Olen jo pitkään seurannut sivusta PHESYn toimintaa. Mikä ihme siellä mättää, kun sijaiskoteja kohdellaan kuin kuraa ja vittuilua saa osaksi jos sieltä eläimen haluaa ottaa?
Itse entisenä sijaiskotina koen että PHESYä ei kiinnosta ainakaan eläimen hyvinvointi. Eläimiä ei rokoteta, ei madoteta, "koska ne ovat sisällä". Niille tuodaan ruokaa miten sattuu ("PHESY tuo sijaiskodille ruuat"), eläinlääkäriin ei suostuta viemään ja puhelimeen ei vastata.
Nykyinen puheenjohtaja on aivan ulalla asioista, ainakin siltä vaikuttaa. Ei tiedä missä mennään, mitä tehdään. Miksiköhän näin?
Itse yhdistyksen tarkoitus on hyvä, mutta miksi helvetissä asioita ei voida hoitaa niin etteivät eläimet/ihmiset kärsi?
PHESY kun tuppaa luovuttamaan sijaiskotien osoitetietoja tuntemattomille, siellä kävin kyselemässä onko sijaiskodeissa kiireellisiä tapauksia ja sain muutaman sijaiskodin yhteystiedot, missä oli nimi, puhelinnumero sekä osoite... Osoitteenhan saa, kun sijaiskotiin soittaa, eikös vaan?
Minuun otti yhteyttä tässä vähän aikaa sitten eräs, joka kertoi minulle miten PHESY vaatii että asiat hoidetaan suljettujen ovien takana, mutta kun niin yrittää sitten tehdä, yllätys, ei ole aikaa. Joten asiat jäävät roikkumaan.
Seuraan PHESYn Facebook-sivuja ja olen huomannut, että siellä on tappelua jos jonkinmoista.
Syyttävällä sormella osoitan PHESYä, en sijaiskoteja, sieltä eläimen hakeneita. PHESY voisi "hieman" parantaa toimintaansa. Eläimet kärsivät turhaan ja ihmiset ovat alkaneet vihata paikkaa. Ei ihme, että vapaaehtoisista on pulaa.
Haluaisin toimia sijaiskotina, mutta minulle ei yhtään eläintä enää anneta. Mitään pätevää syytä tähän ei ole - ellei naamakerrointa lasketa.
PHESY, katso peiliin.
Ja PHESYn puheenjohtaja, tee asialle jotakin, äläkä vain ole tietämättömänä kaikesta.
Päijät-Hämeen eläinsuojeluyhdistys
27
6135
Vastaukset
- O. Niira
Niinpä, tulee mieleeni myös tämä tositapaus http://keskustelu.suomi24.fi/node/10293964#comment-52514678
Ess keskustelupalstalla olisi ollut paljon myös "hyvää" juttua kyseisestä paikasta, valitettavasti kyseinen palsta on lopetettu.- hauhauhauhau
lkjagölerji
- miaaauuuuuuu
Vuhvuhvuh
- aaaa54yb
no huh ootko käynyt paikanpäällä? aivan järkyttävää kohtelua tuli mulle kun vein sinne ison kasan tekstiilejä :(
- Minä Olasta
Tuttu tilanne, valitettavasti :(
- ihmeellistä
Itse laitoin sähköpostia että olisi iso säkillinen puhtaita hyviä lakanoita, pyyhkeitä,peittoja ym.annettavaksi.Ei tullut edes vastausta.Miksi sitten sivuillaan ilmoittavat että haluavat ottaa vastaan vaatteita kissojen alustoiksi kun ei kuitenkaan kelpaa.
- lyyli85v
kauheeta!
- Pike.lisa
kelpasi lakanat ja muutkin tavarat. puhtaat. Mukava kohtelu . Iloisia ihmisiä ja kissat siistissä huoneissa rauhallisina. upeaa toimintaa.
- parmpieutanasia
murrmiauuuauts!
- nyt pomppas
mietiskelin minne voisin lahjoittaa lakanoita, pyyhkeitä yms. tavaraa ja kyselin kavereilta kissatalosta. Heiltä tuli samantien: älä hitto vie sinne mitään. ???, oli eka ajatukseni, kunnes kerrottiin mitä siellä tapahtuu ja sain vinkkinä lukea heidän fb-sivua. Mitään negatiivista sinne ei voi kirjoittaa, kaikki poistetaan tai saa "talolaiset" kimppuunsa. On sieltä blokattu ihmisiäkin pois kommenttiensa vuoksi, eli joutuneet estolistalle. Seurasin myös keskustelua erään koiran kohtalosta (ketjua ekana sensuroitiin ja nyt se on poistettu) ja olin ihmeissäni toiminnasta. En ymmärrä... Luulisi että kritiikkiä otettaisiin ilomielin vastaan jotta osattaisiin tehdä korjauksia toimintaan, mutta ei. Tätä menoa siellä ei ole yhtään vapaa-ehtoista...
- aikku3
Hei joulumieltä kaikille. .Lopettakaa ilkeät puheet. Ei kai nyt sentään kaikki niin huonosti ole? Paljon hyvää on eläimille tehty kissatalolla. Joulurauhaa .
- fgdgfdgfd
aikku3 kirjoitti:
Hei joulumieltä kaikille. .Lopettakaa ilkeät puheet. Ei kai nyt sentään kaikki niin huonosti ole? Paljon hyvää on eläimille tehty kissatalolla. Joulurauhaa .
Hei kuule, ota selvää asioista ennen kuin alat sanomaan, että "lopettakaa ilkeät puheet".
Lähes kaikki "pahat puheet" ovat faktaa. Sieltä tulee kuraa niskaan, ja pelottaa mennä käymään talolla, koska pj on meinannut käydä käsiksi. Sieltä tulee hitonmoista huutoa, jos kritisoi yhdistystä... - aikku3
fgdgfdgfd kirjoitti:
Hei kuule, ota selvää asioista ennen kuin alat sanomaan, että "lopettakaa ilkeät puheet".
Lähes kaikki "pahat puheet" ovat faktaa. Sieltä tulee kuraa niskaan, ja pelottaa mennä käymään talolla, koska pj on meinannut käydä käsiksi. Sieltä tulee hitonmoista huutoa, jos kritisoi yhdistystä...Kyllä asiallista kritiikkiä mielestäni pitäisi sietää, joutava riitely ei kuitenkaan johda minnekään. Eläimethän tässä ovat kaikkein tärkeimpiä.
. Jokainen joka haluaa olla avuksi olisi otettava vastaan. Toinen toistensa syyttely vain huonontaa hyvää ja kallisarvoista työtä. Eläinten hyvinvointi tulisi nyt olla se tärkein. Henkilökohtaiset erimielisyydet pitäisi jättää omaan arvoonsa. Toisaalta jos ei tykätä, niin ei tupata. Ei kai sinne mikään pakko ole mennä ? - hghgfhgf
aikku3 kirjoitti:
Kyllä asiallista kritiikkiä mielestäni pitäisi sietää, joutava riitely ei kuitenkaan johda minnekään. Eläimethän tässä ovat kaikkein tärkeimpiä.
. Jokainen joka haluaa olla avuksi olisi otettava vastaan. Toinen toistensa syyttely vain huonontaa hyvää ja kallisarvoista työtä. Eläinten hyvinvointi tulisi nyt olla se tärkein. Henkilökohtaiset erimielisyydet pitäisi jättää omaan arvoonsa. Toisaalta jos ei tykätä, niin ei tupata. Ei kai sinne mikään pakko ole mennä ?Eläimiä on hankala auttaa jos talolle ei uskalla mennä.....
Muutenkin siellä vapaaehtoisista pulaa, niin kovin moni haluaisi mennä mutta kun eivät saa/uskalla. Monet tosiaan potkittu pihallekin..
- koiralle koti
Oletko itse täysin puhdas pulmunen? Ettei vain itsessäsikin olisi vikaa?
- Joko taas
Mikä teitä lahtelaisia vaivaa, kun joka asiasta on riideltävä? Kaikesta aina ihan älytön väittely ja vääntö. On se jotenkin outoo.
- aikuli
Olen ollut yhdistyksen toiminnassa mukana, aikaisemmin enemmänkin. Luulen tuntevani toimintaa melko hyvin ja monia ihmisia siellä. Eläimet on mielestäni hoidettu aina rakkaudella ja hyvin , monesti omia voimia säästämättä. Talo on siistissä kunnossa. Sopua toivon kaikkien kesken ja asiallista keskustelua. Eiköhän olisi aika lopettaa turha kauna, puolin ja toisin kättä lyömällä.
- häkkikettu
Tämä juttu turkistarhauksen vastaisku ?
Lopettakaa kauhea turkistarhaus. - toimintaan_kyllästynyt
On aika tehdä asialle jotakin. Adressi http://www.adressit.com/paijat-hameen_elainsuojeluyhdistyksen_kaikki_toimet_tutkittava
- kissi
totta, samoja kokemuksia, olisin käynyt valitsemassa itselleni kissan mutta nainen puhelimessa suuttui kun soitin tuntia ennen sulkemisaikaa, ei ollut rouvalla aikaa .
eivätkä vastaa puhelimeen ja kissojen kuvat netissä on huonoja ja vanhoja, siellä ei toimi mikään.- Tgaar
Tuttua
- vastenmielistä-luettavaa
Arvoton näytelmä, arvotonta tekstiä.
- visvahuuli
äpydiskäpydi häpyä.
- enymmärrä123
Outo keskustelu...
- mitasinasanoa
PHESY säilyttää löytöeläimiä kissankuljetuslaatikoissa, myös isojakin eläimiä eritäin ahtaissa tiloissa majoittavat
- Anonyymi
🤣😂🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3027661Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne855989Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1673548Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee322007Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1921885Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san201733- 361599
- 441484
- 221431
Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?
Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan661406