lestadiolaisten mielestä? Onko lestadiolaisilla lähikontakteja helluntailaisiin?
Ovatko helluntailaiset kristittyjä
27
211
Vastaukset
- liikkeet ei pelasta
RE: Ovatko helluntailaiset kristittyjä
- tietystikin, kaikki, jotka tunnustavaT USKONSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN OVAT KRISTITTYJÄ.
Ja mikä on uskovan kirkkokunta, herätysliike, se ei merkitse siinä asiassa yhtään mitään. - ent. hellari
Kyllä periaatteessa voisivat olla,...., mutta teissä vaikuttava luciferuksen henki estää teitä pääsemästä Kristuksen lähelle. Tämä näkyy mm. mielisairautena ylentää pedofileja pastoreiksi, siirtää pedofiliasta tuomittuja lapsikuoronjohtajia toiseen seurakuntaan lapsikuoronjohtajiksi. Oikea kristitty ei ota opetustehviin muita kuin kunniallisia ihmisiä. Eikä se ole puolustus, ettei helluntalaisuudesta sellaista löydy.
Vankiloissa, joita teitä on kiitettävästi, niin siellä tietty voitte johtaa vankilakuoroa ihan käytännöllisistä syistä, siel ei ole lapsia.- vapaakirkon kokija
Hyviä pointteja. Itse hengailin vapaakirkossa vuoden päivät, jouduin hoitoon sen huutamisen seurauksena ja mitä lie manaamista ollukaan se touhu..
- Ilman muuta
vapaakirkon kokija kirjoitti:
Hyviä pointteja. Itse hengailin vapaakirkossa vuoden päivät, jouduin hoitoon sen huutamisen seurauksena ja mitä lie manaamista ollukaan se touhu..
Sinä olet valehteleva lestapiru.
- sama.
Ilman muuta kirjoitti:
Sinä olet valehteleva lestapiru.
Olen ent. vapaakirkkolainen. Kempele/Oulu alueen seurakunnissa olin vuoden. Valitettava kokemus.
Olet itse tuon lahkon mulkoilijapiru! Kesii selvästi. - vapaakirkkolainen joskus
sama. kirjoitti:
Olen ent. vapaakirkkolainen. Kempele/Oulu alueen seurakunnissa olin vuoden. Valitettava kokemus.
Olet itse tuon lahkon mulkoilijapiru! Kesii selvästi.Tai melperi. Yhtä kaikki, samaan hihhuli perinteeseen kuulutte..
- huh huh
mieltä vailla olevia kommentteja !
hulluja, kuten kansanomaisesti sanotaan. Ehkä helluntailaisissakin on kristittyjä. Olen muutaman kerran käynyt heidän kokouksissaan ja järkyttynyt siitä mielipuolisesta huutamisesta ja meuhkaamisesta.
Raikku sanoi kerran että hellareista löytyvät suurimmat roistot.- vapaakirkon kokija
Suurinpiirtein samat kokemukset ja huomiot. Raikku oli oikeassa. Kempeleestä pitkä kokemus hänelläkin.
- Kerro totuus!
Oletko Devoit pedofiili?
- ent. helluntalainen
Kerro totuus! kirjoitti:
Oletko Devoit pedofiili?
Tuollaisia sairaita viestejä lähettelevät helluntalaiset. Hyvä esimerkki siitä, ettei helluntalainen ole kristityn, vaan vihollisen asialla.
- Niimpä..
ent. helluntalainen kirjoitti:
Tuollaisia sairaita viestejä lähettelevät helluntalaiset. Hyvä esimerkki siitä, ettei helluntalainen ole kristityn, vaan vihollisen asialla.
Totta viserrät. Kyseinen on tod.näk. Melperi1.
- ihan mukavia
Helluntailaisissakin on ihan mukavia ihmisiä. Mukavilla en kuitenkaan tarkoita tämän palstan Melperiä ja Kesitasta. On myös häpeällistä, että helluntaiseurakunnassa pedofiili ylennettiin pastoriksi, vaikka hänen taustansa tiedettiin. Täytyy toivoa, että virheistä olisi opittu.
- Ihan selvästi
Vaikutat lestapirulta.
- totuuskin olisi oike
Et suinkaan päästele omiasi !?
en vielä jaksa uskoa (pitääkö pyytää anteeksi sitä syntiä?) että ketään pedoa ylennetään pastoriksi tai miksikään jos asiasta on tietoa !
toivoisin että saisi tietää missä tämä ontapahtunut jotta voisi asian tarkistaa. - katsopa täältä:
totuuskin olisi oike kirjoitti:
Et suinkaan päästele omiasi !?
en vielä jaksa uskoa (pitääkö pyytää anteeksi sitä syntiä?) että ketään pedoa ylennetään pastoriksi tai miksikään jos asiasta on tietoa !
toivoisin että saisi tietää missä tämä ontapahtunut jotta voisi asian tarkistaa."Mediassa on kerrottu helluntaiseurakunnan tapauksesta, jossa nuorisotyöntekijä käytti hyväkseen poikia 1970-luvulla. Hyväksikäyttäjä palkattiin sittemmin seurakunnan pastoriksi."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Helluntailaisuus#Suomen_Helluntaiher.C3.A4tys_nykyinen_aika
- niinkään
Helluntailaisuus on tiettävästi aika suurta mualla maailmassa ja kasvaa, Suomessa ei jostain syystä ehkä
- pieni kioski on lest
No on niitä ainakin 500 miljoonaa koko palloa mitaten.
- Upotuskastajatar
pieni kioski on lest kirjoitti:
No on niitä ainakin 500 miljoonaa koko palloa mitaten.
""
pieni kioski on lest""
Tuo on totta, kuin myös se että kiinnostus on suuri, teissä upotuskasteharhassa elävillä.
- 63-22
Mikä upotuskasteessa on harhaa? Miksi Jeesus Kristus ja apostolit hyväksyivät sen? Itse olisin ollut upotuskasteen kannalla, mutta vanhemmat määräsivät toisin!
- UGH - puhuin!
Ymmärtääkseni upotuskaste ei sinällään ole harhaa, vaan sen ympärillä olevat käsitykset. Upotuskaste on aikuiskaste ja nämä harhaiset eivät hyväksy lapsikastetta, koska ajattelevat ettei lapsi voi uskoa. Siinä harhan ydin. Täten heidän mielestä lapsikaste on merkityksetön ja haluavat aikuisena kastaa uudelleen jos kokevat aikuisena uudestisyntymisen. Näin upotuskastajat voivat olla myös uudestikastajia.
Tällä foorumilla nämä harhaiset mm. hellarihihhulit ja Vapaakirkkolaiset kattorakenne mulkoilijat, kuten klovni kesii ja toinen vastaava narsisti Melperi, ovat pääosassa ja kirjoittavat yli puolet kaikista avauksista.
Heitä vaivaa kun luterilaiset ja muut uskovat kaatavat Raamatun neuvon mukaan, kaiken kansan. - Kerro!
UGH - puhuin! kirjoitti:
Ymmärtääkseni upotuskaste ei sinällään ole harhaa, vaan sen ympärillä olevat käsitykset. Upotuskaste on aikuiskaste ja nämä harhaiset eivät hyväksy lapsikastetta, koska ajattelevat ettei lapsi voi uskoa. Siinä harhan ydin. Täten heidän mielestä lapsikaste on merkityksetön ja haluavat aikuisena kastaa uudelleen jos kokevat aikuisena uudestisyntymisen. Näin upotuskastajat voivat olla myös uudestikastajia.
Tällä foorumilla nämä harhaiset mm. hellarihihhulit ja Vapaakirkkolaiset kattorakenne mulkoilijat, kuten klovni kesii ja toinen vastaava narsisti Melperi, ovat pääosassa ja kirjoittavat yli puolet kaikista avauksista.
Heitä vaivaa kun luterilaiset ja muut uskovat kaatavat Raamatun neuvon mukaan, kaiken kansan.Mistä olet karannut?
- 63-22
Eiväthän he kasta uudelleen, vaan helluntailaiset ja vapaakirkolliset lapset eivät saa kastetta ollenkaan lapsena, vaan heidät vain siunataan ja sitten kun tulevat uskoon, niin he ottavat raamatullisen kasteen. Jos taas on kysymyksessä esim. luterilainen, joka on saanut lapsena kasteen ja käy esim. Vapaakirkossa ja tulee henkilökohtaiseen uskoon ja haluaa ottaa kasteen, niin hänet kastetaan ja monet käsittävät sen ns. toisena kasteena, vaikka hän varmasti menee itse ensimmäistä kertaa kasteelle, koska hänet on lapsena viety kasteelle ja hän ei edes itse sitä tiedä, jollei olisi dokumenttia siitä.
- oppiaakin oikeaa on
Kun sillä vauvan kastamiselal ei ole minkäänlaista hengellistä merkitystä, ei sitten sen enempää kun siellä kotona pestään vauvaa joka päivä eri syistä.
Raamatullinen kaste on seuraus ja seuraava askel jo edellä tapahtuneista asioista, joita vauvalla ei ole eikä tule ennekuin kasvaa siihen mittaan että osaa ITSE arvioida mitä ja ketä hän tahtoo elämässään palvella ja seurata.
Jeesus sanoi oppilailleen mm; seuratkaa MINUA.. ja oppilaat päättelivät omassa käsitryksessään onko Jeesuksen seuraamisessa jotain itua vaiko ei.
Ilmeisesti oli, koska he eivät joka miestä alakaneet seurata, eivät esm alkaneet seurata kaunpungin kalakauppiasta taikka suurinta kamelinajajaa.
Siis vauva voidaan kastaa tai olla kastamatta, kummastakaan tavasta ei ole mitään apua hänen mahdolliselle Jumalasuhteelleen tulevassa aikuisuudessa, paitsi että kirkko johdattaa ihmisiä suolle anatessaan ymmärtää että nyt on uuden ihmisen taivasasiat jotenkin tolallaan kunhan rituaalit oikein suoritetaan kuten jokainen voi suomen kansan hengellisestä tilasta päätellä niin käyneen.
Kaikki todelliset uudestisyntyneet ovat entisiä luterilaisia suurin osa, jotka eivät viitsi uskoontulonsa jälkeen kirkon valheita enempää kuunnella vaan liittyvät ekleesiaan kirkon ulkopuolella. Pelokkaat ja kunniastaan tärkeät jäävät kirkon helmoihin vaikka jonkinlaisen hengellisen totuuden olemukseen saavatkin hieman katsahtaa jossain elämänsä vaiheessa.Hyvin kynäilit.
Jos kaste vie ihmiset elävään uskoon, niin silloinhan suomalaisista on about 95 % elävässä uskossa että heilahtaa!
Kysymys ns. lapsikasteen puolustajille:
Jos pieni vauva kuolee ennenkuin hänet ehditään "hätäkastaa", niin meneekö tuo vauva helvettiin?
Vanhoillislestadiolaiset opettavat, että ihmisen ei tarvitse uudestisyntyä elävään uskoon.
Riittää, kun hän syntyy vl-kotiin ja pysyy vl-herätysliikkeessä.
Joh. 3:
"1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."- :(.
Melperi1 kirjoitti:
Hyvin kynäilit.
Jos kaste vie ihmiset elävään uskoon, niin silloinhan suomalaisista on about 95 % elävässä uskossa että heilahtaa!
Kysymys ns. lapsikasteen puolustajille:
Jos pieni vauva kuolee ennenkuin hänet ehditään "hätäkastaa", niin meneekö tuo vauva helvettiin?
Vanhoillislestadiolaiset opettavat, että ihmisen ei tarvitse uudestisyntyä elävään uskoon.
Riittää, kun hän syntyy vl-kotiin ja pysyy vl-herätysliikkeessä.
Joh. 3:
"1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa"."Menkääpä helluntaitollot nyt lukemaan niitä Niilosatuja. Noloa kun täällä uskovaisten foorumissa olette itseänne enemmän ja enemmän munaamassa. Teissä vain korustuu entisestään Teidän ylennetyt helluntailaiset pedofilipastorit ja kuoronjohtajat...
- ei suinkaan uskoisi
Jossakin Etelä-Suomalaisessa helluntaiseurakunnassa ylistetään Jumalaa pedofilin, eli helluntaikuoronjohtajan johdolla. Ei tätäkään saa painaa villaisella, vaan tämäkin mies on erotettava tehtävästään ja tämän miehen ja seurakunnan nimet on tuotava julki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu635409Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti193542- 1422745
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172586- 1331946
- 151743
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1641521Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1081440Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731427- 951327