Raskausdiabetes ja ennenaikainen synnytys

Mammax5

Hei! Kertokaapa te, joilla ollut raskausdiabetes, syntyikö lapsenne ennen laskettua-aikaa. Periaatteessahan radi saattaa aiheuttaa ennenaikaista syntymää, mutta miten käytännössä. En siis tarkoita Käynnistettyjä synnytyksia, vaan spontaaneja synnytyksiä.

Itselläni siis viides raskaus menossa rv34 2 ja radi todettu rv26. Ensimmäisessä, kolmannessa ja neljännessä raskaudessa diabetestä ei ollut, mutta toišessa ja tässä viimeisessä se todettiin. Siksi kyselen tuota ennenaikaisen synnytyksen mahdollisuutta, koska toinen lapseni on ollut ainoa, joka syntyi ennen laskettua-aikaa (rv39 0), kun taas muut lapset ovat menneet reilusti yli ( 1. Rv42 3, 3. Rv40 6 ja 4. Käynnistettiin rv41 4) .

Lähinnä kyllästyttää jo tämä tiukan radi dieetin pitäminen. Arvot kotimittauksissa kyllä pysyneet hyvinä, mutta tiukkana saa kyllä ruokavalion suhteen olla. Varovasti siis toivoisi, ettei tarvisi enää ainakaan kahta kuukautta olla niin tiukalla dieetillä :). Tietenkään en myöskään toivo,että lapsi syntyisi reilusti ennen aikojaan,mutta jos nyt vähän ennen laskettua-aikaa tulisi :).

Kertokaapa siis kokemuksia, onko tässä mitään toiveita päästä vähän aiemmin synnärille..

3

2010

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Random.

Mulla oli radi, eikä vauva varmaan ois tajunnu lähteä syntymään itekseen ollenkaan.:D Käynnistykseen siis meni ja sekin otti aikansa.

Mut sulla aika paljon erilainen tilanne. Ehkä edellinenkin vauva syntyi ennen LA:ta enemmän sen takia, että oli niin mones synnytys? Jospa tämäkin ottais sisaruksesta mallia.:) Tai jos ei näytä itsellään tulevan, niin radin takia käynnistykseen jos vauvan kokoarvio iso?

• mammax5

Höh, sun vauva ei varmaan hoksannu, että radin takia tulisi syntyä vähän aiemmin :).

Minulla siis kaksi viimeisintä on mennyt yli ja viimeinen ei varmaan myös olisi syntynyt ollenkaan jollei olisi käynnistetty. Ainoa siis, joka syntyi ennen la:a oli toinen lapsi, jolta minulla myös oli radi. Siksi siis elättelen toivoa, että tämä syntyisi myös ennen la:ta :)

• Random.
        mammax5 kirjoitti:

Höh, sun vauva ei varmaan hoksannu, että radin takia tulisi syntyä vähän aiemmin :).

Minulla siis kaksi viimeisintä on mennyt yli ja viimeinen ei varmaan myös olisi syntynyt ollenkaan jollei olisi käynnistetty. Ainoa siis, joka syntyi ennen la:a oli toinen lapsi, jolta minulla myös oli radi. Siksi siis elättelen toivoa, että tämä syntyisi myös ennen la:ta :)

Ohops joo, taisin lukea tekstin vähän hätäisesti iun muistin, että edellinen olis tullut ennen LA:ta..:D

Mutta niin, ei näistä näköjään koskaan tiedä millon tulevat ulos itekseen, jos ollenkaan. Sormet ristiin, että yliajalle ei tarviis kärvistellä.:) Saa nähä miten itellä tän tokan kanssa menee, sitten joskus alkukesästä kun sen aika on..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      178
      4698
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      38
      2522
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1338
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1271
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1183
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1170
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      877
    Aihe