaavan koko- ja teholuokan farkku turboautot.

        Toyota Auris hybrid 11.4 s. 126 km/h
        Opel Astra 1.4 T 10.9 s. 127 km/h
        Renault Megane 1.4T 10.4 s. 131 km/h
        VW Golf 1.2 TSI 11.5 s. 125 km/h

        On se hauskaa tuoda faktaa aina kun ruvetaan väittelemään, nuo kaikki yllämainitut löytävät Aurista lukuunottamatta TM 18/2011 farkkutestistä, tuo Auris tietty tästä uusimmasta Tuulilasista, tervemenoa epäilijät kirjastoon tarkistamaan, mä katsoin netistä TM-arkistosta.

        Heh! Ottaako tojofanaatikkoa pannuun kun se sähkönauris jää kattomaan kisaajiensa takavaloja? Golf ja Octavia tsi:lle 105 hv on kellotettu 10,5 sekan aikoja, samoin Astra 1,4 T:lle alta kymmenen aikoja. Uudelle Skoda Octavia hb:lle kellotettiin kevään TM-lehdessä koeajossa 140 heppaisella tsi:llä aika 8,7 sek -pistäppä samassa teholuokassa olevalla sähkönauriksellasi paremmaksi! Vielä hävettävämmin sähkönauris pärjää ohituskiihtyvyydessä vaikkapa välillä 80-120 automaattivaihteisille bensaturboille.

        Paras arvo mikä uudelle Auris HSD:lle on mitattu, on saksalainen lehti Auto Motor und sport jonka keväisessä vertailutestissä kellotettiin tasan 11 sek. Tuossa testissä 140-heppaiset vagit kiihtyivät 8,5 sekan pintaan. Isoja eroja. Ja mitä kovemmaksi vauhti kävi sitä suuremmaksi kasvoi ero.

        Lussu se on, ei pääse mihinkään!


      • HSD -10
        Lussu mikä lussu kirjoitti:

        Heh! Ottaako tojofanaatikkoa pannuun kun se sähkönauris jää kattomaan kisaajiensa takavaloja? Golf ja Octavia tsi:lle 105 hv on kellotettu 10,5 sekan aikoja, samoin Astra 1,4 T:lle alta kymmenen aikoja. Uudelle Skoda Octavia hb:lle kellotettiin kevään TM-lehdessä koeajossa 140 heppaisella tsi:llä aika 8,7 sek -pistäppä samassa teholuokassa olevalla sähkönauriksellasi paremmaksi! Vielä hävettävämmin sähkönauris pärjää ohituskiihtyvyydessä vaikkapa välillä 80-120 automaattivaihteisille bensaturboille.

        Paras arvo mikä uudelle Auris HSD:lle on mitattu, on saksalainen lehti Auto Motor und sport jonka keväisessä vertailutestissä kellotettiin tasan 11 sek. Tuossa testissä 140-heppaiset vagit kiihtyivät 8,5 sekan pintaan. Isoja eroja. Ja mitä kovemmaksi vauhti kävi sitä suuremmaksi kasvoi ero.

        Lussu se on, ei pääse mihinkään!

        Todellisuudessa 1.2 TSI 105 - heppaisista ollaan mitattu 125 ja 1.4 TSI lähes 15 heppaa ilmoitettua enempi, Toyota taas ilmoittaa tuon 136 jossa ei ole yhtään ylimääräistä.

        Ja ei, ei mua haittaa lainkaan jos liikennevaloissa joku minut ohittaa, ei haittaa edes tuolla maantielläkään, mulla on perhe kyydissä jolloin ajetaan rauhallisesti, olisin varmaan hankkinut jonkun tehokkaamman auton tuolla 36 k€ mikäli tehoja olisin halunnut, elämä on valintoja, mulla se on tällä hetkellä nyt "vaan" Toyota.

        Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)


      • todellakin "vaan"
        HSD -10 kirjoitti:

        Todellisuudessa 1.2 TSI 105 - heppaisista ollaan mitattu 125 ja 1.4 TSI lähes 15 heppaa ilmoitettua enempi, Toyota taas ilmoittaa tuon 136 jossa ei ole yhtään ylimääräistä.

        Ja ei, ei mua haittaa lainkaan jos liikennevaloissa joku minut ohittaa, ei haittaa edes tuolla maantielläkään, mulla on perhe kyydissä jolloin ajetaan rauhallisesti, olisin varmaan hankkinut jonkun tehokkaamman auton tuolla 36 k€ mikäli tehoja olisin halunnut, elämä on valintoja, mulla se on tällä hetkellä nyt "vaan" Toyota.

        Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)

        "Toyota taas ilmoittaa tuon 136 jossa ei ole yhtään ylimääräistä."
        Toyota ilmoittaa mitä ilmoittaa, mutta aina katteettomia ilmoituksia. 136hp tehossa ei todellakaan ole mitään ylimääräistä, koska autosta ei missään oloissa pystytä dynamometrissa mittaamaan tuollaisia lukemia. Sähkö- ja polttomoottorien tehot eivät Toyotan hybrideissä ole käytettävissä samaan aikaan. Sen näkee jo kiihtyvyysarvoista. Auris Hybridin painoisen auton tulee kiihtyä alle 10s 0-100km/h mikäli siinä on käytettävissä 136hp:n teho.
        Silloin kun Toyotan hybridillä tarvitaan mahdollisimman rivakkaa kiihdytystä, mennään 20km/h nopeuden jälkeen pelkällä polttomoottorilla. Kiihtyvyysaika 0-100km/h 11,4s onkin linjassa polttomoottorin ilmoitetun tehon kanssa.

        Tuon käsittämättömän lauseen voisit kääntää suomenkielelle:
        "Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)"


      • HSD -10
        todellakin "vaan" kirjoitti:

        "Toyota taas ilmoittaa tuon 136 jossa ei ole yhtään ylimääräistä."
        Toyota ilmoittaa mitä ilmoittaa, mutta aina katteettomia ilmoituksia. 136hp tehossa ei todellakaan ole mitään ylimääräistä, koska autosta ei missään oloissa pystytä dynamometrissa mittaamaan tuollaisia lukemia. Sähkö- ja polttomoottorien tehot eivät Toyotan hybrideissä ole käytettävissä samaan aikaan. Sen näkee jo kiihtyvyysarvoista. Auris Hybridin painoisen auton tulee kiihtyä alle 10s 0-100km/h mikäli siinä on käytettävissä 136hp:n teho.
        Silloin kun Toyotan hybridillä tarvitaan mahdollisimman rivakkaa kiihdytystä, mennään 20km/h nopeuden jälkeen pelkällä polttomoottorilla. Kiihtyvyysaika 0-100km/h 11,4s onkin linjassa polttomoottorin ilmoitetun tehon kanssa.

        Tuon käsittämättömän lauseen voisit kääntää suomenkielelle:
        "Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)"

        Lainaus: ""Sähkö- ja polttomoottorien tehot eivät Toyotan hybrideissä ole käytettävissä samaan aikaan. Sen näkee jo kiihtyvyysarvoista. Auris Hybridin painoisen auton tulee kiihtyä alle 10s 0-100km/h mikäli siinä on käytettävissä 136hp:n teho.
        Silloin kun Toyotan hybridillä tarvitaan mahdollisimman rivakkaa kiihdytystä, mennään 20km/h nopeuden jälkeen pelkällä polttomoottorilla. Kiihtyvyysaika 0-100km/h 11,4s onkin linjassa polttomoottorin ilmoitetun tehon kanssa.
        Tuon käsittämättömän lauseen voisit kääntää suomenkielelle:
        "Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)"

        Ensinnäkin, et ole ilmeisesti ajanut lainkaan Toyotan hybridillä kun tuollaista höpötät, jos painat kaasun pohjaan 60 km/h nopeudesta ei se auto kiihdy siten pelkällä 99 hevosvoimalla, alkaa tuntumaan todellakin siltä ettet ole lukenut yhden yhtä autolehden lehteä jossa olisi koeajettu Toyotan hybridiä, alkaa tuntumaan siltä joo. Et tainnut lukea myöskään tuota eilistä kommenttiani lainkaan noiden muiden autojen kiihtyvyyttä TM:n farkkutestistä, ei noiden mukaan Toyota jää lainkaan muihin autoihin nähden.

        Tuo suomennos meinaa vaan sitä että muut ostavat sen minkä haluavat, toki hintaluokkahan sen määrittelee, ehkä sen takia täällä kommentoidaan niin kärkkäästi tätä Toyotan tekniikkaa, ehkä kaikkien pitäisi ajella jollain volkkarilla, skoodalla, foordilla, ooppelilla....mitenkäs se kerran TM:n vertailussa sanottiin, tarkistetaas... sanatarkasti se meni itse asiassa näin: "Toyotan hybriditekniikka on teknisenä luomuksena mestariteos jota muut autonvalmistajat havittelevat itselleen."


      • no miksikäs....
        HSD -10 kirjoitti:

        Lainaus: ""Sähkö- ja polttomoottorien tehot eivät Toyotan hybrideissä ole käytettävissä samaan aikaan. Sen näkee jo kiihtyvyysarvoista. Auris Hybridin painoisen auton tulee kiihtyä alle 10s 0-100km/h mikäli siinä on käytettävissä 136hp:n teho.
        Silloin kun Toyotan hybridillä tarvitaan mahdollisimman rivakkaa kiihdytystä, mennään 20km/h nopeuden jälkeen pelkällä polttomoottorilla. Kiihtyvyysaika 0-100km/h 11,4s onkin linjassa polttomoottorin ilmoitetun tehon kanssa.
        Tuon käsittämättömän lauseen voisit kääntää suomenkielelle:
        "Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)"

        Ensinnäkin, et ole ilmeisesti ajanut lainkaan Toyotan hybridillä kun tuollaista höpötät, jos painat kaasun pohjaan 60 km/h nopeudesta ei se auto kiihdy siten pelkällä 99 hevosvoimalla, alkaa tuntumaan todellakin siltä ettet ole lukenut yhden yhtä autolehden lehteä jossa olisi koeajettu Toyotan hybridiä, alkaa tuntumaan siltä joo. Et tainnut lukea myöskään tuota eilistä kommenttiani lainkaan noiden muiden autojen kiihtyvyyttä TM:n farkkutestistä, ei noiden mukaan Toyota jää lainkaan muihin autoihin nähden.

        Tuo suomennos meinaa vaan sitä että muut ostavat sen minkä haluavat, toki hintaluokkahan sen määrittelee, ehkä sen takia täällä kommentoidaan niin kärkkäästi tätä Toyotan tekniikkaa, ehkä kaikkien pitäisi ajella jollain volkkarilla, skoodalla, foordilla, ooppelilla....mitenkäs se kerran TM:n vertailussa sanottiin, tarkistetaas... sanatarkasti se meni itse asiassa näin: "Toyotan hybriditekniikka on teknisenä luomuksena mestariteos jota muut autonvalmistajat havittelevat itselleen."

        No miksi ne muut eivät kopioineet tojosta vapaastihengittävää atkinson-bensakonetta ja portaatonta cvt-loodaa? Miksi?

        Oiskos kyse ollut myös siitä että autossa pitää olla myös potkua ja ajamisen hauskuutta. Tojon hybridi ei hauskuutta anna. Olen koeajanut Priuksen 2010, ja huusi hemmetisti kovilla kierroksilla kun lisää nopeutta. Todella hermostuttavaa etenkin kun auto ei liiku kehuttavasti.


      • sivusta seuraaja
        no miksikäs.... kirjoitti:

        No miksi ne muut eivät kopioineet tojosta vapaastihengittävää atkinson-bensakonetta ja portaatonta cvt-loodaa? Miksi?

        Oiskos kyse ollut myös siitä että autossa pitää olla myös potkua ja ajamisen hauskuutta. Tojon hybridi ei hauskuutta anna. Olen koeajanut Priuksen 2010, ja huusi hemmetisti kovilla kierroksilla kun lisää nopeutta. Todella hermostuttavaa etenkin kun auto ei liiku kehuttavasti.

        No kerroppas miksi volsu luopuu dsg luomuksestaan ja ottaa aisinin laatikot käyttöön?


      • päätä itse
        Lussu mikä lussu kirjoitti:

        Heh! Ottaako tojofanaatikkoa pannuun kun se sähkönauris jää kattomaan kisaajiensa takavaloja? Golf ja Octavia tsi:lle 105 hv on kellotettu 10,5 sekan aikoja, samoin Astra 1,4 T:lle alta kymmenen aikoja. Uudelle Skoda Octavia hb:lle kellotettiin kevään TM-lehdessä koeajossa 140 heppaisella tsi:llä aika 8,7 sek -pistäppä samassa teholuokassa olevalla sähkönauriksellasi paremmaksi! Vielä hävettävämmin sähkönauris pärjää ohituskiihtyvyydessä vaikkapa välillä 80-120 automaattivaihteisille bensaturboille.

        Paras arvo mikä uudelle Auris HSD:lle on mitattu, on saksalainen lehti Auto Motor und sport jonka keväisessä vertailutestissä kellotettiin tasan 11 sek. Tuossa testissä 140-heppaiset vagit kiihtyivät 8,5 sekan pintaan. Isoja eroja. Ja mitä kovemmaksi vauhti kävi sitä suuremmaksi kasvoi ero.

        Lussu se on, ei pääse mihinkään!

        Kerro miksi tarttis joka liikennevaloissa kisata kuka pääsee nopeimmiten lähteen.
        Olen tässä treella pyörinyt ruuhkkissa päivittäin ja pistänyt merkille että joillakin on hirvittävä tarve kiihdyttää toisen ohitse ja vartin päästä ollaan samoissa valoissa.

        Toisaalta kun seuraa näitä oikeesti kalliita nopeita autoja(ei skeida,volsu,opel ja ranskan kakat) niin useimmiten ne ajavat melkolailla sääntöjen mukaan...ehkäpä heillä ei ole enää tarvetta näyttää ja pätee itseään liikennevalossa vai olisikohan heillä elämää muuallakin kuin autoissa..


      • hybriitti
        no miksikäs.... kirjoitti:

        No miksi ne muut eivät kopioineet tojosta vapaastihengittävää atkinson-bensakonetta ja portaatonta cvt-loodaa? Miksi?

        Oiskos kyse ollut myös siitä että autossa pitää olla myös potkua ja ajamisen hauskuutta. Tojon hybridi ei hauskuutta anna. Olen koeajanut Priuksen 2010, ja huusi hemmetisti kovilla kierroksilla kun lisää nopeutta. Todella hermostuttavaa etenkin kun auto ei liiku kehuttavasti.

        onhan kopioinut, fordilla cmax hybrid, ja senkin huonosti, koska....
        ovat myoskin laskeskelleet ihan mitä sattuu järjestelmätehoja, muka 140 hv bensamoottori ja 47hv sähkömoottori tuottaisi 188 hv järjestelmätehon, .jota ei edes saavuteta laskemalla nuo moottorien tehot yhtee!!
        todellisuudessa teho on jossain vähän 130hv paremmalla puolella kun otta huomioon välityssuhteet josta johtuu se että moottorit eivät koskaan saavuta huipputehoaan samaan aikaan, ja toisaalta kun ford käyttää pykälä automaattia, sekin ulosmittaa vähänkin sähköväännön!


      • todellakin "vaan"
        HSD -10 kirjoitti:

        Lainaus: ""Sähkö- ja polttomoottorien tehot eivät Toyotan hybrideissä ole käytettävissä samaan aikaan. Sen näkee jo kiihtyvyysarvoista. Auris Hybridin painoisen auton tulee kiihtyä alle 10s 0-100km/h mikäli siinä on käytettävissä 136hp:n teho.
        Silloin kun Toyotan hybridillä tarvitaan mahdollisimman rivakkaa kiihdytystä, mennään 20km/h nopeuden jälkeen pelkällä polttomoottorilla. Kiihtyvyysaika 0-100km/h 11,4s onkin linjassa polttomoottorin ilmoitetun tehon kanssa.
        Tuon käsittämättömän lauseen voisit kääntää suomenkielelle:
        "Sua se taitaa harmittaa kun jotkut eivät laita sitä sun merkkiäsi. ;)"

        Ensinnäkin, et ole ilmeisesti ajanut lainkaan Toyotan hybridillä kun tuollaista höpötät, jos painat kaasun pohjaan 60 km/h nopeudesta ei se auto kiihdy siten pelkällä 99 hevosvoimalla, alkaa tuntumaan todellakin siltä ettet ole lukenut yhden yhtä autolehden lehteä jossa olisi koeajettu Toyotan hybridiä, alkaa tuntumaan siltä joo. Et tainnut lukea myöskään tuota eilistä kommenttiani lainkaan noiden muiden autojen kiihtyvyyttä TM:n farkkutestistä, ei noiden mukaan Toyota jää lainkaan muihin autoihin nähden.

        Tuo suomennos meinaa vaan sitä että muut ostavat sen minkä haluavat, toki hintaluokkahan sen määrittelee, ehkä sen takia täällä kommentoidaan niin kärkkäästi tätä Toyotan tekniikkaa, ehkä kaikkien pitäisi ajella jollain volkkarilla, skoodalla, foordilla, ooppelilla....mitenkäs se kerran TM:n vertailussa sanottiin, tarkistetaas... sanatarkasti se meni itse asiassa näin: "Toyotan hybriditekniikka on teknisenä luomuksena mestariteos jota muut autonvalmistajat havittelevat itselleen."

        "Ensinnäkin, et ole ilmeisesti ajanut lainkaan Toyotan hybridillä kun tuollaista höpötät, jos painat kaasun pohjaan 60 km/h nopeudesta ei se auto kiihdy siten pelkällä 99 hevosvoimalla, alkaa tuntumaan todellakin siltä ettet ole lukenut yhden yhtä autolehden lehteä jossa olisi koeajettu Toyotan hybridiä, alkaa tuntumaan siltä joo."

        Minusta puolestani alkaa tuntumaan, että olet ajokortiton räkänokka joka ammentaa puutteellisella lukutaidolla kaiken tietonsa autolehdistä ja kuuntelemalla isojen poikien juttuja essonbaarissa.
        Minä olen omistanut Prius II:n ja ajoin sillä lähes 100tkm, kunnes kyllästyin ja vaihdoin toisen merkkiseen autoon. Uusin Priuskin on perusteellisesti koeajettu ja edelleen huonoksi todettu. On se hyvä auto kaupunkikruisailuun, mutta vakavasti otettavaksi maantieautoksi siitä ei ole. Omat ajoni vaativat
        usein pistäytymistä motarilla ja ajamista pitkääkin siivua maantiellä ja voin ihan kokemuksesta sanoa, etten todellakaan kaipaa Toyota hybridin kaltaista vingutinta kun parempiakin autoja tarpeisiini on saatavana ja mikä parasta, halvemmalla.


      • noki vasaroija
        todellakin "vaan" kirjoitti:

        "Ensinnäkin, et ole ilmeisesti ajanut lainkaan Toyotan hybridillä kun tuollaista höpötät, jos painat kaasun pohjaan 60 km/h nopeudesta ei se auto kiihdy siten pelkällä 99 hevosvoimalla, alkaa tuntumaan todellakin siltä ettet ole lukenut yhden yhtä autolehden lehteä jossa olisi koeajettu Toyotan hybridiä, alkaa tuntumaan siltä joo."

        Minusta puolestani alkaa tuntumaan, että olet ajokortiton räkänokka joka ammentaa puutteellisella lukutaidolla kaiken tietonsa autolehdistä ja kuuntelemalla isojen poikien juttuja essonbaarissa.
        Minä olen omistanut Prius II:n ja ajoin sillä lähes 100tkm, kunnes kyllästyin ja vaihdoin toisen merkkiseen autoon. Uusin Priuskin on perusteellisesti koeajettu ja edelleen huonoksi todettu. On se hyvä auto kaupunkikruisailuun, mutta vakavasti otettavaksi maantieautoksi siitä ei ole. Omat ajoni vaativat
        usein pistäytymistä motarilla ja ajamista pitkääkin siivua maantiellä ja voin ihan kokemuksesta sanoa, etten todellakaan kaipaa Toyota hybridin kaltaista vingutinta kun parempiakin autoja tarpeisiini on saatavana ja mikä parasta, halvemmalla.

        no en tiedä, kokemus joku perus-nokivasarakin on, varsinkin automaattina.....
        se juuri tekeekin sillälailla, että melut pysyy kurissa kun kierrokset on turborajan alla 1200-1500 paikkeilla tasaisessa ajossa....
        MUTTA ongelmia tulee kun kiihdytyskaistalla, tai ohi lähtiessä, polkaiset kaasua niin kestää sekunnin, kunnes vaihde vaihtuu, sitten se vaihtuukin pari pykälää pienemmälle jolloin moottori jää huutamaan suurimman tehon kierrosten yläpuolelle piitkäksi aikaa ennen kuin elektroniikka tajuaa tehdä vaihdon, sitten tulee nyykähdys ja hebvosen potku ja vasta sitten maisema vaihtuu, tosin tässä vaiheessa jo ohituspaikka . tai välikkö onkin jo mennyt


      • yykkakakaa
        Lussu mikä lussu kirjoitti:

        Heh! Ottaako tojofanaatikkoa pannuun kun se sähkönauris jää kattomaan kisaajiensa takavaloja? Golf ja Octavia tsi:lle 105 hv on kellotettu 10,5 sekan aikoja, samoin Astra 1,4 T:lle alta kymmenen aikoja. Uudelle Skoda Octavia hb:lle kellotettiin kevään TM-lehdessä koeajossa 140 heppaisella tsi:llä aika 8,7 sek -pistäppä samassa teholuokassa olevalla sähkönauriksellasi paremmaksi! Vielä hävettävämmin sähkönauris pärjää ohituskiihtyvyydessä vaikkapa välillä 80-120 automaattivaihteisille bensaturboille.

        Paras arvo mikä uudelle Auris HSD:lle on mitattu, on saksalainen lehti Auto Motor und sport jonka keväisessä vertailutestissä kellotettiin tasan 11 sek. Tuossa testissä 140-heppaiset vagit kiihtyivät 8,5 sekan pintaan. Isoja eroja. Ja mitä kovemmaksi vauhti kävi sitä suuremmaksi kasvoi ero.

        Lussu se on, ei pääse mihinkään!

        Toyo viihtyy pajalla harvemmin, eli todellinen keksinopeus on huomattavasti kovempi, kuin hapankaalivessoissa.


      • huono laskutaito?
        yykkakakaa kirjoitti:

        Toyo viihtyy pajalla harvemmin, eli todellinen keksinopeus on huomattavasti kovempi, kuin hapankaalivessoissa.

        Huono veto!
        Tojo on pajalla tuplatiheään onnettoman lyhyen huoltovälin takia.


      • HSD -10
        huono laskutaito? kirjoitti:

        Huono veto!
        Tojo on pajalla tuplatiheään onnettoman lyhyen huoltovälin takia.

        Äläpä hättäile, Aika moni muukin auto käy vuosittain huollossa, toisissa se huoltoväli on 20000 km/vuosi, Toyotassa toki tuot lyhkäisempi mutta jopa VW-konsernin autot, bensamallit erityisesti jos ei autoon laiteta LL-öljyjä se vaihtoväli onkin vuosittain. Kaverin appiukko on töissä Laakkosella ja hänen mukaan aika harva yksityinen ottaa noita extrakalliita LL-öljyjä vaan käyttää vuosittain autoaan huollossa.

        Näin se vaan on, Toyota vaan tuo julki tuon lyhyen huoltovälin, VW-konserni ei, todellisuus on kuitenkin noin kukn sen mainitsin, ei mulla ole tarvetta morkata muita merkkejä, olen päässyt sen iän yli, yritä sinäkin.


    • Hyvin kulkee!

      Hyvin toi hybriidi kulkee. Ite oon aina ekana valoista irtoamassa ja sinne on jääneet priimiumit takavaloja kattomaan. Se kaikki on kuskista kiinni. Jos ei tojotan hybriidillä pärjää ja ole ripeä, vika on kuskissa ei autossa.

      • Corolla pappa

        Toyota on aina ylivoimainen. Joka asiassa. Luottomyyjäni kertoili viimeksi siellä käydessäni, että Priuksellakin he ovat tehneet yllätyshyökkäyksiä sillä powermoodilla liikennevaloissa isojen taksivolvojen ja mersujen kanssa. Toyota osaa tehdä maailman parhaat autot. Itselläni todella lähellä vaihtaa uusi Auris farmari Corollan tilalle, luottomyyjän tarjous on todella hyvä.


    • toyota no.1
    • Rhythm boy

      "liikenteen rytmissä pysymiseen tarvitaan raskasta kaasujalkaa ja kulutusetua menetetään. "

      HAH, tämähän vitsikommentti on! Minä olen 40 vuotta pysynyt rytmissä liikenteessä vanhoilla hitaasti kiihtyvillä dieselropposilla ja pienillä bensakinnereillä. Eivät ole muutkaan valittaneet. Ne joille perässäni lähteminen liikennevaloista on ollut tuskaa, ovat hetken päästä päässeet ohi. Tervemenoa vaan.
      Kuka valitsee autonsa siksi, että pysyisi toisten määrittelemän liikennerytmin mukana?

      • Luonto-orava

        Niin, tai olisiko kuitenkin kysymys siitä että MUUT tiellä liikkujat ovat pysyneet SINUN vauhdissa?

        Köyhälandissa kun ei ole vara rakentaa kahta saamaan suuntaan vievää kaistaa.


    • Rhythm boy

      Ei, ymmärsit jutun väärin. Muut ovat menneet ohi jos on tarvis vaatinut. Et voi velvoittaa toista ajamaan samaa nopeutta tai kiihdyttämään samaan tahtiin kuin sinä. Minun vauhdissani pysyminen onnistuu kaikenlaisila autoilta.

    • Hybridi vaikea myydä

      Olen koettanut vaihdatella 2013 mallista uuskorista Auris hybridiä muihin merkkeihin, mutta lopputulos surkea. Auto on romahduttanut jälleenmyyntiarvonsa. Muutama kk ikää ja kymppitonni pois hinnasta. Ja sitten tuon Auto Piltin toimittaja kehtaa k.o. vertailutestissä vielä väittää että perusbensavapari ei ole enää jatkossa hyvä jälleenmyytävä mutta hybridimallit ovat. Pötypuhetta! Joka ikinen automyyjä on sanonut että hybridiä vierastetaan edelleen ja vaihturien ostajat ovat kiinnostuneita vain perinteisistä polttomoottorimalleista. Sanoivat että jos olisi perusbensa niin...

      Nyt sitten tällä pitää ajaa useita vuosia etiäpäin, vaikka se onkin rasittavaa. Portaaton vaihteisto saa maantieajossa nykyisin raivon partaalle, rekan ohitus powermoodissakin vie aikaa kaksikaistatiellä ja kulutus yli 6 seka-ajossa. EV moodi on natkunaurettava: yleensä mittaristoon tulee teksti englanniksi että moodia ei ole nyt mahdollista käyttää. Huijausta koko juttu! Väitteet että autolla pystyisi ajamaan taajamassa myös kerrallaan jopa 2 km sähköllä, ei pidä paikkaansa käytännössä. Melutaso on korkea renkaiden kulumisen myötä ja eCVT vouaa karmeasti pienissäkin mäkikohdissa.

      Mutta, pakko jatkaa ajoa...

      • HSD -10

        Olen päässyt EV MODE:ssa 2.3 km kahteen eri suuntaan mitattuna kolmen kilometrin suoralla, sekä tällä uudella farkulla että edellisellä auris hybridillä, sillä mittasin tuon saman pätkän silloin kun auto oli uusi ja saman tein myös ennen kuin vaihdoin autoa, joten tuo akku on pitänyt pintansa vielä 52000 km:n ja lähes 3 vuoden käytön jälkeenkin.

        VW myyjä tarjosi muuten tuosta Auris HSD:stä muutamaa satasta vaille saman kuin mitä Toyota liikekin joten ilmeisesti sun pitäisi tulla Kuopioon autoasi tarjoamaan.

        Ohituskiihtyvyyskin on samaa luokkaa kuin VW GOLF 1.6 TDI:ssä mutta kun nyt on kioskissa pikaisesti autopiltti luettu jossa sanottiin aurisin olevan kolme sekuntia hitaampi kuin jetta hybrid ja sekunnin hitaampi kuin 1.6 auris niin toki siitä pitää nyt kaikki ottaa irti, hassua sanon minä mutta sitä se on kun ei lue tarkemmin sitä juttua.

        Ja tuo kulutus jaksaa ihmetyttää, millainen on ajoreitti jossa menee seka-ajossa yli 6 litraa sataselle, kuinkahan paljon menisi tavallisella autolla sillä reissulla ?


      • hsd on sheriffi?
        HSD -10 kirjoitti:

        Olen päässyt EV MODE:ssa 2.3 km kahteen eri suuntaan mitattuna kolmen kilometrin suoralla, sekä tällä uudella farkulla että edellisellä auris hybridillä, sillä mittasin tuon saman pätkän silloin kun auto oli uusi ja saman tein myös ennen kuin vaihdoin autoa, joten tuo akku on pitänyt pintansa vielä 52000 km:n ja lähes 3 vuoden käytön jälkeenkin.

        VW myyjä tarjosi muuten tuosta Auris HSD:stä muutamaa satasta vaille saman kuin mitä Toyota liikekin joten ilmeisesti sun pitäisi tulla Kuopioon autoasi tarjoamaan.

        Ohituskiihtyvyyskin on samaa luokkaa kuin VW GOLF 1.6 TDI:ssä mutta kun nyt on kioskissa pikaisesti autopiltti luettu jossa sanottiin aurisin olevan kolme sekuntia hitaampi kuin jetta hybrid ja sekunnin hitaampi kuin 1.6 auris niin toki siitä pitää nyt kaikki ottaa irti, hassua sanon minä mutta sitä se on kun ei lue tarkemmin sitä juttua.

        Ja tuo kulutus jaksaa ihmetyttää, millainen on ajoreitti jossa menee seka-ajossa yli 6 litraa sataselle, kuinkahan paljon menisi tavallisella autolla sillä reissulla ?

        Ootkos hsd-10 palstan sheriffi kun olet kunnon täysi tojofanaatikko? suollat puppugeneraattoristasi koko ajan tekstiä.


      • Niinkö?
        HSD -10 kirjoitti:

        Olen päässyt EV MODE:ssa 2.3 km kahteen eri suuntaan mitattuna kolmen kilometrin suoralla, sekä tällä uudella farkulla että edellisellä auris hybridillä, sillä mittasin tuon saman pätkän silloin kun auto oli uusi ja saman tein myös ennen kuin vaihdoin autoa, joten tuo akku on pitänyt pintansa vielä 52000 km:n ja lähes 3 vuoden käytön jälkeenkin.

        VW myyjä tarjosi muuten tuosta Auris HSD:stä muutamaa satasta vaille saman kuin mitä Toyota liikekin joten ilmeisesti sun pitäisi tulla Kuopioon autoasi tarjoamaan.

        Ohituskiihtyvyyskin on samaa luokkaa kuin VW GOLF 1.6 TDI:ssä mutta kun nyt on kioskissa pikaisesti autopiltti luettu jossa sanottiin aurisin olevan kolme sekuntia hitaampi kuin jetta hybrid ja sekunnin hitaampi kuin 1.6 auris niin toki siitä pitää nyt kaikki ottaa irti, hassua sanon minä mutta sitä se on kun ei lue tarkemmin sitä juttua.

        Ja tuo kulutus jaksaa ihmetyttää, millainen on ajoreitti jossa menee seka-ajossa yli 6 litraa sataselle, kuinkahan paljon menisi tavallisella autolla sillä reissulla ?

        Sinä voisit tsekata vaikkapa spiritmonitor.de sivustolta eri autojen reaalikulutuksia omistajiltaan. Ei ole monilla uuskorisessa Auriksessakaan ne reaaliluvut niin pieniä. Jos minä saan normaalilla pirteällä ja suht raskaalla kaasujalalla Auriksen menemään 6 litralla ja entinen kaksoisahdettu tsi meni samassa ajossa 8 litralla, on se reaalielämää. Tuo 160 hv tsi vaan tarjosi todella hyvän suorituskyvyn tähän lussuun verrattuna. Maksaisin edelleen mielelläni sen 2 litran lisähinnan sataselle jos saisi saman potkun.

        Ohitustilanteessa 2 tai 3 sekkaa merkkaa paljon. Kun Jetta hybridi on ohittanut pitkän rekan, Auris on edelleen rinnalla.

        EV moodi on täyttä cusetusta. Aina kun sitä on koettanut, mittaristoon pongahtaa tekstiherja ettei ole mahdollista. Hassua, kyllä.


      • voi surkeus
        hsd on sheriffi? kirjoitti:

        Ootkos hsd-10 palstan sheriffi kun olet kunnon täysi tojofanaatikko? suollat puppugeneraattoristasi koko ajan tekstiä.

        Pääsikö sillä Jetalla peräti kahden kilometrin matkan etenemään. Mihin se riittää ? Ei pääse edes asunnolta maantielle asti.


      • HSD -10
        Niinkö? kirjoitti:

        Sinä voisit tsekata vaikkapa spiritmonitor.de sivustolta eri autojen reaalikulutuksia omistajiltaan. Ei ole monilla uuskorisessa Auriksessakaan ne reaaliluvut niin pieniä. Jos minä saan normaalilla pirteällä ja suht raskaalla kaasujalalla Auriksen menemään 6 litralla ja entinen kaksoisahdettu tsi meni samassa ajossa 8 litralla, on se reaalielämää. Tuo 160 hv tsi vaan tarjosi todella hyvän suorituskyvyn tähän lussuun verrattuna. Maksaisin edelleen mielelläni sen 2 litran lisähinnan sataselle jos saisi saman potkun.

        Ohitustilanteessa 2 tai 3 sekkaa merkkaa paljon. Kun Jetta hybridi on ohittanut pitkän rekan, Auris on edelleen rinnalla.

        EV moodi on täyttä cusetusta. Aina kun sitä on koettanut, mittaristoon pongahtaa tekstiherja ettei ole mahdollista. Hassua, kyllä.

        Kyllä kai minä nyt spritmonitor.de sivuston tunnen kun sinne olen laittanut kaikkiaan kuuden eri ajoneuvon kulutustietoja joten tuttu on, kiitos muistutuksesta, jospa ne muutkin kulutusta tarkkailevat autoilijat sen löytäisivät kun sitä on täällä moni mainostanut. Toki tuo 2 tai 3 sekuntia on paljon kun se laitetaan ohitustilanteeseen mutta itse olen huomannut sen verran vanhenevani ettei enää mieti niitä nollasta-sataseen aikoja ja perheen ollessa mukana alkaa myös miettimään tarkoin millaiseen väliin sitä autolla lähtee ohittamaan vai lähteekö lainkaan ?
        Itsellä vakkari on monasti laitettu todelliselle 103 km/h satasen rajoituksella ja jos edellä menevä letka ajaa hiukan alle rajoituksen niin onko sitä letkaa tarvetta sitten lähteä edes ohittamaan, aika monesti sitä huomaa että eipä ole tarvetta ohittaa vaan jatketaan siinä letkan perässä odottaen sitten ohituskaistaa joita on kyllä aika tavalla niin nelos-, vitos- kuin ysitielläkin.
        Se EV-MODE, miksi sitä pitäisi edes laittaa päälle, näkeehän sen siitä mittaristostakin milloin auto menee EV-tilaan ja senhän se tekee automaattisesti, kiihdytät vaan reippaasti siihen nopeuteen mitä liikenne vaatii ja kevennät sitten kaasupoljinta ja avot, olet EV-tilassa, helppoa kuin heinänteko, eikös se ole sellainen sanonta ?


    • HSD -10

      HAH, pitäisikö tuo ottaa kunniana, no en taida kiitos vaan. Toyotan olen omistanut 3 vuotta ja lähes kuukauden päälle mutta tänne palstalle olen pesiytynyt nyt vasta tuon farkun laitettuani ja kun tämä toyon palsta on näköjään niitä seuratuimpia joten täällä riittää jutun juurta ja täytyy aina skoda-miehen väittämiä korjata mutta ei se tuo edellä sanomani nyt puppua sentään ole.

      • kaapista pois

        Sinulla on vielä mahdollista parantua sairaudestasi, itselläni se kesti 7 vuotta ja kolme avensista - nyt on kiva aina vilkaista silloin tällöin mitä tänne edelliseen "elämään" kuuluu. Eikä nuo toyotat enää sytytä, ainut mitä voisin harkita olisi gt-86 jos joku ruuvaisi siihen turbon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7838
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3752
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

      Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1886
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1210
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1053
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      1003
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

      Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      837
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

      Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      792
    9. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      750
    10. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

      1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    Aihe