Jos olet ollut Pattayalla viimeiset 12 kuukautta et liene tietoinen siitä, että Porin Sokos on uudistunut. Kiiltoa ja glamouria löytyy. Hyllyillä priimaa ja kahvilassa naisten käytöksessä kiimaa.
Kosmetiikka myy ja kahvilassa kauppa käy, mutta floppaako vaateosasto? Onko tosiaan niin, että kuluttajien ostokäyttäytyminen ei olisi muka muuttunut viime aikoina? Kiinnostavatko kalliit tuotemerkit?
Näyttää pahasti siltä, että Porin Sokos tekee "Ron Johnsonit". Entinen Applen markkinointijohtajahan sössi erään amerikkalaisen kauppaketjun yrittämällä uudelleenbrändäystä sisäisen transformaation kautta. Visio oli mielenkiintoinen, mutta aika oli väärä. Entiset asiakkaat kaikkosivat ja uudet asiakkaat loistivat poissaolollaan. Lopputulos oli totaalinen floppi ja tietysti potkut.
Kysymys ei siis ole siitä, miten onnistunut Porin Sokoksen vaateosastojen uusi organisointi on. Kyse on siitä ottaako vanha asiakas uudet tuotemerkit omakseen ja siitä, OSTAAKO Sokoksen asiakas? Tai löytääkö uusi kohderyhmä itsensä Sokoksesta vinguttamassa iskän Visaa?
NRF:n (National Retail Federation) ennustaa kuluttajien keskittyvän rahalleen saamaan vastineeseen tänä vuonna entistä enemmän. Löydätkö sinä aitoa vastinetta rahoillesi 379 euron talvitakista tai 150 euron arkipaidasta? Kiinnostaako 225 euron talvikengät?
Floppaako Porin uudistunut Sokos?
51
1521
Vastaukset
- taloustohtori
Osuuskaupan vanhentunut asiakaskonsepti, aikansa elänyt bonus-järjestelmä ja yltiöpäinen investointipolitiikka alkavat näkyä tulosten hiipumisena.
Turun Ok lakkauttaa Mylly-ostoskeskuksen yhteyteen rakentamansa Sokos-tavaratalon kannattamattomana. Tiedossa on, että S-ryhmä on sulkemassa noin kymmenen Sokos-tavarataloa eri puolilla maata. Pian on paljon myymäläneliöitä tarjolla kirpputoreille, kuten Talouselämä asiaa kommentoi.- Semmostavaanettä
Aloitukseen sen verran ettei kiinnosta sokoksen kahvilan kiima sen enempää kuin kalliit merkkilumputkaan.
Kirpputorit ja vitosen pilut ajaa saman asian halvemmalla. Sokos kaatuu hitaasti liian kalliina ja kannattamattomana. Älykäs ihminen ei brassaile.
- Ari-Pekka.
Itse haen vaatteeni aina halpahallista, porin paras hinta/laatu suhde. Mm. 3euron t-paidat. Joskus myös käyn tokmannin valikoimat katsomassa mutta niiden laatu on todella heikkoa.
- ap.
Itse toimin vähän eri tavalla vaikka kaimoja olemmekin.
- ap.
Oma suosikkini on Espritin t-paidat: hinta 10-15 euroa, ja kestävät hyvin. Björn Borgin aluspaidat ovat myös hyviä, joskin vähän kalliimpia.
- halpapimppi
Se nyt on aivan sama mitä kauhtanaa päällänsä pitää, kyllä kunnon mies saa pimppiä vaikka missä vaatteissa.Siksi siis halpahallin kledjut ovat ok.
- tsorrolol
Joko alkaa porilaisetkin heräämään tähän s-ryhmän ylivaltaiseen dominointiin?
Jos olette panneet merkille, on keskustan alueella monessa yrityksessä lappu ovessa missä lukee Loppuunmyynti tai liike suljetaan.
Syyllistä ei tarvitse kaukaa hakea. S-ryhmän ahneus ja uudet aluevaltaukset syövät pienyrittäjät aloilta kuin aloilta.
Luulevat saaneensa niin vakiintuneen asiakaskannan, että voivat hinnoitella tuotteensa ja palvelunsa miten sattuu, laadun tietysti laskiessa.
Itse (ja yllättävän moni tuttuni) boikotoimme s-ryhmää käyttämällä vallan pienten yksityisyrittäjien palveluita. Toki se maksaa enemmän, mutta siitäkin voidaan vetää syyllistävä viiva vihreän kortin luo.
Toivoisin muilta vastaavanlaista toimintaa, että saataisiin tämä hirviöyhtymä kuriin. Tosin, ei tarvitse varmaan kauaa odottaa, jos hinnat ovat peruskuteista noin suolaiset.- farmari,
Markkinoille on tullut uusi kansainvälinen kilpailija, jota s-ryhmäkään ei ole voinut boikotoida poliitikkojen voiteluilla ja liikepaikkasuhmuroinneillaan. Se on nimeltään nettikauppa. Nettikaupassa vallitsee puhdas markkinatalous, jossa hinnat ja laatu ratkaisevat; kuluttajaa ei hämätä bonuskorteilla ja muilla silmänkääntötempuilla.
Osuuskaupan tuloskehitys menee kuin lehmän häntä, alaspäin. - tsorrolol
farmari, kirjoitti:
Markkinoille on tullut uusi kansainvälinen kilpailija, jota s-ryhmäkään ei ole voinut boikotoida poliitikkojen voiteluilla ja liikepaikkasuhmuroinneillaan. Se on nimeltään nettikauppa. Nettikaupassa vallitsee puhdas markkinatalous, jossa hinnat ja laatu ratkaisevat; kuluttajaa ei hämätä bonuskorteilla ja muilla silmänkääntötempuilla.
Osuuskaupan tuloskehitys menee kuin lehmän häntä, alaspäin.Kyllä vaan. Toisaalta hyvä sekin. Pienyrittäjille nettikaupasta tuskin on haittaa. Ja ainahan sellaisen voi perustaa oman liikkeen ohelle.
S-ryhmän kannalta nettikauppa on varmasti yksi piru. Miksi ostaa esim. Prismasta monen tonnin televisioita kun sen saa nettikaupasta puolta halvemmalla.
Kun ei vaan nettikauppahomma räjähtäisi käsiin. Miettikää nyt jos joutuisi ostamaan vaikka ruokatarvikkeensa netistä...
- vanha juppi
Aloitus on täyttä asiaa. Sen vielä jotenkin ymmärtää että vanhat, tutut ja tunnustetut varakkaamman väen ( tai visan vinguttajan) tuotemerkit maksavat, vaikka laatu ei hintaa vastaakkaan. Käsittämätöntä on se, että yritetään luoda kaupalle uusi brändi tyhjästä, ja lätkäistään kalliiden, tuttujen merkkien hinta. Ymmärrän, että hilfigerin ja gantin kledjut maksavat, koska merkit ovat maailman kuuluja, mutta sitä en käsitä, että kauppa kehtaa tyrkyttää jotain omaa, vain ketjulle tuotettua mitälie-kamaa samaan hintaan. ( tai käsitän toki miksi=kate, ei kai kukaan hullu osta) Hauskimpia esimerkkejä mielestäni ovat Modat ja s-ryhmällä on useampikin vastaava floppi.
- silmät auki ostoissa
Sama rihkama-kukka-amppeli makso hintakaaressa alle 5 euroa ja prismassa yli 20 euroa että näin, boooonuksia tulee :-)
- ap.
"Käsittämätöntä on se, että yritetään luoda kaupalle uusi brändi tyhjästä, ja lätkäistään kalliiden, tuttujen merkkien hinta."
Juuri näin. Vaikkapa Morris-tuotemerkki ei sano monellekaan porilaiselle mitään (ei ainakaan minulle!), mutta silti Morris-vaatteita myydään uudistuneessa Sokoksessa ja hintojen perusteella puhutaan ylemmän tason tuotemerkistä. Minun on vaikea nähdä mitä lisäarvoa potentiaali asiakas näkee tuntemattomassa tuotteessa, josta ei tiedä mitään entuudestaan. Mutta paita maksaa 150 euroa ja takki 379 euroa.
On helppo nähdä, että luxus-tuotteiden hulppeat katteet houkuttelevat yrityksiä keksimään uusia "huippumerkkejä", mutta kun tarinaa ja historiaa ei ole, niin yrittäminen kaikuu onttouttaan.
Vanhat tutut tuotemerkit, kuten miehillä Gant, Hugo Boss, Hilfiger ja Peak Performance, ovat vakiinnuttaneet asiakaskuntansa. Mutta mistä uusi brändi löytää asiakkaansa? Toki vaikkapa Tiger of Sweden ja Scotch and Soda ovat nuorisolle tuottuja jostain sosiaalisen median syövereistä, mutta onko taloustilanne nyt sellainen, että alaikäiset ostelevat satojen eurojen vaatteita vanhempien rahoilla?
Tänään pikainen kävely katutason naisten vaateosaston läpi ei tuottanut yllätystä. Asiakkaita ei näkynyt missään! Hyllyjen välit loistivat tyhjyyttä. Joko porilainen ei shoppaa klo. 17.30 palatessaan töistä kotiin, tai sitten Sokoksen vaateosastojen uudistus tekee tosi hiljaista avausta...
Käykää itse katsomassa.
- Gallenkallela
Kuka nyt jotain hemmetin halpahallin rättejä kehtaa julkisesti käyttää? Lisäksi ne ovat laadultaan niin huonoja, että sopivat paremmin autonpesuuun yhden käyttökerran jälkeen. Ei köyhän kannata huonoa ostaa. Tulee pidemmän päälle kalliiksi.
PS. Ai Tokmannillakin myydään rätei ja lumpui?
PS2 Stockmannilla on hulltu päivät. Osta sieltä laatua!- ap.
"Ei köyhän kannata huonoa ostaa. Tulee pidemmän päälle kalliiksi."
Näin itsekin ajattelin ennen, mutta olen viime aikoina huomannut keveämmin hinnoiteltujen vaatteiden tarjoavan hyvää vastinetta rahalle. Viimeksi vaihtoehtoni oli ostaa joko Gantin rugby-paita (155 euroa Ratsulassa) tai Cap Hornin 34,90 euroa maksava paita, syyskuussa ilman postimaksuja, Stockmannin verkkokaupasta.
Ostin sitten 34,90 maksaneen Cap Horn -paidan ja laatu on yllättänyt positiivisesti. Ei ole yli neljä kertaa huonompi kuin 150 euron paita vaikka hinta olikin vain murto-osa.
- Vastausta
Kalliit merkit maksavat itse paikkansa Sokoksella eli osan vuokrasta näin ollen Sokos ei itse sisäänosta tavaraa se vain myy ne eteenpäin ja välittää rahat ja tiedot myydyistä tavaroista niille hienoille fiinimerkkituote firmoille. Tulee Sokokselle halvemmaks.
- ap.
Tätä en tiennyt. Kiitos kun valaisit asiaa.
- tsorrolol
Kukas maksaa tuotteiden paikkamaksun sekä tämän tiedonvälityksen ja muut tästä toiminnasta aiheutuvat kulut?
Aivan, sinä. Saat laadultaan 30€ vastaavan takin 199€. Tuotteessa oleva "brändi"maksu menee tietty sokokselle.
- ei hullu ken pyytää
Suunta tosiaan alkaa näyttää siltä, että kuluttajien simmut ovat porissakin hivenen auenneet, ja kaikkea rahaa ei enää kannetakkaan s-ketjun lafkoihin. Ylivoimaisesti suurin hintafloppi on alustaan asti ollut tämä Terra, ja muutosta ei ainakaan vielä ole näkynyt. Ostamme tuhansilla euroilla kuussa rakennusrompetta, ja ei ole edes yllätys jos sama laminaatti tai puutavara maksaa terrassa tuplana sen, mitä jossain pienemmässä "nyrkkipajassa" pakettina hinnoiteltuna. K-rauta ja Terra painivat tässä aivan samassa sarjassa, mutta jotenkin Terralta odotti edullisempaa hintatasoa kun kuitenkin on osuustoiminnasta kysymys ja voittoja ei pitäisi maksimoida tuulipukujen kustannuksella. Suuri plussa terrassa tosin ovat nämä parikymppiset melkoisen suloiset tyttölapset, siis myyjänä, joiden ystävällisyys ja palveluasenne on erinomainen.
- tsorrolol
Kyllä vaan. Moni luulee, että kun on iso ketju ja juurikin osuustoimintaa kysessä niin saa muka halvemmalla. Häränkakkaa.
Terra on juurikin oiva esimerkki tästä. Joko hinnoittelijat eivät osaa työtään ja pysy ajan tasalla tai rahanhimo ja ahneus määrää hinnat.
Olen vakaasti sitä mieltä, että yksityiset kuluttajat sekä pienyrittäjät kantavat rahansa jonnekkin muualle kuin tähän ketjuun.
On hullua, miten juuri nämä yksityisyrittäjät ostavat tuotteita ja palveluita s-ryhmän konserniin kuuluvalta massaliikkeeltä, samaan aikaan takahuoneessa mietitään miten tuokin kilpailija saadaan matalaksi ja tilalle joku s-liikkeen romukauppa. Ajatelkaa nyt! Annatte niille rahaa ja ne tuhoavat elinkeinosi. - hintatietoinen
Suunta näkyy ainakin ruokakaupoissa, ihmiset ovat siirtyneet halvempiin kuten Lid'l sekä P&P. Enkä tarkoita tuulipukukansaa.
- Ironman-
Osuuskaupan tavoitteena Terraa rakennettaessa oli hankkia lyhyessä ajassa 80%:n markkinaosuus paikkakunnalla ja eliminoida yksityisomisteiset kilpailijat markkinoilta. Tämän kertoi osuuskapan edustaja järjestetyssä informaatiotilaisuudessa.
Ei ole ilmeisesti mennyt ihan suunnitelman mukaan - onneksi.
Lausunto kuvastaa S-ryhmän maailmanvalloituspolitiikkaa. Monopoli markkinoille ja hinnat pilviin. Järjettömistä kiinteistöinvestoinneista on muodostumassa ahneelle S-ryhmälle riippa, joka vie lyhyessä ajassa sen talouden kuralle. - tsorrolol
Ironman- kirjoitti:
Osuuskaupan tavoitteena Terraa rakennettaessa oli hankkia lyhyessä ajassa 80%:n markkinaosuus paikkakunnalla ja eliminoida yksityisomisteiset kilpailijat markkinoilta. Tämän kertoi osuuskapan edustaja järjestetyssä informaatiotilaisuudessa.
Ei ole ilmeisesti mennyt ihan suunnitelman mukaan - onneksi.
Lausunto kuvastaa S-ryhmän maailmanvalloituspolitiikkaa. Monopoli markkinoille ja hinnat pilviin. Järjettömistä kiinteistöinvestoinneista on muodostumassa ahneelle S-ryhmälle riippa, joka vie lyhyessä ajassa sen talouden kuralle.Tämä maailmanvalloitus onkin juuri se asia minkä takia s-ryhmää pitäisi boikotoida. Itselläni ei henkilökohtaisesti ole mitään vastaan Lidl ja keskon kauppoja, koska he pysyvät lestissään, eivätkä yritä tunkea itseään joka alalle. Toki pienemmät yrittäjät kärsivät uusien k-kauppojen ilmestymisestä, mutta ei siinä määrin, mitä s-ryhmän multiyrittämisestä.
Hartaasti toivon, että myös vihreän kortin omistajat huomaavat tämän epäoikeudenmukaisen kilpailijoiden maahan lyömisen ja alkavat käyttää pieniä paikallisyrittäjiä.
Tuo terran hanke ei ole tainnut onnistua. Olen kuullut vain ja ainoastaan negatiivistä palautetta kyseisestä "rautakaupasta".
- Poiketen Poris
Hiukan samoin meilläkin ajatellaan. Yleensä S-ryhmän liikkeissä on kalliimpaa, mutta ei aina.
Hyvä on olla hintatietoinen. Kannatan myös pieniä liikkeitä. - tarjoushaukka 32
Meillä ollaan jo parivuotta metsästetty useammastakin kaupasta näitä -50% päiväystuotteita, ja juuri muuta kuin maitoa ja perunoita ei olla "normaali" hinnalla ostettu aikoihin. Toki vaatii vaivaa käydä kaupoissa katselemaas mitkä seuraavaksi menevät vanhaksi, mutta palkka tästä on tuhansia euroja vuodessa. miinus 30% emme koske kuin satunnaisesti. Ahne pitäköön pihvinsä :-)
- tsorrolol
Hyvä. Ja nimenomaan kannattaa käydä näissä pienemmissä liikkeissä asioimassa. Saattaa olla, että sieltä saa jopa päivän aterian sillä -50% alella.
S-ryhmän "bonuksien" perässä ei paljon kannata juosta. Eräs tuttavani kävi ennen muinoin Prismassa silloin tällöin ruokaostoksilla ja ajatteli kerryttää bonuksia.
No, hän kävi muutaman kerran kaupassa ja samalla katsomassa paljonko bonuksia oli tullut. 0,76€. Ei bonukset oikein vastanneet tuotteiden sisältämää ylihintaa. Loppusummasta oli tietty vähennetty kaikenmaailman palvelumaksuja sun muita turhakkeita.
Ei paljon kannata ei. Paitsi jos haluaa hassata kuukaudessa 1500€ pelkkiin s-kauppoihin.
- Androidi1
Kamala se sokoksen uusi parkkihalli!!!!!! Alhaalta ei pääse ulos?? Täytyy ylös kiertää että pääsee alhaalta ulos?
- joonas jokisalo
Mitä sinä höpötät? Olen useamman kerran tullut alhaalta suoraan ulos. Pitäisikö sun tutkituttaa pääsi?
- tsorrolol
Muihin kauppoihin saa ajaa pihaan auton. Kannattaisi käydä niissä. :D
- Askondeera
joonas jokisalo kirjoitti:
Mitä sinä höpötät? Olen useamman kerran tullut alhaalta suoraan ulos. Pitäisikö sun tutkituttaa pääsi?
Jos ajaa alhaalta ylös parkkihalliin, parkkeeraa uudelle puolelle alakertaan niin et pääse AUTON kanssa suoraan alhaalta ulos. Eli rautalangasta väänneettynä mutta kaikella rakkaudella lopputulos = menet katutasosta ylös, ylhäältä alas ja pois lähtiessä, alhaalta ylös ja ylhäältä alas..
Taidan tosissaan noudattaa tsorrololin neuvoa ja jatkossa asioida vain kaupoissa johon pääsee pihaan asti. SIWA on aina lähellä. - ap.
Askondeera kirjoitti:
Jos ajaa alhaalta ylös parkkihalliin, parkkeeraa uudelle puolelle alakertaan niin et pääse AUTON kanssa suoraan alhaalta ulos. Eli rautalangasta väänneettynä mutta kaikella rakkaudella lopputulos = menet katutasosta ylös, ylhäältä alas ja pois lähtiessä, alhaalta ylös ja ylhäältä alas..
Taidan tosissaan noudattaa tsorrololin neuvoa ja jatkossa asioida vain kaupoissa johon pääsee pihaan asti. SIWA on aina lähellä.Se Taaleritehtaan Asuntorahaston rakennuttaman kiinteistön parkkihalli on täysi floppi. Siellä hissiltä ulos tultaessa (Herkun yläkerta) ne automaattiovet aukeavat autojen ajoväylälle! Se on täysi suunnittelun kukkanen.
Ajat autolla kohti ulosajoa ja yht'äkkiä oikealta aukeavat ovet osuen urheiluautosi oikeaan kylkeen! Kiva yllätys.
- muitakin floppeja
Tutussa floppisuperkoomarketissa osui tänään taas silmään hintatietoiselle jalostajan keittopussit, iso mainos että tää on edullinen 2,99€, samat halpahallissa 1,99€. Finduksen pariisinperunat melkein tuplasti kalliimpia nämäkin kuin halpahallissa, banaanit myös lähes tuplasti kalliimpia ja lihapuolen annista turha edes mainita. Lähes kaikki sen 25-30% kalliimpaa että näin. Kyllä tulee lussapisteille hintaa.
- tsorrolol
Niin tulee joo. Ja pienituloiset joutuu keskittämään kaikki ostoksensa samaan kauppaan, että saa sitten sen 5 euron plussapalkinnon.
Halpa-Hallin valikoimat on lähes samat kuin isoissa ketjumarketeissakin ja jos on aikaa vertailla hintoja niin samat tuotteet löytyvät hyvinkin edullisesti eri merkkisinä.
Onko kukaan muuten huomannut Hintakaaren tuotteissa mitään erikoista?
Ostin sieltä tässä joku aika sitten Fairy pesuaineen kun oli tyrkyllä. Kotiin päästyäni huomasin ettei purkissa ollut ainoatakaan Suomen kielen sanaa. Jotain Venäjää ja Portugalia oli tuoteselostuksetkin. Uudemman kerran liikkeessä vieraillessani huomasin, että useita muitakin "suomettomia" oli hyllyt täynnä.
Tuleeko niille kuormat mattamustien transiittien perässä itänaapurista vai mistä on kyse?
En silti valita, tuotteet olivat kyllä ihan samaa kamaa kuin ylihintaiset lajitoverinsa mutta puolet halvempia.
- Ei tuulipukuhemmo
Ei tarvi muuttaa Espanjaan saadakseen ruokalaskuansa 30 % pienemmäksi.
Olin pitkään lähiö- S-marketin asiakkaana, siirrettyäni asiointini vierekkäin sijaitseviin Lidl:iin ja Halpa-Halliin huomasin kuukauden ruokakuluni pienentyneen 30%. Kokeilkaapa!- tsorrolol
Hienoa nähdä että joistain ihmisistä löytyy sitä älliäkin vielä. Halpa-hallissa ja pick´n payssa käyn vallan itsekin ja saan samalla rahalla karkeasti arvioituna juuri sen 30% enemmän tuotteita.
- No reklam
Järkyttävää on seurata sitä lehtimainonnan määrää, jota Satakunnan osuuskauppa syytää päivittäin SK:n sivuille. Välillä tuntuu siltä, että osuuskauppa pitää mainonnallaan koko lehteä hengissä.
Nämäkin valtavat mainoskulut on tietysti leivottu mm. elintarvikkeiden hintoihin. Ajatelkaapa kuinka paljon halvemmalla kuluttaja voisi ostaa ruokansa, jos bonus-järjestelmän ja mainonnan kuluja ei olisi mukana hinnoissa. Jonkinlaista kansalaisvastuuta odottaisi osuustoiminnalliselta yritykseltä, mutta osuuskauppa on vähittäiskapan ylivoimaisesti ahnein toimija.- tsorrolol
Kyllä vaan. Tänään oli iltasanomien nettisivuilla juttu ABC-liikennemyymälöistä että bisnes on onnistunut kun on herroilla bisnesvaistoa. Paskat sanon minä. Jyränneet kaikki muut kilpailijat esittämällä liian halvan tarjouksen kompensoimalla sen myytävien tuotteiden hintoihin.
Ei ne missään takahikiällä tiedäkkään muusta kuin s-ryhmän toimijoista ja että kahvipaketin hinta on aina ollut siinä viitosen korvilla.
Kyllä ahneus on sekoittanut sekä s-ryhmän että asiakasomistajat. Luulevat että kaupassa käymisellä tienaa kun näyttää es-korttia. Ja isot s-johtajat nauravat partaansa kun asiakkaat on idiootteja.
Eniten kuitenkin ihmettelen sitä, miksi tämä jatkuu edelleen? Eikö ihmiset oikeasti yhtään katso mitä maksavat tuotteistaan. Muutaman kymmenen sentin kalliimpi hinta/tuote tekee vuodessa ison loven lompuukiin. Ja taas s-johtajat myhäilevät ja laittavat maksuun muutaman sentin poonuksia. Että saa sitten se kuluttajakin jotain.
Ja jos haluaa jotain yhteenkuuluvuutta tai asiakasomistajuutta niin ostakaa osakkeita tai liittykää helekutin enkuleihin. Kannattavampaa sekin kun pitää s-ryhmä dominoimassa vähittäistavarakauppaa.
- XOX
Ainakin katutasoon avattu Coffee House on flopannut jo. Niin sekavaa, kallista ja rauhatonta kahvilaa tuskin löytää muualta. Jos paikka on suunniteltu rauhalliseksi keitaaksi ostostapahtuman yhteydessä, on toivottomasti epäonnistuttu.
- kiitos ja hyvästi
Kävin piruuttani läpi 30-40 yleisesti ostamaamme tuotetta tikkulan s-marketissa. Lähes jokaisen hintaa oli korotettu lokakuun lopusta 5-8%, joten se niistä tuplaboonusten hyödyistä !
- herätys
Ja olet sitä mieltä, että muualla hinnat eivät ole nousseet samassa suhteessa?
- herännyt
herätys kirjoitti:
Ja olet sitä mieltä, että muualla hinnat eivät ole nousseet samassa suhteessa?
Olet oikeassa: muissakin s-ryhmän lafkoissa hinnat ovat nousseet samassa suhteessa.
- UNo
Osuuskauppa on viime vuosina toiminut hinnankorotuksissa edelläkävijänä.
- Jorkki
Olin tosiaan Pattayalla mutta vain kolme kuukautta ja lähden sinne takaisin joulukuun puolivälissä. Ihan kivaa siellä on. Kävin myös uudessa sokosherkussa enkä huomannut siellä mitään ihmeellistä jonka takia sen pitäisi "flopata". Ihmisiä oli ihan riittävästi. Lihatiskille suorastaan jonoa kuten ennenkin. Taitaa joku muu nyt "flopata" ennenkuin Sokosherkku.
Jos nyt joku kadehtii niin vaihdan osia mielelläni. Vaihdan tämän psoriakseni ja matkalipun mielelläni terveyteen ja pysyn vaikkapa Porissa.- ap.
Vaateosastosta on ollut puhe. Ei niinkään Herkusta.
- Julle Olli
ap. kirjoitti:
Vaateosastosta on ollut puhe. Ei niinkään Herkusta.
Sulle nyt on ihan sama mistä on kysymys. Trolli mikä trolli.
- ap.
Julle Olli kirjoitti:
Sulle nyt on ihan sama mistä on kysymys. Trolli mikä trolli.
Trollin määritelmään harvemmin kuuluu, että pysyy ketjun aiheessa.
Tänään klo. 20.00 Porin Sokos. Katutaso ja 2. kerros loistivat tyhjyyttään. Ei YHTÄÄN asiakasta minun lisäkseni. Missä ihmiset ovat? Siis asiakkaat?
Naisten vaateosastolla ei näkynyt paljonkaan vaatteista kinastelua naisten kesken. En oikeastaan nähnyt yhtäkään naista vaateostoksilla. Missä asiakkaat? - ja huomatkaa, nyt mennään tuplabonuksilla. Silti asiakkaita ei ollenkaan!
- jää rahaa muuhun
"Naisten vaateosastolla ei näkynyt paljonkaan vaatteista kinastelua naisten kesken. En oikeastaan nähnyt yhtäkään naista vaateostoksilla. Missä asiakkaat? - ja huomatkaa, nyt mennään tuplabonuksilla. Silti asiakkaita ei ollenkaan! "
En vielä näillä todisteilla tee johtopäätöksiä, mutta voisiko olla mahdollista että jopa Porilainenkin on alkanut ajatella aivoillaan ja vertaamaan hintoja?! Samaa mitälie-merkkistä bulkkivaatetta saa, no jos ei nyt puolet, mutta ainakin sen 30-40 % halvemmalla useista muista kivijalkakaupoista, nettikaupoista puhumattakaan. Ei oikeen edes triplaboboboboonus riitä.- ap.
Tuoreet tilastot maksuhäiriöistä kertoo, että ihmisillä noin yleistäen on talous tiukilla. Nyt ei ole ylimääräistä shoppailuun. Ei ainakaan joka jannulla.
- vapaa hinnoittelu
TOK teki ajoissa oikean johtopäätöksen ja päätti sulkea Myllyn monumentaalisen SOKOS-tavaratalon kannattamattomana. Kymmenkunta SOKOSTA eri puolilla Suomea on tiettävästi saman kohtalon edessä.
- ap.
Tässä tilanteessa Porin Sokoksen iso remontti oli kovan riskin vetäisy.
- kreikan tie
ap. kirjoitti:
Tässä tilanteessa Porin Sokoksen iso remontti oli kovan riskin vetäisy.
Ei ole mitään riskejä jotka näkyisivät omistajien lompakoissa.
Jos menee raha tiukille niin sitten tulee yt neuvottelut ja pistetään porukkaa pihalle.Jäljelle jäävät tekevät sitten kaikkien työt.
Mitä tahansa, kunhan ei johtajien palkkoihin kosketa eikö vaan.
- ap_aloittaja
Tasan neljä vuotta on kulunut ketjun aloituksesta. Tasan neljä vuotta on kulunut Porin Sokoksen ison rempan valmistumisesta. On aika arvioida uudelleen Sokosta.
Nyt jo tiedetään, että paljon meni pieleen 2013. Viisastellen voisi sanoa, että "sen tiesi jo silloin":
Esim.
- miesten vaatteet kellarissa -> ei toiminut, siirrettiin 2. kerrokseen
- ravintolamaailma kellarissa -> ei toiminut, lopetettiin kokonaan
Sokoksen koko kellari on kysymysmerkki tällä hetkellä, mutta Puuvillasta huolimatta Sokos porskuttaa vuodesta toiseen ja asiakkaita riittää. Puuvilla ei ole onnistunut tyhjentämään Porin keskustaa. Leffateatteri, kaupat ja narkkarit ovat edelleen keskustassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21978Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685