Pankkien palvelumaksut!

Nordea boikottiin?

Paljonko on osuuspankissa tai lehtipankissa ynnämuissa palvelumaksu? Mua on ruvennut ärsyttämään Nordea kun se nostaa palvelumaksuja jatkuvasti onko kaikissa näin paljon kun sun ei tarvi kun automaatilta nostaa rahaa niin ryöstävät siitä nykyään jo 4euroa! Summahan on pienituloiselle häiritsevä määrä monta kymppiä vuodessa!

Muistan kun 2000luvun alussa oli ilmaista ei ollut palvelumaksuja mutta nyt jo prkl 4euroa ja minun mielestä tuo rupeaa oleen jo kohtuutonta!

31

3064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pankin asiakas

      Jos sinulla on joku palvelupaketti, sopimus tai tili, jossa on rajoitettu niostotapahtumamäärä?

      Mutta osuuspankissa on palvelumaksut sillee, että VisaDebit ja verkkopankki 4,20e/kk, jos asiointi on 5000e/kk, niin palvelumaksuja ei ole. Asiointi tarkoittaa siis talletusta tai lainaa.

    • näin kainuussa

      Op-ryhmässä on 200 itsenäistä pankkia joilla palvelumaksut poikkeaa toisistaan. Mene osuuspankin sivulle, Valitse Op-ryhmä, toisen kerran Op-ryhmä ja valitse sitten oman paikkakuntasi pankki, sitten palvelumaksut. Paljonko palvelumaksut on riippuu siitä liitytkö jäseneksi, onko sinulla 5000 euroa säästöä tai lainaa, oletko alle 26-vuotias. Jäsenenä minun palvelumaksut verkkopankista ja pankkikortista on 2,95 euroa kuussa, muita maksuja ei mene. 3 euron bonus kuussa ansaitaan noin 14000 euron säästöillä tai lainoilla, se on vielä veroton jos käytetään pankin sisällä.

    • Käy tutustumnassa

      Utajärven Osuuspankki on sellainen jossa palvelumaksut on halvat. Jos pärjäät nettipankilla niin sinne tili.

    • opomistaja

      Ja se kannattaa muistaa, että niille joilla on tuo 5000e kokoajan olemassa, niin ei ole mitään merkitystä sillä asialla..... Jos on 5000e lainaa, niin tasan tarkkaa maksat korkoja sen vajaan 5e/kk, ja se ei paljoa lohduta sinulta ei peritä sitä hoitoerämaksua. Tai jos sinulla on 5000e säästöä, niin se ei paljoa lohduta, että säästät sen vajaat 5e, kun saat kuitenkin monen kuukauden palvelumaksun korkona kerran vuodessa.

      Ja tuo 26v on vain määräaikainen etuus......

      • Hatara pää

        Jostain kumman syystä minun äly ei riitä tulkitsemaan tätä viestiä.


      • opomistaja
        Hatara pää kirjoitti:

        Jostain kumman syystä minun äly ei riitä tulkitsemaan tätä viestiä.

        Et ymmärrä sitä, että jos sinulla on velkaa yli 5000e niin ei joku 5e lohduta, kun maksat korkoja paljon enemmän, tai jos sinulla on säästöä yli 5000e niin saat korkoa vuodessa paljon enemmän kuin sen 60e/v, eikä se 5e ole mitään siitä pääomasta jonka hallitset.

        Pankki vaan siirtää korkoprosentissa sadasosaa suuntaa tai tänne, nii se saa sen palvelumaksunsa aivan satasella, ja me tyhmät ei nähdä mitään.


      • patjapankiksiko
        opomistaja kirjoitti:

        Et ymmärrä sitä, että jos sinulla on velkaa yli 5000e niin ei joku 5e lohduta, kun maksat korkoja paljon enemmän, tai jos sinulla on säästöä yli 5000e niin saat korkoa vuodessa paljon enemmän kuin sen 60e/v, eikä se 5e ole mitään siitä pääomasta jonka hallitset.

        Pankki vaan siirtää korkoprosentissa sadasosaa suuntaa tai tänne, nii se saa sen palvelumaksunsa aivan satasella, ja me tyhmät ei nähdä mitään.

        Mistähän pankista saanee säästötililtä yli 1,6 % korkoa , jotta jäisi tuo yli 60 € /vuosi
        ?
        Taitaa korkeimpia olla jotain 0.65 %, jos on tarpeeksi paljon säästössä.

        Lisäksi inflaation ollessa n. 2-2,5 % , se korko kutistuu entisestään. Palvelumaksun maksat kerran kuussa ja talletuskorko tulee vuoden lopussa.


      • kfghd
        patjapankiksiko kirjoitti:

        Mistähän pankista saanee säästötililtä yli 1,6 % korkoa , jotta jäisi tuo yli 60 € /vuosi
        ?
        Taitaa korkeimpia olla jotain 0.65 %, jos on tarpeeksi paljon säästössä.

        Lisäksi inflaation ollessa n. 2-2,5 % , se korko kutistuu entisestään. Palvelumaksun maksat kerran kuussa ja talletuskorko tulee vuoden lopussa.

        TF Bank 1,80 %, Nordax 1,55 %
        www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/index.jsp?selected=talletuskorot

        Mutta kaikenkaikkiaan tuo pankin kustannustaso on kokonaisuus. Pitää osata laskea, mitä pankin asiakkuus tulee kokonaisuutena maksamaan, eikä tuijottaa yhtä yksittäistä lukua. Ja pitää myös muistaa, että keskittäminen ei läheskään aina kannata.


      • €urolla

        OP.ssä 5000€ tekee vuodessa 0,1% korolla vain 5€/vuosi !.Ei paljoa kannata rahaa pitää tilillä.Korttimaksu on netti yhteydellä nyt 5,20€/kk.= 62,40€/vuosi jollei velkaa tai rahaa tileillä minimi 5000€uroa.Muuten ei kerry centtiäkään bonusta.


    • miinusmerkkisetkorot

      0,2 % korko . 5000 --> 10/ vuosi.

      • Ei rikastu

        Ja siitä otetaan vielä verot pois, jää semmoinen 7 euroa.


      • €urolla

        Korko on nykyään vain 0,1% OP.llä tekee enään 5€/vuosi miinus valtion vero rosvous 30% = 3,5€ todellista korkoa.


    • ap...

      Minulla ei ole lainaa tai velkaa penninpyörylää, miksi pelkästä laskujen maksamisesta ja automaatilta rahan nostamisesta nordea vie 4euroa kuukausittain? Niin ja laskut tosiaan maksan pelkästään verkkopankissa!

      Minulla on käyttötili jota käytän pelkästään ja sitten kaksi säästötiliä toisessa on vähän rahaa ja toisessa ei jeniäkään eli pyöreä 0e!

      • näin se vain on

        Jos ei ole rahaa tilillä nyt eikä todennäköisesti jatkossakaan niin s-pankki on hyvä vaihtoehto. Jos on säästöjä tai aikomus ottaa lainaa tilanne muuttuu.


    • FeedFeed

      Suosittelen S-Pankkia, jos olet S-liikkeen jäsen kortti verkkopankki maksutta.
      Peruspankkipalvelut 0.00€/kk, muuten kallis ilman jäsenyyttä.

      Handelsbanken tilit verkkopankit maksutta, Visa Electron 3€/kk, Debit 1.50€/kk
      *****
      http://www.s-pankki.fi/
      http://www.handelsbanken.fi/

      #####
      S-Pankista CREDIT kortin saaminen tuskan takana, kaikki saa On-Line Debit kortin joka verrattavista Visa Electroniin.
      Handelsbanken taas voi olla tiukka tai ei, Visa Electron heltiää kun tilillä rahaa.

      • ap...

        Spankki kuullostaa hyvältä mutta yksi asia hieman arveluttaa! Joskus kun tilaan netistä jotain ja nettisivulla siinä on ne pankkien logot millä voi maksaa niin en ole kyllä monessakaan sivulla huomannut spankin logoa!


      • FeedFeed
        ap... kirjoitti:

        Spankki kuullostaa hyvältä mutta yksi asia hieman arveluttaa! Joskus kun tilaan netistä jotain ja nettisivulla siinä on ne pankkien logot millä voi maksaa niin en ole kyllä monessakaan sivulla huomannut spankin logoa!

        "Spankki kuullostaa hyvältä mutta yksi asia hieman arveluttaa! Joskus kun tilaan netistä jotain ja nettisivulla siinä on ne pankkien logot millä voi maksaa niin en ole kyllä monessakaan sivulla huomannut spankin logoa!".

        Aika monesta paikassa hyväksytään Visa maksut, eli maksat sillä S-Visa kortillasi
        ostokset, menee VBV palvelun kautta jolloin käväiset S-Pankin palvelusta. Itse olen testannut nyt melkeinpä vuoden S-Visa Debit On-line korttia, vertautuu täysin Visa Electroniin (ei toimi off-line myynistä kuten junissa/lentokoneesta).


      • Mihin sattuu?

        [S-Pankista CREDIT kortin saaminen tuskan takana,] Kyllä mulle S-pankkikortti VISAlla irtosi ihan samalla tavalla kuin Op-visakin. täytetään hakemus ja kortti tulee muutaman päivän sisään postilaatikkoon.
        Mikä siinä niiin tuskallista mielestäsi on?


      • FeedFeed
        Mihin sattuu? kirjoitti:

        [S-Pankista CREDIT kortin saaminen tuskan takana,] Kyllä mulle S-pankkikortti VISAlla irtosi ihan samalla tavalla kuin Op-visakin. täytetään hakemus ja kortti tulee muutaman päivän sisään postilaatikkoon.
        Mikä siinä niiin tuskallista mielestäsi on?

        "[S-Pankista CREDIT kortin saaminen tuskan takana,] Kyllä mulle S-pankkikortti VISAlla irtosi ihan samalla tavalla kuin Op-visakin. täytetään hakemus ja kortti tulee muutaman päivän sisään postilaatikkoon.
        Mikä siinä niiin tuskallista mielestäsi on?"

        Oliko Visa Credit (vai Credit/Debit) ? S-Pankilla on suhteelisen tiukka seula
        kuka saa Credit kortin nykyään. Debit, erityisesti On-Line Debit kortin saa helposti. Alkuaikoinna Credit myöntöpolitiikka oli lepsua jossa tuli luottotappiota, GE Money:n luottokantakin suht suolaista jossa tehty poistoja joka ostettiin muinoin.

        Nykyään S-luottoja saa vain harvat & valitut, helpoin lienee S-Tuoteluotto jolla rahoitetaan S-ryhmän käyttötavaramyyntiä (Prisma & Kodinterra ). Jos olet pätkätyöläinen uusien luottojen saanti on tiukassa. Luottopäätöstä varten haetaan luottoreittaus, jos asiakas riskipitoisella alalla tulee hylky (työpaikka esim). Tuohon vaikuttaa erikseen myös työpaikan rating = ALA 78200 jolla on tuulista nykyään.


    • 342t23

      Mulla on danske pankkitili ja oon tässä ihmetelly kun 7.90e lähtee palvelumaksuihin, tuntuu aika korkealta hinnalta kuukaus maksuihin, taidan alkaa ettiä parempaa tiliä tilalle.

      • 16+10

        Danske ja Nordea pitävät sen takia korkeita palvelumaksuja että köyhimmät asiakkaat joista ei ole paljon hyötyä lähtisivät pois.


      • slass

        Itse olen tyytyväinen S-pankkiin. Lisäksi sen etuna on 100% Suomalainen , ja omistajat on Suomen kansalaisia.

        Minulle on hyvä että S-pankkiin voin tallettaa rahaa nopeasti omalle tilille , S-ryhman kaupoissa sekä myös nostaa sieltä . Aika hyvä juttu nykyisin.

        Me myydään tavaroita jatkuvasti mille ei tarvetta,mukava tallettaa omalle tilille rahat kun ei kukkarossa 500 euroa viitsi pitää.
        kauppa on mielestäni mukavampi paikka hoitaa näitä asioita. On auki yös illalla.


      • tieto on valttia
        16+10 kirjoitti:

        Danske ja Nordea pitävät sen takia korkeita palvelumaksuja että köyhimmät asiakkaat joista ei ole paljon hyötyä lähtisivät pois.

        Puolueettomissa hintavertailussa eri pankkiryhmittymien välillä, näyttää Nordea olevan useampana vuotena halvin. Perusasiakaskin maksaa vain 2,50e kortistaja 2,50e pankkitunnuksista, per kk. Muita kuluja ei ole.


    • Pmies....

      Palvelumaksut ovat pienet, miten perustelen:

      - Kun minulla oli pääomaa pankin hallussa, sain muka palvelut "ilmaiseksi" tämä ei todellakaan ole totuus, rahojen arvo laskee pankin hallussa ollessaan.

      - Nyt kun olen siirtänyt pääomani pois pankin hoivista pankki ottaa 4€ kuussa palveluistaan, kohtuulista.

    • Anonyymi

      On se kivaa olla köyhänä. jos lottovoiton sais niin pulloja edeleen keräisin ku 80 luvulta asti oon keränny. jos pankki vie vielä kerran 45 euroo palvelumaksuihin käyn romauttaa säkin pulloja niitten tiskille

    • Anonyymi

      2,95 yleensä, OP omistaja-asiakas.

      • Anonyymi

        OP:n hinta on kallistunut huhtikuussa 3,95:een. Huhtikuun palvelumaksut veloitetaan kesäkuussa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OP:n hinta on kallistunut huhtikuussa 3,95:een. Huhtikuun palvelumaksut veloitetaan kesäkuussa.

        Joo! Itse maksan kesäkuussa 2,47 e kun toukokuussa maksu oli jotain 1,10.

        Mutta ei meillä ole hätää. N-kirjaimella alkava paska on ottanut jo pitkän aikaa 7e. En tiedä paljonko se sitten on, jos rahaa olisi se 5000€


    • Anonyymi

      Tulihan se OP kirje ,että rupiaa perimään palvelumaksua,osakekirjan säilytksestä kun rahaa on tilillä,tuota suoritusta vastaan,eli 2,40 2,00 eli maksuksi tulee tuplasti,tietääkö kukaan saako tuon osakekirjan,itselle säilytettäväksi.

      • Anonyymi

        126% nousi palvelumaksut säästöpankissa jossa olin ollut asiakkaana koko ikäni. Yli satatuhatta tileillä selvää rahaa ei merkinnyt mitään. Arvatkaa vaan kuinka äkkiä pankki vaihtui?


    • Anonyymi

      Tarvitaan valtion pankki

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe