Häntäluun kipu

paraneeko se koskaan

Moi,

Mulla on häntäluun kärki ollut kipeä vuoden. Kipu tuntuu istuessa takakenossa ja kun häntäluun kärkeä koskettaa. Tunnustellessa se on vähän vinossa toiselle puolelle ja kipu tuntuukin vähän toispuoleisena. Röntgenkuvissa vinous ei tosin näkynyt, eikä ortopedi osaa auttaa. Voiko vinous aiheuttaa kivun? Paraneeko kipu ikinä? En ole synnyttänyt tai satuttanut häntäluuta mihinkään. Ehkä olen istunut "väärässä" asennossa, mutta en ole varma.

5

1327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 77777711

Onko varmasti kivun syynä häntäluu?

• paraneeko se koskaan

Luulen niin, mutta ehkä kipu voi olla peräisin häntäluun pinnaltakin, esim. lihaksista? Kipu ei siis tunnu siinä "kyhmyssä", mikä tuntuu pakaravaossa hiukan ylempänä, vaan ihan siinä häntäluun alimmassa osassa, kärjessä. Aluksi huomasin kivun treenatessani lantionpohjan lihaksia. Nykyään kipu tuntuu heti kun istun, paitsi jos istun tosi etukumarassa, ja tämä taas kipeyttää muut lihakseni ja esim. bussissa etukumarassa istuessani näytän varmasti aika friikiltä. Istuintyyny ei auta ollenkaan, enemmänkin pahentaa.

• myrsky

Vika voi olla syvissä lihaksissa. Kokeile syvälihashierontaa!

• Sss

Itselläni on häntäluu taittunut noin neljä vuotta sitten. Ensimmäiset pari viikkoa taittumisesta olivat tosi tuskallisia. Ei voinut istua eikä oikein kävellä tai seistäkkään, kun särki koko ajan. Kivut hellittivät jonkin verran ajan myötä, mutta edellenkään en voi istua tai maata selälläni normaalisti. Ja jos istun pitkään, niin häntäluu tulee kipeäksi. Tuntuu myös että häntäluu on taittunut vain lisää. Jatkuva lievä särky alaselässä häiritsee jonkin verran elämää, mutta pakko tottua elään sen kanssa.

• Mun mielestä näin on

Eikös taittuneen häntäluun voi poistaa niin kivut loppuvat ja voi taas elää normaalia elämää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      68
      7594
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      125
      3022
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      153
      1864
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      67
      1704
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      124
      1536
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      172
      1482
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1202
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      879
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      48
      822
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe