Dominikaaninen tasavalta, puerto plata, cabarete

Tietämätön

Elikkäs olemme lähdössä dominikaaniseen tammikuun lopulla. Haluaisin kuulla kokemuksia paikasta ja mistä kannattaisi varata mahdollisia retkiä. Uskaltaako esimerkiksi retkiä ottaa muualta kun matkatoimistolta? Kaikki tieto tervetullutta =)

21

2293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bachata

      Cabarete kallis paikka, kyseessä on turistikylä, jossa hinnat sen mukaiset. Retkiä voi ostaa muualtakin, mutta kylän jostain retkitoimistosta. Kaikki kultaesineet kannattaa jättää kotiin Suomeen. Rahaa mukaan vain sen verra kuin tarvitsee kun lähtee esim illalla syömään. Luottokortit ja passit hotellin turvaboxiin. Muutoin paikalliset iloisia, ystävällisiäkin. Terve järki mukaan, ettei tule höyneytetyksi. Kulttuuri on ihanan leppoisaa "manaña" tyylistä ja musiikki soi kaikkialla. Ranta on tuulinen, kyseessä on lainelautalijoiden olisiko ollut maailman 3. paras kohde. Sosuaan (turistikylä) matkaa n 20 km ja Sosuasta Puerto Plataan(paikallinen kapunki) n 30km. puerto Platassa kannattaa tehdä ostokset; vaatteet, sikarit ja rommit paikallisesta supermarketista.
      Ihana kohde, kulttuuri : )
      Hauskaa matkaa!

      • HAKKI

        Moi

        Mikä on kallis? Eli mikä on n. päiväbudjetti kun ollaan vaan aamiaishotlassa. Safkat pari kertaa päivässä plus ruokajuomat sekä olutta pitkin päivää. Onko esim. 50 euroa/hlö/pv liioittelua?


    • Pena Sol

      Itseni ryöstettiin n. vuorokausi sitten 3 kokapäissään olevan teinin toimesta 300 m päässä Viva Wyndham (valaistulla päätiellä, selvinpäin) all inclusive -hotellin seutuvilla. Arvoesineet oli pakko antaa kun lippalakki-infantiili tökki leipäveitsellä mahaan. Muutoin reissu oli ihan bueno.

    • sisuliini1

      Pena Sol: Mitä??? Kamalaa!

      Itse olen myös ensi lauantaina menossa Dominikaaniseen Puerto Plataan ja haluaisin kanssa vinkkejä. Jotenkin kuulostaa siltä, että ei ole syytä lähteä hotellin ulkopuolelle ryöstettäväksi. Tietenkään en haluaisi olla ennakkoluuloinen, mutta ehkä olisi sittenkin pitänyt valita Thaimaa..

      • Perdone.

        No empä usko kenen tahansa joutuvan nuorisoporukan keskelle kyseiseen tilanteeseen.
        "Arvoesineitä" ei kukaan viisas ensiksikään kanna mukanaan, eikä niitä siellä tarvitä mihinkään esiintymiseen.
        Rahaa ei kukaan viisas kanna mukanaan enemmän kuin illan ravintolakierros vaatii. MISSÄÄN PÄIN MAAILMAA!
        Olen käynyt usein eri puolilla maailmaa "kyseenalaisilla seutuvilla" joutumatta ryöstetyksi, mutta kerran on sorminäppäryydellä < kaljoitteluni> takia napattu muutamia kymmeniä euroja. Tuntemiani kavereita on kyllä ryöstetty ympäri Eurooppaa. Thaimaassa taas on rahan kanssa esiintyviä muutama tuntematon uutistietojen mukaan kadonnut kokonaan.
        Se toisen varoja himoitsevan porukan osuminen asiallisesti liikkuvan kohdalle on melko epätodennäköistä. Turistipaikkojen liepeillä niitä kuitenkin on kaikkialla kärkkymässä sopivaa tilaisuutta, kun tietävät miten typeriä normituristit ovat.
        Turhan houkuttelevat vaatteet, korut, käsiväskyt ja liiat rahat pois taskuista, niin on aivan rauhallinen loma, sitä siis sinulle!


    • sisuliini1

      Perdone: Mikset usko? Onhan noita tilanteita vaikka kuinka maailma väärällään. Ja kukaan ei kai pyytänyt mitään arvoesine-monologia vaan ihan kokemuksia ko. paikasta.

      Tietämätön: Minäkin lähden Dominikaaniseen ensi lauantaina ja haluaisin kanssa tietoa :) Olen myös menossa Puerto Plataan.

      • Perdone.

        Usko vaan sinäkin ettei kuka tahansa joudu ryöstetyksi.
        Sanot minuia tietämättömäksi; mihin sanomisesi perustuu? Olet kenties kuljeskellut maailmalla enemmän ja kokenut?
        Jos joltain on arvoesineet viety, siihen käsittääkseni syy: olleet turhanpäiten mukana!
        Tottakai Puerto Platassa on sinun rahoistasi/ arvoesineistäsi kiinnostuneita jengiläisiä, jos et osaa katsoa mitä teet ja mitä esität.
        Puhu englantia, ole innostunut ja olet varmaa saalista.
        Olen ollut saarella monasti, ja taas piakkoin lähden.


      • Pena Sol
        Perdone. kirjoitti:

        Usko vaan sinäkin ettei kuka tahansa joudu ryöstetyksi.
        Sanot minuia tietämättömäksi; mihin sanomisesi perustuu? Olet kenties kuljeskellut maailmalla enemmän ja kokenut?
        Jos joltain on arvoesineet viety, siihen käsittääkseni syy: olleet turhanpäiten mukana!
        Tottakai Puerto Platassa on sinun rahoistasi/ arvoesineistäsi kiinnostuneita jengiläisiä, jos et osaa katsoa mitä teet ja mitä esität.
        Puhu englantia, ole innostunut ja olet varmaa saalista.
        Olen ollut saarella monasti, ja taas piakkoin lähden.

        Siis ryöstön ajankohta oli keskiyö, mutta vilkkaasti liikennöidyllä, valaistulla pääkadulla Cabaretessa, ja arvoesineistä puhuttaessa mukanani ei todellakaan ollut mukana kuin n. 100 eur edestä käteistä ja kännykkä (Lumia), jotka mielestäni oli pakko pitää mukana, ja jotka eivät todellakaan olleet näkyvillä ja olin pukeutunut t-paitaan ja shortseihin, minkäänlaisia koruja t. edes rannekelloa ei ollut.
        Ainoa virheeni mielestäni oli se, että oli yksin liikkeellä. Mopoa ei juoksemalla karkuun pääse hevillä.


      • Perdone.
        Pena Sol kirjoitti:

        Siis ryöstön ajankohta oli keskiyö, mutta vilkkaasti liikennöidyllä, valaistulla pääkadulla Cabaretessa, ja arvoesineistä puhuttaessa mukanani ei todellakaan ollut mukana kuin n. 100 eur edestä käteistä ja kännykkä (Lumia), jotka mielestäni oli pakko pitää mukana, ja jotka eivät todellakaan olleet näkyvillä ja olin pukeutunut t-paitaan ja shortseihin, minkäänlaisia koruja t. edes rannekelloa ei ollut.
        Ainoa virheeni mielestäni oli se, että oli yksin liikkeellä. Mopoa ei juoksemalla karkuun pääse hevillä.

        Jos olisi ollut tuohon aikaan nyöstä farkut jalassa shortsien sijaan, kukaan ei olisi kiinnittänyt edes huomiota! Turistin tunnusmerkki on shortsit jalassa yöaikaan, eli itse hankittu kiinnostus köyhän nuorison suuntaan.
        Ja kännykkää kukaan tarvitse lomalla ollessaan aina kantaa mukanaan! Syy 2!
        Muistappa Pena Sol ensi kerralla, kun taidat tietää nimerkkisi suomenkielen vastineenkin..


    • jerezzzzz

      perdone... koska olet lähdössä dominikaaniseen?

      • Perdone.

        Noin kolmen ja puolen viikon kuluttua "ominpäin".


    • jerzziiiii

      joo sama juttu... mulla ja kaverilla on 17.3 lento santo domingoon... ominpäin ku menee säästää pitkän pennin

      • Perdone.

        Pari varoituksen sanaa pojat, jos ette ole harjaantuneita "kolmansien " maiden matkaajia; ei kannata uskoa kaikkia palveluksentarjoajia, eikä aina kulkuvälineen "kapua". Kaupunkiin on vakituinen bussiliikenne kentältä edulliseen hintaan.
        Ja kannattaa ottaa joku vanhan keskustan alueella oleva halpa kämppä alkupäiviksi, että pääsee "sisälle" porukkaan.
        Täällä muuten rahanvaihtohuijaus ja nuorisoporukkaan päätyminen tietää tyhjiä taskuja ja ehkä rupia turpaan jos siinä vaiheessa englanniksi alkaa metelöimään.
        Parhaat rannat löytyvät Bavaron alueelta, no, on niitä muitakin hyviä. Bussi vie sinnekin läheltä vanhaa puistoa ja Bavarosta / Friusasta löytyy majaa.
        Kaupungin rannat eivät ole meikäläisille uimakelpoisia, parikymmentä kilometriä itään tai länteen pitää vähintään siirtyä uimaveden laadun takia.


    • jerzziiii

      joo.. ei me olla santo domingossa päivääkää, me jatketaan siittä puerto plataan. saatiin vain sopivasti lennot air francelta siksi lennämme santo domingoon.. 3 kuukautta sitten lensin santiagoon miamin kautta.. ei enää koskaan koneenvaihtoja usassa

      • Perdone.

        Me otettiin taas AA:lta 644 euroa Punta Canaan, vaihto kylläkin Miamissa, mutta samalla terminaalilla vaan tarvitsee kipittää. Ne Bavaro/Punta Canan rannat siis.
        Olen joskus Puerto Platassa rinkkaillut ja muuten guagualla käynyt.Sosuaan tai Cbareteen kannattaa mennä asumaan jos siellä puolella aikoo oleilla.
        Cabaretessa on sellainen hotelli kuin Caribe Surf, melko edullinen, ei niin hieno, mutta hyvällä paikalla, ei meri häiritse mutta on lähellä, samoin päätie.
        Samana on pieni paikka, mutta on muutama hyvä rantakin siellä. Ja halvinta asua.
        Me mennään lisäksi yhdelle pienelle kylälle Higueyn ja Michesin välillä.


      • Sosuensa
        Perdone. kirjoitti:

        Me otettiin taas AA:lta 644 euroa Punta Canaan, vaihto kylläkin Miamissa, mutta samalla terminaalilla vaan tarvitsee kipittää. Ne Bavaro/Punta Canan rannat siis.
        Olen joskus Puerto Platassa rinkkaillut ja muuten guagualla käynyt.Sosuaan tai Cbareteen kannattaa mennä asumaan jos siellä puolella aikoo oleilla.
        Cabaretessa on sellainen hotelli kuin Caribe Surf, melko edullinen, ei niin hieno, mutta hyvällä paikalla, ei meri häiritse mutta on lähellä, samoin päätie.
        Samana on pieni paikka, mutta on muutama hyvä rantakin siellä. Ja halvinta asua.
        Me mennään lisäksi yhdelle pienelle kylälle Higueyn ja Michesin välillä.

        @Perdone, ja anteeksi ketjun aloittajalle. Perdone, olen lukenut sinun vastauksia moniin kysymyksiin tällä palstalla. Totean että olet aika "dominikaanilaistunut". Tiedät miten siellä pitää käyttäyä ja liikkua. Lisäksi olet antanut paljon kullanarvoisia vinkkejä.


    • Quimar
      • Matkasuunnittelut

        Kiitos, tästä linkistä oli hyötyä 😊


    • Punta cana....

      Ei sinänäsä mitään nähtävää. Lämmintä on ja palmurantoja sekä meri. Pääasiassa hotellissa syömistä ja auringon ottoa ja uimista. Retket väkisin kehitettyjä koska mitään erityistä nähtävää ei ole. Lisäksi retket aika kalliita. Erittäin iso riski hankalasta vastsataudista sekä kuumetaudesita ja kolersta. Kahden viikon matkasta 2-3 päivää vietetään hotellihuoneen wc:ssä pytyllä tai paikalisessa sairaalassa. Hotellin ulkopuolella liikkuminen on hengenvaarallista etenkin auringon laskettua mutta myös päivisin. Matkavakuutus jossa on kattava terveydehoito on erittäin tärkeä. Terveyspalvelujen hinnat on korkeammat kuin Suomessa yksityissairaalassa. Ottaen huomioon terveysriskit ja turvallisuusrisit ja paikan annin, suutaisin saman tien esim. USA:n tai Thaimaaseen.

      • Toluca

        "Punta cana" on ilmeisesti vaativainen ja n.s. valmismatka-henkinen henkilö.
        Ei kannata ottaa niin vakavasti noita pelkotilojen ilmoituksia. Itse en ole törmännyt noihin "hengenvaarallisiin" tilanteisiin näiden yli kahden vuosikymmenen aikana,
        Joina olen valtakunnassa kuljeskellut kaikkina vuorokaudenaikoina monilla kylillä, myös Santo Domingossa. Tuolla pääkaupungissa kylläkin on alueita, joille ei kannata parin hengen voimin yöllä mennä kokeilemaan onneaan!
        Missään ei ole päälle käyty, eikä ryöstetty, mutta sorminäppärä kaveri kerran vei muutaman kympin. Vatsatautikin on ollut, mutta ihan omaa huolimattomuutta.
        Jokapaikassa tropiikissa tulisi muistaa käsihygienia aina!
        Tuolla ylempänä oli ihan asiallista tietoa valtakunnasta.


    • Yksvain88

      Heippa 😊 Me oolimme Cabaretessa pari vuotta sitten, ihana pieni kylä 💜 Retkistä pidin kaikista eniten paikallisen hevostilan ratsastus reissusta viidakkoon, ihania maisemia 💜 Ei minusta mitenkään normaalista turistikohteesta poikkeavan kallista. Retkillä kävimme oman hotellin "paikallisen" Matkanjärjestäjän kautta joka räätälöi myös meille omia reissuja meidän halujen mukaan.. Turvalliseksi ainakin itse koin oloni kokoajan, Normaaleja huijaus yrityksiä lukuunottamatta.. Mekin olemme matkaansa Cabareteen tammikuun lopulla 😊

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2231
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      271
      2091
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1611
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1392
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      968
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      871
    Aihe