millä asialla olette ja millä puolella tuhoavalla vai rakentavalla.
Jos olisitte rakentajia miettisitte kuinka auttaa lähimmäisiä kateuden ja vajavuuden tunteen yli ja kannustaisitte heitä hankkimaan itsestänne todellisempia ystäviä.
Tämä palsta kertoo karua kieltä hyvin naamioidusta kiusaamiskulttuurista, on lähes taiteeksi naamioitua toimintaa!
Haluatte nähdä pahaa lähimmäisissä ja se paljastaa
88
423
Vastaukset
Lähimmäisen rakkaus - minusta tämä on välittämistä myös silloin kun ollaan tekemisissä nimettömien ja kasvottomien kanssa - on sellaisenaan ajatuksena kaunis. Jotkut tietysti tähän kykenevätkin, jotkut kykenevät eivät näe sitä tarpeellisena.
Narsistisuudessani en kuitenkin pärjää loputtomana antajana,vaan vaadin vastavuoroisuutta.
Ainahan voi yrittää, jos on rakentavalla tavalla suuntautunut. Ollakseni rehellinen, kaikelle yrittämisellekin tulee silloin tällöin päätepysäkki, kun havitsee ettei millään tekemiselläsi ole mitään arvoa. Ystävällisyydestä ja huomaavaisuudesta tulee kirosana: olet epäluotettava, jos tahdot toimia niin, kaikki huomion kohteesi kuuluvat samaan hovipiiriin, joita yrität huiputtaa omiin epämääräisiin tarkoituksenperiisi ja joita tulee sortaa, koska osa vahingollisuudestasi on varmaan jo tarttunut heihinkin.
Lopulta vain väsyy siihen kielteisyyden ilmapiiriin. Ei tästä ole mitään hevon vitun hyötyä. Parempi jättää koko paska ja toimia itsekseen haluamallaan tavalla, siellä missä on myönteisiä selviytymistarinoita, siellä missä kaiken harmaan keskellä löydetään valon ja värien pilkahduksia.
Jos tarjotaan kaksi vaihtoehtoa: elätkö kielteisyyden vai positiivisuuden ilmakehässä; kummassakohan haluaa oleskella pidempään? Koska se ilmapiiri on kuin tarttuva tauti, joka ulottaa eliönsä kaikkialle ja joka lisääntyy sille suotuisassa ympäristössä.
Ainoa asia, joka on saanut uudelleen yrittämään ja jatkamaan, ovat ne kolme pientä sanaa, joista on tullut oma elämänuskoni ja selviytymistarinani."Ainoa asia, joka on saanut uudelleen yrittämään ja jatkamaan, ovat ne kolme pientä sanaa, joista on tullut oma elämänuskoni ja selviytymistarinani."
"Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. "
Pikkusen jäin miettimään,
että voiko ylipäätään olla rakkautta, ilman uskoa ja toivoa...
Käsittääkseni ei, noita kaikkia kolmea tarvitaan...
Tässä ny tarkoitan rakkaudella jotain muuta kuin pelkästään parisuhderakkautta, tarkoitan tässä rakkaudella... rakkautta ylipäätään sitä elämää kohtaan...jonka me henk. koht. olemme lahjaksi saaneet...
Mutta harmi vaan, että niin monet meistä eivät ole sisäistäneet tuota ns. rakkauden kaksoiskäskyä, rakasta lähimmäistä NIINKUIN ITSEÄSI...kyky rakastaa itseä on portti sille että kykenemme rakastamaan toista...
Senkin (itsensä hyväksymisen/rakastamisen sellaisenaan) joutuu monesti opettelemaan kantapään kautta...rakkaus/mikään tunne ei tule meihin ulkopäin annettuna, tunteet "asuvat" meidän sisällämme...
Mutta noh, onneksi elämä antaa aina uusia tilaisuuksia oppimiseen...- Mitä jos tietynl.
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Ainoa asia, joka on saanut uudelleen yrittämään ja jatkamaan, ovat ne kolme pientä sanaa, joista on tullut oma elämänuskoni ja selviytymistarinani."
"Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. "
Tässä ny tarkoitan rakkaudella jotain muuta kuin pelkästään parisuhderakkautta, tarkoitan tässä rakkaudella... rakkautta ylipäätään sitä elämää kohtaan...jonka me henk. koht. olemme lahjaksi saaneet...
Mutta harmi vaan, että niin monet meistä eivät ole sisäistäneet tuota ns. rakkauden kaksoiskäskyä, rakasta lähimmäistä NIINKUIN ITSEÄSI...kyky rakastaa itseä on portti sille että kykenemme rakastamaan toista...
Senkin (itsensä hyväksymisen/rakastamisen sellaisenaan) joutuu monesti opettelemaan kantapään kautta...rakkaus/mikään tunne ei tule meihin ulkopäin annettuna, tunteet "asuvat" meidän sisällämme...
Mutta noh, onneksi elämä antaa aina uusia tilaisuuksia oppimiseen...Mitä jos tietynlaisen toisen rakastaminen johtaa ketjureaktiona itsen rakastamattomuuteen... vaikka väliaikaisestikin? Ja on muutenkin kriisissä, että paskaa ei mahdu syliin enempää silläkertaa.
Lähimmäisenrakkauteen liittyy ongelmia, niinkuin moneen muuhunkin raamatunkohtaan. Ei ole aina niin yksinkertaista. - Aplodit
"Ainoa asia, joka on saanut uudelleen yrittämään ja jatkamaan, ovat ne kolme pientä sanaa, joista on tullut oma elämänuskoni ja selviytymistarinani."
Mutta noh, onneksi elämä antaa aina uusia tilaisuuksia oppimiseen...Siksi papit ovat teologeja, kun raamaatun tulkitseminenkaan ei ole aina ihan ulkolukua. Maallikon saarnaaminen voi kuulostaa joskus ainoastaan koomiselta. Rauhantirehtöörinä esiintyminen, kun on itse kavunnut kansanjoukkojen yläpuolelle, rahvas kuuntelee: ai noin. No niin tietysti. Ja niin prinsessa ja prinssi ja valtakunta elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.
Aplodit rauhantirehtöörille: tap tap. Mitä jos tietynl. kirjoitti:
Mitä jos tietynlaisen toisen rakastaminen johtaa ketjureaktiona itsen rakastamattomuuteen... vaikka väliaikaisestikin? Ja on muutenkin kriisissä, että paskaa ei mahdu syliin enempää silläkertaa.
Lähimmäisenrakkauteen liittyy ongelmia, niinkuin moneen muuhunkin raamatunkohtaan. Ei ole aina niin yksinkertaista."Lähimmäisenrakkauteen liittyy ongelmia, niinkuin moneen muuhunkin raamatunkohtaan."
Noh, raamattu on raamattu, josta voi olla montaa mieltä, itse pidän sitä aikalaistensa ihmisten kirjoittamana kirjana...joka on verraton sen aikainen psykan, toisen kohtelemisen ja ihmisenä olemisen opas...
Ettei tässä ny ole tarkoitus uskonnolla sen kummemmin ratsastaa, vaan ihan loogisesti ajatellen, jos et itse hyväksy/rakasta itseäsi sellaisena kuin olet/et koe olevasi rakkauden arvoinen...niin miten uskoa, toivoa, että joku muukaan rakastaisi sinua...
Samalla logiikalla ajateltuna, miten on mahdollista, että kykenet rakastamaan toistakaan...jos sinulla itselläsi ei rakkautta itsessäsi...et hyväksy omaakaan epätäydellisyyttäsi...niin miten koet jonkun toisen ihmisen rakkauden arvoiseksi, mutta et itseäsi...
Lähimmäisen rakkauteen liittyy ajatus, kohtele toista niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan...kuinka moni narsistin uhri kohtelee itse itseään hyvin ja rakkaudellisesti silloin kun antaa kohdella itseään kaltoin...- Niin, ja sitten se
"Lähimmäisenrakkauteen liittyy ongelmia, niinkuin moneen muuhunkin raamatunkohtaan."
Noh, raamattu on raamattu, josta voi olla montaa mieltä, itse pidän sitä aikalaistensa ihmisten kirjoittamana kirjana...joka on verraton sen aikainen psykan, toisen kohtelemisen ja ihmisenä olemisen opas...
Ettei tässä ny ole tarkoitus uskonnolla sen kummemmin ratsastaa, vaan ihan loogisesti ajatellen, jos et itse hyväksy/rakasta itseäsi sellaisena kuin olet/et koe olevasi rakkauden arvoinen...niin miten uskoa, toivoa, että joku muukaan rakastaisi sinua...
Samalla logiikalla ajateltuna, miten on mahdollista, että kykenet rakastamaan toistakaan...jos sinulla itselläsi ei rakkautta itsessäsi...et hyväksy omaakaan epätäydellisyyttäsi...niin miten koet jonkun toisen ihmisen rakkauden arvoiseksi, mutta et itseäsi...
Lähimmäisen rakkauteen liittyy ajatus, kohtele toista niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan...kuinka moni narsistin uhri kohtelee itse itseään hyvin ja rakkaudellisesti silloin kun antaa kohdella itseään kaltoin..." kohtele toista niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan..."
Niin, ja sitten se toinen ei ajattelekaan niin, vaan tulee lättyyn...
"kuinka moni narsistin uhri kohtelee itse itseään hyvin ja rakkaudellisesti silloin kun antaa kohdella itseään kaltoin... "
Niin, todellakin, itseään ei saa antaa kohdella kaltoin. Siinä olemme samaa mieltä. Saatko mitenkään mahtumaan ajatuksiisi sellaista, että itsen kaltoin kohtelemista on myös sellainen jälkilöyly, mitä narsisti heittää uhrin päälle... Minä olin huomattavasti avuttomammassa tilassa narsistin jäljiltä kuin sinä. Minähän rakastin häntä palavasti ja aidosti... vielä pitkään.
Ei siinä tilassa pysty rakastamaan narsistin uusia sänkykumppaneita, ei millään tavalla. Ei ole sellaista lähimmäisenrakkautta, että sen kanssa olisi voinut ratsastaa minun sydämeeni yksikään hänen naisistaan. Eikä tietenkään hänkään, kun oli niitä naisia hänellä.
Narsisti ihmetteli ihan yhtälailla kuin sinäkin, että kuinka MINÄ VOIN suhtautua hänen rakkaisiin petikumppaneihinsa niin suurella kiukulla, KUN EN EDES TUNNE NIITÄ (lässyttävällä inhottavalla äänellä). Ihan kuin tunteminen olisi jotenkin auttanut asiaa.
Että siinä kohtaa sinä olet yhtä sokea kuin narsistikin, et ymmärrä, miltä tuo on voinut minusta tuntua. Olet samanlainen, kuin n/p:ni tuossa asiassa. Eli teissä on tuo yhteistä. Kuinka samoin ajatteletkin, että minun olisi pitänyt hyväksyä. - siis jos sitä jää
"Lähimmäisenrakkauteen liittyy ongelmia, niinkuin moneen muuhunkin raamatunkohtaan."
Lähimmäisen rakkauteen liittyy ajatus, kohtele toista niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan...kuinka moni narsistin uhri kohtelee itse itseään hyvin ja rakkaudellisesti silloin kun antaa kohdella itseään kaltoin..."Saatko mitenkään mahtumaan ajatuksiisi sellaista, että itsen kaltoin kohtelemista on myös sellainen jälkilöyly, mitä narsisti heittää uhrin päälle... " siis jos sitä jää ottamaan vastaan.
Meni ajatus kesken. Aplodit kirjoitti:
Siksi papit ovat teologeja, kun raamaatun tulkitseminenkaan ei ole aina ihan ulkolukua. Maallikon saarnaaminen voi kuulostaa joskus ainoastaan koomiselta. Rauhantirehtöörinä esiintyminen, kun on itse kavunnut kansanjoukkojen yläpuolelle, rahvas kuuntelee: ai noin. No niin tietysti. Ja niin prinsessa ja prinssi ja valtakunta elivät onnellisina elämänsä loppuun asti.
Aplodit rauhantirehtöörille: tap tap."Ja niin prinsessa ja prinssi ja valtakunta elivät onnellisina elämänsä loppuun asti."
Niin parisen sanaa tuostakin tekee mieli laittaa...tuo ylläolevahan on ikäänkuin naristin illuusio rakkaudesta...joka mainitaan jo narsistin diagnosoinnin kriteereissäkin..."keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;"
Mutta joo, ehkä minäkin aikoinaan 16 vee mennessä kihloihin tulevan aviopuolisoni kanssa kuvittelin noin...
Noh, tuosta on aikaa nelisenkymmentä vuotta, että elämä on muokannut tuota rakkauden ajatustakin hivenen toisen tyyppiseksi, enemmän sellaiseksi arkisemmaksi ja arjessa kestäväksi...ei niin suuria sanoja vaan enemmänkin tekoja...lainaan tähän Yön biisin Satukirjan sankari sanoitusta...
"Kerran sankari mätkähti tarinastaan
satukirjasta arkehen vaan.
Outoja katseli maisemiaan,
kun ei linnaa näy ainuttakaan.
Lohikäärmeitä ei kreivit ratsastaneet
eivät neitojaan pelastamaan.
Minnepä saapuikaan hän matkallaan,
näki työtä ja touhua vaan.
refrein:
Ihmisten silmissä tuikkivan sen
näki lämpöään hehkuvan innostaen
läpi aikuisten huolten ja haastehien
näki rakkauden - ja hän tunnisti sen
Eipä sankari ei kohta haikaillutkaan
satukirjaansa seikkailemaan.
Löysi hän onnen ja sankaruuden
tosipaikoista arjesta vaan."yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Ja niin prinsessa ja prinssi ja valtakunta elivät onnellisina elämänsä loppuun asti."
Niin parisen sanaa tuostakin tekee mieli laittaa...tuo ylläolevahan on ikäänkuin naristin illuusio rakkaudesta...joka mainitaan jo narsistin diagnosoinnin kriteereissäkin..."keskittyy mielikuviin rajattomasta menestyksestä, voimasta, kauneudesta tai suuresta rakkaudesta;"
Mutta joo, ehkä minäkin aikoinaan 16 vee mennessä kihloihin tulevan aviopuolisoni kanssa kuvittelin noin...
Noh, tuosta on aikaa nelisenkymmentä vuotta, että elämä on muokannut tuota rakkauden ajatustakin hivenen toisen tyyppiseksi, enemmän sellaiseksi arkisemmaksi ja arjessa kestäväksi...ei niin suuria sanoja vaan enemmänkin tekoja...lainaan tähän Yön biisin Satukirjan sankari sanoitusta...
"Kerran sankari mätkähti tarinastaan
satukirjasta arkehen vaan.
Outoja katseli maisemiaan,
kun ei linnaa näy ainuttakaan.
Lohikäärmeitä ei kreivit ratsastaneet
eivät neitojaan pelastamaan.
Minnepä saapuikaan hän matkallaan,
näki työtä ja touhua vaan.
refrein:
Ihmisten silmissä tuikkivan sen
näki lämpöään hehkuvan innostaen
läpi aikuisten huolten ja haastehien
näki rakkauden - ja hän tunnisti sen
Eipä sankari ei kohta haikaillutkaan
tosipaikoista arjesta vaan.""Eipä sankari ei kohta haikaillutkaan
tosipaikoista arjesta vaan."
Niin palaan vielä tuohon, miten usein meillä ihmisillä onkaan hieman utopistinen käsitys rakkaudesta, että se on jonkinlainen illuusio ...ikäänkuin olisi mahdollista palata siihen varhaiseen vauva aikaan, jossa vauva että äiti/muu huoltaja on olemassa vain minua varten...
Toki aikuisten rakkaudessakin on hetkittäin tuollaisia tuntemusia, muu maailma menettää hetkeksi merkityksensä, on vain me kaksi...ja hyvä niin...
Mutta aikuinen ihminen käsittää ettei tila ole pysyvä, vaan sille muullekkin maailmalle on tilaa, eikä kukaan ihminen ole olemassa vain minua varten tehdäkseen minut onnelliseksi...
Että kyllä se oma ja elämän onni on löydettävä ennemminkin itsestään ja tosipaikoista arjesta vaan...sieltä aikuisten huolien ja haasteiden joukosta...niistä pienistä ja suuristakin hetkistä jolloin tuntee itse itsessään olevansa onnellinen...
itse nimitän tuota onnellisuuden kokemusta usein jonkinlaiseksi elämisen riemuksi...joka laittaa joskus jopa aikuisenkin hypähtelemään... hymyilemään vastaantulijoille tai spontaanisti rutistamaan lähellä olevaa ihmistä...pelkästään sen vuoksi että hän on olemassa...
- se on rakkautta
Eihän se ilmapiiri ole millonkaan kielteinen jos toinen saa kannustusta. Minua eivät haittaa itseään ihailevat narsistiset ihmiset tuonvertaa. Annan heille ihailua koska tiedän että heidän tapansa olla on vaan sellainen- ja kas ihmitä joskus tapahtuu: moni onkin jättänyt naamion kanssani ja ollaan päästykin ihan uudelle tasolle. Olenkin huomannut ettei kaverini ollut ollenkaan itsekäs vaan haavoitettu ja puolustusasemissa.
Mulla on siis kavereita joita tämän osaston väki ei ottaisi ikinä kavereikseen -ja myös niitä juppi-merkki ihmisiä.
Pitää vähän katsoa niitten releitten alle, sen hyvännäköisyyden ja muun suojavarustuksen ja siellä voikin olla todella kiva ihminen.
Te täällä näette jokaihmisissä nyt narsisteja mikä ei ole hyvä ja onnistunut juttu. Jäätte itse yksin, keskustelemaan kasvottomasti, vaille yhteysttä.
Ja vaikka sillä "narsistilla" olisi tuo kaikki kiiltävä jota kuvaatte ja vaikka kaikki kyvytkin entäs sitten ? Hän on muutakin kuin vaan NE asiat, hän on kokonainen ihminen siellä takana vaikka olisi se "vamma".
Hirmuisesti ihmetyttää mitä te itse odotatte oikein ihmisiltä, kun minä en odota mitään ja annan ja katson vaan mihin se riittää. Ei vastapalveluksia VOI VAATIA!
Se ei ole rakkautta. Ihmiset tulevat luoksenne jos tulevat, he antavat jos näkevät aihetta. Kaikki ansaitaan ihmissuhteissa reaalisesti ei leimalla tai kiristämällä. Se ei ole kaupankäyntiä.- Tuuli
Anteeksi kyllä jatkan vielä hieman:
Mitä oikeutta minulla on vaatia "narsistiltakaan" täydellisyyttä? Oletkos itse täydellinen? Entäs jos olet huolimaton, suttuinen, haiset, juot ja piereskelet ja olet vaikkapa tuhlaaja, korviasi myöten riidoissa ja veloissa tai lihava /laiha, huono koulussa jne- vaikka et olisikaan narsisti-entäs sitten ?
Millä tavalla olet parempi kuin joku toinen tai täydellisempi "et niin hyvännäköisenä" tai "osaavana".
Minusta täällä ollaan nyt tosiaan jotenkin ihan vääristyneitä - Tuutilullaa.
Tuuli kirjoitti:
Mitä oikeutta minulla on vaatia "narsistiltakaan" täydellisyyttä? Oletkos itse täydellinen? Entäs jos olet huolimaton, suttuinen, haiset, juot ja piereskelet ja olet vaikkapa tuhlaaja, korviasi myöten riidoissa ja veloissa tai lihava /laiha, huono koulussa jne- vaikka et olisikaan narsisti-entäs sitten ?
Millä tavalla olet parempi kuin joku toinen tai täydellisempi "et niin hyvännäköisenä" tai "osaavana".
Minusta täällä ollaan nyt tosiaan jotenkin ihan vääristyneitäEli haluat siis sellaisen maailman, missä joitakin ihmisiä saa arvostella ja alentaa mielin määrin - kuten noita sinun haisevia, piereskeleviä tuttaviasi - mutta sit niinku joistain ei saisi sanoa mitään negatiivista, koska se on jotenkin niin vääristynyttä?
Jos on narsisti, mutta on omasta mielestään muita kaikessa parempi ja näkee muut alhaisina ja valehtelee heistä, niin sitten pitäisikin olla itse kaiken arvostelun ulottumattomissa, ettei tule paha mieli? - Sinulla on voimia
"ja kas ihmitä joskus tapahtuu: moni onkin jättänyt naamion kanssani ja ollaan päästykin ihan uudelle tasolle. Olenkin huomannut ettei kaverini ollut ollenkaan itsekäs vaan haavoitettu ja puolustusasemissa."
Sinulla on voimia ja aikaa tuollaiseen?
Hyvä että olet jaksanut työskennellä haavoitettujen ihmisten eteen. NUO ihmiset eivät tosin ole olleet narsisteja, vaan ehkä heidän tai heidänlaistensa uhreja, tai muuten haavoitettuja.
Narsisti ei ole "vain haavoitettu tai puolustusasemissa". Moni nainen on kokeillut onneaan minunkin tuntemani narsitin kanssa. Minäkin luulin, että olisin voinut auttaa häntä.
Se asia ei ole mennyt niin, kuin minun... ja ilmeisesti myös sinunkaltaisesi naiset olemme kuvitelleet... - Niin minustakin.
Tuuli kirjoitti:
Minusta täällä ollaan nyt tosiaan jotenkin ihan vääristyneitä"Minusta täällä ollaan nyt tosiaan jotenkin ihan vääristyneitä "
Niin minustakin. Tänne on tullut ihan muuta höpinää ihan liikaa, kun mikä koskee narsismia. Siis tietyt kirjoitukset eivät koske narsismia ollenkaan. En ymmärrä, miksi yhtäkkiä on tullutkin tuollaisia.
Toivoisin, että nuo kummat jutut loppuisivat.
Tosin noista muutamista aiheista on jotkut osanneet pohtia narsismiin liittyvästikin, vähän syvällisemmin. - Ei hyväksikäytettävä
" kas ihmitä joskus tapahtuu: moni onkin jättänyt naamion kanssani ja ollaan päästykin ihan uudelle tasolle."
Olet siis jotenkin monien yhteinen nainen. Käytätkö näitä muiden hylkäämiä miehiä itse johonkin? Nautit ilmeisesti jostain heidän kanssaan? Mitähän se on, mistä nautit ja mitä saat heiltä? :D :D :D
- Ploploploploplop
Aloittajan kannattaisi ottaa selvää narsismista ennen kuin avautuu moisia aivopieruja. Narsisti ei kykene olemaan kenellekään aito ystävä. Osaa korkeintaan teeskennellä ystävää samalla, kun murentaa toisen itsetuntoa, toivoo hänelle pahaa ja tekee myyräntyötään. Mikään määrä kannustamista tai ymmärrystä ei paranna tai auta narsistia olemaan parempi ihminen lähimmäisilleen, vaan uhri joutuu entistä syvemmin narsistin verkkoon ja tulee satutetuksi pahemmin sitä yrittäessään ja toivoessaan. Narsistin kateus ja vajavuudet eivät siis ole tukemalla autettavissa. Edes ammattiauttajat eivät kykene parantamaan narsismia, parhaimmillaankin hoidon "onnistuessa" pystytään lieventämään korkeintaan pahinta tuhoavaa käytöstä ja silloinkin tulosten havaittu olevan vain tilapäisiä. Narsistin kanssa mikään ei mene ja toimi kuten normaalin ihmisen kanssa ja ap:n neuvot ovat lähinnä absurdeja, koska heidän kanssaan ei samoin kuin normaalien kanssa toimien pärjää. Suuri osa narsistin uhreista on juuri aloittajan kanssa samoin ajatellen kuvitellut, että tilanne paranee kunhan vain tukevat ja ovat itse rakentavia ja ystävällisiä ja tämän vuoksi joutuneet entistä pahemmin haavoittuvaan asemaan, kunnes ovat tajunneet, että narsisti ei toimi kuten muut ihmiset eikä ole parannettavissa millään määrällä ystävyyttä. Ainoa järkevä teko narsistin suhteen on pitää hänet mahdollisimman kaukana itsestään ja läheisistään, ei suinkaan yrittää ystävystyä hänen kanssaan syvemmin. Se on kuin yrittäisi kaveerata Hannibal Lectorin kanssa.
- Aivan!
Sillä tavoinhan minäkin narsistin verkkoon jäin, kun halusin nähdä hyvää kaikissa lähimmäisissäni enkä ajoissa ymmärtänyt, että narsisti on niin paha kuin mitä todella on.
Halusin nähdä hänessä hyvää senkin jälkeen, kun sain tietää millainen hän on. Uskoin typeryydessäni, että voin auttaa ja tukea häntä ja että aikaa myöten hän muuttuisi vähemmän ilkeäksi ja pahaksi, kun vain olisin tarpeeksi hyvä ystävä hänelle. Mikä vitsi.
Narsisti ehti tuhota koko elämäni ennen kuin viimein todella ymmärsin, että narsisti ei millään määrällä hyvää muutu paremmaksi ja ystävällisemmäksi. Narsisti vastaa hyvään aina pahalla ja ystävällisyys ja hyväntahtoisuus on hänelle ovi mistä kautta satuttaa toista syvemmin. Hän käyttää sitä vain hyväkseen. - Kuulostaa karmealta
Aivan! kirjoitti:
Sillä tavoinhan minäkin narsistin verkkoon jäin, kun halusin nähdä hyvää kaikissa lähimmäisissäni enkä ajoissa ymmärtänyt, että narsisti on niin paha kuin mitä todella on.
Halusin nähdä hänessä hyvää senkin jälkeen, kun sain tietää millainen hän on. Uskoin typeryydessäni, että voin auttaa ja tukea häntä ja että aikaa myöten hän muuttuisi vähemmän ilkeäksi ja pahaksi, kun vain olisin tarpeeksi hyvä ystävä hänelle. Mikä vitsi.
Narsisti ehti tuhota koko elämäni ennen kuin viimein todella ymmärsin, että narsisti ei millään määrällä hyvää muutu paremmaksi ja ystävällisemmäksi. Narsisti vastaa hyvään aina pahalla ja ystävällisyys ja hyväntahtoisuus on hänelle ovi mistä kautta satuttaa toista syvemmin. Hän käyttää sitä vain hyväkseen.Eihän tämä tarkoita yhtään että luottaisi kaikkiin naivisti vaan rajanvetotaitoahan tässä tarvitaan.
Tuo on liian mustavalkoista että ihmisiä pitää vaan heittää syrjään kaikesta ja kertoo heittäjän omasta arvomaailmasta.
Ihmisillä on absoluuttinen arvo ja kunnioittaa täytyy kaikkia. Tuollainen leimaaminen ja kiusaaminen "kun tietää toisen muka kokonaan " on osa ongelmaasi niin se vaan on jos edes KUVITTELEE TUNTEVANSA TOISEN kokonaan...jotenkin ihan epäonnistunuttta päättelyä vaan. - Ei hyväksikäytettävä
Kuulostaa karmealta kirjoitti:
Eihän tämä tarkoita yhtään että luottaisi kaikkiin naivisti vaan rajanvetotaitoahan tässä tarvitaan.
Tuo on liian mustavalkoista että ihmisiä pitää vaan heittää syrjään kaikesta ja kertoo heittäjän omasta arvomaailmasta.
Ihmisillä on absoluuttinen arvo ja kunnioittaa täytyy kaikkia. Tuollainen leimaaminen ja kiusaaminen "kun tietää toisen muka kokonaan " on osa ongelmaasi niin se vaan on jos edes KUVITTELEE TUNTEVANSA TOISEN kokonaan...jotenkin ihan epäonnistunuttta päättelyä vaan."Tuo on liian mustavalkoista että ihmisiä pitää vaan heittää syrjään kaikesta ja kertoo heittäjän omasta arvomaailmasta."
Se kertoo nimenomaan, että heittäjällä on vielä arvomaailmaa jäljellä. Hänellä on vielä voimaa tehdä ratkaiseva liike itsensä ja todellisten läheistensä suojelemiseksi. Kannattaa toimia ennenkuin narsisti on tehnyt uhristaan niin lopun, että tämä on enää kaikkien hyväksikäyttämä tahdoton räsynukke, joka aina valmiina hyväksikäytettäväksi vain odottaa hyväksikäyttäjiään...
- Käyttäkää aivoja
Tässä on näiden teidän narsistien ammatteja :
Vallanhimo on narsistin motivaattori.
Studio55.fi > Hyvinvointi
Julkaistu 11.07.2012 14:00
Päivitetty 12.07.2012 15:12
Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.
– Lääkäri
– Sairaanhoitaja
– Lakimies
– Uskonnollinen johtaja
– Opettaja
– Psykoterapeutti
– Poliisi
– Elämänvalmentaja
– Esimies
– Poliitikko
– Lippukunnan johtaja
– Sosiaalityöntekijä
– Vartija
– Urheiluvalmentaja
– Vapaaehtoistyöntekijä
Lähde: http://lightshouse.org/
Jotta tuota...onneksi täällä edes jotkut ovat jyvällä... - totuus on julmaa
Juu juu, mutta pitäisiko ottaa oma vastuu omasta valinnasta suostua olemaan hyväksikäytettävänä kuitenkin ? Sehän on vaali jaloilla. Kasvaa niinkuin aikuiseksi siitä että TARVII koko ajan jotain määrittelyjä ja toisia TUKEMAAn ja leimaaman muita .
Tervehtymisen merkkihän on spontaanius ja elämänilo ja suuntautuminen uteliaasti kaikkeen jne.
Kannattaako muita vaan syyttää jos itse tulikin lähteneeksi sen punaisen auton ja kiiltokuvan matkaan ?
Itsehän siinä lähti. Julma totuus joka on kohdattava ettei toistu. Sori.- Vääristelty totuutes
Vastuu on aina väärintekijällä eikäVai syytätkö juutalaisiakin siitä, että eivät ymmärtäneet muuttaa natsien ulottumattomiin ajoissa ennen kuin Hitlerin pahuus tuli kaikessa kamaluudessaan ilmi? Mitäs jäivät poltettaviksi? Oma vika?
"Kannattaako muita vaan syyttää jos itse tulikin lähteneeksi sen punaisen auton ja kiiltokuvan matkaan ? Itsehän siinä lähti. Julma totuus joka on kohdattava ettei toistu. Sori."
Hih, tämä menny multa ohi,
mutta joo, kiiltokuvana en häntä nähnyt, mutta empä olisi ikupäivinä kuitenkaan arvannut millaiseen pellehermanniin sitä loppuviimeksi sitten "joutui" tutustumaan , kun aikoinaan minäkin siihen punaiseen autoon astuin...
Mutta noh, tiedän/myönnän kyllä, että ihan omaa typeryyttähän se...
on se totuus minun tapauksessani...
Ihan en osaa ajatella, että miksiköhän mun piti vielä tää narsistijuttukin ns. kantapään kokea ns. vanhoilla päivilläni, liekö tarinan opetus sitten siinä, että tulin myös entistä enemmän tietoiseksi omastakin problematiikastani tämän narsisti asian tiimoilta...- Tietysti, oma vik.
"Kannattaako muita vaan syyttää jos itse tulikin lähteneeksi sen punaisen auton ja kiiltokuvan matkaan ? Itsehän siinä lähti. Julma totuus joka on kohdattava ettei toistu. Sori."
