Voiko avantouinti NOSTAA verenpainetta pysyvästi?

tietämätön tapaus

Kertokaas joku viisas, voiko avantouinti nostaa verenpainetta? Toki se nostaa hetkellisesti mutta tarkoitan että pitkällisesti. Olen rajatapaus eli mulla eio ole lääkkeitä mutta täytyy kiinnittää huomiota elintapoihin ja olen avantouinut vuosia. Olenko tehnyt hallaa itselleni?

Avantouintahan markkinoidaan verenpaineen LASKIJANA.. ota tästä selvää.

6

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aku s

      40- 60 ukävuosien välillä kävin 80- 150 kertaa talvessa avannossa. Ei tullut edes mieleen, että se olisi nostanut verenpainetta. Mukava olo siitä tuli.
      Enemmän on kuulunut tietoja että se laskee verenpainetta. Mahdolliset sairaudet saattavat sitten muuttaa asiaa.

      • aku 5

        .... niin unohdin vielä mainita, että on tärkeätä miten ihminen itse tuntee avannossa käynnin ja toimii sen mukaan.Oma kokemus tukee tätä ajatusta.


      • aloittaja

        Toki terveellä avantouinti on okei, mutta nyt kysyinkin kun on verenpaine koholla, viittä vaille lääkityksellä mennään. Eli en ole terve siinä mielessä.

        Eli voinko tehdä hallaa jatkamalla avantouintia? Senhän pitäisi kylläkin laskea, mutta kaikki tässä tulee mieleen... Saunan ja kylmän järven välillä toki vilvoittelen enkä ryntää suoraan lauteilta järveen. Siitä ei pumppu tykkää kellään, sen sanoo jo järki. Kuten en myös kasta päätä järvessä.


    • Ei taatusti nosta. Olen parhaina talvina käynyt avannossa 200 kertaakin talven aikana.

      Mitään pysyviä verenpainehaittoja ei ole tullut.

      Minulla on tosin ollut myös lääkitys päällä, mutta ei maalikkoajattelullakaan ajatellen lyhytkestoisella kylmäaltistuksella ja kroonisesti kohonneella verenpaineella ole mitään yhteyttä.

    • ossoo sannoo ei

      Muuta en ossoo sannoo mutta jos ois ihiminen avantohon kylymään tarkotettu, eläisimmä kaikki kylymässä veessä jäien sejassa ja sinne olisimma syntynneet.

    • toutundbah

      Markkinoidaanko avantouintia rytmihäiriöiden hoitoon ja reumaattisten kipujen hoitoon ja reumasairauksien hyväksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe