Maakonnan kylvetys?

Maakonna

Mitä tarkoittaa, kun kilpikonnaa kylvetetään? Kylvetetäänkö kaikkia maakilpikonnia? Eli siis kaipaisin vastausta, jossa kerrotaan miten kylvetys tehdään. Haluaisin maakonnan ja olen hankkinut paljon tietoa niiden hoidosta ja kaikesta muusta mutta missään ei kerrota miten kylvetys tehdään. Olen siis harkinnut jo pari vuotta sellaisen hankkimista. Asiallisia vastauksia.

8

1671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maakilpikonnia kylvetetään laittamalla esim puhtaaseen kukkaruukun pohja-alustaan tai matalaan, mutta tilavaan ämpäriin vähän kädenlämpöistä vettä pohjalle. Sen verran että se vedenpinnan korkeus on suunnilleen kilpikonnan leuan korkeudella että tämä saa hyvin hengitettyä kokoajan.

      Oma konnani ei kauaa kylvyistä nauti. Korkeintaan 15minuuttia on jaksanut istuskella ja sitten onkin jo tullut kiire takaisin tuttuun ja turvalliseen terraarioon. Joskus hän saattaa myös juoda kylvyn yhteydessä vettä tai tehdä tarpeensa sinne.

      Yksinkertaisuudessaan kun olet sen ... vaikka kukkaruukun alustan nyt täyttänyt sopivalle korkeudelle vedellä ja laitat Konnasi sinne niin annat sen hengailla siellä hetken ja hieman kylpyvedellä huuhtelet kilpeä kauttaaltaan. Huomaat kyllä kun Konna alkaa yrittämään kiipeillä pois kylvystä ja ilmoittaa että haluaa takaisin terraarioon. Ja kun kylvetät Konnaa älä laita sinne astiaan, mitään muuta kuin vain sitä kädenlämpöistä vettä sopivasti.

    • ...

      Eipä niitä konnia kukaan luonnossakaan kylvetä, niin miksi sitten lemmikkikonnaa. Kun terraariossa on vesikippo johon konna mahtuu itse kokonaan, se voi halutessaan siellä käydä ja juoda. Ainoastaan jos konna on kovin likainen, olen sitä hanan alla huljauttanut.

      • hyvinvoinnista

        Entä jos konnan vesiastia on niin pieni, jonne mahtuu vain puolisenttiä vettä se vesiastia on konnalle pieni?
        itse olen koulun kasvihuoneen kilpparia kylvettänyt 2 kertaa viikossa, mutta minulta kielletään se, ja olen aina tehnyt sen koulun jälkeen.
        ja tällä kyseisellä konnalla on todella pieni vesiastia häkissä (kyllä. tämä asuu aika pienessä paikassa, mutta mahtuu liikkumaan)

        Ja toinen kysymys, tarvitsevatko punakorvakilpparit uv-valoa?
        ja onko se punakorvalle ok, että elelee vain altaassa, jossa on yksi pieni suoja, sekä A4-paperin kokoinen kuiva-alue?


      • mmmphh.
        hyvinvoinnista kirjoitti:

        Entä jos konnan vesiastia on niin pieni, jonne mahtuu vain puolisenttiä vettä se vesiastia on konnalle pieni?
        itse olen koulun kasvihuoneen kilpparia kylvettänyt 2 kertaa viikossa, mutta minulta kielletään se, ja olen aina tehnyt sen koulun jälkeen.
        ja tällä kyseisellä konnalla on todella pieni vesiastia häkissä (kyllä. tämä asuu aika pienessä paikassa, mutta mahtuu liikkumaan)

        Ja toinen kysymys, tarvitsevatko punakorvakilpparit uv-valoa?
        ja onko se punakorvalle ok, että elelee vain altaassa, jossa on yksi pieni suoja, sekä A4-paperin kokoinen kuiva-alue?

        Kannattaisko ensin tutustua eläimen oikeanlaiseen hoitoon ja sitten vasta hankkia se..herppi.net sivulta löytyy paljon hyvää tietoa ja keskustelua näihin kysymyksiin. Sinne siis innolla lukemaan :)


    • kilpikonna26

      Minulla on kilpikonna niin tiedän niistä paljon. Kilpikonnalla pitää olla vesiastia jonne se mahtuu itse ja sillä pitää olla tarpeeksi iso terraario/häkki!

    • Käärmemies

      Jokin aika sitten maakilppareiden kylvettämistä suositeltiin osana hoitoa. Mutta nykyään tästä suosituksesta on luovuttu osana jatkuvaa hoitoa. Kylvetystä suositellaan ainoastaan joissakin erityistapauksessa. Jokapäiväisessä elämässä kilpparille tulee olla tarjolla matala vesiastia, johon se mahtuu kastamaan alakilpensä, sekä juomaan.

      Mitä koulua nimimerkki "hyvinvoinnista" käyt?

    • Nelivarvaskilpikonna

      Maakonnia tarvitsee kylvettää 1-2 kertaa kuussa. Tarpeeksi iso astia, josta konna ei pääse pois, ja sinne hiukan kädenlämpöistä vettä. Lämmin vesi auttaa suolistoa tyhjenemään, joten konna yleensä tekee tarpeensa veteen. Konnan 'uidessa', voit vaikka siivota terraarion, mutta vahtien samalla konnaa. Toivottavasti tämä selvensi vähän :)

    • Anonyymi

      Moi, olen saamassa nelivarvaskilpikonnan pitäisikö niitä kylvettää ja kuinka usein?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe