Voiko avantouinti NOSTAA verenpainetta pysyvästi?

tietämätön tapaus

Kertokaas joku viisas, voiko avantouinti nostaa verenpainetta? Toki se nostaa hetkellisesti mutta tarkoitan että pitkällisesti. Olen rajatapaus eli mulla eio ole lääkkeitä mutta täytyy kiinnittää huomiota elintapoihin ja olen avantouinut vuosia. Olenko tehnyt hallaa itselleni?

Avantouintahan markkinoidaan verenpaineen LASKIJANA.. ota tästä selvää.

6

416

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aku s

40- 60 ukävuosien välillä kävin 80- 150 kertaa talvessa avannossa. Ei tullut edes mieleen, että se olisi nostanut verenpainetta. Mukava olo siitä tuli.
      Enemmän on kuulunut tietoja että se laskee verenpainetta. Mahdolliset sairaudet saattavat sitten muuttaa asiaa.

• aku 5

.... niin unohdin vielä mainita, että on tärkeätä miten ihminen itse tuntee avannossa käynnin ja toimii sen mukaan.Oma kokemus tukee tätä ajatusta.

• aloittaja

Toki terveellä avantouinti on okei, mutta nyt kysyinkin kun on verenpaine koholla, viittä vaille lääkityksellä mennään. Eli en ole terve siinä mielessä.

Eli voinko tehdä hallaa jatkamalla avantouintia? Senhän pitäisi kylläkin laskea, mutta kaikki tässä tulee mieleen... Saunan ja kylmän järven välillä toki vilvoittelen enkä ryntää suoraan lauteilta järveen. Siitä ei pumppu tykkää kellään, sen sanoo jo järki. Kuten en myös kasta päätä järvessä.

• Ei taatusti nosta. Olen parhaina talvina käynyt avannossa 200 kertaakin talven aikana.

Mitään pysyviä verenpainehaittoja ei ole tullut.

Minulla on tosin ollut myös lääkitys päällä, mutta ei maalikkoajattelullakaan ajatellen lyhytkestoisella kylmäaltistuksella ja kroonisesti kohonneella verenpaineella ole mitään yhteyttä.

• ossoo sannoo ei

Muuta en ossoo sannoo mutta jos ois ihiminen avantohon kylymään tarkotettu, eläisimmä kaikki kylymässä veessä jäien sejassa ja sinne olisimma syntynneet.

• toutundbah

Markkinoidaanko avantouintia rytmihäiriöiden hoitoon ja reumaattisten kipujen hoitoon ja reumasairauksien hyväksi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      178
      5042
    2. Kukka kuoli ja kukka tappo Kokkolassa?

Ouluntiellä tapettu nainen torstaina kukka tappo?
      Kokkola
      14
      1681
    3. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      62
      1605
    4. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      123
      1484
    5. Helena Puolakka laukoo suorat sanat Vappu Pimiän MasterChef -pestistä

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Kokenut keittiömestari ja ravintoloitsija Helena Puolakka laukoo suorat s
      Tv-sarjat
      9
      1373
    6. Voiko ryyppäämisellä tienata elantonsa?

Lassi Kuhlman on rappiostriimaaja. Hän kuvaa omaa päihteiden käyttöään pitkissä somestriimeissä. Katsojat voivat lahjoit
      Maailman menoa
      49
      1090
    7. Ketä ehdotatte seuraavaksi kuntanne johtohahmoksi

Ei ole teitä riitaisia kehityksen jarruja helppo yrittää kohti valoa ohjata. Siinä on teille pähkinä purtavaksi.
      Lappajärvi
      96
      1074
    8. Persuille 1,8 prosenttiyksikköä laskua. Keskusta meni ohi ja Vasl hengittää niskassa

Erityisesti työväestö on hylkäämässä persut. https://yle.fi/a/74-20208249
      Maailman menoa
      297
      952
    9. Vasemmistoliitto menossa perussuomalaisten ohi!

Keskustapuolue meni jo...
      Maailman menoa
      190
      915
    10. Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman teki erikoisen ratkaisun!

Dannyn "ex-käly" Jennika Vikman paljasti uudet kujeet. Hän on mukana kohutussa Sointu Borg & Tyrkyt -realityssä. Jääkö
      Suomalaiset julkkikset
      7
      760
    Aihe