Hyvät ammatinharjoittajat/yksinyrittäjät ja muutaman hengen työllistävät yrittäjät!
Laitetaampa tänne ihan vaikka vaan piruuttaan niitä summia, mitä meille jää kuussa käteen. Mukaan myös toimiala ja yrittäjyyden kesto tähän mennessä. Saavat sitten nuo palkolliset kärvistellä kun näkevät, mitä meille riistäjäyrittäjille kuussa lapaseen jää!
Minä aloitan:
1000-1500€/kk
parturikampaaja
6 vuotta
Laitetaampa oikeat tulomme tiskiin!
97
9081
Vastaukset
- qwaesrtyuiopoiuythrg
noin 3000-3300€/kk. yrityshallintoon liittyviä palveluja. Yrittäjänä vuodesta 1995.
Aina ei ole mennyt näinkään hyvin, takana on yksi konkurssi jonka sivutuotteena menetin kaiken, mm asunnon.
En myöskään ole ollut sairaslomalla koko yrittäjänäoloaikana(18 vuotta) kuin ehkä kaiken kaikkiaan pari viikkoa. Viimeksi olen ollut yli kaksi viikkoa kestävällä lomalla vuonna -94.
Eli vaikka nettopalkkani saattaa jonkun palkansaajan mielestä olla kova tällä hetkellä mutta vuotuinen työtuntimääräni on kuitenkin lähes kaksinkertainen samalla alalla työskentelevien palkansaajien kanssa kun ottaa palkansaajien palkalliset lomat huomioon. Olen myös menettänyt yhden omakotitalon ja kaksi autoa tässä matkanvarrella.
Siltikin olen tyytyväinen. Välillä on tullut turpaan mutta nekin on kasvattanut ja nyt voin myydä sitä tietotaitoa ja kokemusta mitä matkalla on kerääntynyt.
Pari asiaa minua kuitenkin aina jaksaa hämmästyttää, eli se miten palkansaajat on niin paljon sairaampia kuin yrittäjät? Toinen ihmetyksen aihe on se että palkansaaja ei ehdi 4-5 viikon palkallisen kesäloman ja 1-2 viikon talviloman aikana toipua työn aiheuttamista rasituksista? Näin olen kuullut joidenkin palkansaajien kertovan. Jollain ihmeen ilveellä mä ainakin olen jaksanut painaa 18 vuotta vaikka kesälomat on ollut 1-2 viikkoa. Aina on lomalta palattu akut täyteen ladattuna.Minkälaisia yrityshallinnon palveluja tarjoat, jos kysyä saa??
Mahdatko olla kiinnostunut yhteistyökumppanista?
Voisin olla kiinnostunut HRD-toimeksiannoista, saa ottaa yhteyttä...- ljyfrot
kingrat kirjoitti:
Minkälaisia yrityshallinnon palveluja tarjoat, jos kysyä saa??
Mahdatko olla kiinnostunut yhteistyökumppanista?
Voisin olla kiinnostunut HRD-toimeksiannoista, saa ottaa yhteyttä...Sisäinen ja ulkoinen laskenta sekä yritysjärjestelyt
- ja hyvin menee
3500e käteen palkkatuloja
800e käteen pääomatuloja (työtilavuokra omalta tontilta)
700-1500e käteen kilometrejä
eli 5000-6500e/kk hanskaan.
Olen ainoa toimialallani pääkaupunkiseudulla. Ensimmäinen tilikausi menossa.
Aikaisemmin 500 päivää ansiosidonnaisella, jolloin käteen 850e/kk- vielä 15vuotta?
Metalli alihankintaa 30vuotta, ei sairaslomaa joskus takavuosina kuumeen takia 1-2 pv pois. Kesälomaa 1-2viikkoo nykyään jopa nostan palkkaa 2500eur/kk Helvetin hauskaa silti ei tarvi mennä töihin naama nosun veellä, joka päivä tavallaan erilainen.
- takana elämä
30 v yrittäjänä, nyt pienellä eläkkeellä 900 € / kk ja terveys mennyt töitä tehdessä. Silti kateellisia ihan tarpeeksi asti. Ihmisläheisestä työstä pidin ja asiakkaat oli pääsääntöisesti mukavia. Kai johtu siitä kuinka heitä käsitteli. Paremmin olisin pärjännyt jos ohi kirjanpidon olisin hoitanut vaikka 10% myynnistä suoraan omaan taskuun. Myöhäistä sitä on nyt valittaa kun huru-ukkona ollaan ja työkyvyttömänä.
Kiistattomasti voin kertoa, että yhteiskunta sai minusta suurimman hyödyn näin yrittäjänä työskennellesäni. En sairastellut, en kuluttanut yhteiskunnan palveluja muutenkaan koulujen jälkeen. Verojakin maksoin milloin jaksoin ja silloin yhteiskunta saa enemmän, kun nuo viivästysmaksut ovat suuret.
Sen huolen pidän, että lapsistani ei yrittäjiä tule, eikä lähisukulaisista. Päättäjät
tulevat kuulemaan aina minut kodatessaan kaiken sen paskan jota ovat vaalien alla valedelleet.- yx yrittäjä
Isäni 88v saa takuueläkettä 730€ pienviljelijäyrittäjänä toimi ja on sotaveteraani, edesmennyt mutsini oli kaupassa myyjänä,meni töihin vieraalle, kun lapset oli jo yläasteella, kerkes vähän nostamaan eläkettään sai sillon n 900€ eläkettä.
Onneksi isäni vielä jonkinmoisessa kunnossa.
Kyllä sitä pienillä eläkkeillä vaan toiset elää ja eläväthän työttömätkin pienillä tuloilla.
- Pimeys voittaa
>> Paremmin olisin pärjännyt jos ohi kirjanpidon olisin hoitanut vaikka 10% myynnistä suoraan omaan taskuun
Meillä ei koskaan laskeskella montako prosenttia laitetaan ohi kirjanpidon pimeeseen.
Periaate on että joka ikinen ropo joka käteiskauppana saadaan, niin ei niitä Kataisen toimistolle saakka raportoida koskaan. - takana on
Meillä piti laskea, koska verottaja seuraa toimialojen kateprosentteja ja kannattavuutta. Poikkeama ei voi olla kovin suuri tai muuten iskee verotarkastus.
Se tarkoittaa sitä, vaikka ei rikkeitä löytyisi, niin arvioverotetaan sen verran, että tarkastuksesta aiheutuneet kulut tulee täytetyksi. Verotarkastajatkin ovat nykyään tulospalkkauksella.
Valitusoikeus kyllä on, mutta ei auta jos firma on jo konkurssissa ylimääräisten verojen vuoksi. Joten koita siinä tasapainoitella näiden vaihtoehtojen välissä
ja kerätä varallisuutta vanhuuden varalle. Helpommin sanottu kuin tehty. - Tulkaa kylään vaan
>> Meillä piti laskea, koska verottaja seuraa toimialojen kateprosentteja ja kannattavuutta.
Aineettomien hyödykkeiden eli palvelujen kaupassa eivät pysty seuraamaan. Siellä kun laskutettava palvelu syntyy tyhjistä. Myyntiin sidottuja tavaraostoja ei tuotokseen tarvita.
Jos kauppaa syntyy se myydään "100% katteella". Jos taas kauppaa ei synny ei ole myyntiäkään, eikä sitä kautta verottajalle seurailtavia, normista poikkeavia, kateprosentteja. Parturit, polkypyöränkorjaajat, IT-ihmiset ym. kaikki menee tähän kategoriaan.
>> Verotarkastajatkin ovat nykyään tulospalkkauksella.
Pelotelkoot vaan olevansa "tulospalkkalaisia", sillä ei oikein vakuuta. Kyllä ne on sellaisia taatussa, elinikäisessä työsuhteessa olevia fleguja valtion virkamiehiä kuitenkin. Ei niillä ole aikaa nakkipajoihin poiketa lainkaan.
Virkamiehet ei ymmärrä katutason yrittäjien kamppailusta päivittäisestä toimeentulosta yhtään mitään. Siitä että mitenkä pitkälle täällä sissipuolella ollaan valmiita menemään ja mennään myös, päivittäin, että oma nyrkkipaja ylipäätään pysyy pystyssä.
Kun puhutaan kuitenkin usein reilustikin alle 2 tonnin bruttotuloista kuukaudessa
Tässä kisassa nuo "aggressiiviset ja tulospalkkaiset" verovirkamiehat ovat ihan kissimirrejä. Eivät mahda parinsadan tuhannen yrityksen, 1..3 hengen nakkikioskeille tarkastuksinensa yhtään mitään. Ja jos saavat kiinni, niin maksetaan ne veronkorotukset sitten, saa-tana.
Kyllä vesiperän vetävät, jos tänne tulevat salkkuineen ovensuuhun kykkimään. - jepjep...
parturi-kampaaja
3 vuotta
1000-1200e/kk - näin on
Nimim. tulkaapa vaan kylään, puhuu suulla suuremmalla. Et ole näköjään joutunut verottajan myllytykseen. Tulospalkkaus on totta verottajalla, näin se on. Ohi kirjanpidon myynti ei ole enää niin helppoa kuin joskus 80- luvulla. Nyt ihmiset ovat menneet tuohonharmaan talouden propakandan halpaan ja ruvenneet kyttäämään jos vaikka jonkun saisi käräytettyä, niin maailma pelastuisi.
Jos tarkastus tulee, niin vesiperää eivät vedä, sillä etukäteen on jo päätetty, että kulut saadaan katettua ja vähän muutakin ihan minimissään. Näin toimii verohallinon logiikka. - Tulkaa kylään vaan
>> Nyt ihmiset ovat menneet tuohonharmaan talouden propakandan halpaan ja ruvenneet kyttäämään jos vaikka jonkun saisi käräytettyä, niin maailma pelastuisi.>>
Kunhan länkytät siellä. Sissinä oltu PK-firman kanssa jo 16 vuoden ajan markkinoilla. Kyllä täällä tasan tarkkaan tiedetään mihin käräyttelyyn asiakkaat alkaa ja mihin ei.
Ja mihin verottajan "tulospalkkalaiset" ehtii ja minne ei. Tulkaa kylään ihmeessä vaan, keksikahvit aina irtoaa. - tuleva lähihoitaja
Parturi-kampaaja yrittäjä vielä vähän aikaa, vuoden alusta alan opiskella uutta alaa.
700- 1000€/kk, 7v yrittäjänä, se riitti. Eihän noilla tuloilla olis pärjännyt, mutta onneksi hyvä puoliso joka piti taloudesta huolen ja nyt kuiteski ollaan velattomia. - Parturit ahtaalla
> 1) 1000-1500€/kk, parturikampaaja 6 vuotta
>
> 2) Parturi-kampaaja yrittäjä 700- 1000€/kk, 7v yrittäjänä, se riitti
Avatkaa nyt hiukan tilannetta, että miksi parturi-kampaamoalalla on nykyään noin huono tilanne?
Oletteko molemmat jollakin pienellä paikkakunnalla, ja siellä vielä suht syrjäisessä paikassa? Vähänkään suuremmassa kaupungissa ei luulisi tilanteen olevan noin huono. Jos ei nyt sitten ihan joka toisessa korttelissa ole kilpailevaa kampaamoa.
Minä maksan miesten hiustenleikkuusta 32 euroa, aikaa menee 20..23 minuutin verran. Itse pidän tätä suhteellisen korkeana hintana. Täydelle tunnillehan tuossa tulisi laskimella laskien 83...96 euron verran.
Kun sitä vertaa että mitenkä paljon meille itselle tulee asiakkailta vinkunaa kun ehdotamme omaa normaalia 55..70 €/h alv veloitustamme yrityslaskutuksessa, vaikka pesti olisi vain parin..kolmen tunnin mittainen.- Alan ammattilainen
Aineet maksaa,värit,permanenttiaineet.
Ei kaikki työ ole omilla pikku kätösillä tehtävää vaan tarvitaan noita aineita!
Vuokra maksaa. Ei kaikkialla makseta 32 e miesten leikkauusta,täällä 21e.
Hinnat sis jo alvin. Hinnat siis ilmoitetaan eri tavalla kun esim.rakennusalalla esim.vaikka 36e alv.
Asiakkaita ei välttämättä ole koko aikaa.
Kate alalla liian pieni. Hyvä tulos jos tän kuukauden kassasta jää n.30%käteen. - Alan ammattilainen
Alan ammattilainen kirjoitti:
Aineet maksaa,värit,permanenttiaineet.
Ei kaikki työ ole omilla pikku kätösillä tehtävää vaan tarvitaan noita aineita!
Vuokra maksaa. Ei kaikkialla makseta 32 e miesten leikkauusta,täällä 21e.
Hinnat sis jo alvin. Hinnat siis ilmoitetaan eri tavalla kun esim.rakennusalalla esim.vaikka 36e alv.
Asiakkaita ei välttämättä ole koko aikaa.
Kate alalla liian pieni. Hyvä tulos jos tän kuukauden kassasta jää n.30%käteen.Milläs alalla muuten itse olet "parturit ahtaalla" nim.merk?:)
- dfghtuiopäöilukyjthg
En ole parturi mutta alaa erittäin läheltä seuranneena vastaan kuitenkin. Olen tehnyt muutaman parturin kirjanpidot ja sitä kautta homma on tuttu. Seuraamani parturit työskentelee 40 tuhannen asukkaan kaupungissa. Liikepaikat on ihan kaupungin keskustassa ns. hyvällä paikalla. Niissä samoissa kortteleissa vain toimii parikymmentä muutakin parturia.
>>maksan miesten hiustenleikkuusta 32 euroa, aikaa menee 20..23 minuutin verran. Itse pidän tätä suhteellisen korkeana hintana. Täydelle tunnillehan tuossa tulisi laskimella laskien 83...96 euron verran.>>
Luuletko että asiakkaita on koko päivän ovella jonossa niin että todellisen tuntipalkan saisi tuolle tasolle? Ei uskoisi että yrittäjäpalstalla joku laskee noin.
Päivällä on useita tunteja kun ihmisiä ei vain käy. Ihmiset kun on töissä. Töitä tehdään vasta iltapäivästä kun porukat pääsee töistä.
Näillä partureilla liikevaihto on keskimäärin 4500€/kk. Tuon saavuttaakseen on pitänyt olla jo lauantaitkin töissä. Tilavuokrat on 850-1050€/kk, tilat kun on ns. paraatipaikalla missä on paikkakunnan paras ohikulkeva massa. Vuokran päälle tietenkin muut kulut kuten sahköt, vartiointi, YEL, muut vakuutukset, aineet ja materiaalit, kirjanpito, puhelin, maksupäätteet jne jne.
Ei tarvitse olla ekonomisti että osaa laskea että tuolla liikevaihdolla ei suuria summia jää.
Palveluammateissa, mihin parturitkin lukeutuu, ei voi tehdä varastoon ja myydä sitten sesonkina reilummin. Koska ihmiset ei tule tasaisesti niin tyhjää aikaa jää aivan liikaa eikä ne 20 muuta kilpailevaa parturiakaan asiaa helpota.
Totuuden nimissä täytyy kuitenkin sanoa että parturit ei yleisesti ottaen ole mitään talousihmisiä, taiteilijoita pikemminkin. En tiedä onko kampaajien koulutuksessa yrittäjyys huomioitu mitenkään? Jos ei niin hyvä olisi koska parturit käytännössä lähes aina työllistää itsensä yrittäjänä. Tosin boheemia luonnetta ei koulutuksella pysty muuttamaan. - Alan ammattilainen
dfghtuiopäöilukyjthg kirjoitti:
En ole parturi mutta alaa erittäin läheltä seuranneena vastaan kuitenkin. Olen tehnyt muutaman parturin kirjanpidot ja sitä kautta homma on tuttu. Seuraamani parturit työskentelee 40 tuhannen asukkaan kaupungissa. Liikepaikat on ihan kaupungin keskustassa ns. hyvällä paikalla. Niissä samoissa kortteleissa vain toimii parikymmentä muutakin parturia.
>>maksan miesten hiustenleikkuusta 32 euroa, aikaa menee 20..23 minuutin verran. Itse pidän tätä suhteellisen korkeana hintana. Täydelle tunnillehan tuossa tulisi laskimella laskien 83...96 euron verran.>>
Luuletko että asiakkaita on koko päivän ovella jonossa niin että todellisen tuntipalkan saisi tuolle tasolle? Ei uskoisi että yrittäjäpalstalla joku laskee noin.
Päivällä on useita tunteja kun ihmisiä ei vain käy. Ihmiset kun on töissä. Töitä tehdään vasta iltapäivästä kun porukat pääsee töistä.
Näillä partureilla liikevaihto on keskimäärin 4500€/kk. Tuon saavuttaakseen on pitänyt olla jo lauantaitkin töissä. Tilavuokrat on 850-1050€/kk, tilat kun on ns. paraatipaikalla missä on paikkakunnan paras ohikulkeva massa. Vuokran päälle tietenkin muut kulut kuten sahköt, vartiointi, YEL, muut vakuutukset, aineet ja materiaalit, kirjanpito, puhelin, maksupäätteet jne jne.
Ei tarvitse olla ekonomisti että osaa laskea että tuolla liikevaihdolla ei suuria summia jää.
Palveluammateissa, mihin parturitkin lukeutuu, ei voi tehdä varastoon ja myydä sitten sesonkina reilummin. Koska ihmiset ei tule tasaisesti niin tyhjää aikaa jää aivan liikaa eikä ne 20 muuta kilpailevaa parturiakaan asiaa helpota.
Totuuden nimissä täytyy kuitenkin sanoa että parturit ei yleisesti ottaen ole mitään talousihmisiä, taiteilijoita pikemminkin. En tiedä onko kampaajien koulutuksessa yrittäjyys huomioitu mitenkään? Jos ei niin hyvä olisi koska parturit käytännössä lähes aina työllistää itsensä yrittäjänä. Tosin boheemia luonnetta ei koulutuksella pysty muuttamaan.Loistava kirjoitus!
tunnistin niin itseni:)
Pitkä yrittäjyys auttaa oppimaan ja virheet!
Sitä paitsi pidän työstäni erittäin paljon ja palkka riittänyt ihan tavalliseen,
onnelliseen elämään.
Mahdatko olla kirjanpitäjäni;)
- Liian syrjässä
>> miesten leikkauusta,täällä 21e. Hinnat sis jo alvin. Hinnat siis ilmoitetaan eri tavalla
Tuo olisi alv0-hinnoin 16,94 €.
Edellä joku sanoi tienaavansa vain 700€ kuukaudessa... Mutta jos tosiaan laskeskelisi vaikka 1500 € nettopalkkaa kehräisi kasaan. Se voisi edellyttää jotakin 2500€ kuukausilaskutusta, että saisi vähän tilavuokria ja palkkaveroja ja muitakin makseltua pois päältä.
Tämän mukaan pitäisi kuukaudessa pystyä myymään 147 miesten hiustenleikkuuta, 21 arkipäivälle laskettuna siis 7 hiustenleikkuuta yhtä työpäivää kohden. Aika syrjäisellä paikalla pitää olla jos ei 8 h työpäivän aikana saa edes 7 asiakasta käymään paikalla.
Sellainen parturikampaamo on väärällä paikalla, tai sitä ei ole lainkaan ympäristölle markkinoitu. Sellainen firma kannattaa varmaan tosiaan lopettaa.- tuleva lähihoitaja
Minä joka alan opiskella lähihoitajaksi olen Satakunnasta Porista ja ihan melkeen keskustassa teen töitä yksin, meitä tässä ympäristössä on aivan liikaa ja myös vuokra on suhteettoman kova.
Sillon, kun aloitin yrittäjäksi esim tuo alv oli 9% ja tuon neljän vuoden jälkeen alv nousi 23 ja taas vuoden päästä 24 niin hintoja piti nostaa niin sillon moni jo lopetti, kun olivat yli 60v, mutta uusia nuoria yrittäjiä tuli tilalle.Meidän alalla ei ole palkkatöitä jokaisen on alettava yrittäjäksi ,joko vuokratuolille tai ihan yksin.
Minun asiakkaat pidensi palveluvälejä ja monet alkoi itse värjäillä hiuksiaan.
Myös vuokra on noussut joka vuosi ja muut kustannukset
On päiviä jollon ei montaa asiakasta käy, mutta päivystää pitää puhelinta ja aukiolot on ovessa,ei voi poiskaan lähteä.
Onneksi pääsen kouluun ja lähihoitajille piisaa työtä ja vanhuspuolelle suuntaudun kun jo ikää hiukan enempi, no tämä on jo mulle kolmas ammatti tää hoitajan työ, peruskoulun jälkeen. - Alan ammattilainen
2500 kuukausikassa on aivan liian pieni.
5000 pitää tulla bruttona.
Siitä pois:
vuokra (500-1000 täällä päin) jossain jopa 2000 luokkaa.
Alv
Ennakkovero
Yel
Aineet ( tosta 5000:sta n.500-1000)
Kirjanpito
Vesi
Sähkö
Maksupäätekustannukset
Ja vuosittaisia kuluja:
Mainoskulut (lehtimainonta, nettisivut)
Käyntikortit
Lahjakortit
Gramex
Teosto
Lehdet
Asiakastarjoilu
Koulutukset
Sakset ja koneet
2500eurosta ei todellakaan jää 1500e käteen. - Alan ammattilainen
tuleva lähihoitaja kirjoitti:
Minä joka alan opiskella lähihoitajaksi olen Satakunnasta Porista ja ihan melkeen keskustassa teen töitä yksin, meitä tässä ympäristössä on aivan liikaa ja myös vuokra on suhteettoman kova.
Sillon, kun aloitin yrittäjäksi esim tuo alv oli 9% ja tuon neljän vuoden jälkeen alv nousi 23 ja taas vuoden päästä 24 niin hintoja piti nostaa niin sillon moni jo lopetti, kun olivat yli 60v, mutta uusia nuoria yrittäjiä tuli tilalle.Meidän alalla ei ole palkkatöitä jokaisen on alettava yrittäjäksi ,joko vuokratuolille tai ihan yksin.
Minun asiakkaat pidensi palveluvälejä ja monet alkoi itse värjäillä hiuksiaan.
Myös vuokra on noussut joka vuosi ja muut kustannukset
On päiviä jollon ei montaa asiakasta käy, mutta päivystää pitää puhelinta ja aukiolot on ovessa,ei voi poiskaan lähteä.
Onneksi pääsen kouluun ja lähihoitajille piisaa työtä ja vanhuspuolelle suuntaudun kun jo ikää hiukan enempi, no tämä on jo mulle kolmas ammatti tää hoitajan työ, peruskoulun jälkeen.Olen samalta suunnalta,Satakunnasta mutta pikku pitäjästä:)
Tsemppiä sinulle jatkoon,itselläni riittänyt parturi-kampaajana töitä n.20 vuoden ajan.
Alvin nousut ja laskut tullut tutuksi.
Mutta tosiaan outoa että joku ajattelee että 2500euron kassa riittäisi johonkin..
No,on siinä vuokra,eläke,ainekulut ,ennakkovero.. Ehkä just nämä kulut pystyis kattamaan.Totta on että jos tekee 2500e parturi-kampaajana kuukaudessa,
on parempi lopettaa tai omistaa rikas mies joka elättää jos haluaa harrastaa hiuksia. - täs vielä lisää
2500 kuukausikassa on aivan liian pieni.
5000 pitää tulla bruttona.
Siitä pois:
vuokra (500-1000 täällä päin) jossain jopa 2000 luokkaa.
Alv
Ennakkovero
Yel
Aineet ( tosta 5000:sta n.500-1000)
Kirjanpito
Vesi
Sähkö
Maksupäätekustannukset
Ja vuosittaisia kuluja:
Mainoskulut (lehtimainonta, nettisivut)
Käyntikortit
Lahjakortit
Gramex
Teosto
Lehdet
Asiakastarjoilu
Koulutukset
Sakset ja koneet
2500eurosta ei todellakaan jää 1500e käteen.Lisää
-puhelin
-laajakaista
-vakuutukset
Yrittäjäliittomaksu, ei tietty pakollinen
-työmatkakustannukset
-siivous tarpeet
Sairaaksi ei voi tulla, jos olet pois vaikka kuukauden niin asiakkaat kaikkoaa moni menee muualle ja jää sinne.
Lomaa ei voi pitää, kun viikon korkeintaan, tai viikon keralla, jos kaksi viikkoa pois niin taas asiakkaat kaikkoaa, ei tietenkään kaikki. - pian loppuu
Olen samalta suunnalta,Satakunnasta mutta pikku pitäjästä:)
Tsemppiä sinulle jatkoon,itselläni riittänyt parturi-kampaajana töitä n.20 vuoden ajan.
Alvin nousut ja laskut tullut tutuksi.
Mutta tosiaan outoa että joku ajattelee että 2500euron kassa riittäisi johonkin..
No,on siinä vuokra,eläke,ainekulut ,ennakkovero.. Ehkä just nämä kulut pystyis kattamaan.Totta on että jos tekee 2500e parturi-kampaajana kuukaudessa,
on parempi lopettaa tai omistaa rikas mies joka elättää jos haluaa harrastaa hiuksia.Kyllä tuolla 2500 eurolla on pärjättävä, meikä 60v ja ei enään kantsi lopettaa, kun työttömyyskorvaus olis jotain 400€/kk ja kuiteskin eläkeikään enään 3-5 vuotta.Mitään töitä tuskin saa 60 vuotias.
Jää siitä nyt kuiteski enempi kun tuo 400, kun on velaton ja nuuka ja mieskin tienaa, onhan meikäläiselläkin ennen mennyt paljon paremmin, mutta nyt kun taas on tuo lama ja työttömiä paljon ja ihmiset säästää eivät haluu käydä niin usein kampaajalla kun ennen. - Alan ammattilainen
täs vielä lisää kirjoitti:
Lisää
-puhelin
-laajakaista
-vakuutukset
Yrittäjäliittomaksu, ei tietty pakollinen
-työmatkakustannukset
-siivous tarpeet
Sairaaksi ei voi tulla, jos olet pois vaikka kuukauden niin asiakkaat kaikkoaa moni menee muualle ja jää sinne.
Lomaa ei voi pitää, kun viikon korkeintaan, tai viikon keralla, jos kaksi viikkoa pois niin taas asiakkaat kaikkoaa, ei tietenkään kaikki.Kaikkia kuluja en tosiaan äkkiseltään muistanut!:)
Aivan,onhan liike tietysti vakuutettu.
Ja itse,yrittäjän tapaturmavakuutus.Mikä on kallis vakuutus!
Moni tosiaan käyttää siivoojaa.Myös minä,epäsäännöllisen säännöllisesti kun en itse töiden jälkeen jaksa.Toki puunaan pikasesti minkä ehdin asiakkaiden välissä.
Hiukan eri mieltä olen lomista.Kyllä minun asiakkaat ovat tulleet takaisin lomani jälkeen. Joku voi käydä muuallakin mutta olen ajatellut etten ole korvaamaton.
3 viikkoakin olen pitäny yhtä mittaa.Talous tietty tiukalla silloin!
Sairaana en ole ollut monellakaan sormella laskettuna 20v aikana.
Mies ja isovanhemmat hoiti lasta sillon kun pienenä enempi sairasti.
Tai jos sain siirrettyä asiakkaita toisiin päiviin laitoin lapun luukulle ja hoidin lasta kotona.. palkatta tietenkin.
Maksan myös vapaaehtoista eläkevakuutusta. Jos pystyis alottamaan eläkkeen jo tossa kuusikymppisenä.Pari vuotta aiemmin kun muuten.
Parturi-kampaamon perustaminen maksaa myös ihan kiitettävästi. Ja pitää sitä nyt aika ajoin uudistua,remonttia,kalusteita,ikkunateipit jne:)
Niin ja käteen tienaan parturi-kampaajana1500-2000e kuussa. Lomalla en tienaa ollenkaan.Lomailen n.5 viikkoa vuodessa. - Alan ammattilainen
pian loppuu kirjoitti:
Kyllä tuolla 2500 eurolla on pärjättävä, meikä 60v ja ei enään kantsi lopettaa, kun työttömyyskorvaus olis jotain 400€/kk ja kuiteskin eläkeikään enään 3-5 vuotta.Mitään töitä tuskin saa 60 vuotias.
Jää siitä nyt kuiteski enempi kun tuo 400, kun on velaton ja nuuka ja mieskin tienaa, onhan meikäläiselläkin ennen mennyt paljon paremmin, mutta nyt kun taas on tuo lama ja työttömiä paljon ja ihmiset säästää eivät haluu käydä niin usein kampaajalla kun ennen.Hei,oletko selvittänyt puolieläkkeen (en ole varma mikä nimeltään:) mahdollisuutta?
Mitä mahtaisit saada?
On muistaakseni sidottu johonkiin työtuloon jonka yli et saisi tienata jos tekisit esim.3 työpäivää viikossa.
Oiskos kela oikea osoite selvittää asia?
Hienoa kun ei teillä ole enää velkaa.Se auttaa jos saat noin pientä kassaa tehtyä. - rtyuilkjhgfdfghjkl
Kaikkia kuluja en tosiaan äkkiseltään muistanut!:)
Aivan,onhan liike tietysti vakuutettu.
Ja itse,yrittäjän tapaturmavakuutus.Mikä on kallis vakuutus!
Moni tosiaan käyttää siivoojaa.Myös minä,epäsäännöllisen säännöllisesti kun en itse töiden jälkeen jaksa.Toki puunaan pikasesti minkä ehdin asiakkaiden välissä.
Hiukan eri mieltä olen lomista.Kyllä minun asiakkaat ovat tulleet takaisin lomani jälkeen. Joku voi käydä muuallakin mutta olen ajatellut etten ole korvaamaton.
3 viikkoakin olen pitäny yhtä mittaa.Talous tietty tiukalla silloin!
Sairaana en ole ollut monellakaan sormella laskettuna 20v aikana.
Mies ja isovanhemmat hoiti lasta sillon kun pienenä enempi sairasti.
Tai jos sain siirrettyä asiakkaita toisiin päiviin laitoin lapun luukulle ja hoidin lasta kotona.. palkatta tietenkin.
Maksan myös vapaaehtoista eläkevakuutusta. Jos pystyis alottamaan eläkkeen jo tossa kuusikymppisenä.Pari vuotta aiemmin kun muuten.
Parturi-kampaamon perustaminen maksaa myös ihan kiitettävästi. Ja pitää sitä nyt aika ajoin uudistua,remonttia,kalusteita,ikkunateipit jne:)
Niin ja käteen tienaan parturi-kampaajana1500-2000e kuussa. Lomalla en tienaa ollenkaan.Lomailen n.5 viikkoa vuodessa.Taitaa kuitenkin osalla partureista mennä hyvin, ainakin asiakkaita tuntuu heillä riittävän jonoksi asti, kun varaa hiustenleikkuulle aikaa, on monasti koko päivä täynnä ja seuraavakin. Kyllä siitä pitäisi vähän enemmän jäädä käteen, jokainen tekee kuitenkin jonkin verran pimeästikin töitä.
Vapaaehtoisia eläkkeitä ja tapaturmavakuutuksia ei kannata ottaa, yel myös minimiä. Näihin saa hakattua kaikki tulonsa, jos ei osaa laskea.
Yelliä maksamalla ei kukaan pienyrittäjä saa parempaa eläkettä, kuin sellainen, joka ei ole tehnyt eläissään työtä, eikä maksanut mitään eläkemaksuja. Takuueläke eläkeläisen asumistuki on jo yli 1000 €, yelliä saat maksaa sairaasti, jos siltikään tuohon pääset. - Alan ammattilainen
rtyuilkjhgfdfghjkl kirjoitti:
Taitaa kuitenkin osalla partureista mennä hyvin, ainakin asiakkaita tuntuu heillä riittävän jonoksi asti, kun varaa hiustenleikkuulle aikaa, on monasti koko päivä täynnä ja seuraavakin. Kyllä siitä pitäisi vähän enemmän jäädä käteen, jokainen tekee kuitenkin jonkin verran pimeästikin töitä.
Vapaaehtoisia eläkkeitä ja tapaturmavakuutuksia ei kannata ottaa, yel myös minimiä. Näihin saa hakattua kaikki tulonsa, jos ei osaa laskea.
Yelliä maksamalla ei kukaan pienyrittäjä saa parempaa eläkettä, kuin sellainen, joka ei ole tehnyt eläissään työtä, eikä maksanut mitään eläkemaksuja. Takuueläke eläkeläisen asumistuki on jo yli 1000 €, yelliä saat maksaa sairaasti, jos siltikään tuohon pääset.Kyllä minullakin on hyvin töitä,ei pääse samana eikä seuraavana päivänä.
Ehkä joku puolen tunnin leikkausaika saattaa löytyä tai peruutusaika.
Mutta ei päivässä niin älyttömästi asiakkaita tehdä eikä jaksa tehdä.
Väriin ja leikkaukseen varaan 2 tuntia aikaa.
Pienen vartin tauon jätän keskelle päivää,vähän pelivaraa.
Suosittelet minimi yeliä,millä perusteella?
Maksatko itse minimiä?
Mikä siinä nyt on niin vaikea laskea että 5000euron brutosta jää käteen n.1500e?
"Kyllä siitä pitäisi vähän enemmän jäädä käteen".. Niinpä:)
Minä kyllä teen hulluna töitä joinakin kuukausina, 6000e kassaan. - parturska
rtyuilkjhgfdfghjkl kirjoitti:
Taitaa kuitenkin osalla partureista mennä hyvin, ainakin asiakkaita tuntuu heillä riittävän jonoksi asti, kun varaa hiustenleikkuulle aikaa, on monasti koko päivä täynnä ja seuraavakin. Kyllä siitä pitäisi vähän enemmän jäädä käteen, jokainen tekee kuitenkin jonkin verran pimeästikin töitä.
Yelliä maksamalla ei kukaan pienyrittäjä saa parempaa eläkettä, kuin sellainen, joka ei ole tehnyt eläissään työtä, eikä maksanut mitään eläkemaksuja. Takuueläke eläkeläisen asumistuki on jo yli 1000 €, yelliä saat maksaa sairaasti, jos siltikään tuohon pääset.Se riippuu vähän päivistä viikonloppuina pe-la on aina enempi ruuhkaa ja käsittelyjä kuten värjäykset ja permikset ne vie paljon aikaa 2-3 tuntiin ja myös hiusten pidennykset jopa 5 tuntia. Alkuviikosta on aina hiukan löysempää.
Yksintekijä joita kampaajista on yli puolet ei voi ihan taukoamatta tehä, kyllä sitä pitää myös syödäkin jotain ja kahvitaukojakin pitää.
Sitte on nämä sesonkiajat,kuten pikkujoulut, joulut ja koulun alkamiset ja loppumiset ne työllistää enempi ja taas tammikuulla on hiljasta, kun huopatossutehtaalla, ihmiset käyneet joulun edellä ja käyttäneet kaikki rahas jouluun ja tammikuussa lankeaa visalaskut sun muut laskut, niin sillon ei tulla kampaajalle.
Sinähän voit tilata heti uuden ajan, kun lähdet leikkauksesta noin kahden kuukauden päähän, niin saat sillon, kun haluut ja aina voi sitte vaihtaa ja perua, jollei sovi, kaikilla on puhelin taskussa. - sama..
Kyllä minullakin on hyvin töitä,ei pääse samana eikä seuraavana päivänä.
Ehkä joku puolen tunnin leikkausaika saattaa löytyä tai peruutusaika.
Mutta ei päivässä niin älyttömästi asiakkaita tehdä eikä jaksa tehdä.
Väriin ja leikkaukseen varaan 2 tuntia aikaa.
Pienen vartin tauon jätän keskelle päivää,vähän pelivaraa.
Suosittelet minimi yeliä,millä perusteella?
Maksatko itse minimiä?
Mikä siinä nyt on niin vaikea laskea että 5000euron brutosta jää käteen n.1500e?
"Kyllä siitä pitäisi vähän enemmän jäädä käteen".. Niinpä:)
Minä kyllä teen hulluna töitä joinakin kuukausina, 6000e kassaan.Maksan itse yel minimiä, tosin olen eri alalla.
Et todennäköisesti niistä maksamistasi rahoista hyödy eläkeikäisenä. Kun maksaa minimiä, pitää kerryttää itselle omaa rahastoa vastaavalla summalla, minkä muuten lahjoittaisi eläkeyhtiöiden pohjattomaan kassaan. - Alan ammattilainen
sama.. kirjoitti:
Maksan itse yel minimiä, tosin olen eri alalla.
Et todennäköisesti niistä maksamistasi rahoista hyödy eläkeikäisenä. Kun maksaa minimiä, pitää kerryttää itselle omaa rahastoa vastaavalla summalla, minkä muuten lahjoittaisi eläkeyhtiöiden pohjattomaan kassaan.Hei!
Mikä on maksamasi minimi yel? Saan verrattua omaan maksuuni:)
Tuleeko sun todella laitettua joka kuukausi se "ylimääräinen" säästöön
jonnekin johon et kajoa ennenku eläkkeellä??!
Ja ihan sama summahan se on kuukaudessa jos sen noin jakauttaa!
Sama kuluerä.Pitää se raha kassaan jokatapauksessa tehdä vaikka sen minimi yelin jälkeen loppusumman siirtäisi säästötilille.
Entä jos jotain vakavaa tapahtuu? (työkyvyttömyys)
Pitkä saikku? - Alan ammattilainen
sama.. kirjoitti:
Maksan itse yel minimiä, tosin olen eri alalla.
Et todennäköisesti niistä maksamistasi rahoista hyödy eläkeikäisenä. Kun maksaa minimiä, pitää kerryttää itselle omaa rahastoa vastaavalla summalla, minkä muuten lahjoittaisi eläkeyhtiöiden pohjattomaan kassaan.Vastaas nyt kun kerran neuvoit mua:)
Entä jos jotain vakavaa tapahtuu? ( työkyvyttömyys)
Pitkä saikku?
Ihan mielenkiinnosta kyselen kun aina silloin tällöin törmää näihin
"kannattaa maksaa yel minimiä" juttuihin.
Miten siis pitäisi toimia?
Maksan yeliä n.500 e/kk.
Ja ala siis parturi-kampaaja yrittäjä.
Käteen jää 1500-2000e kuussa, lomalla ei tietty rahaa heru.
Lomaillen n.5 viikkoa vuodessa,lappu luukulla:)
- maajussi.
Maatalousyrittäjä 8500 ekeä alalla 14v
- Qwertys
Parturi-kampaaja, 900e/kk nettona, 6 vuotta alalla. Ja kyllä, alan vaihto edessä..
- Qwertys
..lisätäköön vielä, että puolella tipahti liikevaihto alvin/hintojen noustessa.
- Yrittäjä 12 vuotta
Elektroniika-alan yrittäjänä 12 vuotta ja tulot vaihdelleet 0 eur kuukaudessa - 6000 euroa kuussa. Vuoden 2008 jälkeen tulot ovat olleet 0-2000 euroa kuussa.
Parasta tässä on vielä se, että kun jäin sairaslomalle jouduttuani leikkaukseen, tulot putosivat puoleksi vuodeksi nollaan. Ainoa paikka josta sai Suomessa rahaa, oli lainaksi pankista, että sain ruokaa. Tässä se valtionpalkinto itsensä ja usean muun työllistämisestä. Eri yrittäjä on arvostuslistalla jossain paimenen ja pakolaisen jälkeen, koska nämä sentäs saa rahaa ja ruokaa valtion piikkiin, jos joutuu saikulle.
Yrittäminen on hienoa puuhaa kun on terveenä ja business luistaa. Suomessa yrittäminen on silti ihan perseestä ja helvetin raskasta. Siitä on tehty hankalaa työntekijöille ja työnantajille. Lainsäädäntö palvelee vaan viranomais ja julkisen sektorin työntekijöitä, joiden palkat maksaa muut työntekijät verorahoista ja kenenkään ei tarvi huolehtia omista tulosta tai tehdä niiden eteen myyntiä jne.
En suosittele kenellekkään yrittämistä Suomessa, muualla kyllä. Suomi on superhankala maa yrittäjille ja palkkauksesta on tehty niin riskialtista ja hankalaa, että töihin ei voi ottaa ketään muuten kuin aivan pakon edessä. Helpoiten saa rahaa kun ei ole yrittäjä. Voi mennä töiden jälkeen kotiin, voi olla sairaslomalla, ei tarvi ottaa vastuuta jos ei halua, on oikeasti vapaapäiviä ja lomia. Rahaa saa jopa enemmän kuin stressaavasta pakko-onnistumistyöstä.- P-sakkia
Tuohon edelliseen kirjoitukseen ei oikeastaan ole lisättävää,näin se menee.
- y.yrittäjä1
Eihän se oo mahdollista 0 tulot, jos lekuri on kirjoittanut sairaslomaa, niin jotakin tipahtaa aina kelalta, jos et hakenut, hae nyt nopeasti rahasi pois kelalta.....vähintäänhän saat minimi yel:n mukaan , joka sinun pitää yrittänä maksaa.
- 1011
4400 käteen.
Toimistossa - tuotannossa seilailen.
Paskahomma, pitää varmaan ottaa kevällä loparit. - Rahat vaan hävii
Näyttäisi siltä että useat keskusteluun osallistuneet parturi-kampaajat eivät puhu puppua.
Naisten entisaikojen suosikkiammatit kosmetologi ja parturikampaaja ovat tosiaan pudonneet ansiotaulukoissa aivan perille. Samaan palkkaryhmään metsä- ja kalatalouden apulaisten kanssa.
"Tutkimuksessa kärkisijaa pitivät hallussaan lääkärit. Ansioeliitin
kakkos- ja kolmossijoilta löytyi puolestaan eri alojen johtajia.
Toisessa päässä ansiohaitaria olivat sen sijaan maa-, metsä-
ja kalatalouden apulaiset, siivoojat sekä kampaajat, parturit
ja kosmetologit. "
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2013/10/11/laakari-6800-euroa-kk-nain-eri-ammateissa-tienaa/201314174/137
Suuressa kaupungissa asuvana ja 32 € noin 20 min. hiustenleikkuusta maksavana ihmettelen silti edelleen tätä kuviota.
En tajua mikä tässä menee niin pieleen. Minne kaikki se sisään vuosittain kantamani 320 € parturiraha tyttöjen näpeistä oikein katoaa?- suurin osa kuluihin
Eikö tuo tilasto ole palkansaajien kuukausipalkat, ei eri alojen yrittäjien.
Lääkärithän on kunnalla töissä ja johtajat useasti ovat palkkajohtajia.
Tuo kalatalous apulaiset eivät ole yrittäjiä, samoin kampaajat ja siivoojat niilläkin tarkoitetaan palkansaajia.
Jos sinä maksat tuon 32€ hiusten leikkuusta niin siinä ensinnäkin on melkeen neljännes alvia ja sitte se yrittäjä maksaa siitä vuokrat, sähköt, vedet,kirjanpitäjän, puhelimen korttipäätteen laajakaistoineen, ennakot , aineet ja tarvikkeet, eläkemaksut vakuutukset, hiusliittomaksut, markkinoinin,gramex ja teostomaksut, palkat, jos on työntekijöitä ym mitä liikkeen pyörityksessä menee.
Tuntiveloitus on pa-kampaamoissa n 45-65€ alveineen,riippuu vähän paikasta ja sijainnista, kun taas jossakin autokorjaamoissa se velotus on yli 100€ merkkiliikkeissä - Alan ammattilainen
"En tajua mikä tässä menee niin pieleen. Minne kaikki se sisään vuosittain kantamani 320e parturiraha katoaa?"
No,kulut täällä on jo lueteltu! Verotus on kova. (Alv siitä hinnasta 24%)
Kun maksat sen 32e miesten hiustenleikkauksesta isommassa kaupungissa
( mulla hinta 21e pikkupitäjässä) niin hyvin todennäköisesti parturi-kampaamon vuokra on n.1500-2000e luokkaa.
En silti valita,minä pärjään alalla jatkossakin kunhan terveyttä ja jaksamista piisaisi toiset 20v!:)
Mutta se että ihmiset luulee että kun parturi-kampaaja saa jotain 2500euron
kuukausikassaa niin se riittäisi hyvin kulujen kattamiseen ja palkan nostamiseen..
Kyllä sinne kassaan tosiaan yrittäjälle pitää kilahtaa se 5000-7000 euroa että voidaan puhua hyvästä toimeentulosta!
N.30% kuukausikassasta jää käteen. Lomalla ei käteen jää tietty mitään. - 17+12
"Suuressa kaupungissa asuvana ja 32 € noin 20 min. hiustenleikkuusta maksavana ihmettelen silti edelleen tätä kuviota."
Tässä on kyseessä sama illusio kuin "kalliissa" taksissa. 32 eurolla (ja ei ole alv-0!) saat käyttöösi vuokrahuoneiston, väilineistön, aineet ja ammatti-ihmisen työpanoksen lähes tunniksi. Yksin sinun käyttöösi. Samaan aikaan naapurin kenkäkauppias myy 114 euron kenkäparin ja käyttää siihen 5 minuuttia. Liikevaihtoa kertyy liian hitaasti suhteessa työkustannuksiin kun puhutaan aloista, jossa yksi ihminen hoitaa yhden asiakkaan tunnissa. 8x32 € tekee 256 euroa liikevaihtoa päivässä. PÄIVÄSSÄ. Se on kolme kenkäparia. - Alan ammattilainen
17+12 kirjoitti:
"Suuressa kaupungissa asuvana ja 32 € noin 20 min. hiustenleikkuusta maksavana ihmettelen silti edelleen tätä kuviota."
Tässä on kyseessä sama illusio kuin "kalliissa" taksissa. 32 eurolla (ja ei ole alv-0!) saat käyttöösi vuokrahuoneiston, väilineistön, aineet ja ammatti-ihmisen työpanoksen lähes tunniksi. Yksin sinun käyttöösi. Samaan aikaan naapurin kenkäkauppias myy 114 euron kenkäparin ja käyttää siihen 5 minuuttia. Liikevaihtoa kertyy liian hitaasti suhteessa työkustannuksiin kun puhutaan aloista, jossa yksi ihminen hoitaa yhden asiakkaan tunnissa. 8x32 € tekee 256 euroa liikevaihtoa päivässä. PÄIVÄSSÄ. Se on kolme kenkäparia.Päiväkassani on keskimäärin n.250e.sis.alvin.
Jos jaksan tehdä vähän enempi töitä (esim.kiireinen toukokuu)
voi päiväkassa olla 300euron(sis alvin)luokkaa.
Hintoja ei täällä kylällä voi oikein nostaa pilviin.Ihmiset on tottuneet edullisiin
parturi-kampaamo hintoihin. Siltikin vielä jokunen jaksaa päivitelllä hintoja.
Kuitenkin olen sitä mieltä että alan arvostus on kasvanut ja moni arvostaakin
työtämme entisaikoja enemmän.
Ehkä niitä hintoja kuiteski uskaltaisi ihan vähän nostaa..:)
Alv:kin nousemassa 25 prosenttiin vissiin ensi vuonna.
- Joku ei matchaa
"Tuo kalatalous apulaiset eivät ole yrittäjiä, samoin kampaajat ja siivoojat
niilläkin tarkoitetaan palkansaajia."
Jotakin kummaa ristiriitaa näissä yllä olevissa kerrotuissa tienauksen selostuksissa ja toisaalta lehtien julkaisemissa palkkataulukoissa kaiken kaikkiaan on. Yllä tosiaan sanotaan muun muassa näin:
"Meidän alalla ei ole palkkatöitä jokaisen on alettava yrittäjäksi
,joko vuokratuolille tai ihan yksin."
Kampaajayrittäjät yllä sanovat tienaavansa vain 700...1000...1500 €/kk verran.
Yllä olevan linkin lehdestä katsottuna tienaukset alalla ovat kuitenkin tällaiset:
"Kampaajat, parturit, kosmetologit ym. .................... 1989 €/kk"
Kuka parturi Suomessa noita 1989 €/kk tienestejä sitten tienaa? Jos jopa Porin keskusta-alueella olevat parturiyrittäjätkin sanovat tienaavansa vain tonnin luokkaa olevia yrittäjätienestejä.
Levitetäänkö tässä jotakin valheellista savuverhoa, että mahdollisimman harva lähtisi jatkossa parturikampaajaksi? Se samalla lisää nykyisten yrittäjien tienestejä?
Joku näissä lukemissa ei matchaa. Yhtenä kadunmiehen kummastelun kiintopisteenä pidän edelleenkin omaa 32 € parturikäynnin hintaani, 20 min työlle.- Alan ammattilainen
Se on kuukausipalkka jos olet toisella töissä!
Kyllä minä tienaan sen 1500-2000e käteen kuussa yrittäjänä.
Paitsi en loma-ajoilta. - Alalla oleva
Noh, Suomessa on yli 12 000 parturi-kampaamo -yritystä, joista alle tuhat toimii työnanatajina -maksaa palkkaa siis. Tuo 1989e/kk lienee tuon pienen osan keskiarvo. (Joka sekin kuulostaa paljolta, mutta toisaalta tuon tutkimuksen kukaan lehdenjakajatkin tienaa yli 2000e....) Hiusalan TESsin mukaan minun palkkani 10 vuoden työkokemuksen mukaan olisi 1871e.
- Alan ammattilainen
Alalla oleva kirjoitti:
Noh, Suomessa on yli 12 000 parturi-kampaamo -yritystä, joista alle tuhat toimii työnanatajina -maksaa palkkaa siis. Tuo 1989e/kk lienee tuon pienen osan keskiarvo. (Joka sekin kuulostaa paljolta, mutta toisaalta tuon tutkimuksen kukaan lehdenjakajatkin tienaa yli 2000e....) Hiusalan TESsin mukaan minun palkkani 10 vuoden työkokemuksen mukaan olisi 1871e.
Paljolta se minustakin kuulostaa..tuo 1989e/kk
Voi kun muistaisin tarkasti mitä yksi työntekijä kertoi saavansa palkkaa kuussa,
muistaakseni se oli n.1600 miinus verot. Juteltiin yhes koulutukses tän vuoden alussa. Tuolivuokralaisia tai %vuokralaisia pääsääntöisesti on työntekijät kampaamoissa joissa monta tuolia.
Kyllä kait sen palkan vielä maksaisi mutta kun se kerrotaan väh 1,6 ja alalla
naisia= äitiyslomia ja lasten sairastamisia. - Cm hiustalo
Tuo 1989€/kk on pa-ka tes palkka, siis PAM ,SAK ammattiliiton kuukausipalkka
Onhan niitä palkansaajiakin vielä ainakin noissa suurissa kampaamoketjuissa esim tuo Cm hiustalo, tai hair Store, liikkeitä ympäri maata, yleensä Cittarien ja suurten kauppakeskuksien auloissa, ja siellä ainaskin on palkollisia.
Ehkä sinä olet sellaisessa paikassa käynyt. - SAK.
Paljolta se minustakin kuulostaa..tuo 1989e/kk
Voi kun muistaisin tarkasti mitä yksi työntekijä kertoi saavansa palkkaa kuussa,
muistaakseni se oli n.1600 miinus verot. Juteltiin yhes koulutukses tän vuoden alussa. Tuolivuokralaisia tai %vuokralaisia pääsääntöisesti on työntekijät kampaamoissa joissa monta tuolia.
Kyllä kait sen palkan vielä maksaisi mutta kun se kerrotaan väh 1,6 ja alalla
naisia= äitiyslomia ja lasten sairastamisia.Kampaajien palkat löytyy Pamin työehtosopimuksesta ja tuo 1989€ on jokin keskiansio provikoineen ja jo yli kymmenen vuotta alalla olleelta.
Tuo 1600€ on just ammattiopistosta päässeen palkka.
Palkat on todella huonot, kun jo koulutuskin kestää 3 vuotta, jos vertaa vaikka lähihoitajan palkkaan koulutus yhtä pitkä, niin alkupalkka melkeen 2000€ . - tuleva lähihoitsu
Se on yksinkertaisesti niin, et ei niitä töitä ole, ei riitä kaikille, juuri tässä Porin keskusta aluella on puolet liikaa kampaamoja, jos vaikka puolet lopettais, niin sitte olis näkymät jo paremmat, tai jotain spesiaaliia olis kehitettävä et edes erottuis muista, mutta kaikki ollaan kampaajia ja suurinpiirtein samankaltaisia.
Tuolla taxi alalla on asiat hyvin täällä porissa tai sama muissakin kaupungeissa et lupia taxiyrittäjiksi on vain määrätty määrä, niin sillon kaikille riittää työtä ja rengitkin saa jonkinmoista palkkaa. - SAK.
tuleva lähihoitsu kirjoitti:
Se on yksinkertaisesti niin, et ei niitä töitä ole, ei riitä kaikille, juuri tässä Porin keskusta aluella on puolet liikaa kampaamoja, jos vaikka puolet lopettais, niin sitte olis näkymät jo paremmat, tai jotain spesiaaliia olis kehitettävä et edes erottuis muista, mutta kaikki ollaan kampaajia ja suurinpiirtein samankaltaisia.
Tuolla taxi alalla on asiat hyvin täällä porissa tai sama muissakin kaupungeissa et lupia taxiyrittäjiksi on vain määrätty määrä, niin sillon kaikille riittää työtä ja rengitkin saa jonkinmoista palkkaa.Kampaamoyrittäjäksi aikova ei esim. saa edes starttirahaa, koska se vääristää kilpailua joka nyt jo on huono.
- uudelleenkoulutettu
Alalla oleva kirjoitti:
Parturikampaajia koulutetaan liikaa, moni vaihtaa alaa jo muutaman vuoden päästä valmistumisestaan.
- 8+7
Tässä ketjussa on kerrottu mitä jää käteen. Lehdessä kai puhutaan bruttotuloista. Mikä on netto, jos brutto on 1989 €/kk?
- mJgGyuL,Nbvhj
Cm hiustalo kirjoitti:
Tuo 1989€/kk on pa-ka tes palkka, siis PAM ,SAK ammattiliiton kuukausipalkka
Onhan niitä palkansaajiakin vielä ainakin noissa suurissa kampaamoketjuissa esim tuo Cm hiustalo, tai hair Store, liikkeitä ympäri maata, yleensä Cittarien ja suurten kauppakeskuksien auloissa, ja siellä ainaskin on palkollisia.
Ehkä sinä olet sellaisessa paikassa käynyt.Missä ei saa taulukko palkkaa vaan pohjan ja proviikan jos ylittää määrätyt rajat eli jos hyvin töitä !!!!
- Parturin nettotulo
> Mikä on netto, jos brutto on 1989 €/kk?
Porissa ja Ev.lut. kirkon jäsenenä, Verottajan laskurin mukaan näin:
Koko vuoden bruttotulo .....................................24.862
Koko vuoden verot ja maksut yhteensä ............ 3.954
Nettotulo vuodessa ........................................... 20.908
Kun ottaa lomaltapaluurahan huomioon ja jakaa vuositulon 12,5:llä saadaan parturikampaajana palkkatöitä tekevän nettotuloksi kuukaudessa 1.673 €/kk.
Tämä lukema pesee mennen tullen edellä olleet kampaamoyrittäjien 700 ... 1500 nettotulot. Eipä tosiaan ole parturiyrittäminen vaikka Porissa kovinkaan suurta herkkua.- Alan ammattilainen
Porissa työntekijänä käteen siis 1673e/kk.
Ja parturi-kampaamo yrittäjälle n.1500-2000e/kk käteen. ( tai siis on mun tulot!)
Ja tosiaan lomalla rahaa ei mulle tule latiakaan,palkansaajana taitaisin saada kesälomarahaa...tai jos sairastuisin.
Aika pieni palkkaero verrattuna vastuuseen ja velkaan.
- Suojelu suojelee?
" Aika pieni palkkaero verrattuna vastuuseen ja velkaan. "
Ole kiitollinen verkoinesi, että oma yrittäjänpalkkasi sentään ylittää parturikampaajan palkkalaisen palkan. Tässä muutaman vuoden takainen palkkataulukko, Suomessa 46% PK-yrittäjistä tienaa alle tuon parturikampaajan palkan.
http://urly.fi/9Pk
SAK:n ja ammattilliiojen voimalla kaikkien yksinkertaisimpienkin tehtävien palkat on useimmilla aloilla nostettu jo korkeammaksi kuin PK-yrittäjien palkat. Ei ihme että ei saada rakennuksia rakennettua eikä teitä kunnostettua enää suomalaisin työvoiman voimin.
Virolaiset rakentaa, suomalaiset rakentajat makaa kortistossa. Ja Katainen ottaa töiden tekemiseksi lisää velkaa 9 mrd €/vuosi.
Koko Suomen elinkeinoelämän ja PK-yrittämisen, riskinoton ym. kannustavuus on hävinnyt, ja häviää joka viikko taas kymmenyksen lisää.- Alan ammattilainen
Olenkin kiitollinen!
Kaikista 20 vuodesta. Ja palkasta jonka saan.
Liikkeen velka jo maksettu,vaikkakin 5 vuotta sitten remppasimme liikkeen
uudelleen kun oli aikansa elänyt.Mutta velkaa ei siihen tarvinnut ottaa.
Se harmittaa kun ei rahaa jää niin että voisi saada kuukauden palkan jos pitäis kuukauden loman.Rahaa toki säästän että voin pitää kesälomaa mutta se menee
yrityksen kuluihin,ei yksityiskäyttöön.Laskut kun ei odota..:)
Työllistäminen on tehty ihan jumalattoman kalliiksi Suomessa,
totta turiset valtion velasta ja naapurimaan työntekijöistä.
- Hampurit ja kampurit
Mikähän mahtaa olla hammaslääkäriasemilla toimivien suuhygienistien koulutus? Kai ne jotakin sairaanhoitajia tai perushoitajia 3 v. koulutuksella ehkä on?
Ajattelin vaan että nuokin tekevät hammaskalustolle erilaisia operaatioita aika lailla samanlaisella tuntiveloituksella kuin parturikampaajatkin:
Värjäytymien poisto ja fluorikäsittely 30 min...........30 €
Suun ja hampaiden terveystarkastus 30 min.............35 €
Hammaskivenpoisto 30 min ....................................43 €
http://www.suuhygi.fi/hinnasto.html
Onhan noillakin kalliit työhuonevuokrat ja kirjanpitokulut ja markkinointikustannukset. Jostakin syystä ne eivät tunnu valittelevan niinkuin kampaajat, vaan hammashommallansa pärjäävät ilmeisesti ihan kohtalaisesti.
Onko kampaajat vaan niin huikentelevaisia, että se raha valuu näpeistä ihan huomaamatta, ja loppukuusta on tilipussi ihan tyhjä. Jämptit hammashoiajat sen sijaan vaan kotona iltaisin hoitelee hammaslangalla hampaitansa, eikä pane rahaa palamaan baareihin ym.- 4+7
Suuhygienistin tutkinto on ihan oma tutkintonsa. 3,5 vuoden AMK-tutkinto. Palkkataso suuhygienisteillä on käsittääkseni vähän korkeampi kuin hammashoitajilla. Erona partureihin on se, että suuhygienistit harvoin ovat yrittäjiä ainakaan itsenäisesti, vaan työskentelevät hammaslääkäriasemilla.
- höpö,höpö
Hammashoitolat ovat lääkintäpalveluja eivätkä kuulu ALV verotuksen piiriin ja monet ovat myös palkalla hammaslääkärikeskuksissa ja heidän ei tarvii paljoa mainostaa ja markkinoida, koska ihmiset menee jokatapauksessa hoitamaan hampaansa, mutta kampaajalle ei ole pakko mennä voi itsekin värjätä ja sisko leikkaa latvat, mutta hampaita ei voi itse kun pestä.
Ainekulut ovat vähäisempiä kun kampaajien. - kosmetologi/kampaaja
höpö,höpö kirjoitti:
Hammashoitolat ovat lääkintäpalveluja eivätkä kuulu ALV verotuksen piiriin ja monet ovat myös palkalla hammaslääkärikeskuksissa ja heidän ei tarvii paljoa mainostaa ja markkinoida, koska ihmiset menee jokatapauksessa hoitamaan hampaansa, mutta kampaajalle ei ole pakko mennä voi itsekin värjätä ja sisko leikkaa latvat, mutta hampaita ei voi itse kun pestä.
Ainekulut ovat vähäisempiä kun kampaajien.Juu, eikä kampaamoissa asiakas saa kela korvausta, minusta näitä ammattialoja ei voi verrata toisiinsa, koska toinen on terveydenhoitoa ja toinen kauneudenhoitoa.
- asiakas/yrittäjä
kosmetologi/kampaaja kirjoitti:
Juu, eikä kampaamoissa asiakas saa kela korvausta, minusta näitä ammattialoja ei voi verrata toisiinsa, koska toinen on terveydenhoitoa ja toinen kauneudenhoitoa.
Ero on jo siinäkin hammashoitolassa on potilaita ja parturikampaamoissa on asiakkaita.
- Alan ammattilainen
ERO KAMPAAMOHINNASTOON:
hammaslääkäripalvelut eivät sisällä 24%:n alvia koska sitä ei peritä kun on
terveydenhoitoa.
Kampaamohinnasto sisältää 24%:n alvin. Et on siinä pieni ero..
Myöskään hierojat eivät maksa arvonlisäveroa.
Keskustelu saa naurettavia piirteitä "onko kampaajat vaan niin huikentelevaisia"
"rahaa baareihin"...
Voih.. Kyllä tässä on eletty ihan tavallista ja nöyrää elämää, maksettu liikkeen laina pois ja asuntokin melkein. Lapsi kasvatettu arvostamaan työtä ja sitä että rahan eteen pitää olla ahkera.
Kiitollinen olen että saan palkkani työstä josta pidän hyvin paljon mutta
huikentelevasti en ole elänyt koskaan. Olen raha-asioissa hyvin tarkka.
Olen hyvä työssäni,ahkera, pysynyt terveenä ja nopea tekemään,siksi olen pystynyt alalla tienaamaankin.
asiakkaita on riittänyt.
- oskedw
Toimiala on "koilutusta tukeva toiminta" ja siitä nettotulot kuukaudessa noin 4000 euroa, työpäiviä 2 per viikko, sekä "tuottamatonta työtä" noin päivä viikossa.
- Kusessa ollaan
Tarkoittaako "koulutusta tukeva toiminta" sitä, että olet vahvasti kiinni verokarhun nännissä? Tämä ei ole mitenkään sinulle spesifisti tarkoitettu kommentti, mutta turhan usein Suomessa "yksityiset" yritykset ovat käytännössä julkisen sektorin bulvaaneja. Mitä tapahtuisi takseille, jos verovaroin maksetut kyydit loppuisivat? Entäpä tämä nyt niin paljon hehkutettu kasvava hoiva-ala? Tai vanhusten kotipalvelut, joita ei varmaan ihan markkinahintaisina osteta yrittäjältä. Tai sitten juuri tämä koulutusbisnes, tai sosiaalipuoli tai vaikkapa pakolaiskeskusliiketoiminta. Paljon on suuria voittoja tahkoavia yrityksiä ja yrittäjiä, joiden liiketoiminta on pääasiassa verovarojen varastamista niin paljon kuin kehtaa ja pystyy viemään.
Kannattaa lukea Pauli Vahteran juttuja: http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/
Ja Isokallion: http://blogit.iltalehti.fi/kalle-isokallio/
- Onko nää kokeiltu jo
>> Erona partureihin on se, että suuhygienistit harvoin ovat yrittäjiä ainakaan itsenäisesti, vaan työskentelevät hammaslääkäriasemilla. >>
Tällainen keskittyminen "hiushoitoasemiksi" saattaisi toimia myös kampaamopuolellakin.
Nyt ne Porin kolmessa naapurikorttelissa olevat 7 kampaajaa taistelevat asiakkaista keskenänsä. Kaikilla juoksee erilliset kirjanpitokulut, ja liikevuokrat ja mainoskulut ym.
Jos keskittäisi toiminnot yhdeksi 7 hengen parturikampaamoksi, yleiskulut alenisivat, ja olisi varaa mainostellakin hiukan näyttävämmin.- asiakas/muu yrittäjä
Porissa puistojen risteyksessä on 15 kampaamoa ,asun ite pohjoispuistossa ja jo pohjoispuistossa on 6 kampaamoa ja katu on lyhyt näkevät toistensä ovet.
- miska2012
tsemppiä teille kaikille jotka jasatte vielä yrittää. ei suomessa yrittäjyys todellakaan ole mikään tulo automaatti. itse olen ollut yrittäjä 7v ja nyt väsyin ja siirryin ainakin hetkellisesti takas palkka työläiseksi. Rakennus alan yrittäjän tuolle 7v periodille keskiansio oli luokkaa 2500€. mutta olihan se välillä ihan hauskaa. nyt palkkatyöläisenä vaan kun saan tonnin enemmän :) että kyllä kannatti
- Terkkuja vaan Poriin
>> Porissa puistojen risteyksessä on 15 kampaamoa .. katu on lyhyt näkevät toistensä ovet.
Porilaiset on aika hyviä tekemään dokumentteja. Yhestä polttopuukauppiaasta oli hieno dokumentti, ajeli vanhalla Sisu-pikkuautollansa ja jakoi klapeja puutaloalueen Porissa. Mainio ukko ja dokkari.
Tostakin karvanpoistosta voisi saada aika hyvän dokkarin kasaan,
" Puistokeskuksen 15 parturikampaamoa - elämä hiuskarvan varassa ".
Kaikki 15 kampaajaa tulee aamulla töihinsä, kopistelee lumet kengistänsä. Sitten kukin lakaisee ulkorappusensa ja kyräilee alta kulmiensa että ei kai yön aikana vaan ole tullut uusia parturikampaamoja Puistokeskukseen.
Tai ettei kukaan naapuri olekin nostanut päivän erikoistarjouksen kylttiä katuosuudellensa.
Jos mitä tahansa hinnoittelu- tai muita parturirikkeitä on tehty, mennään tekemään valitus parturien vanhimmalle, alalla 35 jo vuotta olleelle Lahja-Leenalle. Hän käy pitämässä puhuttelun rikkojalle, ja rauha palaa nopeasti Puistokeskukseen.
Sori vaan, mutta 15 parturikampaajaa puistokeskuksen risteyksessä, siinä on ihan omat huvittavatkin piirteensä. Vaikka asianosaisista itsestänsä ei varmaan siltä tunnukaan. - Koneistaja111
Koneistaja. Bruttona ~~2500€. Alalla kolmisen vuotta.
- Kalliit koneet
> Koneistaja. Bruttona ~~2500€. Alalla kolmisen vuotta.
Onneksi metalliala ei tunnu kuukahtavan ihan kokonaan Suomessa.
Kerros hiukan, että mitä luokkaa rahasummia jouduit aluksi investoimaan konekalustoosi? Pienikokoisen sorvin saa parilla kolmella tonnillakin, mutta kelvollista jyrsinkonetta tuskin alle 15.000€ irtoaa?
http://www.koneita.com/jyrsinkoneet/index.htm
Jos on metallintyöstön taito hyppysissä, hyvillä koneilla ja vaikka yksikin hyvä asiakas, niin tuollaiseen vakiotuloon voi silloin päästä aika nopeastikin.- Sitähän sää kysyit
Ja käteen jää koneistaja 111:lle euroja?
- mies elättää
500. Sisustus- ja sekatavarakauppias.
- kohta riittää
Riippuen kuukaudesta. saattaa olla 800€ siitä tietty kaikki henk koht laskut esim sähkö, vesi, puhelinlasku miinustettuna jää ruhtinaallisesti vielä ruokaan loppukuuksi. siiten on kuukausia jolloin nämä edellä mainitut laskut saa maksettua ja käteen jää 0€ ja sitten mietitään että taas joutuu mies elättämään ja saa kuulla sitä samaa valitusta rahasta. ei ole yrittäminen helppoa vaikka niin moni sitä kadehtii että sullahan on yritys senkun nostat niin paljon rahaa itelles kun haluat. ja säähän olet yrittäjä voit pitää niin paljon loma kun haluat ja saada rahaa..joo pitkää päivää pitää tehdä ja lomiin ei näillä tuloilla varaa, on se vaan kallis harrastus tää oman pikku yrityksen pyörittäminen.
Olisihan se kiva jos olis joskus varaa ostaa itselle vaikka uusi paita tai kengät kun kuitenkin töitä tekee mutta EI! Verottaja pitää ennakkoveroineen ja alvineen ja yelli maksut yms kiinteät kulut huolen siitä että harrastepohjalla näköjään mennään, kuukausia kun on niin monenlaisia mutta kiinteät kulut pysyy. no se on elämää ei voi kun valittaa ja niellä kohtalonsa :/ .- 20+3
Mikä ala?
- Alan ammattilainen
Nim.merkit "mies elättää" ja "kohta riittää"...
Ovatko yrityksenne kovin nuoria vielä?
Käteen 500 ja 800e...auts:/
Ei hyvä tulos jos jatkuvaa.
Minkälaisella toimintasuunnitelmalla lähditte yritystä perustamaan?
Laskitteko mitä pitää kuussa tulla rahaa jotta saa kulut pois ja jää palkka??
Suoraan sanottuna,vaikkakin työstäni pidän erittäin paljon niin en sitä kyllä
tollasella palkalla tekisi,siis jos tosiaan tuo on pitkään jatkunut palkka.
Eikö voi lopettaa jos yrittäjyys on pelkkä harrastus?
Jäisikö paljon velkaa?
Pääsisittekö palkkatyöhön? - mies elättää
Jäisikö paljon velkaa?
Pääsisittekö palkkatyöhön?Taantuma on vienyt omalta pikkupuodilta tilin. Kaupassa neliöitä vain 6, eli mitään kauheaa valikoimaa ei voi pitää. Mutta viime syksynä käteen jäi vielä noin 1200/ kk, ja sillähän vielä elääkin.
- Alan ammattilainen
mies elättää kirjoitti:
Taantuma on vienyt omalta pikkupuodilta tilin. Kaupassa neliöitä vain 6, eli mitään kauheaa valikoimaa ei voi pitää. Mutta viime syksynä käteen jäi vielä noin 1200/ kk, ja sillähän vielä elääkin.
Kurja juttu:(
Onko tulos ollut siis jo vuoden huono?
500.. Huh,huh,miten vaikea tilanne..
Onko sulla yrityslainaa? - ....................
Onko sulla yrityslainaa?NO on. Lainat takana, muutama kymppi. Ja tällä netolla menty siis viime keväästä. Isot syö meidät pienet pois. Naapuriliikkeitäkin jo lopettanut.
- työtön exyrittäjä
Onko sulla yrityslainaa?Tällaisessa vaikeessa tilanteessa on moni suomalainen eläkeläinen ja työtön ja jos työttömällä ikää jo yli 50v tai likemäksi 60v, niin ei toivookaan et sais töitä.
Entisen yrittäjän on myös vaikeeta työllistyä. - kohta riittää
20+3 kirjoitti:
Mikä ala?
parturi-kaampaaja
- kohta riittää
Jäisikö paljon velkaa?
Pääsisittekö palkkatyöhön?minulla 4vuotta ollut.
alamäki alkoi vuosi sitten.
tällä paikkakunnalla on ollut kauhea määrä irtisanomisia ja työttömyyttä joka vaikuttaa sitten tälläiseen kampaajan hommiin ihan suoraan.
olen miettinyt lopettamista mutta tässä tilanteessa se ei käy tai en anakaan ole keksinyt miten se onnistuisi.
eihän tämä mikään ihanne homma ole näillä tuloilla ja olisin valmis ihan palkkatyöhön mutta...tässä piilee se tosi iso mutta.
tämä minun lakselma on juuri niin että kaikki yrityksen kulut kun on laskettu pois niin mitä jää itselle käteen. ja laksin tuoss amyös että kun maksan sitten omat laksut mitä jää, nyt on ollut varaa vain noi sähkö ja vesilaskut maksaa ja 200€ jää ns vapaata rahaa mikä menee sitten siihen ruokaan...
voi kun keksisi keinon päästä tästä yrityksestä eroon , velkaa valitettavasti jää paljon jos lopetan. tämä on ihan eri asia mun lopettamis yritys kun ehkä jonkin muun yriyksen koska olen tällähetkellä saneerauksessa ja yrityksessäni on tapahtunut nyt suuria muutoksia sen jälkeen kun saneeraukseen hain. olen vähän niinkun umpikujassa jos niin voi sanoa. - Alan ammattilainen
kohta riittää kirjoitti:
parturi-kaampaaja
Nosta hintoja!
- Alan ammattilainen
kohta riittää kirjoitti:
minulla 4vuotta ollut.
alamäki alkoi vuosi sitten.
tällä paikkakunnalla on ollut kauhea määrä irtisanomisia ja työttömyyttä joka vaikuttaa sitten tälläiseen kampaajan hommiin ihan suoraan.
olen miettinyt lopettamista mutta tässä tilanteessa se ei käy tai en anakaan ole keksinyt miten se onnistuisi.
eihän tämä mikään ihanne homma ole näillä tuloilla ja olisin valmis ihan palkkatyöhön mutta...tässä piilee se tosi iso mutta.
tämä minun lakselma on juuri niin että kaikki yrityksen kulut kun on laskettu pois niin mitä jää itselle käteen. ja laksin tuoss amyös että kun maksan sitten omat laksut mitä jää, nyt on ollut varaa vain noi sähkö ja vesilaskut maksaa ja 200€ jää ns vapaata rahaa mikä menee sitten siihen ruokaan...
voi kun keksisi keinon päästä tästä yrityksestä eroon , velkaa valitettavasti jää paljon jos lopetan. tämä on ihan eri asia mun lopettamis yritys kun ehkä jonkin muun yriyksen koska olen tällähetkellä saneerauksessa ja yrityksessäni on tapahtunut nyt suuria muutoksia sen jälkeen kun saneeraukseen hain. olen vähän niinkun umpikujassa jos niin voi sanoa.Hei,en lukenut tätä kirjoitustasi ennen ku vastasin et nosta hintoja.
Siltikin kehottaisin nostamaan hintoja,eihän yrityksen tulos saa olla noin pieni.
Paljonko velkaa yrityksestäsi jäisi jos nyt lopettaisit yrityksen?
- Designer08
Vuositasolla netto noin 35 000-40 000€
Suunnittelija
5 vuotta- Ammatinvalinta!!!
Elementtisaumaaja talvet ansiosidonnaisilla tulot 32 000eur/vuosi
- näin juuri!
Ammatinvalinta!!! kirjoitti:
Viherrakentaja, talvet myös osin anssilla. Tulot 54 000/ vuosi.
Ammatinvalinta siis haluaako istua sisällä vai tehdä töitä ulkona sen 7-8 kk. - Vihernakertaja
näin juuri! kirjoitti:
Viherrakentaja, talvet myös osin anssilla. Tulot 54 000/ vuosi.
Ammatinvalinta siis haluaako istua sisällä vai tehdä töitä ulkona sen 7-8 kk.Samaa hommaa teen itsekin. Se on kiva morjestella tuolla tammi-helmikuussa Aasiassa tuttuja. Aika paljon meitä siellä pyörii talven aikana :D Ja hommia riittää niin paljon kun kerkiää tekemään. Itsellä netto noin 40-50 te/ vuosi.
- liikkeenharjoittaja
Ammatinvalinta!!! kirjoitti:
Oletko yrittäjien työttömyyskassan jäsen? Oletko yrittäjä ollenkaan?
- revareija
5000€ käteen ja veroja en maksa penniäkään. Ainoat kulut jääpalat,kortsut ja mirrin putsaus tuotteet.
Tilakuluja ei ole. Pyllistän vaikka porttikongissa.
Ainiin!! ammattinimikettä en nyt muista. Palvelualaa tämäkin.- Veronica.
Ehkä "hieroja" niin kuin vuosia sitten eräs julkkishuora keksi, kun verottaja sitä häneltä kysyi , no siitä nousi suuri häly, oikeet hierojat suuttuivat.
- Erään liikkeenharjoittaj
2012 = -6250€/kk Koko vuosi -75000€
2011 = -3333€/kk Koko vuosi -40000€
2010 = -2500€/kk Koko vuosi -30000€
Tämä on siis suoraan kirjanpidosta otettu tuloskehitys.
Henkilö ei älyä lopettaa ennekuin kaikki varat on käytetty ja kaikki mahdolliset lainat on otettu.
Kuluva vuosi jatkuu saman kaavan mukaan, tiedossa oli että viimeiset rahat lähtivät kesällä (50000€) joten ennustettu tulos -100000€
Tämä yrittäjä ei kuuntele kirjanpitäjää eikä muita jotka ovat neuvoneet jo vuosia sitten lopettamaan tuo järjettömyys.
Puoliso joutui turvaamaan omat varansa hakemalla avioeroa. - IT-jamppa
IT-järjestelmäkehityspalveluita, ensimmäinen vuosi laskutusta lähes 250k€, mutta tuntejakin 1,5 kertaisesti normityöntekijään verrattuna eikä lomia. Toinen vuosi 230k€, samat tunnit ja kuukauden loma. Kulut puhelin ja läppäri. Kate on kohdillaan, mutta töitä saa ja pitää tehdä pirusti. Jos ei ole aina tavoitettavissa ja valmiina heti tekemään, oli yö tai päivä, loppuu hommat nopeasti.
- Kova tuntihinta
>> IT-järjestelmäkehityspalveluita, ensimmäinen vuosi laskutusta lähes 250k€, mutta tuntejakin 1,5 kertaisesti normityöntekijään verrattuna>>
Suomessa tehdään keskimäärin 1728 tuntia vuodessa töitä. Tuo kerrottuna 1.5 tekee sinulla 2592 tuntia vuodessa.
Vuosilaskutus tuntihinnaksi: 250.000 € / 2592 h = 96 €/h alv.
Keskimääräisenä ohjelmistokehittäjänä tai edes PK-firmassa hyvin palkattunakaan kehittäjänä aika harva firma pystyy veloittamaan *läpi vuoden* tuollaista 96 € tuntiveloitusta.
Tietenkin jos on jotakin erikoisosaamista, jonka hankkimiseen pitää kenties kouluttautua ulkomailla useita kuukausia tms,. niin silloin varmaan menee läpi.
Ja myös nuo isot rohmuhintaiset firmat Tieto Oy, Accenture, CGI Suomi jne. asia erikseen. Ne rahastavat Valtionhallinnon loputtomilla IT-varoilla rahoitettuja, ja koskaan päättymättömiä IT-projekteja. Ne toki pystyvät veloittamaan auliilta Valtio-maksajalta reippasti toista sataa euroa / h.
Omakohtainen arvio PK-alan softaveloitushinnoista, pidempiaikaisilla kontrahdeilla on jossakin 40..60 €/h haarukoissa paremminkin.
Onnittelut, jos olet yhden miehen firmana onnistunut tuollaisen neljännesmiljoonan euron arvoisen vihreän oksan itsellesi löytämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks
Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann3742591Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon
Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel1052096Olen niin kesken
Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys161970- 1041570
Tietääkö joku ylläpidosta?
Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi2321501Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)
Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä1861200Martina ei mennyt naimisiin
IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva1491111Kaninkolojen vaikutus?
Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak1801071Nainen olet ensimmäinen tarpeeksi vahva
joka kestää tämän kokonaisuuden, minut. Persoonani, tunteeni, kipuni, pelkoni. Olen aina pidätellyt itseäni ja antanut v601033TTK:sta tippunut Sara Siipola rehellisenä Jurza-open kanssa: "Että jaa, siinäkö..."
Tippuiko oikea TTK-pari ensimmäisenä? Joka tapauksessa iso kiitos tansseistanne Sara ja Jurza Tanssii Tähtien Kanssa -p201030