Mulla on nyt jo neljättä viikkoa ollut astma sellainen että on jatkuvaa lievää hengenahditusta, joka pysyy tasaisen samanlaisena. Pienikin liikunta hengästyttää ja tuntuu koko ajan että on raskasta hengittää, tuntuu ettei jaksa edes kotitöitä sisällä tehdä kun hengästyttää. Lääkkeessä on pitkävaikutteinen avaava mukana, muttei se auta, eikä pelkkä avaavakaan tähän auta. Alkaa jo epäillyttää että voiko astma olla tällaista, aiemmin hengenahdistus kuitenkin vaihteli selvemmin ja välillä oli normaalin helppo hengittää, vaikka se ahdituskin kesti kyllä välillä pitkään. Nyt ei oo ollut enää kolmeen viikkoon ollut yhtään minuuttia normaali hengittää. Keuhkot on kans kipeät, mutta on ne olleet kyllä aiemminkin. Vasta 7kk ollut koko astma ja täysin oireettomaksi se ei oo ehtinyt missään välissä, mutta reilu kuukausi sitten oli paljon parempi kuitenkin.
Jatkuvaa lievää hengenahdistusta, johon avaavakaan ei toimi...
2
387
Vastaukset
- Lilmyy
Moi, sama asia kiinnostaisi myös minua.
Mulla ollut myös täysin sammallai. 6 kk astmaa takana, sain siis heti dg. Ei viel oo ollut tasapainossa hetkeekään. Nyt taas ollut viikon verran jatkuvaa puristusta rinnassa, yskää, limaa ja lieviä hengenahdistuksia. Lääkkeenä ollyt seretide diskus 50/250 2x 2, nyt vaihdettiin 50/500 1 x 3.
Mulla on alunperinkin astma oireillu jatkuvasti siis päivittäin ja puolenvuoden aikana ollu pari prednisolon kuuria, pikku nuha kun tulee ni sit on pakko alottaa ku ei peruslääkkeen nosto tehoo. Muutama paha kohtaus tullu missä sut menin niin tukkoon et taju meinas mennä ja sekin kehittyi puolessa tunnissa. Nyt odotan pääsyä keuhkopolille jatkotutkimuksiin.
Kerro kuinka sinulla on astman kanssa sujunut, olisi mukava vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa kellä vastaavanlaisesti kun mulla, astma oireillut paljon ja ilman mitään normaalia kuvioo tai järkee... - vesihöyry..
Kuiva sisäilma ja pakkanen tekee tehtävänsä. Höyryhengitys auttaa.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/astma.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408