Hih, tämä menny multa ohi,
mutta joo, kiiltokuvana en häntä nähnyt, mutta empä olisi ikupäivinä kuitenkaan arvannut millaiseen pellehermanniin sitä loppuviimeksi sitten "joutui" tutustumaan , kun aikoinaan minäkin siihen punaiseen autoon astuin...
Mutta noh, tiedän/myönnän kyllä, että ihan omaa typeryyttähän se...
on se totuus minun tapauksessani...
Ihan en osaa ajatella, että miksiköhän mun piti vielä tää narsistijuttukin ns. kantapään kokea ns. vanhoilla päivilläni, liekö tarinan opetus sitten siinä, että tulin myös entistä enemmän tietoiseksi omastakin problematiikastani tämän narsisti asian tiimoilta..."Mutta noh, tiedän/myönnän kyllä, että ihan omaa typeryyttähän se...
on se totuus minun tapauksessani..."
Tietysti, oma vikasihan tuo... Hohhoijaa ( pyyhkäisee otsaansa ).
- Omavastuu
Hän kantaa oman vastuunsa MUTTA sinkin kannat omasi. Oma elämäsihän sinua pitäisi kiinnostaa eikä se toisen.
Viittaan Raamatun kohtaan jossa eräät huusivat itsekin :_
-Tulkoon hänen verensä meidän aj meidän lastemme päälle!
Siellä se on . Oma vastuu.- ppklk
Tunge nyt tuo jeesustelusi vaikka perseeseesi.
- Ei hyväksikäytettävä
"Hän kantaa oman vastuunsa "
Ai että hitler on kantanut vastuunsa? Ihan totta? Koska ja missä?
Historian tunnit lintsattu ja poltettu tupakkaa ilmeisesti. Ei hyväksikäytettävä kirjoitti:
"Hän kantaa oman vastuunsa "
Ai että hitler on kantanut vastuunsa? Ihan totta? Koska ja missä?
Historian tunnit lintsattu ja poltettu tupakkaa ilmeisesti."Historian tunnit lintsattu ja poltettu tupakkaa ilmeisesti. "
Niin, noihin historiasta lukemiimme hirmutekoihin ja miksei nykypäiväänkin liittyen, tulee mieleen Martin Luther Kingin lause..."vaarallisinta ei ole pahojen ihmisten pahuus, vaan hyvien ihmisten hiljaisuus "...
- Kyylä tämä nyt vaan
Toista ei tule yrittääkkään muuttaa ja siksi siinä ei pety hän joka ei sitä yritä.
Nrasistisesti vammainen vaan otetaan HÄNENÄÄN ja se ei ole minun ongelmani lainkaan - vaan HÄNEn elämänsä.
Ja jos voi jossakin auttaa häntä olen valmis.
Kyllä tämä näin vaan on ilman konkursseja kestänyt lapsuuden ystävistä lähtien ja ei ole puutetta ystävistä koskaan.
Mutta olen sellaistenkin ystävä joita muut syrjivät ja se on ihan yllättävää mitä kaikkea sellaisista ihmisitä voikaan löytyä.
Surullista on ollut nähdä mitä syrjintä ja kiusaaminen saavat aikaa ihan muuten ok ihmisille.
Minusta tuntuu että täällä syytetään toisia vaikeuksista jotka pitäisi vaan ensin ratkaista itsessä.
Siksi täällä on typeriä pohdintoja muka narsistien vaatteista ja valinnoista.
Menkää Keski-Eurooppaan siellä on tapana pukeutua siististi ja toisetkin huomioden aj aika konservatiivisesti- jo Ruotsissakin.- Autat siis narsist.
"Ja jos voi jossakin auttaa häntä olen valmis."
Autat siis narsistista psykopaattiakin, jos vain voit? Autat häntä tekemään vääriä, röyhkeitä ja epäinhimillisiä tekoja? Oletko mahdollistaja juoville narsiteille?
Tyytyvät sinun kohdallasi vain käyttämään sinua hyväkseen noin niinkuin muuten? Eivät tunkeudu seksuaalisesti sinun elämääsi? Vai etkö välitä?
Olen pelkkänä korvana. - Minun tutulla nars.
"Nrasistisesti vammainen vaan otetaan HÄNENÄÄN ja se ei ole minun ongelmani lainkaan - vaan HÄNEn elämänsä."
Minun tutulla narsistilla on lukematon määrä sellaisia tuttuja, jotka mitä ilmeisimmin suhtautuvat häneen noin. Eräänlaista ruudinkeksintää tuokin. Olen oikeasti sitä mieltä.
Yksi yhteinen piirre niissä kaikissa hyväksyjissä on. He ovat melkein poikkeuksetta itsekin jonkin sortin häiriöisiä... Ainakin alkoholismi näkyy heissä. Tutut naiset ovat myös alkoholisteja, jotka ovat olleet auliita hänelle jossain vaiheessa, ja joita, ainakin useimpia, hän ei vain viitsi enää käyttää. Ovat narsismikielessä ns. kuivuneita lähteitä, jotka ovat käyneet hyödyttömiksi. He ojentelevat käsiään häntä kohti kaljahuuruissaan niin kuin hän olisi uudelleen syntynyt Jeesus.
Narsisti parka on tosiaan tuomittu peilaamaan heistäkin hyväksyntää jatkuvasti, ja se on viimeistään se syy, miksi hänen kohdallaan ei voi odottaa sitäkään ihmettä, että hän toipuisi alkoholismista. - Ei hyväksikäytettävä
"Minusta tuntuu että täällä syytetään toisia vaikeuksista jotka pitäisi vaan ensin ratkaista itsessä."
Pitäisikö tuo ymmärtää niin, että sinä olet ratkaissut kaikki vaikeutesi, vaikka odottelet narsisteja "aina valmiina" käyttämään itseäsi hyväkseen?
Et ole kertonut, miten annat heidän käyttää itseäsi hyväkseen. Mitä he saavat sinulta ja mitä sinä saat heiltä. Kerro ihmeessä lisää. - Ei hyväksikäytettävä
"Mutta olen sellaistenkin ystävä joita muut syrjivät ja se on ihan yllättävää mitä kaikkea sellaisista ihmisitä voikaan löytyä."
Narsisteista löytyy sopiva näytelmä kaikille... Sinulle on esitetty haavoittunutta... Todellisuudessa hän on pelkuri, joka on paennut, että ei joutuisi yhtään sekuntia kohtaamaan totuutta itsestään. - Ei hyväksikäytettävä
Ei hyväksikäytettävä kirjoitti:
"Minusta tuntuu että täällä syytetään toisia vaikeuksista jotka pitäisi vaan ensin ratkaista itsessä."
Pitäisikö tuo ymmärtää niin, että sinä olet ratkaissut kaikki vaikeutesi, vaikka odottelet narsisteja "aina valmiina" käyttämään itseäsi hyväkseen?
Et ole kertonut, miten annat heidän käyttää itseäsi hyväkseen. Mitä he saavat sinulta ja mitä sinä saat heiltä. Kerro ihmeessä lisää.Ilmeisesti narsisti on paennut myös sinulta, ettei hänen todellinen luonteensa näkyisi. Koska olet "lohduttanut" häntä ja odottelet ´"aina valmiina" hänen come backiään. Mahtaa sinun elämässäsi olla odottelemista. Mutta et anna odottelemisen masentaa, vaan "lohduttelet" kaikenlaisia "onnettomia".
Et syrji sellaisiakaan, jota muut eivät enää halua koteihinsa. Sitten puhut haisevista yms. Pistää kyllä miettimään oikein todella, minkälainen nainen olet? Minulla on mielessäni jo kuva sinusta.
- Juuri noin teen ja
"Jos olisitte rakentajia miettisitte kuinka auttaa lähimmäisiä kateuden ja vajavuuden tunteen yli ja kannustaisitte heitä hankkimaan itsestänne todellisempia ystäviä."
Juuri noin teen ja juuri noin olen toiminut. Tie on vaan kulkenut oman murtumisen ja tuskan kautta.
Miten voit vaatia muuten, että ihmisen pitää uhrata oma elämänsä, ehkä lapsensa, ehkä oma ammattinsa (jossa tekee hyvää). Ainoa ihminen, jolla on jotain arvoa, on siis kiitämätön narsisti? Jos hän on vielä psykopaatti, niin hän voi (tai on?) olla vaarallinenkin.
Tiedätkö muuten psykopatiasta jotain? Se on yleensä suurelle yleisölle tutumpi kuin narsismi. Ovat hyvin lähellä toisiaan ja toisinaan samalla henkilöllä. Psykopaatti on kuulemma lähes aina narsisti.
Vaadit, että narsistin uhrin on vaarannettava terveytensä, sekä omansa että lähipiirinsä, johon narsisti auttamatta sekaantuu. Voitko perustella miksi? Minua kiinnostaa ihan oikeasti tuo. - Ei hyväksikäytettävä
"Tämä palsta kertoo karua kieltä hyvin naamioidusta kiusaamiskulttuurista, on lähes taiteeksi naamioitua toimintaa! "
"Nuoruus on lahja, vanheneminen on taidetta..."
Tuohon Junnu Vainion vanhaan lauluun sisältyy suuri viisaus. Eteenpäin menevän mieli.>>>> - Ei hyväksikäytettäv
" kannustaisitte heitä hankkimaan itsestänne todellisempia ystäviä."
:D :D :D :D Ja kannustaminen tapahtuu kenen ajalla? Kannustamisessa ja uhrautumisessa narsistin hyväksikäytettäväksi menee kenen ikä ja näkö?
Itse siis kannustelet narsisteja hankkimaan itsestäsi paremman ystävän? Et ole saanut tarpeeksesi? On jättänyt sinut kesken ilmeisesti.
Aika moni on saanut narsistista tarpeekseen. Myös minä. :D :D. Mahtavatkohan he koskaan sinusta enempää välittää, kuin tähänkään saakka. - omalla vastuulla on
On vaan mietittava miksi ihmeessä te lähditte sen narsistin kelkkaan kun itse en ole silti lähtenyt vaikka tunnistan joitain ihmisiä sellaisiksi toki.
Mutta en vietä aikaani pohtimalla heidän elämäänsä sen enempiä. En osota heitä mitään enkä näinolleen petykkään. Minua he eivät voi siis pettää:)
Mutta he eivät häiritse piirteineen minua yhtään tällätavoin kuin olen täällä pikaisesti lukenut häiritsevät niin monia.
Antaakaa heidän olla omien ongelmiensa orjia ja eläkää omia juttujanne. Hankkikaa itsellenne tekemistä joka on kivaa.
Joskus joku narsisti haluaa kanssani vaikka kahville tai harrastuksiin ja lähden . En koe mitenkään hyväksikäytetyksi oloani sillä en pidä itsestäänselvänä kenenkään ihmisen pyyntöjä tai halveksi niitä. OKei tuumin NYT lähden siis tällaisen kaverini kanssa sinne ja thats it.
Jos hän kertoo ongelmistaan kerronhan minäkin. Autan jos voin ja saan vasta-apua.
On hyvin julmaa leimata ihminen etukäteen omien tyhmien juttujensa takia ja sitten alkaa käsitellä ongelmaa tuon toisen kautta. Se pitää kohdata itsessä aina.
No problem.- Ei hyväksikäytettävä
"Mutta he eivät häiritse piirteineen minua yhtään tällätavoin kuin olen täällä pikaisesti lukenut häiritsevät niin monia."
Mistähän johtuu? Minulla on ajatus tuostakin, mutta en kerro mikä se on. Tiedän tyylisi. He eivät huoli sinua. - taht`s it
Narsisteja henkeen ja vereen puolustelevat eivät ole törmänneet elämässään yhteenkään narsistiin. Luulevat itserakkaita ja itsekkäitä tarkoitettavan narsisteiksi.
Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan. - Ei hyväksikäytettävä
taht`s it kirjoitti:
Narsisteja henkeen ja vereen puolustelevat eivät ole törmänneet elämässään yhteenkään narsistiin. Luulevat itserakkaita ja itsekkäitä tarkoitettavan narsisteiksi.
Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan."puolustelevat eivät ole törmänneet elämässään yhteenkään narsistiin. "
Ajattelen, että tuo puolustelija on törmännyt hyvinkin yhteen, kahteen tai kolmeen, mutta hän ei eroita niitä juovista läheisriippuvista tai muuten vain alkoholisoituneista. Ne porukoituvat ja muistuttavat toisiaan tietyllä tyylillä. Esittävät kovia ja siksi niitä voi luulla narsisteiksi.
Ja jos ne pari kolme oikeaa narsistiakaan, eivät sitten ole tähän kynsiään välittäneet iskeä, niin ne ohittuvat. Minunkaan tuntemani narsisti ei ota pyöritykseen tosissaan kuin silloin tällöin jonkun. Ja voihan se olla, että tietyntyyppisillä naisilla on niin huono itsetunto, se on romutettu ehkä jo kymmeniä, satojakin kertoja poikien ja miesten toimesta, että eivät kuuna päivänä enää osaa odottaa kenenkään välittävän itsestään. Mihin hän silloin voikaan pettyä?
Koska tuo alkoholistinen elämäntapa ja mahdollisesti siihen liittyvä läheisriippuvuus, joka on tullut ehkä jo isän juomisesta alkaa jo varhain, siihen liittyvine itsen ohittamisineen, niin ei tuota välinpitämättömyyttä itsestä enää voi aikuisena kenenkään neuvosta oppia. Ja miksi ihmeessä pitäisi.
Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään. - joojoojoutomies
"Mutta he eivät häiritse piirteineen minua yhtään tällätavoin kuin olen täällä pikaisesti lukenut häiritsevät niin monia."
Mistähän johtuu? Minulla on ajatus tuostakin, mutta en kerro mikä se on. Tiedän tyylisi. He eivät huoli sinua.Kumma juttu tosiaan.
Henkinen väkivalta kuuluu olennaisena osana narsismiin. Narsisti on ajanut ihmisiä jopa itsemurhaan, sellainen kai "häiritsee" aika monia? Vai olenko jotenkin outo kun en voi kuitata olankohautuksella näin äärimmistä hätähuutoa narsistin läheiseltä?
Usein narsismiin liittyy myös fyysinen väkivalta...ketäpä nyt häiritsisi kunnon turpaanveto silloin tällöin? Ei hyväksikäytettävä kirjoitti:
"puolustelevat eivät ole törmänneet elämässään yhteenkään narsistiin. "
Ajattelen, että tuo puolustelija on törmännyt hyvinkin yhteen, kahteen tai kolmeen, mutta hän ei eroita niitä juovista läheisriippuvista tai muuten vain alkoholisoituneista. Ne porukoituvat ja muistuttavat toisiaan tietyllä tyylillä. Esittävät kovia ja siksi niitä voi luulla narsisteiksi.
Ja jos ne pari kolme oikeaa narsistiakaan, eivät sitten ole tähän kynsiään välittäneet iskeä, niin ne ohittuvat. Minunkaan tuntemani narsisti ei ota pyöritykseen tosissaan kuin silloin tällöin jonkun. Ja voihan se olla, että tietyntyyppisillä naisilla on niin huono itsetunto, se on romutettu ehkä jo kymmeniä, satojakin kertoja poikien ja miesten toimesta, että eivät kuuna päivänä enää osaa odottaa kenenkään välittävän itsestään. Mihin hän silloin voikaan pettyä?
Koska tuo alkoholistinen elämäntapa ja mahdollisesti siihen liittyvä läheisriippuvuus, joka on tullut ehkä jo isän juomisesta alkaa jo varhain, siihen liittyvine itsen ohittamisineen, niin ei tuota välinpitämättömyyttä itsestä enää voi aikuisena kenenkään neuvosta oppia. Ja miksi ihmeessä pitäisi.
Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään."Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään."
Niimpä niin...
on sivistystä ja sivistystä, sydämen sivistystä ei voi näköjään oppia...
sitä joko on tai ei ole...
tuohon ny voi muuta vastata kuin että hyvin usein ihminen kertoessaan toisista tuleekin kertoneeksi enemmän itsestään...
Edelleentähän kohtaan tekee mieli siteerata tuota jonkun toisen määritelämää..."Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan. "- Että pitäisikö nyt
"Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään."
Niimpä niin...
on sivistystä ja sivistystä, sydämen sivistystä ei voi näköjään oppia...
sitä joko on tai ei ole...
tuohon ny voi muuta vastata kuin että hyvin usein ihminen kertoessaan toisista tuleekin kertoneeksi enemmän itsestään...
Edelleentähän kohtaan tekee mieli siteerata tuota jonkun toisen määritelämää..."Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan. ""Edelleentähän kohtaan tekee mieli siteerata tuota jonkun toisen määritelämää..."Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan. " "
Että pitäisikö nyt ajatella, tässäkin sinä toisista kertoessasi tulet kertoneeksi itsestäsi... ohhoh. Kun niin viittaat minun tekstiini tuossa ajatuksessa toisista kertomisesta...
No, suutaanhan voi aina soittaa... suunpieksentää riittää. Että pitäisikö nyt kirjoitti:
"Edelleentähän kohtaan tekee mieli siteerata tuota jonkun toisen määritelämää..."Narsisti on se sairain ja kuvottavin tapaus ikinä, johon jonain päivänä törmäämme ja vasta silloin ymmärrämme mitä narsistilla tarkoitetaan. " "
Että pitäisikö nyt ajatella, tässäkin sinä toisista kertoessasi tulet kertoneeksi itsestäsi... ohhoh. Kun niin viittaat minun tekstiini tuossa ajatuksessa toisista kertomisesta...
No, suutaanhan voi aina soittaa... suunpieksentää riittää."Että pitäisikö nyt ajatella, tässäkin sinä toisista kertoessasi tulet kertoneeksi itsestäsi... "
Olkoon ny sitte vaikka niin, mutta minua inhotti nimenomaan tämä naisia halventava mielipiteesi..."Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään"
Ja olen ennenkin kritisoinut noita tuon tyyppisiä mielipiteitäsi naisista, että kerros ny miksi niin usein koet tarvetta halventaa nimenomaan naista...
Aloittajan/aiheen mukaan..."haluatte nähdä pahaa lähimmäisissä ja se paljastaa millä asialla olette"
Että sinä sitten valitsit omasta puolestasi pahan puhumisen kohteeksi jälleen kerran alkoholisoituneet/läheisriippuvaiset ja tietyntyyppiset naiset...
Mistä syystä?- mitä ihmettä
"puolustelevat eivät ole törmänneet elämässään yhteenkään narsistiin. "
Narsisti tunnistaa löysät naiset, eikä niiden kanssa syvälle menkään.Alkaa huvittamaan , mutta kuule olen ihan raitis. :)
Ja kyllä kuule minusta välitetään .
Ei voisi pahemmin analyysisi pieleen mennä.
Tuntuu ihan surulliselta kun luen näitä. - Ei hyväksikäytettävä
mitä ihmettä kirjoitti:
Alkaa huvittamaan , mutta kuule olen ihan raitis. :)
Ja kyllä kuule minusta välitetään .
Ei voisi pahemmin analyysisi pieleen mennä.
Tuntuu ihan surulliselta kun luen näitä.Hyvä jos huumori riittää : ). Näissä kirjoitteluissa on joskus riski, että tulee totaalisesti ymmärretyksi väärin. Jos on kyse vaikka yhteisöistä, joita lukija sattumalta ei tunne ollenkaan. Mutta huom! Väärinkäsitys on molemminpuolinen. Tonen lukijakaan ei tiedä, mistä toiset puhuvat.
Älä nyt kuitenkaan ole surullinen. Ei tämä sureksimisesta auta.
Inhimillisiä erehdyksiä. Niin sitä vaan turistaan aikamme, eikä tiedetä mistä toinen edes puhuu.
Nuku hyvin ; ).
- Miten tuon sitten
"Ja olen ennenkin kritisoinut noita tuon tyyppisiä mielipiteitäsi naisista, että kerros ny miksi niin usein koet tarvetta halventaa nimenomaan naista..."
Miten tuon sitten ilmaisisi? Miten ilmaista sellaisen asian, että joku nainen juo usein olutta, ei harrasta mitään muuta... Ei kritisoi paljoa mitään. Kritisoi ainoastaan sellaisia naisia, jotka huolehtivat itsestään ja pitävät itseään tarkeinä... Eivät kritisoi miehiäkään, saavat olla minkälaisia vain. Yleensä hampaattomia... Ovat miesten kanssa, jos nämä vaan viitsivät olla heidän kanssaan... Eivät vaadi mitään, eivät halua mitään. Eivät valita mistään. Hyväksyvät mitä vaan. Kaikki käy. Eivät välitä rakkaudesta. Eivät itsestään... Haloo.
Miten näitä saa kutsua? Yritin kiertoilmausta, mutta tottakai sinä löysit sen."Miten näitä saa kutsua?"
Niin olen ymmärtänyt että mielipiteet naisista ovat nimenoman sinun, miksi koet tarvetta täällä narsismi palstalla halveksia nimenomaan naisia...
edellen aloittajaa mukaellen..."haluatte nähdä pahaa lähimmäisissä ja se paljastaa millä asialla olette"
"Että sinä sitten valitsit omasta puolestasi pahan puhumisen kohteeksi jälleen kerran alkoholisoituneet/läheisriippuvaiset ja tietyntyyppiset naiset."
itsekin toki olen jonkun verran sivunnut Ännäni muita naisia, siltä pohjalta mitä ännäni on kertonut heistä ja olen myös todennut etten usko hänen kertomuksiaan niistä naisista, koska tiedän että narsisti nimenomaan vihaa naisia...
ja senkin olen kertonut hänelle itselleenkin, kuin täälläkin että jo alusta asti hänessä/ännäni puheissa naisista oli havattavissa naisen halveksuntaa...mutta silloin en vielä tiennyt narsisteista mitään ja luulin sen johtuvan siitä hänen minulle syöttämästään valheellisesta tarinasta, että hänen vaimonsa oli pettänyt häntä...
Edelleen kysyn miksi koet tarvetta puhua pahaa nimenomaan naisista...että pitäisikö minun ny sitten päätellä, että olet "sillä asialla" täällä...
- Et ohittanut kirj.
"Edelleen kysyn miksi koet tarvetta puhua pahaa nimenomaan naisista...että pitäisikö minun ny sitten päätellä, että olet "sillä asialla" täällä... "
Et ohittanut kirjoittamaani tekstiä. Olen aivan varma, että luit sen. Ymmärsit varmaan sisällönkin, oli niin suoraa kerrontaa
Et voi vetää johtopäätöstä, että olisin kirjoittanut yleisesti naisista. Tiedät sen.
Joten kysyn nyt sinulta, millä nimellä TUON TYYPPISIÄ naisia saa kutsua.
On totta, että noinkaan karut piirteet eivät osu vastaavanlaisiin miehiin niin kovin kuin naisiin. Minä olen jo sen ikäinen, että olen kasvanut maalimassa, missä naisiin on kohdistunut enemmän moraalisia paineita kuin miehiin. En tuon tyyppisiä miehiäkään kehu.
Itse naisena ymmärrän, että naiseus on suojeltava asia. Nimenomaan naisen pitäisi suojella itseään... ja olenpa vielä sitäkin mieltä, että naisen olisi nimenomaan suojeltava mainettaan. Miehet on luotu sellaisiksi, että heiltä jotkut asiat käy helpommin, ja uskon, että laveampaa käyttäytymistä miehillä on evoluutio muovannut. He ovat erilaisia.
Viimekädessä naiset ovat niitä, jotka kantavat huomattavasti raskaammin seuraukset... edelleen, ei yllä tasa-arvo joka paikkaan. En ole valmis hyväksymään naisilta niin vastuutonta käyttäytymistä, kuin tuossa kuvattiin. Ja olen sen sanonut myös narsistilleni. En salaa mielipiteitäni tässä asiassa. Toivon parempaa huomista tämänpäivän nuorille naisille, kuin noilla edellä kuvatunlaisilla on."En salaa mielipiteitäni tässä asiassa."
Juu mielipiteesi naisista on kyllä tullut hyvin selväksi tällä palstalla...vaikka kuten itsekin jossain kohtaa ylempänä mainitsit, ettet edes tunne heitä...
Mutta valtavasti kyllä koet kyllä tarvetta puhua heistä...että edelleen päättelelen tuosta naisista puhumisen tarpeestasi , että olet "sillä asialla" täällä...- Minun mielipiteeni
"En salaa mielipiteitäni tässä asiassa."
Juu mielipiteesi naisista on kyllä tullut hyvin selväksi tällä palstalla...vaikka kuten itsekin jossain kohtaa ylempänä mainitsit, ettet edes tunne heitä...
Mutta valtavasti kyllä koet kyllä tarvetta puhua heistä...että edelleen päättelelen tuosta naisista puhumisen tarpeestasi , että olet "sillä asialla" täällä..."Juu mielipiteesi naisista on kyllä tullut hyvin selväksi tällä palstalla..."
Minun mielipiteeni naisista? Mitä ihmettä tarkoitat? Olen itse nainen... vaikka ainahan täällä voi sitä sukupuoltakin epäillä... Eihän sinunkaan sukupuoltasi ole täällä todistettu.
Ehkä sinua vain harmittaa, kun et voi hallita kaikkia naisia jotenkin "tuntemalla" heidät pelkästään sillä perusteella, että heidät on luokiteltu naisiksi... Eli pelkäät ehkä hakea omaa identiteettiäsi naisena. Turvaudut sellaiseen kuvaan, että naiset suurena joukkona tukevat toisiaan (huom. sinun toivomallasi tavalla) pelkästään karkean sukupuolijaottelun mukaan.
Siltikin väitän, että minun mielipiteeni on hedelmällisempi, kuin sinun, joka ilmeisesti on mahdollistajan mielipide. Eli olet mahdollistaja, mitä tulee juomiseen ja mihin tahansa, mitä yleensä pidetään huonona.
Enkä nyt ihan oikeasti tiedä, mitä ihmettä tarkoitat tuolla "sillä asialla". Enkä pidä sävystä, vaikka täällä ei ääni kuulukaan. Mutta tuollainen epämääräinen vihjaus on ilkeä. Yleensäkin enemmän vihjailet kuin puhut suoraan. Ehkä siksi omatkaan mielipiteesi eivät ole selkiytyneet, vaan turvaudut ympäripyöreyteen.
Muistutan, että olen seurustellut narsistin kanssa, jota tapaan yhä. Joten ikäviä nuo vihjauksesi, ihan kuin olisin jotenkin hämäräperäisempi kuin sinä, vaikka olen rehellinen. - Vielä tuosta jak.
Minun mielipiteeni kirjoitti:
"Juu mielipiteesi naisista on kyllä tullut hyvin selväksi tällä palstalla..."
Minun mielipiteeni naisista? Mitä ihmettä tarkoitat? Olen itse nainen... vaikka ainahan täällä voi sitä sukupuoltakin epäillä... Eihän sinunkaan sukupuoltasi ole täällä todistettu.
Ehkä sinua vain harmittaa, kun et voi hallita kaikkia naisia jotenkin "tuntemalla" heidät pelkästään sillä perusteella, että heidät on luokiteltu naisiksi... Eli pelkäät ehkä hakea omaa identiteettiäsi naisena. Turvaudut sellaiseen kuvaan, että naiset suurena joukkona tukevat toisiaan (huom. sinun toivomallasi tavalla) pelkästään karkean sukupuolijaottelun mukaan.
Siltikin väitän, että minun mielipiteeni on hedelmällisempi, kuin sinun, joka ilmeisesti on mahdollistajan mielipide. Eli olet mahdollistaja, mitä tulee juomiseen ja mihin tahansa, mitä yleensä pidetään huonona.
Enkä nyt ihan oikeasti tiedä, mitä ihmettä tarkoitat tuolla "sillä asialla". Enkä pidä sävystä, vaikka täällä ei ääni kuulukaan. Mutta tuollainen epämääräinen vihjaus on ilkeä. Yleensäkin enemmän vihjailet kuin puhut suoraan. Ehkä siksi omatkaan mielipiteesi eivät ole selkiytyneet, vaan turvaudut ympäripyöreyteen.
Muistutan, että olen seurustellut narsistin kanssa, jota tapaan yhä. Joten ikäviä nuo vihjauksesi, ihan kuin olisin jotenkin hämäräperäisempi kuin sinä, vaikka olen rehellinen.Vielä tuosta jakamisesta miehiin ja naisiin.
Kahtieen osaan jakaminen on karkein mahdollinen jako, mikä voidaan tehdä. Karkeampaa jakoa ei ole. Enkä hyväksy itseeni kohdistuvaa arvostelua, joka tehdään tuon kahtia jaon perusteella. Minun mielipiteeni kirjoitti:
"Juu mielipiteesi naisista on kyllä tullut hyvin selväksi tällä palstalla..."
Muistutan, että olen seurustellut narsistin kanssa, jota tapaan yhä. Joten ikäviä nuo vihjauksesi, ihan kuin olisin jotenkin hämäräperäisempi kuin sinä, vaikka olen rehellinen."Enkä nyt ihan oikeasti tiedä, mitä ihmettä tarkoitat tuolla "sillä asialla". Enkä pidä sävystä, vaikka täällä ei ääni kuulukaan. Mutta tuollainen epämääräinen vihjaus on ilkeä. Yleensäkin enemmän vihjailet kuin puhut suoraan"
No täytyy sitten vielä tarkentaa, jos et ihan oikeasti tiedä mitä ihmettä tarkoitan...että suoraan sanottuna tarkoitan tuolla että minun mielestäni olet "sillä asialla", että olet useinkin täällä halventamassa naisia...
Mitä tuohon tulee...
"Turvaudut sellaiseen kuvaan, että naiset suurena joukkona tukevat toisiaan (huom. sinun toivomallasi tavalla) pelkästään karkean sukupuolijaottelun mukaan."
Niin minun maailmassani naiset kyllä tukevat toisiaan...tuttavapiirini ei kuulu yhtäkään naista, joka puhuisi naisista samaan tapaan kuin sinä...
Toki mielipiteeni/naiskuvani voi johtua siitäkin, etten henk. koht. tunne yhtäkään tuonkaltaista naista, joita kuvaat tähän tapaan...
"Ovat miesten kanssa, jos nämä vaan viitsivät olla heidän kanssaan... Eivät vaadi mitään, eivät halua mitään. Eivät valita mistään. Hyväksyvät mitä vaan. Kaikki käy. Eivät välitä rakkaudesta. Eivät itsestään"
Mutta noh, kyse on vaan mielipiteistä, vaikka ehätitkin mainostamaan omaa mielipidettäsi hedelmällisemmäksi kuin minun, mutta edelleenkään et ole vastannut kysymykseen, miksi koet tarvetta puhua niin usein täällä naisista tuohon sävyyn...
Ikäänkuin ongelmasi ei olisikaan se että kumppanisi on narsisti vaan nimenomaan naiset...
Tulee vaan mieleen Ännänikin jutut, tyyliin en minä mutta kun ne naiset sitä "pilua" tyrkyttää...niin pakko on naida...
ja nyk. naisestaankin antoi hyvin typerän kuvan, kun se oli niin otettu saamastaan ainutlaatuisesta seksistä, että oitis rakastui palavasti Ännään heti eka kerrasta...
mutta eihän toki ännällä kertomansa mukaan ole mitään sen kummempia tunteita ko. naista kohtaan...
Juu ei voi käsittää tuollaista ajatusmaailmaa, että haluaa naisen vaikka salaa halveksii kaikkia naisia...
ja antaa toiselle naisellekkin naisestaan hyvin naurettavan kuvan...että joo, nainen oli niin otettu munatarjoilusta, että rakastui oitis sitä saatuaan...
Noh, tuo on vaan ännäni juttuja/naiskuva, en usko siihen, toki se tuntuu pahalta, että hän ylipäätänsä puhui nyksästään siihen tapaan...
mutta ilmeisesti se kuuluu "taudin" kuvaan...naisen arvoa ihmisenä pitää aina pakostakin yrittää tilaisuuden tullen alentaa tavalla jos toisella...jos ei suoraan hyödyn menettämisen pelossa naiselle itselleen...niin sitten salassa toisille naisille tai netin keskustelupalstalla...
Mitä itse pidän yhtenä merkittävänä narsistin tunnistamiskriteerinä syystä, että kuten tiedetään narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi , kuten rakkauttakin...
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
- Enkä kumarra al.
Enkä kumarra aloittajan mielipidettä.
- Tuo on todella
"minun mielestäni olet "sillä asialla", että olet useinkin täällä halventamassa naisia..."
Tuo on todella kipeää sinulta. Olen kirjoitellut täällä todella paljon, ja sinä haluat noukkia tuollaisia yksityiskohtia, jotka eivät mitenkään viittä erityisesti NAISIIN vaan ihan yksittäistapauksiin. -mieti nyt hiukan sinäkin. Ja raivostuttaa sekin, että nimenomaan MINÄ, en tuosta ilmiosta pidä, niin kuinka MINÄ vielä tuota jotenkin aikaansaisin, saatikka olisin luomassa sitä ilmiötä.
"Niin minun maailmassani naiset kyllä tukevat toisiaan...tuttavapiirini ei kuulu yhtäkään naista, joka puhuisi naisista samaan tapaan kuin sinä..."
Minun maailmassani ei tuollaista pelkästään NAISTEN verkostoa ei ole. Ennemminkin pyritään joka paikassa, että olisi miehiä myös, kun pakkaa niillä se osallistuminen olemaan vähäistä, muualla kuin urheilumaailmassa. Että kaivataan miehiä kehiin. Joten tekemiset eivät perustu siihen, mitä jalkojen välissä on, niin sitten ei sellaista sukuelinten perusteella tapahtuvaa tukemistakaan ole. Täytyy kyllä sanoa, että omani ovat senverran hyvässä kunnossa, että pärjään niillä sen verran hyvin kuitenkin, että en ole edes ajatellut että tarvitsisin siinä tukea...
Mutta tarpeensa kullakin.
"Toki mielipiteeni/naiskuvani voi johtua siitäkin, etten henk. koht. tunne yhtäkään tuonkaltaista naista, joita kuvaat tähän tapaan..."
Tiedätkö mitä silloin tavataan sanoa? Että henkilö on jäävi.
En tiedä, mitä naisryhmiä teillä on, mutta oletan, että jos siellä olisi joku, joka on sinun kanssasi eri mieltä, hänen on salattava mielipiteensä, koska sinä olet todella allerginen sellaiselle ajatuksenmuodostukselle. Kukaan ei voisi sanoa ääneen tuntemuksiaan. Oletan, että olet pienestä maalaiskylästä, kyllä noita muualla tuppaa olemaan. Ja ehkä ne lähtevät suurille paikkakunnille elämään, varsinkin kun sulhonsa lähtevät istumaan tuomioitaan, niin tulevat sitten perässä. Joten täällä niitä on sekä täältä kotoisin että muuttovoittoisesti.
Minun ei ole ollut mahdollista täysin sulkea silmiäni ilmiöltä, vaikka mielelläni sen teekin.
On totta, että jotkut miehet (pitäisi ehkä sanoa ns. miehet) näkevät heidän kanssaan olevat naiset aina heikkoina. Takana on ajatus, että nainen ei voi olla hyvä, koska on minun kanssani...
Minun n/p:ni taas pitää kaikkia AIVAN tasa-arvoisena, mikä taas ei miellytä minua vähääkään. En hyväksy hänen ajattelutapaansa. Hänhän antoi itsestään erittäin paljon paremman kuvan, kuin oli. Kuuluu auervaarojen valloitustaktiikkaan, niinkuin tiedämme. Enkä pitänyt siitä, mikä hänestä kuoriutui. Enkä pitänyt siitä mitä näin ja jouduin kuulemaan.
Mutta niinkuin sanottu, sinulla ei ole aavistustakaan mistä minä puhun. Et tiedä tuollaisia naisia yhtään kappaletta, etkä myöskään ole ollut rakastunut narsistiin.
Joten jätä minun tietynlaisten kirjoitusteni arvostelu vähemmälle, ne eivät koske sinua -oletan. Eivätkä ilmeisesti ketään sinun tuntemaasiskaan.
Vosit keskittyä enemmän itseesi ja jättää se kaamea klimppiajattelu naisista. Eivät naiset ole mikään yhtenäinen klimppi, joka on jalkojenvälillä hallittavissa. Ompa omituista ajattelua tänäpäivänä. Edes muslimimaailma ei enää tunne tuollaista, muuta kuin ihan ääriajattelussa.
Mielestäni tuollaiseen kiihkomieliseen naisajatteluun on väkisin kätketty jotain vaikutusyrityksiä, pakottamista, alistamista... Jokainen nainen on yksilö siinä kuin mieskin. Ja ennen kaikkea, vapaa täysivaltainen, vapaa päättämään omista asioistaan... Vastuussa oikeudellisesti vain itsestään...
Taidan kirjoittaa turhaan, mitä sinuun tulee. Et ajattele, mitä kirjoitan kuitenkaan. Olet vain päättänyt, että sinä olet puolikas maapalloa henkisesti, ilmeisesti. Ja hallitset puolta maapallon väestöstä... Onko niin, että toinen puoli on heikommalla... muutama karannut?
Että se niistä narsistin piirteistä sinunkin kohdallasi vaan. Jos jokaisessa meissä asuu pieni narsisti, niin sinun kohdallasi täytyy kyllä miettiä sitä narsistin kokoa.
Minä en muuten ymmärrä sitä sinussa, että olet antanut narsistin yleensä puhua niistä elimistä itsellesi. Minun narsistini ei käytä tuollaista kieltä, ei minun kuulteni."Minun maailmassani ei tuollaista pelkästään NAISTEN verkostoa ei ole. ."
Niin naiset ja miehet toki eroavat toisistaan sukupuolielimien mukaan, mies on mies ja nainen on nainen, ilman tuota eroavaisuutta ei kykenisi lisääntymään... luin kyllä jostain että nykyään miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät, ehkä syömämme lisäaineiden johdosta, joten tulevaisuudessa tuo lisääntymiskykykin saattaa ilmeisesti olla uhattuna...
Mutta joo, itse kyllä ns. verkostuidun mielelläni toisinaan ihan pelkästään naistenkin kanssa...
kaiketi ne juuret siihen ovat syntyneet jo lapsuuden tyttökerhoissa ja ystävyyssuhteissa/tyttöjen jutuissa, jatkuen äityiden jakamiseen muiden samassa tilanteessa olevien naisten kanssa, lapsien lisäksi on käsitelty niin miesasat kuin muutkin naisena olemisen ihanuuteen/kamaluuteen liittyvät jutut, joskus on itkettykin yhdessä, mutta enimmäkseen naurettu naisporukassa...
Mutta kukin tyylillään elää, ymmärsin kyllä ettei pelkästään naisten kanssa verkostoituminen ole sun juttu...
mutta mielestäni puolustaa kyllä paikkansa koska mies ja nainen ny kuitenkin poikkeavat jonkin verran toisistaan muutenkin kuin pelkästään sukupuolielinten eroavaisuuden johdosta.
On mielestäni hyvä, että on erikseen naisille tarkoitettuja juttuja, joissa asioita tarkastellaan nimenomaan naisnäkökulma huomioon ottaen...
- Ongelma on vain
"On mielestäni hyvä, että on erikseen naisille tarkoitettuja juttuja, joissa asioita tarkastellaan nimenomaan naisnäkökulma huomioon ottaen... "
Ongelma on vain siinä, että siellä ei ole KOKO naisnäkökulmaa. Siellä on vain joidenkin näkökulmia, jotka haluavat sellaiseen mukaan ja sielläkin vielä valikoituu suut... loput myötäilevät, kuuntelevat ja ehkä nyökyttelevätkin... Todellisista mielipiteistä ei sitten tiedä, mitä ne ovat.
Mielestäni nainen on sukupuolestaan huolimatta täysin kyvykäs ajattelija periaatteessa, kuten mieskin. Ehkä jotkut kokevat, että heiltä uupuu jotain...
Oletteko siellä naiskokouksissanne jotenkin enemmän naisia kuin muut, vai puuttuuko teiltä jotain. Jokin syy teillä kokouksiinnekin on.
"Mutta kukin tyylillään elää, ymmärsin kyllä ettei pelkästään naisten kanssa verkostoituminen ole sun juttu..."
Todellakin, en näe mitään syytä sellaiseen. Tyttökerhoja oli tosiaan ja ystäviä. En silti ole sukemassa miehiä keskusteluista. Minulla on aina ollut ystäviä, sekä mies- että naispuolisia, ja tottakai naisten kanssa on keskusteltu niitä naisten asioita nimenomaan, mutta ei siitä todistusarvoa tulle mihinkään niiden naistenasioiden ulkopuoliselle maailmalle.
Ei teidän kerhojenne hallussa ole sen enempää lopullista ja ainoaa oikeaa totuutta, kuin meidänkään... mitä ne sitten ovatkin. Et voi asettua minun yläpuolelleni tuollasilla argumenteilla."Oletteko siellä naiskokouksissanne jotenkin enemmän naisia kuin muut, vai puuttuuko teiltä jotain. Jokin syy teillä kokouksiinnekin on."
Noh, ihan on syynä vain se, että joskus on kiva olla pelkästään naisten kesken...saunotaan, viihdytään yhdessä, jutellaan itsestämme naisina, ei toki miehiäkään kokonaan unohtumatta, että ei sen kummempaa...
"Et voi asettua minun yläpuolelleni tuollasilla argumenteilla."
Tarkoitus ei ny ollu asettua yläpuolellesi vaan kertoa että ajattelen eri tavalla ja pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,ja kyllä ns. yhteiskuntakin tarjoaa nimenomaan naisille suunnattua monenlaista toimintaa...- Minulla riippuu ihan
"Oletteko siellä naiskokouksissanne jotenkin enemmän naisia kuin muut, vai puuttuuko teiltä jotain. Jokin syy teillä kokouksiinnekin on."
Noh, ihan on syynä vain se, että joskus on kiva olla pelkästään naisten kesken...saunotaan, viihdytään yhdessä, jutellaan itsestämme naisina, ei toki miehiäkään kokonaan unohtumatta, että ei sen kummempaa...
Tarkoitus ei ny ollu asettua yläpuolellesi vaan kertoa että ajattelen eri tavalla ja pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,ja kyllä ns. yhteiskuntakin tarjoaa nimenomaan naisille suunnattua monenlaista toimintaa..."pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,"
Minulla taas riippuu ihan siitä, mitä ne jutut ovat. Jotkut naiset ovat sillä tapaa ärsyttäviä, että he eivät tule edes naisten keskinäisiin tapaamisiin (minun kohdalla koostuu siis ystävistä) yksin, vaan heidän olkapäällään istuu pieni tonttu, joka kuiskii heidän korviinsa ajatuksiaan... niiden tonttujen kasvoissa on jotain tuttua, muistuttavat yllättävän paljon heidän miehiään...
Eli nainen ei vapaudu rouvien tapaamisissa, hänen statuksensa on iholla. Olen oppinut arvostamaan ihmistä, joka on oma itsensä, oli hän sitten mies tai nainen. On myös ikävää, jos ihminen ei ole läsnä, jos on liikkeellä minun kanssani jossakin. Arvostan ihmistä, joka seurustelee sen ajan minun kanssani, kun on minun kanssani. Teeskentelijöiden klubeja riittää. Usein on aitoudesta pula. Minulla riippuu ihan kirjoitti:
"pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,"
Minulla taas riippuu ihan siitä, mitä ne jutut ovat. Jotkut naiset ovat sillä tapaa ärsyttäviä, että he eivät tule edes naisten keskinäisiin tapaamisiin (minun kohdalla koostuu siis ystävistä) yksin, vaan heidän olkapäällään istuu pieni tonttu, joka kuiskii heidän korviinsa ajatuksiaan... niiden tonttujen kasvoissa on jotain tuttua, muistuttavat yllättävän paljon heidän miehiään...
Eli nainen ei vapaudu rouvien tapaamisissa, hänen statuksensa on iholla. Olen oppinut arvostamaan ihmistä, joka on oma itsensä, oli hän sitten mies tai nainen. On myös ikävää, jos ihminen ei ole läsnä, jos on liikkeellä minun kanssani jossakin. Arvostan ihmistä, joka seurustelee sen ajan minun kanssani, kun on minun kanssani. Teeskentelijöiden klubeja riittää. Usein on aitoudesta pula."niiden tonttujen kasvoissa on jotain tuttua, muistuttavat yllättävän paljon heidän miehiään..."
Noh, minulla ei ole kokemusta tuollaisista naisista noissa "meiän porukoissa"...joissa ikähaitari on parikymppisistä reilusti yli viiskymmppisiin ja tosiaan saunotaan...että kyllä ne tittelit ja turha tärkeys katoaa vaatteiden mukana...
Mutta joo, tiedän kyllä että joskus naisen arvo määritettiin ikäänkuin miehen ammatin ja aseman perusteella...vaikka nainen itsekin ansiotyössä ammatti ihmisenä kävikin...
muistan aikoinaan reilu 10 v sitten kun yksi tuttavani erosi miehestään ja puhui juurkin tuosta asiasta tyylin, että naimisissa ollessaan hän oli rakennusmestarin vaimo, vaikka mies olikin väkivaltainen, erotessaan hän ei ollut ihmisenä mitään...vaikka hänessä itsessään mikään ei muuttunut, teki samaa työtä, ansaitsi itse elantonsa kuten avioliitossaankin...
Mutten ny tosiaan henk. koht. tunne naisia joilla ei olisi omia mielipiteitä tai että he pönkittäisivät egoaan miehensä statuksella...muutenkin pidän tuota rouva sanaakin hyvin vanhakantaisena...
mutta noh, uskoisin, että ihminen hakeutuu/viihtyy mielummin seurassa ns. osittain samanhenkisten kanssa...- miebie
"niiden tonttujen kasvoissa on jotain tuttua, muistuttavat yllättävän paljon heidän miehiään..."
Noh, minulla ei ole kokemusta tuollaisista naisista noissa "meiän porukoissa"...joissa ikähaitari on parikymppisistä reilusti yli viiskymmppisiin ja tosiaan saunotaan...että kyllä ne tittelit ja turha tärkeys katoaa vaatteiden mukana...
Mutta joo, tiedän kyllä että joskus naisen arvo määritettiin ikäänkuin miehen ammatin ja aseman perusteella...vaikka nainen itsekin ansiotyössä ammatti ihmisenä kävikin...
muistan aikoinaan reilu 10 v sitten kun yksi tuttavani erosi miehestään ja puhui juurkin tuosta asiasta tyylin, että naimisissa ollessaan hän oli rakennusmestarin vaimo, vaikka mies olikin väkivaltainen, erotessaan hän ei ollut ihmisenä mitään...vaikka hänessä itsessään mikään ei muuttunut, teki samaa työtä, ansaitsi itse elantonsa kuten avioliitossaankin...
Mutten ny tosiaan henk. koht. tunne naisia joilla ei olisi omia mielipiteitä tai että he pönkittäisivät egoaan miehensä statuksella...muutenkin pidän tuota rouva sanaakin hyvin vanhakantaisena...
mutta noh, uskoisin, että ihminen hakeutuu/viihtyy mielummin seurassa ns. osittain samanhenkisten kanssa...Ilmiöllä on nimikin: sosialinen kontrolli. Toiset kontrolloituvat vaikkapa sen miehensä asenneilmapiiriin eivätkä ehkä kykene lojaliteettiongelmien takia irtautumaan sellaisessakaan seurassa jossa miehensä ei ole läsnä.
Toiset kontrolloituvat yhteiskunnallisen asenneilmepiirin mukaan, välttämättä koskaan ajattelematta itse, että mitä kannattavat ja miksi. - Kiva kun löytyi
miebie kirjoitti:
Ilmiöllä on nimikin: sosialinen kontrolli. Toiset kontrolloituvat vaikkapa sen miehensä asenneilmapiiriin eivätkä ehkä kykene lojaliteettiongelmien takia irtautumaan sellaisessakaan seurassa jossa miehensä ei ole läsnä.
Toiset kontrolloituvat yhteiskunnallisen asenneilmepiirin mukaan, välttämättä koskaan ajattelematta itse, että mitä kannattavat ja miksi.Kiva kun löytyi sana, varmaan kuullut joskus... Kaikkein tylsintä on, jos mies on jossain pienessä putiikissa johtajana, ja asenneilmapiiri on sama kuin siellä putiikissa. Emme pääse koko ämmälauma sieltä putiikista koskaan ulos.
- Naiseus aiheena...
"Oletteko siellä naiskokouksissanne jotenkin enemmän naisia kuin muut, vai puuttuuko teiltä jotain. Jokin syy teillä kokouksiinnekin on."
Tarkoitus ei ny ollu asettua yläpuolellesi vaan kertoa että ajattelen eri tavalla ja pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,ja kyllä ns. yhteiskuntakin tarjoaa nimenomaan naisille suunnattua monenlaista toimintaa..."pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,"
Naiseus aiheena... joskus tulee sellainenkin hytinä, että naiset porukoituneena melkein minkä tahansa aiheen ympärille, joka teemaltaan sopii naisille, niin naiset tuppaavat antamaan toisilleen luvan olla ajattelematta. Eli tietynlainen kanoittuminen uhkaa naisporukoita. Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena.
Naiseksi ei synnytä, naiseksi kasvetaan. On yksi väite.
No tässä taas yksi paha, mistä minua voi syyttää... Ei tarvitse varmaan mainita, että minä en pidä siitä "luvasta olla ajattelematta". Minusta se on sama kuin henkinen laiskuus, eli yksi kuolemansynneistä. Ymmärrän toki rentoutumisen tärkeyden, mutta se on taas eri juttu. Naiseus aiheena... kirjoitti:
"pidän "naisten kesken juttuja" hyvinä asioina,,"
Naiseus aiheena... joskus tulee sellainenkin hytinä, että naiset porukoituneena melkein minkä tahansa aiheen ympärille, joka teemaltaan sopii naisille, niin naiset tuppaavat antamaan toisilleen luvan olla ajattelematta. Eli tietynlainen kanoittuminen uhkaa naisporukoita. Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena.
Naiseksi ei synnytä, naiseksi kasvetaan. On yksi väite.
No tässä taas yksi paha, mistä minua voi syyttää... Ei tarvitse varmaan mainita, että minä en pidä siitä "luvasta olla ajattelematta". Minusta se on sama kuin henkinen laiskuus, eli yksi kuolemansynneistä. Ymmärrän toki rentoutumisen tärkeyden, mutta se on taas eri juttu."Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "
Niin, ettäkö oikein vapaalipun naisena, kyllä mielestäni tytöksi/naiseksi syntyminen/oleminen on jotain muuta kuin vapaalipulla matkustamista...
Toki naisen asema ja arvo on huomattavasti parantunut länsimaissa, mutta korjattavaa asenteissa naista kohtaan on vielä paljon...
Merkittävämpänä naisen arvon alentajana pidän tiettyjä uskontoja, myös kristinuskoa, että vaikka arvostan ja siteeraankin joskus täälläkin raamattua niin tuo naiskysymys on se juttu, jota en voi hyväksyä uskonnoissa...
en usko, että kaiken luoja luodessaan ns. vastakappaleet (uro/naaras) toisilleen lisääntymistä varten olisi tarkoittanut toisen niistä ns. alempiarvoiseksi...
Mutta noh, raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja varmaan silloin kun sen tarinat on merkitty muistiin niin sen ovat tehneet miehet, kun vieläkin maailmassa on maita joissa esim. tytöillä ei ole oikeutta käydä koulua ja naisen katsotaan olevan miehen omaisuutta...
En minä vihaa miehiä, eikä tarkoitus ole alentaa heidän arvoaan, mutta mieluusti korostan kyllä naisen arvoa ihmisenä ja ilolla tervehdin kaikkia naisen aseman parantamiseksi tehtyjä tekoja, niin meillä kuin maailmallakin...
Enkä ole niin feministikään, etten mieluusti olisi myös nainen, joka nauttisi miesten kohteliaisuuksista liittyen naiseuteeni...
Noh, tuo nainen, naiseus ja sen ihanuus/kamaluus liittyy mielestäni myös oleellisena osana tähän narsismi aiheeseen, syystä, että käsittääkseni narsistit tosiaan vihaavat naisia ja asia on tullut esille niissäkin kuvioissa joissa nainen itse on narsisti niin hän kohtelee esim. tyttölapsiaan huonommin kuin poikia...ja puhuu muista naisista halveksivaan sävyyn...
Ja omaan tarinaani liittyen, Ännä tosiaan antoi ymmärtää ettei minulla ole mitään muuta arvoa hänelle ihmisenä/naisena kuin pelkästään sukupuolielimen perusteella...
ja laajensi ikäänkuin koskemaan sen kaikkia miehiä , yrittäen puhua kaikkien miesten suulla tyyliin kukaan mies ei kiinnostu sinusta kuin pelkästään "sen" takia...että "sitä" ne vaan sulta haluaa...mikään muu sinussa ei merkitse mitään...
Että edelleen pidän tuota naisen arvon alentamista merkittävänä/tyypillisenä narsisteihin liittyvänä ominaisuutena...- Voit pitää. Minulla
"Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "
Niin, ettäkö oikein vapaalipun naisena, kyllä mielestäni tytöksi/naiseksi syntyminen/oleminen on jotain muuta kuin vapaalipulla matkustamista...
Toki naisen asema ja arvo on huomattavasti parantunut länsimaissa, mutta korjattavaa asenteissa naista kohtaan on vielä paljon...
Merkittävämpänä naisen arvon alentajana pidän tiettyjä uskontoja, myös kristinuskoa, että vaikka arvostan ja siteeraankin joskus täälläkin raamattua niin tuo naiskysymys on se juttu, jota en voi hyväksyä uskonnoissa...
en usko, että kaiken luoja luodessaan ns. vastakappaleet (uro/naaras) toisilleen lisääntymistä varten olisi tarkoittanut toisen niistä ns. alempiarvoiseksi...
Mutta noh, raamattu on ihmisten kirjoittama kirja ja varmaan silloin kun sen tarinat on merkitty muistiin niin sen ovat tehneet miehet, kun vieläkin maailmassa on maita joissa esim. tytöillä ei ole oikeutta käydä koulua ja naisen katsotaan olevan miehen omaisuutta...
En minä vihaa miehiä, eikä tarkoitus ole alentaa heidän arvoaan, mutta mieluusti korostan kyllä naisen arvoa ihmisenä ja ilolla tervehdin kaikkia naisen aseman parantamiseksi tehtyjä tekoja, niin meillä kuin maailmallakin...
Enkä ole niin feministikään, etten mieluusti olisi myös nainen, joka nauttisi miesten kohteliaisuuksista liittyen naiseuteeni...
Noh, tuo nainen, naiseus ja sen ihanuus/kamaluus liittyy mielestäni myös oleellisena osana tähän narsismi aiheeseen, syystä, että käsittääkseni narsistit tosiaan vihaavat naisia ja asia on tullut esille niissäkin kuvioissa joissa nainen itse on narsisti niin hän kohtelee esim. tyttölapsiaan huonommin kuin poikia...ja puhuu muista naisista halveksivaan sävyyn...
Ja omaan tarinaani liittyen, Ännä tosiaan antoi ymmärtää ettei minulla ole mitään muuta arvoa hänelle ihmisenä/naisena kuin pelkästään sukupuolielimen perusteella...
ja laajensi ikäänkuin koskemaan sen kaikkia miehiä , yrittäen puhua kaikkien miesten suulla tyyliin kukaan mies ei kiinnostu sinusta kuin pelkästään "sen" takia...että "sitä" ne vaan sulta haluaa...mikään muu sinussa ei merkitse mitään...
Että edelleen pidän tuota naisen arvon alentamista merkittävänä/tyypillisenä narsisteihin liittyvänä ominaisuutena..."Että edelleen pidän tuota naisen arvon alentamista merkittävänä/tyypillisenä narsisteihin liittyvänä ominaisuutena... "
Voit pitää. Minulla ei ole näköalaa tuohon, kun oma n/p:ni on sillätavalla arvovapaa, että hänelle kaikki naiset ovat samaa massaa ja ilmeisesti kaikki ihmisetkin. Erityisesti naisia alentavaa näkemystä hän ei julkituo erityisesti. Hän odottaa, että naiset käytännössä käyttäytyvät kuin h:t, jotka hän surutta laskee naisiksi siinä kuin muutkin. Ja muut ovat kuin h:t. Me olemme samanlaisia hänen mielestään.
Fiksuutta hän ei arvosta, ei miehissä eikä naisissa, muuta kuin silloin, kun hän voi sitä hyväksikäyttää. Ja silloin, kun hän voi verrata, että se ja se nainen on enemmän sitä ja tätä kuin sinä... vaikka ei sitä ihan noin suoraan sano. Ja sinne toisaalle sitten taas minä olen enemmä sitä ja tätä.
Että nykyään minä olen allerginen massoittamiseen, mitä tulee narsismiaiheeseen. Eräs narsistityyppinen mies aikoinaan sanoi: naiset tulevat KLIMPPEINÄ, että välillä niitä ei ole lainkaan, ja sitten kun tulee joku, niin ne tulee sellainen klimppi. Että en suin surminkaan halua olla osana mitään klimppiä, kun noita katsantokantoja näkyy siihen suuntaankin riittävän. Tarkkana saa olla.
"nainen itse on narsisti niin hän kohtelee esim. tyttölapsiaan huonommin kuin poikia...ja puhuu muista naisista halveksivaan sävyyn..."
Nyt noin 80v, vanhemmissa ja jo edesmenneissä taisi olla aika paljon narsisteja. Ennemmin ajattelisin, että on kuulunut kulttuuriin miehen korkeampi arvostus, ja vieläkään emme ole vapaita niistä asenteista. Asenteet leviävät myös maailmanlaajuisesti. - Kyllä itse olen
"Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "
Että edelleen pidän tuota naisen arvon alentamista merkittävänä/tyypillisenä narsisteihin liittyvänä ominaisuutena...Kyllä itse olen joutunut työelämässä ns. lasikatto ilmiöön. Eikä välttämättä ole ollut edes mitään hienoa lasikattoa, vaan on näytetty suoraan, missä on ämmien paikka, vaikka koulutusta olisi ollut.
Maahanmuuttajat tuovat myös ajateltavaa, jota varmasti työnantajat käyttävät hyväkseen. Mikäpä sen ihanampaa miespäällikölle, kuin vähän uudensävyinen nuoleskelutapa taas. Ei ihminen itse tuollaista ylimääräistä korotusta huomaa, vaan ottaa sen vastaan ansaittuna. Olen nähnyt. Voit pitää. Minulla kirjoitti:
"Että edelleen pidän tuota naisen arvon alentamista merkittävänä/tyypillisenä narsisteihin liittyvänä ominaisuutena... "
Voit pitää. Minulla ei ole näköalaa tuohon, kun oma n/p:ni on sillätavalla arvovapaa, että hänelle kaikki naiset ovat samaa massaa ja ilmeisesti kaikki ihmisetkin. Erityisesti naisia alentavaa näkemystä hän ei julkituo erityisesti. Hän odottaa, että naiset käytännössä käyttäytyvät kuin h:t, jotka hän surutta laskee naisiksi siinä kuin muutkin. Ja muut ovat kuin h:t. Me olemme samanlaisia hänen mielestään.
Fiksuutta hän ei arvosta, ei miehissä eikä naisissa, muuta kuin silloin, kun hän voi sitä hyväksikäyttää. Ja silloin, kun hän voi verrata, että se ja se nainen on enemmän sitä ja tätä kuin sinä... vaikka ei sitä ihan noin suoraan sano. Ja sinne toisaalle sitten taas minä olen enemmä sitä ja tätä.
Että nykyään minä olen allerginen massoittamiseen, mitä tulee narsismiaiheeseen. Eräs narsistityyppinen mies aikoinaan sanoi: naiset tulevat KLIMPPEINÄ, että välillä niitä ei ole lainkaan, ja sitten kun tulee joku, niin ne tulee sellainen klimppi. Että en suin surminkaan halua olla osana mitään klimppiä, kun noita katsantokantoja näkyy siihen suuntaankin riittävän. Tarkkana saa olla.
"nainen itse on narsisti niin hän kohtelee esim. tyttölapsiaan huonommin kuin poikia...ja puhuu muista naisista halveksivaan sävyyn..."
Nyt noin 80v, vanhemmissa ja jo edesmenneissä taisi olla aika paljon narsisteja. Ennemmin ajattelisin, että on kuulunut kulttuuriin miehen korkeampi arvostus, ja vieläkään emme ole vapaita niistä asenteista. Asenteet leviävät myös maailmanlaajuisesti."Erityisesti naisia alentavaa näkemystä hän ei julkituo erityisesti"
Niin, en tiedä ko. henkilöstä jota täällä nimität n/p:ksi, miten hän puhuu naisista, mutta sinuun kirjoittajana ja tuohon ylempänä siihen "millä asialla" mielestäni sinä täällä tunnut olevan...
Niin sinä itse kirjoittajana julkituot mielestäni täällä tuollaisia naisia alentavia omia mielipiteitäsi, kuselta haiseviksi h-alkuisiksikin olet täällä nimitellyt n/p:si muita naisia useampaankin kertaan...
Samaan sarjaan kuuluu tämäkin ylläoleva mielipiteesi..."Eli tietynlainen kanoittuminen uhkaa naisporukoita. Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena.
Että olen ymmärtänyt että mielipiteesi naisista ovat nimenoman sinun mielipiteitäsi...ei hänen jota nimität n/p:ksi
Ja mitä tuohon tulee...
"Ennemmin ajattelisin, että on kuulunut kulttuuriin miehen korkeampi arvostus, ja vieläkään emme ole vapaita niistä asenteista"
Niin sivusinkin jo, että minun mielestäni nimenomaan uskonto on "syypää" naisen heikompaan asemaan...ja kuten totesin raamattu on ihmisten/miesten kirjoittama kirja...
"Asenteet leviävät myös maailmanlaajuisesti."
Kyllä ja tervehdin ilolla erityisesti niitä projekteja joissa pyritään kohentamaan erityisesti tyttöjen/naisten asemaa...niin koti-kuin ulkomaillakin, Suomenkin kehitysapu on enevissä määrin kohdennettu juurikin tyttöjen/naisten auttamiseen...ja kuten totesin erityisesti naisille naisen aseman parantamiseksi suunnattua toimintaa on kotimaassakin, vaikkapa ny esim. tuo huominen korkkarimarssi vammaisten naisten puolesta...
Että edelleen pidän yritystä alentaa naisen arvoa ihmisenä erityisesti naristeihin liittyvänä ominaisuutena...
Sitäkin yritystä tuntuu olevan kahdenlaista, joko tarinoissa nainen kuvataan siten että hänestä saa joko naurettavan kuvan, mitään osaamattomana/holhottavana ihmisenä tai sitten "sellaisena"...
Ännäni käytti tuota jälkimmäistä tyyliä...ei pelkästään minun suhteeni vaan myös nyksäänsä liittyen, joka kuulemma rakastui palavasti Ännääni samantien/jo eka kerrasta saatuaan ennenkokematonta seksiä...
Noh, vitsin mukaan...
Luoja antoi Aatamille kikkelin, josta Aatami oli vallan innoissaan...Eeva jäi kyselemään luojalta, mitä hän saisi...johon luoja vastasi että aivot Eeva, aivot...
Että olen kyllä henk. koht. hyvin eri linjoilla tuon asian suhteen..jonka ilmaisit tähän tapaan..."Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "- Ole vain eri linj.
"Erityisesti naisia alentavaa näkemystä hän ei julkituo erityisesti"
Niin, en tiedä ko. henkilöstä jota täällä nimität n/p:ksi, miten hän puhuu naisista, mutta sinuun kirjoittajana ja tuohon ylempänä siihen "millä asialla" mielestäni sinä täällä tunnut olevan...
Niin sinä itse kirjoittajana julkituot mielestäni täällä tuollaisia naisia alentavia omia mielipiteitäsi, kuselta haiseviksi h-alkuisiksikin olet täällä nimitellyt n/p:si muita naisia useampaankin kertaan...
Samaan sarjaan kuuluu tämäkin ylläoleva mielipiteesi..."Eli tietynlainen kanoittuminen uhkaa naisporukoita. Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena.
Että olen ymmärtänyt että mielipiteesi naisista ovat nimenoman sinun mielipiteitäsi...ei hänen jota nimität n/p:ksi
Ja mitä tuohon tulee...
"Ennemmin ajattelisin, että on kuulunut kulttuuriin miehen korkeampi arvostus, ja vieläkään emme ole vapaita niistä asenteista"
Niin sivusinkin jo, että minun mielestäni nimenomaan uskonto on "syypää" naisen heikompaan asemaan...ja kuten totesin raamattu on ihmisten/miesten kirjoittama kirja...
Kyllä ja tervehdin ilolla erityisesti niitä projekteja joissa pyritään kohentamaan erityisesti tyttöjen/naisten asemaa...niin koti-kuin ulkomaillakin, Suomenkin kehitysapu on enevissä määrin kohdennettu juurikin tyttöjen/naisten auttamiseen...ja kuten totesin erityisesti naisille naisen aseman parantamiseksi suunnattua toimintaa on kotimaassakin, vaikkapa ny esim. tuo huominen korkkarimarssi vammaisten naisten puolesta...
Että edelleen pidän yritystä alentaa naisen arvoa ihmisenä erityisesti naristeihin liittyvänä ominaisuutena...
Sitäkin yritystä tuntuu olevan kahdenlaista, joko tarinoissa nainen kuvataan siten että hänestä saa joko naurettavan kuvan, mitään osaamattomana/holhottavana ihmisenä tai sitten "sellaisena"...
Ännäni käytti tuota jälkimmäistä tyyliä...ei pelkästään minun suhteeni vaan myös nyksäänsä liittyen, joka kuulemma rakastui palavasti Ännääni samantien/jo eka kerrasta saatuaan ennenkokematonta seksiä...
Noh, vitsin mukaan...
Luoja antoi Aatamille kikkelin, josta Aatami oli vallan innoissaan...Eeva jäi kyselemään luojalta, mitä hän saisi...johon luoja vastasi että aivot Eeva, aivot...
Että olen kyllä henk. koht. hyvin eri linjoilla tuon asian suhteen..jonka ilmaisit tähän tapaan..."Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "Ole vain eri linjoilla. Ole ihan vapaasti. En yritä puhua sinua ympäri yhtään mihinkään. En edusta minkäänlaista järjestöä tämän asian puitteissa. Korostan ainoastaan omaa vastuutani itsestäni.
Toisaalta en pidä siitä, että et suo minulle minkäänlaista etenemisen mahdollisuutta tässä kirjoittelussa, mitä tulee vuoden takaisiin juttuihin.
Sitten en pidä siitä, että et vastaa koskaan kysymyksiin itse, tai ongelmiin, joita nousee esiin näiden minun kommenttieni takaa.
Eli mitä tehdä, että ei tule sotketuksi ja tallotuksi itse naiseutensa takia. Sinä vastaat vain tyyliin luoja antaa ja maapallo kantaa, mutta henkilökohtaisesti et suotstu syvemmälle porautumaan tietynlaisiin ongelmiin mitä naiseuteen tulee.
Alallasi et esim. törmää lasikattoon itse, mutta muut naiset törmäävät. Sinä et huomaa, että Ännäsi halvennukset, jotka kohdistuivat sinuun, ovat voineet nousta savuna jostain todellisesta, mikä ei liity sinuun.
Pitäydyt maailmaa syleilevissä lausunnoissa, joista ajatten hyvinkin, että on asian kiertämistä ja pakoa todellisuudesta. -ainakin toisinaan. - Eli puhumme eri
Ole vain eri linj. kirjoitti:
Ole vain eri linjoilla. Ole ihan vapaasti. En yritä puhua sinua ympäri yhtään mihinkään. En edusta minkäänlaista järjestöä tämän asian puitteissa. Korostan ainoastaan omaa vastuutani itsestäni.
Toisaalta en pidä siitä, että et suo minulle minkäänlaista etenemisen mahdollisuutta tässä kirjoittelussa, mitä tulee vuoden takaisiin juttuihin.
Sitten en pidä siitä, että et vastaa koskaan kysymyksiin itse, tai ongelmiin, joita nousee esiin näiden minun kommenttieni takaa.
Eli mitä tehdä, että ei tule sotketuksi ja tallotuksi itse naiseutensa takia. Sinä vastaat vain tyyliin luoja antaa ja maapallo kantaa, mutta henkilökohtaisesti et suotstu syvemmälle porautumaan tietynlaisiin ongelmiin mitä naiseuteen tulee.
Alallasi et esim. törmää lasikattoon itse, mutta muut naiset törmäävät. Sinä et huomaa, että Ännäsi halvennukset, jotka kohdistuivat sinuun, ovat voineet nousta savuna jostain todellisesta, mikä ei liity sinuun.
Pitäydyt maailmaa syleilevissä lausunnoissa, joista ajatten hyvinkin, että on asian kiertämistä ja pakoa todellisuudesta. -ainakin toisinaan.Eli puhumme eri asioista, jos sinun puheesi syleilee maailmaa ja minun puheeni koskee yksityisasioita.
Ole vain eri linj. kirjoitti:
Ole vain eri linjoilla. Ole ihan vapaasti. En yritä puhua sinua ympäri yhtään mihinkään. En edusta minkäänlaista järjestöä tämän asian puitteissa. Korostan ainoastaan omaa vastuutani itsestäni.
Pitäydyt maailmaa syleilevissä lausunnoissa, joista ajatten hyvinkin, että on asian kiertämistä ja pakoa todellisuudesta. -ainakin toisinaan."mutta henkilökohtaisesti et suotstu syvemmälle porautumaan tietynlaisiin ongelmiin mitä naiseuteen tulee.
Eli mitä tehdä, että ei tule sotketuksi ja tallotuksi itse naiseutensa takia"
Noh, tässä linkissä ny luettavaa, jonka pohjalta voit viritellä keskustelua nimenomaan naiseuteen liittyviin ongelmiin...kun ollaan naisina miesten maailmassa...
itse kukin sitten päättää miten syvällisesti henk. koht. tasolla haluaa niihin täällä pureutua, kun ny kuitenkin ollaan ihan julkisella keskustelufoorumilla...
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/oma-naiseus-tarpeet-ja-kehollisu/
Mitä tuohon tulee...
"Sinä et huomaa, että Ännäsi halvennukset, jotka kohdistuivat sinuun, ovat voineet nousta savuna jostain todellisesta, mikä ei liity sinuun."
Niin huomaamisesta, olen kyllä ymmärtänyt jälkeenpäin etttä "se mitätöinti/naisen halventaminen" kuuluu olennaisena osana narsistiseen persoonallisuushäiriöön...ja kuten kerroin hän jopa halvensi nyksäänsäkin/naista jonka kanssa seurustelee...
Mutta se ei siltikään tee tyhjäksi minun kokemustani, se miltä minusta nuo mitätöimis/halventamis yritykset, se että käsitin tulleeni kohdelluksi esineenä, ettei minulla ollut ns. arvoa ihmisenä ollenkaan minusta tuntuivat...se oli minun todellisuuttani siinä tilanteessa...
Mutta noh, voisko sanoa että olen jo päässyt hen. koht. tunnetasolla jo yli noista sillä tavoin, etten ota täälläkään naisiin kohdistuvaa halveksuntaa henk. koht. itseeni liittyen,
mutta toki kritisoin sitä ja pidän naiseutta tähän narsismi aiheeseen liittyen niin tärkeänä asiana että mieluusti paasaan naisen arvon puolesta aina tilaisuuden tullen...syystä, että kuten olen jo monesti todennut narsisti mieluusti mitätöi naista...koska vihaa naisia...
ja kyllä mieluusti myös puhun yleisellä tasolla...syystä että olen sitä mieltä että meidän naisten on itse pohdittava omaa naiseuttamme ja sitä kautta parannettava omaa asemaamme...mutta ei niin että alkaisimme itse halveksia ja mitätöidä muita naisia, korottaaksemme omaa arvoamme, kuten sinä usein tunnut tekevän...
ja mitä todellisuuteen tulee...niin meillä kaikilla on vain oma todellisuutemme...sitä ei voi paeta...- Ei ole yksi tai
"mutta henkilökohtaisesti et suotstu syvemmälle porautumaan tietynlaisiin ongelmiin mitä naiseuteen tulee.
Noh, tässä linkissä ny luettavaa, jonka pohjalta voit viritellä keskustelua nimenomaan naiseuteen liittyviin ongelmiin...kun ollaan naisina miesten maailmassa...
itse kukin sitten päättää miten syvällisesti henk. koht. tasolla haluaa niihin täällä pureutua, kun ny kuitenkin ollaan ihan julkisella keskustelufoorumilla...
http://www.naistenkartano.com/artikkelit/ihmissuhteet/oma-naiseus-tarpeet-ja-kehollisu/
Mitä tuohon tulee...
"Sinä et huomaa, että Ännäsi halvennukset, jotka kohdistuivat sinuun, ovat voineet nousta savuna jostain todellisesta, mikä ei liity sinuun."
Niin huomaamisesta, olen kyllä ymmärtänyt jälkeenpäin etttä "se mitätöinti/naisen halventaminen" kuuluu olennaisena osana narsistiseen persoonallisuushäiriöön...ja kuten kerroin hän jopa halvensi nyksäänsäkin/naista jonka kanssa seurustelee...
Mutta se ei siltikään tee tyhjäksi minun kokemustani, se miltä minusta nuo mitätöimis/halventamis yritykset, se että käsitin tulleeni kohdelluksi esineenä, ettei minulla ollut ns. arvoa ihmisenä ollenkaan minusta tuntuivat...se oli minun todellisuuttani siinä tilanteessa...
Mutta noh, voisko sanoa että olen jo päässyt hen. koht. tunnetasolla jo yli noista sillä tavoin, etten ota täälläkään naisiin kohdistuvaa halveksuntaa henk. koht. itseeni liittyen,
mutta toki kritisoin sitä ja pidän naiseutta tähän narsismi aiheeseen liittyen niin tärkeänä asiana että mieluusti paasaan naisen arvon puolesta aina tilaisuuden tullen...syystä, että kuten olen jo monesti todennut narsisti mieluusti mitätöi naista...koska vihaa naisia...
ja kyllä mieluusti myös puhun yleisellä tasolla...syystä että olen sitä mieltä että meidän naisten on itse pohdittava omaa naiseuttamme ja sitä kautta parannettava omaa asemaamme...mutta ei niin että alkaisimme itse halveksia ja mitätöidä muita naisia, korottaaksemme omaa arvoamme, kuten sinä usein tunnut tekevän...
ja mitä todellisuuteen tulee...niin meillä kaikilla on vain oma todellisuutemme...sitä ei voi paeta..."ja mitä todellisuuteen tulee...niin meillä kaikilla on vain oma todellisuutemme...sitä ei voi paeta... "
Ei ole yksi tai kaksi ihmistä, jotka pakenevat maailmaa syleileviin teorioihin, kun ihan oma lähielämä ei miellytä.
Vastaan tähän juttuun myöhemmin. - Otin tuon lainauks.
"mutta henkilökohtaisesti et suotstu syvemmälle porautumaan tietynlaisiin ongelmiin mitä naiseuteen tulee.
Mitä tuohon tulee...
ja mitä todellisuuteen tulee...niin meillä kaikilla on vain oma todellisuutemme...sitä ei voi paeta..."Monien naisten on vaikea tunnistaa omia tarpeitaan ja sitä, mitä he itse haluavat. Tämä johtaa helposti siihen, että seksuaalisuudessaan nainen suorittaa nautintoa miehelle. "
Otin tuon lainauksen sieltä laittamastasi linkistä. Minua huvittaa tuo siinä mielessä, että kun toisessa kohtaa taas kehoitettiin luottamaan omaan ajatteluun...
Niin kutakuinkin ilman ohjeistusta olen kumppaneitteni kanssa pyrkinyt nimenomaan tuottamaan heille nautintoa... korostan sitä, että TIETYSSÄ VAIHEESSA. Eli siinä vaiheessa, kun on isku päällä.. : ). Eli vähän narsistia minussakin.
Mutta lupaa tuohon toimintaan en ole pyytänyt koskaan keneltäkään toiselta naiselta, enkä pyydä. Voisin sanoa, että tuolla keinoin olen saanut mitä olen halunnut... Ehkä miehet pitävät sellaisesta.. yllättävän paljon. Jos se nyt harmittaa jotakuta seksologia, niin sitten vain harmittaa. Minä olen ollut tyytyväinen.
Lisäisin tuohon, että kun minun kumppanini ovat saaneet, mitä ovat halunneet, he myös tekevät parhaansa.. ja siitä se lähtee. Että se seksologeista ja minusta. Ehkä joku muu tarvitsee heitä. - Niillä yleisillä
Mitä tuohon tulee...
ja mitä todellisuuteen tulee...niin meillä kaikilla on vain oma todellisuutemme...sitä ei voi paeta..."mitätöinti/naisen halventaminen" kuuluu olennaisena osana narsistiseen persoonallisuushäiriöön...ja kuten kerroin hän jopa "
Niillä yleisillä narsismiin liittyvillä käyttäytymisillä tuppaa yleenä olemaan jokin lähtökohta todellisuudessa, miksi narsisti toimii niin kuin toimii. Meissä kaikissahan asuu toivottavasti pieni narsisti, ja on tiedossa, että homma toimii. Oikea narsisti kuitenkin poikkeaa muista suuresti, hänen käyttäytymisensä on huomattavan poikkeavaa. Narsistiset piirteet suorastaan kirkuvat hänessä. Jos ne näkyisivät väreinä, osa niistä olisi kirkkaan punaisia.
Mutta yhtäkaikki, narsistin kateuteen on syynä se sama asia, kuin muidenkin kateuteen, narsisti ei vain hillitse sitä, ja se on hänessä puhtaana ja paljaana. Yleensä narsistin seksuaalisuus on riistäytynyt hallinnasta, hän paahtaa missä ikinä voi ja mistä ikinä saa mitään hyötyä. Rajattomuus on todellista, läheiset ovat lähes hänen osasiaan..
Ja kun narsisti halventaa naisia, niin se johtuu samasta syystä kuin jos joku muu halventaa naisia. Sumsummarum... noin niinkuin yleensä...
H-alkuisia on halveksittu kautta historian. Ei ole nykynarsistin keksintö. Itse olisin taipuvainen ajattelemaan, että moista toimintaa ei ole pidetty suotavana sen ikävien seurausten vuoksi. En ihan ymmärrä näitä ihmisiä, jotka eivät halua lainkaan huomata SEN lantin toista puolta. - Oma n/p:ni muuten
Niillä yleisillä kirjoitti:
"mitätöinti/naisen halventaminen" kuuluu olennaisena osana narsistiseen persoonallisuushäiriöön...ja kuten kerroin hän jopa "
Niillä yleisillä narsismiin liittyvillä käyttäytymisillä tuppaa yleenä olemaan jokin lähtökohta todellisuudessa, miksi narsisti toimii niin kuin toimii. Meissä kaikissahan asuu toivottavasti pieni narsisti, ja on tiedossa, että homma toimii. Oikea narsisti kuitenkin poikkeaa muista suuresti, hänen käyttäytymisensä on huomattavan poikkeavaa. Narsistiset piirteet suorastaan kirkuvat hänessä. Jos ne näkyisivät väreinä, osa niistä olisi kirkkaan punaisia.
Mutta yhtäkaikki, narsistin kateuteen on syynä se sama asia, kuin muidenkin kateuteen, narsisti ei vain hillitse sitä, ja se on hänessä puhtaana ja paljaana. Yleensä narsistin seksuaalisuus on riistäytynyt hallinnasta, hän paahtaa missä ikinä voi ja mistä ikinä saa mitään hyötyä. Rajattomuus on todellista, läheiset ovat lähes hänen osasiaan..
Ja kun narsisti halventaa naisia, niin se johtuu samasta syystä kuin jos joku muu halventaa naisia. Sumsummarum... noin niinkuin yleensä...
H-alkuisia on halveksittu kautta historian. Ei ole nykynarsistin keksintö. Itse olisin taipuvainen ajattelemaan, että moista toimintaa ei ole pidetty suotavana sen ikävien seurausten vuoksi. En ihan ymmärrä näitä ihmisiä, jotka eivät halua lainkaan huomata SEN lantin toista puolta."En ihan ymmärrä näitä ihmisiä, jotka eivät halua lainkaan huomata SEN lantin toista puolta. "
Oma n/p:ni muuten kuuluu niihin, jotka eivät halua nähdä SEN lantin toista puolta. Hänelle kaikki ovat tasa-arvoisia. Johtuu luultavasti siitä, että psykopaatilla ei ole varsinaista arvomaailmaa, ja hän suhtautuu sukupuolikumppaneihinsa valikoimattomasti. Hänelle on aivan sama, ovatko naiset h:a vai ladyja. Yhtäkaikki kaikki.
Näen yhtäläisyyden tietyn palstakirjoittajan ja n/p:ni ajatusmaaimassa.
Tämä tietty palstakirjoittaja ei vain myöskään suostu perustelemaan näkemystään maailmaa syleilevästä tasaamisajattelusta, kuten psykopaattinikaan ei osaa perustella. Psykopaattini on tosin tehnyt myönnytysliikkeen minun näkökantaani kohtaan, että osaa sentään ajatella edes hieman. Mutta hän onkin mies. - ihmeellisiäjorinoita
"Erityisesti naisia alentavaa näkemystä hän ei julkituo erityisesti"
Ja mitä tuohon tulee...
Noh, vitsin mukaan...
Että olen kyllä henk. koht. hyvin eri linjoilla tuon asian suhteen..jonka ilmaisit tähän tapaan..."Ei tarvitse ajatella, kun on jo hienosti saanut vapaalipun naisena. "Ihmeellisiä juttuja. Koko ketjua lukiessani tullut tulokseen, että mihin täällä voi näissä tarinoissa oikein luottaa. Oliko siis ännä SE narsisti, jolla ei ollut vakituista naista vai mikä ihme tämä nyksä oikein on. Ja vielä pettäjäkin olisi. Kas, kun ei hämähäkki tai leppäkerttu, ehkä jopa marsista, tai mitä jos olikin venuksesta.
- Niinpä. Nyt onkin
"mutta noh, uskoisin, että ihminen hakeutuu/viihtyy mielummin seurassa ns. osittain samanhenkisten kanssa... "
Niinpä. Nyt onkin sitten hakusessa, että mikä esim. minun statukseni olisi, jos se määräytyisi miesseuralaisen mukaan ; }. Saattavat sitä ruotia, kun en ole paikalla. Tässä tilanteessa viimeistään huomaa oman ja ystävien aitouden arvon. Tilanne tuppaa riisumaan henkisesti ainakin kaiken turhan prameilun. : D.
Toisaalta, uskallan toivoa itselleni parempaa tulevaisuutta, yhä. Vaikka uskon, että nytkin olen onnellinen. Saatan olla onnellinen tavalla, joka ei aukene muille. Olen jollakin tapaa vapaa. Joskus nykyisyyden arvon huomaa vasta, kun niitä asioita jostain syystä ei enää ole, mitä nyt on. - Karateliikkeellä
" kuinka auttaa lähimmäisiä kateuden ja vajavuuden tunteen yli ja kannustaisitte heitä hankkimaan itsestänne todellisempia ystäviä."
Kamikatsen puuhaa. - Student of day
Olin itse jo lähempänä 40:ntä kun ensimmäisen kerran jouduin liian lähelle narsistin maailmaa, ja näin jotakin jota en meinannut millään uskoa.Olin varmasti tavannut narsisteja aiemmin, mutta näin lähelle en ollut koskaan joutunut/päässyt.
Olin tuohon ikään asti uskonut ihmisestä hyvää. Uskonut että jokaisesta löytyy sisältä hitunen välittämistä ja vastuuta. Jos olisin ollut kovin idealistinen ja jääräpäinen, olisin saattunut lähteä puolustamaan tuota ajatusta hyvinkin tiukasti ja äänekkäästi, myös niitä tuulimyllyjä vastaan.
Sitten tuli narsisti ja näytti miten paljon tuhoa voi tehdä lähimmilleen, ja olla välittämättä siitä pätkääkään. Olla ottamatta pienintäkään vastuuta. Tuli ihminen joka saattoi aiheuttaa omalle, omassa kohdussa kasvaneelle, lapselleen vahinkoa tiedostaen sen. Ainoa seuraus tiedostamisesta oli että vahinko yritettiin piilotella ja peitellä, ei estää tai korjata.
Yritin pitkään selittää asioita parhain päin ja syyttää itseäni siitä että en nyt ymmärrä kaikkea oikein. Meni todella pitkään ennen kuin mieleni antoi myöten ja oli pakko myöntää että tuo ihminen on oikeasti kykenemätön asettumaan toisen osaan. Kykenemätön ottamaan vastuuta yhtään mistään. Kykenevä aiheuttamaan tuskaa läheisilleen tiedostaen täysin mitä tekee. Kykenevä asettamaan omat pikku mukavuudet ja päähänpinttymät niiden ihmisten terveyden ja hyvinvoinnin edelle joiden pitäisi olla ne lähimmät ja tärkeimmät, joita pitäisi suojella. Tuo ihminen ei tosiaankaan ruoki lastaan koska rakastaa tätä ja haluaa tälle parasta, vaan siksi että olisi niin he...tin noloa jos lapsi kuolisi nälkään.
Asian tajuaminen sai voimaan fyysisti pahoin. Se oli ahdistavaa ja turhauttavaa.
Ajan kanssa asian kanssa on oppinut elämään. On oppinut että maailmassa on oikeasti pahuutta, ihan lähellä olevissa ihmisissäkin, eikä sinulla ole kauheasti keinoja taistella vastaan. Voit lähinnä yrittää pelastaa itsesi ja perheesi. Narsistia onneksi ohjaa pelko siitä että hän tekee jotakin väärin ja jää siitä kiinni, mikä olisi nöyryyttävää. Ilman sitä pelkoa hän voisi tehdä mitä paljon rajumpia asioita, olisi kai silloin psykopaatti.
Tuo on myös oppinut iloitsemaan ihmisten hyvyydestä, siitä että siitä v-mäisestäkin löytyy se hitunen ihmisyyttä. Olen pelkästään iloinen kun löydän merkkejä jotka todistavat ettei se hankalakaan tyyppi ole kuitenkaan narsisti.
Olen oppinut olemaan myös kiitollinen siitä että näin narsistin niin läheltä. Onnekseni hän ei päässyt minuun sen isommin "käsiksi", läheisiin ihmisiinä kylläkin, mitä tulen aina suremaan jollain tasolla. Nyt olen oppinut jotakin mitä ei opeteta yhdessäkään oppilaitoksessa tai kirjassa. Olen oppinut aimo annoksen elämää. - Minä taas olen
" Uskonut että jokaisesta löytyy sisältä hitunen välittämistä ja vastuuta."
Minä taas olen aina ajatellut, että on olemassa tietynlaisia lapsi-ihmisiä, joilla ei ole syviä tunteita, vaan aivan pinnallista toimintaa vain lähinnä. Yllätyksen tuotti oma narsisti-psykopaattini sen vuoksi, että hän näytteli tunteita ja näytteli myös "aikuistunutta" melkoisen uskottavasti. Kuvittelin hänen kehittyneen. Pieleen menivät kuvitelmani.
"saattoi aiheuttaa omalle, omassa kohdussa kasvaneelle, lapselleen vahinkoa tiedostaen sen."
Minä taas olin nähnyt välinpitämättömiä äitejä, joilla ajattelin olevan ymmärryksessä puutteita. Tietämättömiä, joita ei lapsen itku liikuttanut sydämeen asti.
"Yritin pitkään selittää asioita parhain päin ja syyttää itseäni siitä että en nyt ymmärrä kaikkea oikein. "
Minä taas aloin kritisoimaan lopulta itseäni, että itse en ole tarpeeksi lapsirakas, kun en ymmärrä, että niitä kuuluu tehdä tilenteessa kuin tilanteessa, olosuhteista piittaamatta. Ja että miesten suhteen olen liian vaativainen. Tältä ajattelultani ei kannattajia ole puuttunut. : I.
"Meni todella pitkään ennen kuin mieleni antoi myöten ja oli pakko myöntää että tuo ihminen on oikeasti kykenemätön asettumaan toisen osaan. "
Uskomattoman pitkään täällä myös on asiaa pähkäilty. Vieläkään en siitä yhdestä naistutustani ole varma, mutta näyttää tuolta. Ja varmaan niin onkin. Niitä manipulointitapoja narsiteillakin on erilaisia, heidän oman persoonallisuutensa mukaisia. Siksi ei yhden tuntemansa narsistin perusteella voi varmaksi tietää muista.
" Nyt olen oppinut jotakin mitä ei opeteta yhdessäkään oppilaitoksessa tai kirjassa."
Niin. Käsittääkseni raamattukaan ei opeta persoonallisuushäiriöisistä mitään... No, ehkä tähän tulee kommentti jostain. Taitaa vanhassa testamentissa olla jotain. Sitä vanhaa testamenttia ei kannattaisi hylätä luultavasti kokonaan. No tuota raamattuasiaa en tunne sen paremmin, mutta poskenkääntämisoppi on tuttu. Ja siinä ei todellakaan oteta huomioon sitä mahdollisuutta, että lyöjä olisi narsisti. Sensijaan narsistille tuo oppi on omiaan.
"Olen oppinut aimo annoksen elämää. "
Ja tuota oppia ei läheskään kaikille tule koskaan.- fight flower
Narsisti tekee paljon pahaa koska ei vaan osaa ajatella asioita muiden kuin itsensä kannalta ja siksi on osin "syyntakeeton", mutta kyllä narsisti myös tietää tekevänsä pahaa.
Esimerkkinä eräs narsistin puoliso joka alkoi väsyä jatkuvaan hyppyyttämiseen ja kiusaamiseen. Jossain vaiheessa jo ulkopuoliset alkoivat huomautella ja sanoivat narsistillekin että tämän puoliso on liian kovilla, hajoaa kohta. Narsisti myönsi ainakin sanallisesti asian, mutta keksi sata selitystä miksi tilanne on mikä on. Narsisti oppi hiukan antamaan löysää välillä, sen verran ettei puolison väsyminen ollut enää niin selkeästi ulospäin nähtävissä. Lisäksi narsisti lisäsi näytelmäänsä kohtauksia joissa oli hyvinkin huolehtivainen puolisoaan kohtaan. Ja piristyihän se puolisokin hetkeksi kun luuli että elämä nyt helpottaa.
Eräänä päivänä puoliso kuitenkin romahti ja oli kuolla. Samalla sekosivat narsistin pasmat hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Narsisti teki lopulta itsestään sen suurimman kärsijän ja marttyyrin. Yritti kääntää huomion itseensä, ja vain itseensä. Koska puoliso oli todellakin hengenvaarallisesti sairas, ei narsistikaan voinut häntä kiusata entiseen malliin. Mutta kun puolison kunto koheni, kiristyi myös narsistin ote. Ajan kanssa narsistin varovaisuus on herpaantunut ja oma pikku kiva menee puolison hyvinvoinnin ohi mennen tullen.
Tämä narsisti ei voi väittää etteikö tiedä että puoliso voi sairastua, jopa kuolla, hänen käsittelyssään, mutta jatkaa silti. Lisää kuristusta pikkuhiljaa kuin kokeillen, paljonko toinen kestää. Ja edelleen narsistilla on kootut selityksen kaikelle. Ja vastuuhan on narsistin mielestä puolisolla kun suostuu kaikkeen -todellisuudessa ei vaan jaksa taistella vastaan.
- Ilmeisesti ong.
"Haluatte nähdä pahaa lähimmäisissä ja se paljastaa "...
Ilmeisesti ongelma on päinvastainen. Ei meinata millään ymmärtää, kuinka on näreet. - pahojen vallassa
Aloittaja puhuu pelkkää sanahelinää. Ei kuule Narsistiseen henkilöön voi puheella vaikuttaa. Narsismi on sairaus . Joka oirehtii. Hän saattaa olla hetkessä äärettömän kateellinen. Yks kaks hän puhuu silkkaa valetta . Ja hetken päästä taas jotain muuta. narsisti on kuin tuuliviiri. Hän elää sykleissä jotyka häntä riivaavat.
- Aloittaja
Olen aloittaja ihan siis hän joka teki tuon narskutestinne. En saanut ollenkaan narsupisteitä.
- En ymmärrä, mitä
En ymmärrä, mitä ihmettelet? Mikä on huonosti? Ei nyt ainakaan liity tähän palstaan mitenkään? Oletkos pihalla kuin lumiukko, jonka mallina on ollut käkikello? Kuka on kiinnostunut mitä sinulle sanotaan narskutestissä? Kuka edes olet?
- Vhillvfj
Ketjun aloittaja on selkeästivaikea mieleltään sairasihminen,jonka ovat hänen omat lapsensa "hylänneet". Sairaan ihmisen tunnistaa helposti jo kirjoitustyylistä. Piru on piru.
- poiuytresf
Ei narsisti ota vastaan mitaan sellaista mita aloittaja ehdottaa, arsyyntyisi vaan
- dcsdfsdf
Ei me mitään rakenneta täällä, me revitään ja vain tuhotaan narsistin homeiset ja lahot mielenrakenteet hajalle...uutta emme pysty niitä uudelleen rakentamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510762
- 817243
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445324- 624890
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764568Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334063- 472948
- 362845
- 402360
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per362104