Kia Ceedin talvilämpimyys

lämminkö?

Onko Kia Ceedin vanhempi 07-11 malli miten lämmin auto talvella? Riittääkö sisätiloihin riittävästi lämpöä jopa yli -20:en pakkasasteilla? Kannattaako kyseiseen autoon hankkia viimasuoja eli lisääkö se lämpimyyttä?

23

1813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kia Motors

      -11 malli on lämmin ainakin diesel ja dieselissä pitää olla viimansuoja.

      • idufhf

        Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!


      • Pertti 42 V.
        idufhf kirjoitti:

        Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!

        Kyllä edellinen autoni -10 ceed dieseli ainakin lämpeni ilman viima suojusta hyvin. Hyvä auto on. Vaikka siitä toiset ei niin tykkää, kun ei tiedä siitä mitään. Huutelevat vain...


      • Kia Mtors
        idufhf kirjoitti:

        Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!

        Idiootti eihän viimansuoja ole sisälämmön takia. Näissä nyky moottoreissa huohotin on asennettu niin eteen ja alttiiksi kylmälle.


      • kialeeer
        Kia Mtors kirjoitti:

        Idiootti eihän viimansuoja ole sisälämmön takia. Näissä nyky moottoreissa huohotin on asennettu niin eteen ja alttiiksi kylmälle.

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.


      • Pertti 42 V.
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Juuri näin.


      • Uusavuttomuutta
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
        Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.

        By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.


      • kiasss
        Uusavuttomuutta kirjoitti:

        Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
        Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.

        By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.

        Ei se tuuletussäleikkö siinä turhan takia ole! Se on jäähdytystä varten siinä eikä sitä kuulu tukkia! Kyllä siinä isompi motti käy vielä 30 asteen pakkasellakin normaalilämmöissä. Ja lämpenee nopeasti, ainakin oma bensakutonen. Ikinä ei oo tarvinnu mitää maskeja.


      • Mtors???
        Uusavuttomuutta kirjoitti:

        Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
        Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.

        By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.

        "Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa".

        Juuri näin.
        Ainoa vaikutus on todella moottoritilan pysyminen hieman lämpimämpänä ja hieman nopeampi lämpiäminen. Tuo huohotin juttu on täyttä takavuosien tuubaa..kaveri ei taida tietää nykyisistä moottoreista mitään..
        Jäähdyttimen termostaatti hoitaa veden annostelun niin, että moottorin käyntilämpötila pysyy oikeana. Vaarana maskin peittämisessä on se, että peitetään moottorinlämpötilaanturi ja näin moottorin ohjausyksikkö saa väärää tietoa käyntilämpötiloista. Sekin hoituu pienellä avanteella ko. paikkaan, silloin koko moottoritila ei tuuletu.


      • akejrf
        Mtors??? kirjoitti:

        "Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa".

        Juuri näin.
        Ainoa vaikutus on todella moottoritilan pysyminen hieman lämpimämpänä ja hieman nopeampi lämpiäminen. Tuo huohotin juttu on täyttä takavuosien tuubaa..kaveri ei taida tietää nykyisistä moottoreista mitään..
        Jäähdyttimen termostaatti hoitaa veden annostelun niin, että moottorin käyntilämpötila pysyy oikeana. Vaarana maskin peittämisessä on se, että peitetään moottorinlämpötilaanturi ja näin moottorin ohjausyksikkö saa väärää tietoa käyntilämpötiloista. Sekin hoituu pienellä avanteella ko. paikkaan, silloin koko moottoritila ei tuuletu.

        Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
        Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
        Ps. Kia on paska auto.


      • 0934837373
        akejrf kirjoitti:

        Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
        Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
        Ps. Kia on paska auto.

        Tämä "paska" KIA Ceed on yksi luotettavimmista automalleista mitä on ikinä testattu autobildin 100 tonnin kestotestissä. Nolasit juuri itsesi :)


      • osssss
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Kysy VW maahantuojalta missä jäätyvät romut on.


      • kingk

        Ei tartte mitään viimasuojaa, mutta toki voi sillä edesauttaa lämpenemistä. Lämmin on verrattuna saksalaiseen kolopalloon.


      • 8+18
        Pertti 42 V. kirjoitti:

        Kyllä edellinen autoni -10 ceed dieseli ainakin lämpeni ilman viima suojusta hyvin. Hyvä auto on. Vaikka siitä toiset ei niin tykkää, kun ei tiedä siitä mitään. Huutelevat vain...

        Minu entinen -09 Cee'd pelasi kovina pakkastalvina moitteettomasti.


      • osssss
        kialeeer kirjoitti:

        Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
        Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.

        Google: VW jäätyminen.


      • Anonyymi
        akejrf kirjoitti:

        Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
        Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
        Ps. Kia on paska auto.

        Ei ole mulla ollut viimasuojaa ja 1.6 disukka tuottaa hyvin lämpöä eikä jäädy. Vaggilaisia oli 17v ja voi helvetti että varpaat jääty olipa diisseli tai bensa. Jäätyili talvella ellei älynnyt vaihtaa supdatinta syksyllä..jäätyipä kerran vaikka vaihoin...enemmän nuo vaggiöaiset oli korjaamolla kuin ajossa...viimein tajusin vaihtaa autoon ja olen vaan ajanut...ei nyvi automaattiloota eikä syö öljyä...seuraavakin autoni on korealainen.


    • viimasuoja

      Mistä saa Kia Ceediin (07-11 malli) viimasuojan kohtuuhintaan? Motonetissäkin se maksaa 55 euroa eli turhan paljon parista muovipalasesta. Suojan tulisi kuitenkin olla siisti ettei pilaa auton ulkonäköä joten itsetehdyt eivät oikein mielellään käy.

      • Deltaltahan

        niitä saa mutta edullisuus on ihan kiinni rahamassin paksuudesta.
        Jollekin reilu 40 € on paljon toisille taas ei.
        Sain omaani kaupanpäälle kun v. 2011 ostin uuden Ceedin.Hintalapussa taisi lukea 42 €.


    • Hiihtomies.

      Lämmitys riittää jopa Lapin -36 pakkasessa bensakoneella ilman nokkapeitteitä.

    • 12+2

      Voin omasta kokemukseta sanoa, että oma besa Volkkari heitti öljyt pihalle huohottimen jäätymisen takia. Polo 1.4 -99... Lisäksi vaihdelaatikko kerkesi levitä kahdesti.

      • tomip

        Samoiten -99 Golf 1.4 heitti öljyt pihalle ja siitä vähän aikaa niin levis koko moottori


      • tomip
        tomip kirjoitti:

        Samoiten -99 Golf 1.4 heitti öljyt pihalle ja siitä vähän aikaa niin levis koko moottori

        Mutta nykyinen -00 323 1.8 mazda on osoittautunut hyväksi autoksi talvikäyttöön. Ei nimittäin pysty pitämään lämpöjä täysillään 30 asteen pakkasellakaan. on kuuma kuin sauna tuo koppi ja moottorin lämmöt aina vakiot oli pakkanen mikä.


      • HyväPakkanen
        tomip kirjoitti:

        Mutta nykyinen -00 323 1.8 mazda on osoittautunut hyväksi autoksi talvikäyttöön. Ei nimittäin pysty pitämään lämpöjä täysillään 30 asteen pakkasellakaan. on kuuma kuin sauna tuo koppi ja moottorin lämmöt aina vakiot oli pakkanen mikä.

        Pakkasessa autot eivät ruostu .
        .....

        ......


        ..........

        Mazatkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe