Loppusyksyn kuntoilu

Mitä tavallisen kuntoilijan kannattaa tässä vaiheessa vuotta tehdä, että talvella pääsee nopeammin kiinni mukavaan menoon?

Omassa perinteisen hiihdossa potkun voimassa ja tasatyönnön kestävyydessä olisi parannettavaa. Yleensä peruskunnon nostaminen taitaa eniten(?) parantaa hiihtoa -- jaksaisi keskittyä paremmin tekniikan hiomiseen.

Sauvakävely ilmeisesti auttaa hiihtoon & sitä kannattaisi harrastaa. Lähimetsien poluille sauvojen kanssa :) Skiket löytyy ja niitä olen toisinaan käyttänyt. Skiken kanssa saa tasatyöntöä paremmin treenattua. Taitaa olla luontevin tapa, jos nyt ei haittaa raskaasti rullaavat renkaat. Nopeudeltaan vastaa mun hiihtonopeuksia. Sauvojen piikit saisi pitää paremmin asfaltissa (vaikka kovametallia ovat). Lumella ei ole vastaavaa lipsumista ja työntöasento tuntuu aika pystyltä. Sopivaa kovaa hiekkapintaa mulla ei ole lähellä. Toisaalta rullasuksia en tällä pienellä budjetilla lähde hankkiin & ne ei auttaisi kuitenkaan sauvoihin. Onkohan joustopiikeistä apua & saakohan niitä 9mm sauvaan (Rex)?

Paljonkos soutulaitteesta on apua hiihtoon? Ei varmaan ole haittaa tasatyönnön suhteen, mutta onko merkittävämpää hyötyä.

11

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niniin...

      Näköjään olet aika hyvin jyvällä siitä, miten kannattaa toimia.

      Joustopiikkejä saa 9mm sauvaan ja kovametallipiikit kannattaa teroittaa aika ajoin timanttiviilalla. Soutulaite parantaa yleiskuntoa ja kehittää rintalihaksia ja hapenottoa.

    • limaniska

      Miten soutlaite kehittää rintalihaksia? Soudussahan työ suoriteteaan pääasiassa jaloilla työntönä ja selkälihaksilla vetoliikkeenä jolloin rintalihaksille tulee minimaalinen rasitus. Tuosta soutulaitteen yleiskuntoa ja hapenottoa parantavasta vaikutuksesta olen samaa mieltä.

    • Hmmm...

      Väitätkö muka, ettei kehitä rintalihaksia?

      Soutajilla on mahtavat rintalihakset.

      • rowerman

        Varmasti kehittää ja vielä isonvarpaan ojentajia ja pikkurillin koukistajiakin. Mutta jos vakavasti puhutaan, niin eiköhän se kuitenkin ole melko pientä mitä rintalihakset siinä hommassa kehittyvät koska se suurin työ tehdään yläkropalle lihaksilla jotka vetävät. Yleensä soutajat ovat pitkiä melko hoikkia tyyppejä joilla ei kyllä mitään mahtavia rintalihaksia ole. Jos sitten jostain syystä sattuu jollain harvalla olemaankin, niin kyllä ne on hankittu jollain muulla harjoittelulla kuin soutamalla.


      • rowerman kirjoitti:

        Varmasti kehittää ja vielä isonvarpaan ojentajia ja pikkurillin koukistajiakin. Mutta jos vakavasti puhutaan, niin eiköhän se kuitenkin ole melko pientä mitä rintalihakset siinä hommassa kehittyvät koska se suurin työ tehdään yläkropalle lihaksilla jotka vetävät. Yleensä soutajat ovat pitkiä melko hoikkia tyyppejä joilla ei kyllä mitään mahtavia rintalihaksia ole. Jos sitten jostain syystä sattuu jollain harvalla olemaankin, niin kyllä ne on hankittu jollain muulla harjoittelulla kuin soutamalla.

        Soudun veto tasapainottaa hiihdon työntöä :)


      • sörsselssön

      • Vaikuttavaa...
        sörsselssön kirjoitti:

        http://www.olympic.org/multimedia-player/all-photos/1976/01/01/aaanv021/
        Siinä sulle mahtavia rintalihaksia. Miehet ovat olleet taatusti alansa huippuja, joten siitä voi päätellä sitä rintalihasten mahtavuutta soutajilla jotka ovat ns. jokamiesluokkaa.

        Kyllä. Pertillä on valtavat rintalihakset, Kolbesta puhumattakaan.

        Tosin miesten rintoja en yleensä viitsi arvioida, naisten vastaavat jostain syystä kiinnostavat enemmän.


      • Fudvl

        Kannattaa huovata niin rintalihaksetkin kehittyy ...


    • ?????

      Eikös alunperin ollut kysymys rintalihaksista eikä mistään rintarauhasista jota nyt koetetaan tyrkyttää?

      • Hmmm...

        Siitä puhe mistä puute.


    • hiihitäjä

      Kannattaa käydä tiheässä kuusikossa runkamassa, se on kivaa puuhaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe