Heips!
Tarvitsisin vähän tietoa kyseisestä otuksesta.Eli olen hankkimassa sellaisen jossain vuoden päästä, koska silloin olen varmasti löytänyt kaikki tiedot siintä.
1.Haisevatko?Siis kakka, jos sitä ei ole heti siivoamassa.Haisevatko itsessään?
2.Levittävätkö salmonellaa?Jos levittävät niin miten pidätte niitä vapaana talossa?
3.pitääkö kilpparin pesuveden olla keitettyä, ja sitten jäähdytettyä?
4.Saako syödä rusinoita?Jossain luki, että saa.
5.Voiko elää sängyn pohjasta rakennetussa turvallisessa aitauksessa?Puuseppä rakentaisi sen kilppariharrastajien ohjeiden mukaan.
6.Minulla on turveallergia. mitä phjamateriaalia suosittelisitte.
Voi kuulostaa että en oikein panosta kilppariin, mutta tämmöisen otuksen kekkasin noin kuukausi sitten, ja olen ennenkin hoitanut yhtä kilpparia, kun omistajat olivat lomalla.Kiitos, jos autatte!
Nelivarvas
4
162
Vastaukset
- VanhaViisas
Tervepä terve, mulla on ollut sama nelivarvaskonna 37 vuotta, aika tutuksi on kaveri tullut.
1. Ei konna itsessään haise lainkaan. Eikä kakkakaan ole hajultaan pahimmasta päästä, ainakaan kun näin pienillä otuksilla myös pökäleet ovat aika pieniä.
2. Salmonellan voi testauttaa.
3. Ei tarvitse keittää, kraanavesi kelpaa hyvin. Mun konna ei ole edes juonut vettä moneen vuoteen (ei vain halua juoda), kaikki tarvittava neste tulee ruoasta.
4. ?? Jos et ole varma, älä anna. Konnat eivät kaipaa ravinteikasta ruokaa, niukka eines on parempi, kunhan kalkki ja tarvittavat vitamiinit on kunnossa.
5. Voi elää. Mutta onnellisempi se olisi varmaan vapaana lattioilla kipittäessään (niin kuin mun konna on aina tehnyt).
6. Tähän en osaa sanoa mitään, kun oma konna viipottaa vapaana lattioilla. Ainoa asia, mitä lisäisin tuohon VanhanViisaan listaan olisi kohtaan 3 että kraanaveden olisi hyvä olla kädenlämpöistä. Minun konnani myös, joskus juo kylpemisen yhteydessä vaikka terraariossakin olisi vesikippo tarjolla.
- Haninenko
Oi kiitos tästä kattavasta tiedosta!
- (y)
Jos haluat aitauksen pohjalle jotakin, suosittelen sanomalehteä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522125
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3351333Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941265- 1571168
- 68981
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31899Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59858Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46799