Onko Kia Ceedin vanhempi 07-11 malli miten lämmin auto talvella? Riittääkö sisätiloihin riittävästi lämpöä jopa yli -20:en pakkasasteilla? Kannattaako kyseiseen autoon hankkia viimasuoja eli lisääkö se lämpimyyttä?
Kia Ceedin talvilämpimyys
23
1902
Vastaukset
- Kia Motors
-11 malli on lämmin ainakin diesel ja dieselissä pitää olla viimansuoja.
- idufhf
Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!
- Pertti 42 V.
idufhf kirjoitti:
Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!
Kyllä edellinen autoni -10 ceed dieseli ainakin lämpeni ilman viima suojusta hyvin. Hyvä auto on. Vaikka siitä toiset ei niin tykkää, kun ei tiedä siitä mitään. Huutelevat vain...
- Kia Mtors
idufhf kirjoitti:
Eihän se mikään lämmin ole jos pitää olla joku helkutin viimasuojus! Romu mikä romu!
Idiootti eihän viimansuoja ole sisälämmön takia. Näissä nyky moottoreissa huohotin on asennettu niin eteen ja alttiiksi kylmälle.
- kialeeer
Kia Mtors kirjoitti:
Idiootti eihän viimansuoja ole sisälämmön takia. Näissä nyky moottoreissa huohotin on asennettu niin eteen ja alttiiksi kylmälle.
Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä. - Pertti 42 V.
kialeeer kirjoitti:
Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.Juuri näin.
- Uusavuttomuutta
kialeeer kirjoitti:
Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.
By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta. - kiasss
Uusavuttomuutta kirjoitti:
Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.
By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta.Ei se tuuletussäleikkö siinä turhan takia ole! Se on jäähdytystä varten siinä eikä sitä kuulu tukkia! Kyllä siinä isompi motti käy vielä 30 asteen pakkasellakin normaalilämmöissä. Ja lämpenee nopeasti, ainakin oma bensakutonen. Ikinä ei oo tarvinnu mitää maskeja.
- Mtors???
Uusavuttomuutta kirjoitti:
Kuinkahan hirveä katastrofi se on joillekkin laittaa syksyllä ennen kovia pakkasia se maskiin täydellisesti parilla klipsulla istuva viimasuojus? Tämän jälkeen voit ajaa huoletta ja nauttia lämpöisestä autosta koko talven uhraamatta ajatustakaan koko suojukseen. Ai niin, se sama 2 minuutin poisottamisen vaiva odottaa sitten keväällä...
Oikeita suunnitteluvirheitä minusta ovat jakoketjujen venyminen ja siitä seuraava moottorivaurio, laatikkojen hajoamiset pikkukilsoilla ja muut vastaavat harmit, joista ei selviäkkään parin minuutin omatoimisella askartelulla. Ompa eräässä ns. laadukkaana pidetyssä merkissä sellainenkin talvityyppivika, että etuoven reunat vääntyvät avatessa jäätyvän lumen takia hiirenkorvalle, jos ei jatkuvasti muista putsata lumia oven välistä. Toisessa jäätyvät takajarrut pöllyävän lumen takia. Että silleen.
By the way, Kiassa öljyjen lentäminen pihalle ilman viimasuojuksia edes kovalla pakkasella ei ole ollut mikään paha ongelma missään malleissa, se on ollut enemmän vanhempien ranskalaisten autojen probleemi. Tästä huolimatta ei se viimasuojus pahaa tee missään autossa, kun pakkaset laskevat alle -20 asteen. Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa. Nämä automaattisella maskilla olevat mallit ovat sitten juttu erikseen, periaatteessa samaanhan niissä pyritään kuin tuolla itse asennetulla maskisuojalla, toteutus on vaan hienompi eikä vaadi käyttäjän parin minuutin uhrausta."Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa".
Juuri näin.
Ainoa vaikutus on todella moottoritilan pysyminen hieman lämpimämpänä ja hieman nopeampi lämpiäminen. Tuo huohotin juttu on täyttä takavuosien tuubaa..kaveri ei taida tietää nykyisistä moottoreista mitään..
Jäähdyttimen termostaatti hoitaa veden annostelun niin, että moottorin käyntilämpötila pysyy oikeana. Vaarana maskin peittämisessä on se, että peitetään moottorinlämpötilaanturi ja näin moottorin ohjausyksikkö saa väärää tietoa käyntilämpötiloista. Sekin hoituu pienellä avanteella ko. paikkaan, silloin koko moottoritila ei tuuletu. - akejrf
Mtors??? kirjoitti:
"Auttaahan se lämpiämiseen autossa kuin autossa, kun ajoviima ei jäähdytä moottoritilaa".
Juuri näin.
Ainoa vaikutus on todella moottoritilan pysyminen hieman lämpimämpänä ja hieman nopeampi lämpiäminen. Tuo huohotin juttu on täyttä takavuosien tuubaa..kaveri ei taida tietää nykyisistä moottoreista mitään..
Jäähdyttimen termostaatti hoitaa veden annostelun niin, että moottorin käyntilämpötila pysyy oikeana. Vaarana maskin peittämisessä on se, että peitetään moottorinlämpötilaanturi ja näin moottorin ohjausyksikkö saa väärää tietoa käyntilämpötiloista. Sekin hoituu pienellä avanteella ko. paikkaan, silloin koko moottoritila ei tuuletu.Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
Ps. Kia on paska auto. - 0934837373
akejrf kirjoitti:
Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
Ps. Kia on paska auto.Tämä "paska" KIA Ceed on yksi luotettavimmista automalleista mitä on ikinä testattu autobildin 100 tonnin kestotestissä. Nolasit juuri itsesi :)
- osssss
kialeeer kirjoitti:
Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.Kysy VW maahantuojalta missä jäätyvät romut on.
- kingk
Ei tartte mitään viimasuojaa, mutta toki voi sillä edesauttaa lämpenemistä. Lämmin on verrattuna saksalaiseen kolopalloon.
- 8+18
Pertti 42 V. kirjoitti:
Kyllä edellinen autoni -10 ceed dieseli ainakin lämpeni ilman viima suojusta hyvin. Hyvä auto on. Vaikka siitä toiset ei niin tykkää, kun ei tiedä siitä mitään. Huutelevat vain...
Minu entinen -09 Cee'd pelasi kovina pakkastalvina moitteettomasti.
- osssss
kialeeer kirjoitti:
Miten romu pitää olla että moottori ei lämpene ilman viimasuojusta tai huohotin jäätyy jos ei ole viimasuojusta.
Silloin siinä kipossa on suunnitteluvika, jos huohotin jäätyy ja öljyt lentää pihalle. Pitäisi pohjosen oloissakin toimia jäätymättä.Google: VW jäätyminen.
- Anonyymi
akejrf kirjoitti:
Ei se termostaatti saakeli auta mitään jos huohotinputkea ei ole kunnolla eristetty. Kosteus tiivistyy ja jäätyy eristämättömään huohotinputkeen, jolloin se menee tukkoon.
Näin on käynyt ihan uusissakin mm. kitröeneissä ja kioissa (vm -12).
Ps. Kia on paska auto.Ei ole mulla ollut viimasuojaa ja 1.6 disukka tuottaa hyvin lämpöä eikä jäädy. Vaggilaisia oli 17v ja voi helvetti että varpaat jääty olipa diisseli tai bensa. Jäätyili talvella ellei älynnyt vaihtaa supdatinta syksyllä..jäätyipä kerran vaikka vaihoin...enemmän nuo vaggiöaiset oli korjaamolla kuin ajossa...viimein tajusin vaihtaa autoon ja olen vaan ajanut...ei nyvi automaattiloota eikä syö öljyä...seuraavakin autoni on korealainen.
- viimasuoja
Mistä saa Kia Ceediin (07-11 malli) viimasuojan kohtuuhintaan? Motonetissäkin se maksaa 55 euroa eli turhan paljon parista muovipalasesta. Suojan tulisi kuitenkin olla siisti ettei pilaa auton ulkonäköä joten itsetehdyt eivät oikein mielellään käy.
- Deltaltahan
niitä saa mutta edullisuus on ihan kiinni rahamassin paksuudesta.
Jollekin reilu 40 € on paljon toisille taas ei.
Sain omaani kaupanpäälle kun v. 2011 ostin uuden Ceedin.Hintalapussa taisi lukea 42 €.
- Hiihtomies.
Lämmitys riittää jopa Lapin -36 pakkasessa bensakoneella ilman nokkapeitteitä.
- 12+2
Voin omasta kokemukseta sanoa, että oma besa Volkkari heitti öljyt pihalle huohottimen jäätymisen takia. Polo 1.4 -99... Lisäksi vaihdelaatikko kerkesi levitä kahdesti.
- tomip
Samoiten -99 Golf 1.4 heitti öljyt pihalle ja siitä vähän aikaa niin levis koko moottori
- tomip
tomip kirjoitti:
Samoiten -99 Golf 1.4 heitti öljyt pihalle ja siitä vähän aikaa niin levis koko moottori
Mutta nykyinen -00 323 1.8 mazda on osoittautunut hyväksi autoksi talvikäyttöön. Ei nimittäin pysty pitämään lämpöjä täysillään 30 asteen pakkasellakaan. on kuuma kuin sauna tuo koppi ja moottorin lämmöt aina vakiot oli pakkanen mikä.
- HyväPakkanen
tomip kirjoitti:
Mutta nykyinen -00 323 1.8 mazda on osoittautunut hyväksi autoksi talvikäyttöön. Ei nimittäin pysty pitämään lämpöjä täysillään 30 asteen pakkasellakaan. on kuuma kuin sauna tuo koppi ja moottorin lämmöt aina vakiot oli pakkanen mikä.
Pakkasessa autot eivät ruostu .
.....
......
..........
Mazatkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875