Olen huomannut että maailma on täynnä niitä jotka sanovat että uskot väärin, kun uskot niin kuin Raamattu edellyttää. Tämä ei ole vain vanhoillislestadiolainen ilmiö vaan yleensäkin lahkon tunnusmerkki.
"""Uskot väärin"""
17
203
Vastaukset
- Jeesukseen uskova.
Niinpä. Oikeaa uskomista on usko Jeesukseen. Hän on Armahtaja.
- Leunari Typpö
Monet uskonnolliset yhteisöt eivät tarvitse uskonalkajaa Jeesusta Kristusta elämäänsä.
Vaan luottavat enemmän Lars Lewi Lestadiukseen, Martin Lutheriin ja moniin ihmisiin, He luulevat, ovat siis luulo uskossa ja hokevat Jumala Jumala jota he eivät tunne,
Sillä Jumslsna tuntemiseen on olemssa ti nimeltää Jeesus Kristus ja hän on asettanut Uuteen Testamenttiin pelastuksen ehdot. - 78-98
Totta! Jeesus Kristus on Tie, Totuus ja Elämä. Hän on asettanut pelastuksen ehdot, ei mikään uskonliike!
- outo yhtälö
Miksiköhän kaikkein suorin tie on kaikkein vihatuin tie ?
Jos alat totella Raamattua joudut jään alle ilman pipoa taikka roviolle ??
Kuka tietää miksi !- Oikea päätelmä
Johtuu ihmisestä!
Ihminen voi tehdä asiassa niin vaikean. Ettei Taivaaseen ole kenelläkään pääsyä. ***Miksiköhän kaikkein suorin tie on kaikkein vihatuin tie ?***
Siksi koska nämä mutkien laittajat ovat mielistyneet vääryyteen ja näin ollen saaneet siitä rangaistuksekseen Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen.
2.Tess
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.- Entten tentten
Devoit kirjoitti:
***Miksiköhän kaikkein suorin tie on kaikkein vihatuin tie ?***
Siksi koska nämä mutkien laittajat ovat mielistyneet vääryyteen ja näin ollen saaneet siitä rangaistuksekseen Jumalan lähettämän väkevän eksytyksen.
2.Tess
2:7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
2:8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
2:9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
2:10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
2:11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
2:12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.Koita nyt viimeinkin päättää oletlo lesta, uskovainen, vai uskomaton. Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle.
Entten tentten kirjoitti:
Koita nyt viimeinkin päättää oletlo lesta, uskovainen, vai uskomaton. Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle.
****Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle. ****
Puolustaisin ketä tahansa, jota solvattaisiin yhtä törkeästi kuin vanhoillislestadiolaisia tällä palstalla.
Sinä et näköjään osaa erottaa mitä on sivistynyt käytös. Kun sivistyneesti asia perusteilla kritisoidaan, niin hyväksyn sen, vaikka kritisoitaisiin minua.- Entten tentten
Devoit kirjoitti:
****Arvostelet lestoja, mutta jos joku toinen tekee sen, asetut heti puolustuskannalle. ****
Puolustaisin ketä tahansa, jota solvattaisiin yhtä törkeästi kuin vanhoillislestadiolaisia tällä palstalla.
Sinä et näköjään osaa erottaa mitä on sivistynyt käytös. Kun sivistyneesti asia perusteilla kritisoidaan, niin hyväksyn sen, vaikka kritisoitaisiin minua.Käsittääkseni sinua on jokinverran kritisoitu palstalla. Varmaankin omasta mielestäsi sivistymättömästi.
Voitko sanoa itse käyttäytyneesi sivistyneesti?
Yleensä menet hyvin herkästi henkilökkohtaisuuksiin kommenteissasi, kun et pärjää asialinjalla. Entten tentten kirjoitti:
Käsittääkseni sinua on jokinverran kritisoitu palstalla. Varmaankin omasta mielestäsi sivistymättömästi.
Voitko sanoa itse käyttäytyneesi sivistyneesti?
Yleensä menet hyvin herkästi henkilökkohtaisuuksiin kommenteissasi, kun et pärjää asialinjalla.*****Käsittääkseni sinua on jokinverran kritisoitu palstalla. Varmaankin omasta mielestäsi sivistymättömästi.****
Jonkin verran? Sitä on ollut paljon että minua on nimitelty homoksi ja pedofiiliksi. Sekö mielestäsi sivistynyttä? Kertoo paljon sinusta.
Saanen huomauttaa että minä ja persoonani ei ole aloituksen aihe. Sinulla näyttää olevan vain hillitön tarve mustamaalata minua, sen tähden kun vaadin että vanhoillislestadiolaisiakin kohdellaan ihmisinä.
- 78+99
Väärin sammutettu ja väärin uskottu ovat ihan rinnastettavia asioita.
******Väärin sammutettu ja väärin uskottu ovat ihan rinnastettavia asioita. ****
Näin on, hyvä rinnastus.
- en ainakaan
Ja jokainen tulee uskollaan autuaaksi, eikä tarvi sädekehää päänpäälle.
- L11s
Uskot väärin. Sitäpä hoitokokouksissa ihmisille toitotettiin. Ja väitettiin, että sen huomaa ihmisen käytöksestä. Voiko idioottisempaa ajattelua olla.Toisaalta toitotettiin omakohtaisesta uskosta. Kunkin olisi pitänyt keskittyä omaan uskoonsa, mutta SRK tuputti omaansa. Lähdin pois.
- 89+55
Väärästä seurakuntaopista kärsii koko vanhoillislestadiolaisten hiljainen uskovaisten joukko, joka ahkerasti käy seuroissa ja elää kunnollista uskovaisen elämää. Sammuvaisilla valoilla ajava johto haluaa ajaa kansansakin metsäojaan.
- en ainakaan
Nuoria ei paljon erotettu, enimmäkseen olivat iäkkäitä, niin kuin nyt ja aina käyvät vnhempien kimppuun.
****Nuoria ei paljon erotettu, enimmäkseen olivat iäkkäitä,****
Ja syy oli siinä Kun uskoivat Kristukseen lunastajanaan, eikä vl-seurakuntaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921816- 851272
- 1101133
- 751011
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56848- 36752
- 47751
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47701- 33683