Minkä ikäiseksi asti pennut imee tissiä?

päivää vaille 10vk

Noi kakarat on huomenna tasan 10viikkoa ja vielä käy muutaman kerran päivässä tissillä. Minkä ikäisenä ne yleensä lopettaa sen?

Emolla on tisseissä ilmeisesti vielä maitoa, kun antaa tisseillä käydä ja itse ne maukumalla siihen kutsuu. Mietin tässä, että kun emo muuttaa uuteen kotiin 2viikon päästä niin, miten sille käy, kun ei enää pennut itekään tissiä?

Voiko sillä olla tisseissä maitoo, kun viikko sitten kuulosti siltä, että olis kiima? Kesti tosin päivän-kaks.

Onks muuten Prima Catilla penturuokaa, muuta kuin niitä raksuja? Kuulemma parempi kissalle märkäruoka kuin raksut. Mut pakko varmaan syöttää Prima Catin raksuja, jos ne on kerta ainakii parempia kuin whiskas ja latz?

5

3869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikka kuinka kauan

      Kissa voi ruokkia pentuaan vaikka vuoden, jos maitoa tulee. Tämän olen omin silmin nähnyt, kun pentu jäi taloon.

      Kyllä pennut voi erottaa emostaan 12 viikkoisina, kun ovat oppineet lautaselta syömään. Emolla voi olla vaikeaa, kun tissit turpoavat. Mouruamalla siitä yleensä selviää.

    • luomukatti

      joku superemo sallii imemisen jopa toista vuotta, ja oikein imuhalukas pentu saattaa keksiä emon korvikkeen. Tiedän tapauksen jossa koira ryhtyi imettämään kissa, joka oli melkein kolmen vanha. Emäntä kielti tietenkin joten kaverukset hiipivät piiloon orgioihinsa, milloin kamarii milloin saunaan lauteen alle.
      Pennut kannattaisi vierottaa vähitellen, ensin yksi pois, sitten toinen. Eläinkääkäriltä voi kysyä apua jos nisätkovin turpoavat ja maitokuume uhkaa

    • emot ja pennut

      Minun kissalla oli 3 pentua. Yksi muutti muualle 14 viikon ikäisenä. Sen imeminen loppui vasta siihen. Kotiin emon kanssa jäi 2 poikapentua. Niistä toinen lopetti imemisen tultuaan sukukypsäksi 9 kuukauden ikäisenä, toinen imi edelleen, kunnes se kastroitiin 10 kuukauden vanhana. Silloin emolta ei ollut tullut maitoa enää pitkiin aikoihin ja se oli steriloitukin. Mutta tykkäsi imettää.

      Moni emo alkaa pontevasti vierottaa pentujaan, kun alkavat syödä kiinteää ruokaa noin 5 viikon ikäisestä alkaen. Vaihtelua on siis paljon.

    • Nyt 14vko.

      Tää meiän kissa oli viikonlopun erossa pennuistaan, ni eka 2 päivää sähisi niille eikä päästänyt lähellekää mut sitten alkoi taas imettää.

      Toinen pennuista on muuttanu uuteen kotiin ja toinen käy vielä muutaman kerran tissillä.

    • selmapeura

      Meillä äitikisu onnistui tulemaan uudestaan tiineeksi ennen kuin ehdittiin leikkuuttaa, joten kun toiset pennut syntyivät, omaksi jäänyt ensimmäisen pentueen tyttö oli noin puolivuotias. Se kävi sitten pikkusisarusten kanssa tissillä.

      Oli se kyllä näky, pieniä pörröisiä vauvoja tissillä ja yksi imettävän kissan kokoinen rötkäle siinä seassa. :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe