Nordean verkkopankin sivulle on alkanut ilmestyä Saunalahti / F-Securen oranssinen laatikko, joka ilmoittaa suojaavansa verkkopankkitoimintoja.
Verkkopankin sivun toiminnot kuitenkin hidastuvat havaittavasti ja kytkettäessä turvapaketti pois, se ilmestyy sinnikkäästi uudelleen.
Kuka tietää, onko tämä turvallinen järjestely - urkkiiko F-Secure uudella "laatikollaan" verkkopankin käyttöä ?
Väitetään, että F-Secure joutui antamaan jotain myönnytyksiä amerikkalaisille pääsystä sen markkinoille.
Nythän tiedämme varmuudella, että NSA vakoilee tietentahtoen eurooppalaisia.
Uskaltaako Nordean verkkopankin asiakas enää olla ?
Kuka tietää Nordean tietoturvasta / Saunalahden turvapaketti ?
14
625
Vastaukset
- poijukyertp
Tuolla on tietoa tästä fsecuren ominaisuudesta
http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/news-info/product-news-offers/view/story/758833/Uutta teknologiaa F-Securelta verkkopankin turvalliseen käyttöön
Jokainen toki tekee oman ratkaisunsa sen suhteen, mitä haluaa tällaisella turvaohjelmistolla tehdä. Silloin kun itselläni oli f-secure koneella, kytkin selainlisäpalikan pois päältä, koska se vain hidasti elämää seuloessaan esim. googletulokset etukäteen.
Nordean verkkopankkiin tämä "ongelmasi" ei liity yhtään sen enempää kuin muihinkaan verkkopankkeihin.- Outo laatikko
Kiitos vastauksesta, mutta väitän, että - tämä liittyy paitsi Nordean verkkopankkiin, niin myös "laatikko" ilmestyy kaikkiin pankki- ja sijoitustoiminnoissa käyttämieni verkkosivustojen ylälaitaan ja kuten kerroin, se mielestäni hidastaa selvästi verkkopankintoimintaa (..urkkiiko se juuri silloin ?) .
Olisi riittävän hyvä, jos se pysyisi poissa istunnosta sen lopeta-painikkeella, mutta sinnikkäästi se puskee esiin yhä uudestaan. Miksi, miksi sen täytyy asiakkaan tahdosta huolimatta tulla aina esiin ?
Mieleeni tulee vain yksi tänäpäivänä reaalinen vaihtoehto (ei siis salaliittoteoriaa ). Se urkkii (=vakoilee) ?
Mistä ja miten tuo selainlisäpalikka kytketään pois Saunalahden / F-Securen turvapaketissa ? Käväisen tuossa antamassasi linkissä nyt. - suojaa konetta
Outo laatikko kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, mutta väitän, että - tämä liittyy paitsi Nordean verkkopankkiin, niin myös "laatikko" ilmestyy kaikkiin pankki- ja sijoitustoiminnoissa käyttämieni verkkosivustojen ylälaitaan ja kuten kerroin, se mielestäni hidastaa selvästi verkkopankintoimintaa (..urkkiiko se juuri silloin ?) .
Olisi riittävän hyvä, jos se pysyisi poissa istunnosta sen lopeta-painikkeella, mutta sinnikkäästi se puskee esiin yhä uudestaan. Miksi, miksi sen täytyy asiakkaan tahdosta huolimatta tulla aina esiin ?
Mieleeni tulee vain yksi tänäpäivänä reaalinen vaihtoehto (ei siis salaliittoteoriaa ). Se urkkii (=vakoilee) ?
Mistä ja miten tuo selainlisäpalikka kytketään pois Saunalahden / F-Securen turvapaketissa ? Käväisen tuossa antamassasi linkissä nyt.Ei minulle tulisi mieleenkään kytkeä pois. Minulla on myös F-Secure ja pankkisuojaus tulee aina silloin kun on pankki kyseessä. Saunalahdellakin pystyy maksamaan laskunsa (Saunalahden laskut), siksi se tulee myös silloin, vaikka ei sinne sivulle menisikään. Ja monessa muussa on tällä tavalla. Se on ylimääräinen suojaus. Ja jos ei se lähde itsekseen (joskus lähtee) kun sieltä poistuu, voi käyttää lopeta näppäintä.
- poijukyertp
Outo laatikko kirjoitti:
Mistä ja miten tuo selainlisäpalikka kytketään pois Saunalahden / F-Securen turvapaketissa ? Käväisen tuossa antamassasi linkissä nyt.F-securen asetuksista löytyy varmaankin sille oma täppänsä.
Tuolla on lisää asiaa aiheesta
http://community.f-secure.com/t5/tkb/v1/page/blog-id/tietoturva@tkb/label-name/pankkitoimintojen suojaus?labels=pankkitoimintojen suojaus
- Outo laatikko
Vielä lisäkysymys :
Miksi Nordea ei halua ottaa kantaa ko. tietoturvakysymykseen, vaikka olen Premium-asiakkaana sitä tiedustellut, verkkopankin virallisen sivuston kautta ?
Eivätkö pankin tietoturva-asiantuntijat ymmärrä riittävästi tätä mekanismia ja vakuuta asiakkaalleen sen olevan turvallinen ?
Lisäksi esitän erään kommentin Suomi24-tietoturvasivustosta, joka vaikuttaa "nörttimäiseltä", mutta - nämä ihmiset tietävät biteistä ja tietokonemaailmasta eniten:
HöpöhöpöHyppönen
3 VASTAUSTA 32 LUKUKERTAA
Tilaa palstan RSS-syöte
Aloita uusi keskustelu
Poista kirosanafiltteri käytöstä
NSAonASN11.9.2013 00:250
"Me emme ole antaneet NSAlle tietoja ohjelmistoistamme.." No jo kehtaa kakara väittää vastaavaa vaikka jokainen tietää, että toimiakseen jenkki-markkinoilla jotain myönnytyksiä on pakko tehdä tai käy "nokiat". Älä kakara tule hypöstelemään isompien naamalle!
*** Tuo jättää miettimään sana-asusta huolimatta, tänäpäivänä. NSA.- poijukyertp
Asiahan ei mitenkään Nordealle kuulu, kun kyse on sinun itse hankkimastasi tietoturvasovelluksesta ja sen lisäpalikasta.
Nordea voisi korkeintaan laittaa nettipankin bitit siinä määrin poikittain, ettei ko. lisäosa toimisi heidän sivuillaan. Danske ilmoittaakin, että heidän nettipankissaan ko. palvelu ei välttämättä toimi, ja asiassa tulee tarvittaessa olla yhteydessä f-secureen (eikä suinkaan pankkiin). - outo laatikko
poijukyertp kirjoitti:
Asiahan ei mitenkään Nordealle kuulu, kun kyse on sinun itse hankkimastasi tietoturvasovelluksesta ja sen lisäpalikasta.
Nordea voisi korkeintaan laittaa nettipankin bitit siinä määrin poikittain, ettei ko. lisäosa toimisi heidän sivuillaan. Danske ilmoittaakin, että heidän nettipankissaan ko. palvelu ei välttämättä toimi, ja asiassa tulee tarvittaessa olla yhteydessä f-secureen (eikä suinkaan pankkiin).Jotenkin en luota F-Secureen, koska se urkki käyttäjätietoja "perhepaketilla" toiselta koneeltani ja nyt on tunkeutunut verkkopankkisivuille. Kyllä haisee ihan NSA:lle nyt.
- tyhmäkö olet?
outo laatikko kirjoitti:
Jotenkin en luota F-Secureen, koska se urkki käyttäjätietoja "perhepaketilla" toiselta koneeltani ja nyt on tunkeutunut verkkopankkisivuille. Kyllä haisee ihan NSA:lle nyt.
Jos et ole käyttänyt tuota pankkisuojaa, vaan laittanut sen aina pois, en yhtään ihmettele, jos jokin hakkeri on päässyt väliin!
Ei ole ollut mitään suojaa kun olet pankissa käynyt.
Minulla oli ennen Norton, eikä siinä ollut tuollaista, mutta se suojasin pankkisivuja. F-Securella se ei varmaan kuuluu normaaliin suojaukseen, vaan on tehty erillinen suoja. Siinäpä sittenh taistelet virusten kanssa!! - sdfghn
outo laatikko kirjoitti:
Jotenkin en luota F-Secureen, koska se urkki käyttäjätietoja "perhepaketilla" toiselta koneeltani ja nyt on tunkeutunut verkkopankkisivuille. Kyllä haisee ihan NSA:lle nyt.
Jos et luota F-secureen, miksi käytät heidän tuotettaan?
Tuo lisäpalikka koskee vain nettipankkeja. Muut turvaohjelman osat vahtivat ihan kaikkea mitä koneella teet. Jos et luota F-secureen, lienet jo poistanut koko ohjelman koneelta? - Outo laatikko
tyhmäkö olet? kirjoitti:
Jos et ole käyttänyt tuota pankkisuojaa, vaan laittanut sen aina pois, en yhtään ihmettele, jos jokin hakkeri on päässyt väliin!
Ei ole ollut mitään suojaa kun olet pankissa käynyt.
Minulla oli ennen Norton, eikä siinä ollut tuollaista, mutta se suojasin pankkisivuja. F-Securella se ei varmaan kuuluu normaaliin suojaukseen, vaan on tehty erillinen suoja. Siinäpä sittenh taistelet virusten kanssa!!Tiedoksi vain sinulle, että olen käyttänyt Nordean verkkopankkia vuosia - ilman tätä F-Securen uutta "vakoilupalvelua", joka lie alkoi kesällä ja - ilman ainuttakaan virusta ym. haittaohjelmaa. Eli Nordea huolehti sivujen salauksesta yksin ja luotettavasti ja niin pitäisi olla nytkin !
Eli mieti ensin mitä kirjoitat; en siinäpä taistele virusten kanssa. - Nordea_Premium
sdfghn kirjoitti:
Jos et luota F-secureen, miksi käytät heidän tuotettaan?
Tuo lisäpalikka koskee vain nettipankkeja. Muut turvaohjelman osat vahtivat ihan kaikkea mitä koneella teet. Jos et luota F-secureen, lienet jo poistanut koko ohjelman koneelta?http://www.cloudantivirus.com/en/
Ei olla F-Securen varassa välttämättä. Jos minä lähden, niin moni muukin lähtee "yleisestä perustellusta epäluulosta". - tywr
Nordea_Premium kirjoitti:
http://www.cloudantivirus.com/en/
Ei olla F-Securen varassa välttämättä. Jos minä lähden, niin moni muukin lähtee "yleisestä perustellusta epäluulosta".Täh?
Olen minäkin lopettanut F-securen tuotteen käytön. Mutta mitä sitten?
(mutta en kyllä maksaisi tuosta Pandan versiostakaan, enkä pitäisi sitä yhtään fsukkeria parempana missään suhteessa)
- Huolestuttaa
Kyllähän tämän pankin suoja ongelmat on aika mittavia kauttaaltaan.
Enite huolestunu olen kyseisen pankin työskentelysttä sillä suurin osa asiakkaan tiedoista käsitellään niinsanotusti akselilla Viro-Puola ja esim. tunnettua on miten sielä suhtaudutaan suojaus toimenpiteisiin, eli anna siinä puhelimella tunnusluku kun puhelimen toisessapäässä on huonosti suome ymmärtävä pankkineiti.
En yhtään ihmettele jos jokin Visa-kortti lakkaa toimimasta ja joudut noutaan uuden pankista etkä saa selitystä miksi näin kävi.
Muuten tietääkö kukaan saako esim. Suomalaisia sos ja muita tietoja läöhettää Puolaan? ilman kyseisen henkilön lupaa. - nordeasurkea
Mulla ei hidasta yhtään.Hyvä suoja.Hidastuminen johtuu nordean surkeasta pankista.Jatkuvaan ongelmia siellä netissä ja muussakin.Tuo suojaus toimii muillakin pankeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445822
- 475328
- 483708
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise923269- 313126
- 592874
- 572730
- 532390
- 381844