Ilmainen kaapeliyhteys!!

Nittaminax

Ha ha, kyllä naurattaa. Espoon kaupunki muutti kaikki vuokra asunnot kaapelverkoon ja asukkaille luvattiin että se on ilmainen, joo , mutta ensin osta kaikki oheislaitteet. Osta uusi modeemi, dikiboksi tai telkkari että edes näet ne luvatut 30 ilmaiskanavaa. Voihan toki ostaa pöytäantennin jolla näet ( jos näet) antennitalouteen tarkoitetut ohjelmat.

Kaikkiaan joudut nyt maksamaan monta sataa euroa ylimääräistä ja kuinkahan monella varattomalla on noihin kaikkiin varaa.

Uusi dikipoxsi halvimmillaan noin 200€ samalla hinnalla saat uuden telkkarin jossa se on sisään rakennettu. No löyty yks n.60€ boxi, mutta onko kestävä.

Uusi modeemi melkein 98€ ja vain heiltä (ELISA). Itselläni oli jo noin parin vuoden vanha langaton modeemi, mutta se ei tue heidän laajakaista lähetyksiään, tai jotain, vaikka se on VDSL2- modeemi jonka vaativat.

Vitsi että olen kiukkunen...

Mulla ole moisiin hankintoihin varaa.

Maksan netistäkin mieluummin prebaid hinnan toistaiseksi ku suostun kaikkiin oheislaitteisiin

29

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiinaex...

      jotain aina pitää keksiä että saadaan uusia laitteita myytyä määkyllä kuvittelin ettei antenniverkkoja oo enää kun maaseudulla mutta näköjään väärässä olen.

      • Joo, kyllä niitä antenniverkkoja on vielä pitkin ja poikin täälkin. Eihän kaikilla omakotitalouksillakaan ole varaa vetää kaapeleita koteihinsa.
        Minkäköhänlaisen diilin Espoon Asunnot on tehnyt Elisan kanssa ku lupaa mahdottomia, sillä jokuhan ne ilmaiset kanavat ja laajakaistat maksaa.
        Kyllä toi melkein satasen modeemi ehkä jotain kuluja maksaa, mutta ei se silloin ole ilmainen.


    • "Nittaminax"

      Meillä Stadissa tuo toteutettiin 2,5 vuotta sitten.
      Siitä kerrottiin lehdissä, ja jaetuissa lehtisissä.
      Joten ei tullut yllätyksenä.
      Täällä maksamme sen pakollisena vuokrassa, minäkin joka en sitä tarvitse.
      Pakettiin(ilmaiseen) kuului palikat bokseineen joita en talo-yhtiön konttorista noutanut.
      Noudin ne vasta kun sain uhkauksen että tuomme ne kotiin, milloin olette paikalla?
      Muovikassi on edelleen kaukaisen hyllyn pohjilla, ja siellä se pysyy.
      Minulla on omat yhteyteni, ja onneksi varaa maksaa myös tarpeetonta vuokrassani.
      Kaiken tuon sai aikaan äänestämiseni, en voittanut kunnallis-vaaleissa.
      Joten en turhia valitakaan.
      Asukas-Demokratia rules, vaikka häpeillen vääntääkin naurua.

      H.

      • "Maksan netistäkin mieluummin prebaid hinnan toistaiseksi ku suostun kaikkiin oheislaitteisiin "


      • Kaikki maksaa
        Nittaminax kirjoitti:

        "Maksan netistäkin mieluummin prebaid hinnan toistaiseksi ku suostun kaikkiin oheislaitteisiin "

        Mitään oheislaitteita ei tarvita jos talossa on nettiyhteydet, se on peruskamaa, jokainen voi sitten ostaa lisäpalveluita omilla rahoillaan, perus on perus ja se on ainoastaan vain pelkkä laajakaistayhteys.


    • ...

      Ei taida vaatia uutta digipoksia. Jos nyt ei mikään esihistoriallinen loota ole kyseessä. Digipoksit jäämässä historiaan, kaikissa uusissa telkkareissa sisäänrakennetut virittimet, niitten hinta tulee nousemaan jatkossa. Halpakaupoista saa muutamalla kympillä vielä, ei kauaa.

      VDSL2:si on ainakin varmasti paljon nopeampi kuin joku mokkula. Lisäksi ilmeisimmin muutenkin käyttövarmempi. Ja kun ikäänkuin jää prepaidkustannuksista koituvat laskut ja harmit pois, tavallaan maksaa itsensä nopeasti sisään.

      En muista hintoja, mutta WLAN:illa varustetun modeemin saa varmaan noin satasella. Jää yhden rasian ostaminen pois, koska ei tarvitse erikseen ostaa tukiasemaa.

      Noinhan se menee vuokraluukuissa, jokainen hommaa värmeensä itse, vuokralaiset vaihtuu. Positiivista kuitenkin, että biissäkin yhtiöt yrittävät pysytellä ajan tasalla. Meillä ollut parinkinlaisia taloyhtiöliittymiä, asennukset vastikkeeseen ja laitteet kimppatilauksena. Ei ole tullut maksamaan juuri mitään ja hyvin kauan ollut asiat kunnossa. Nykyiset nopeudet riittävät jokainen voi ostaa lisää kaistaa tarpeittensa mukaan, edullisesti. Seuraava operaatio on valokaapeliin liittyminen aikanaan.

      Niettä kuitenkin. En alkaisi hysteriseeraamaan, pitemmän päälle homma tulee edulliseksi. Ja josku sunkin telkkario poksahtaa ja sitten ei tarvi mitään pokseja enää uuden kanssa. Telkkarit muuten maksa halvimmillaan kuin muutamia satasia.

      =DW=

      • "Uusi dikipoxsi halvimmillaan noin 200€ samalla hinnalla saat uuden telkkarin jossa se on sisään rakennettu."

        "Uusi modeemi melkein 98€ ja vain heiltä (ELISA). Itselläni oli jo noin parin vuoden vanha langaton modeemi, mutta se ei tue heidän laajakaista lähetyksiään, tai jotain, vaikka se on VDSL2- modeemi jonka vaativat."

        Preapaidissa mitään laskuja tule erikseen eikä muutakaan harmia. Tietenkin olisin halunnut mieluummin taloyhtiön oman liittymän kun maksaa joka kuukausi laajakaistasta erikseen. Varaa ei vain nyt yksinkertaisesti ole heittää moista summaa kerralla.
        Pitää ruveta säästämään että saa summan kokoon.


      • bessie*
        Nittaminax kirjoitti:

        "Uusi dikipoxsi halvimmillaan noin 200€ samalla hinnalla saat uuden telkkarin jossa se on sisään rakennettu."

        "Uusi modeemi melkein 98€ ja vain heiltä (ELISA). Itselläni oli jo noin parin vuoden vanha langaton modeemi, mutta se ei tue heidän laajakaista lähetyksiään, tai jotain, vaikka se on VDSL2- modeemi jonka vaativat."

        Preapaidissa mitään laskuja tule erikseen eikä muutakaan harmia. Tietenkin olisin halunnut mieluummin taloyhtiön oman liittymän kun maksaa joka kuukausi laajakaistasta erikseen. Varaa ei vain nyt yksinkertaisesti ole heittää moista summaa kerralla.
        Pitää ruveta säästämään että saa summan kokoon.

        Säästäminen on tietenkin hyvä tapa, mutta kannattaa myös ottaa selvää erilaisista rahoitusvaihtoehdoista.

        Sattui olemaan paperikeräkseen menevissä Verkkokaupan mainos. 499,90 maksava 40" led-tv 12 kuukauden maksuajalla 48,02/kk. Vähän yli 6 euroa kuukaudessa siis menee 'ylimääräistä', mutta maksaahan se prepaidliittymäsikin.
        Tai jos haluat henkilökohtaista (ja hyvää) palvelua ja neuvoja, niin mene liikkeeseen.
        En viitsi mainostaa, mutta Espoosta löytyy. Voi halutessaan maksaa osissa, tilinhoitokulut 4 euroa/kk, ei muita kuluja ja maksuaikaa muistaakseni 10 kk.


      • bessie* kirjoitti:

        Säästäminen on tietenkin hyvä tapa, mutta kannattaa myös ottaa selvää erilaisista rahoitusvaihtoehdoista.

        Sattui olemaan paperikeräkseen menevissä Verkkokaupan mainos. 499,90 maksava 40" led-tv 12 kuukauden maksuajalla 48,02/kk. Vähän yli 6 euroa kuukaudessa siis menee 'ylimääräistä', mutta maksaahan se prepaidliittymäsikin.
        Tai jos haluat henkilökohtaista (ja hyvää) palvelua ja neuvoja, niin mene liikkeeseen.
        En viitsi mainostaa, mutta Espoosta löytyy. Voi halutessaan maksaa osissa, tilinhoitokulut 4 euroa/kk, ei muita kuluja ja maksuaikaa muistaakseni 10 kk.

        Kiitos vain vinkistä, mutta en tarvii noin isoa telkkaria ja olen jo tilannut itselleni sellaisen osamaksulla joka käy entenni tai kaapeli verkkoon.


    • boxissa

      Elisa kusettaa sua. Varmana tukee lähetyksiä.

      • Joopa joo, luitko nyt tarkkaan mistä olikaan kyse.


    • Mulla on Soneran nettiyhteys. Alkuun maksoin siitä kuukausimaksun, kunnes muuttivat sen tehokkaammaksi valokaapeliyhteydeksi, joka on yhdistetty vuokraan.
      Niinpä Modeemin teho ei riittänyt, ei toiminut yhteys...sain ilmaiseksi Soneralta uuden Modeemin asennusohjeineen.
      Hyvin pelittää...
      Tv on kaapeliverkossa...

      • Mä olen sulle kateellinen. Kai se meidänkin kaapeli on joku valokuitu kun ei modeemin teho riitä 10/10M yhteyteen. Yrittihän ne sieltä elisalta myydä mulle uusia puhelinyhteyksiäkin ja telkkariin lisäkanavia. Niin ja meidän joilla on netti niin piti viellä erikseen soittaa sinne ja rekisteröityä, ei ne muuten olis niitä liittymiä avannut.


      • meeriamanda

        Tollain meilläkin taloyhtiön toimesta tehtiin, noin reilu vuosi sitten. TTV vaihtui Soneraan, en huolinut sitä pikkuista laitevuokra mooreenia joka kk olisi veloitettu, ostin oman.

        Mitään muita muutoksia / maksuja ei tullut, nyt vaan maksan Soneralle netinkäytöstäni.

        Telkuissa toisessa on ittessään dikiboksi ja pienemmässä erillinen dikkari.


      • meeriamanda kirjoitti:

        Tollain meilläkin taloyhtiön toimesta tehtiin, noin reilu vuosi sitten. TTV vaihtui Soneraan, en huolinut sitä pikkuista laitevuokra mooreenia joka kk olisi veloitettu, ostin oman.

        Mitään muita muutoksia / maksuja ei tullut, nyt vaan maksan Soneralle netinkäytöstäni.

        Telkuissa toisessa on ittessään dikiboksi ja pienemmässä erillinen dikkari.

        Meidän kun ei tarvitsis maksaa netistäkään mitään jos vaan olis se modeemi.


    • Samanlainen yhteys on nyt mulla. Elisa on kyllä tuttu mulle, Riihimäessä asuessa oli mulla Elisan netti. Puhelimella ei kannattanu yhteyttä yrittää, joten kävin aina niide toimipisteellä jonottamassa. Tottakai ne yrittää rahastaa kaikella mahollisella.
      Mulla on tv kai digiboksi kiinteenä, en oo varma, mut tallentavan digiboksin halusin ylimääräiseksi. Tulee kaikkee tallenneltua, lähinnä musiikkilähetyksiä. Ne kun ei vanhene, niitä voi aina katsoa halutessaan.

      • Aikoinaan Elisa teki mulle ison kuprun ja silloin päätin etten ikinä heidän asiakkaaksi ryhdy ja varsinkaan heiltä osta mitään ja se päätös on pitänyt tähän päivään asti.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Aikoinaan Elisa teki mulle ison kuprun ja silloin päätin etten ikinä heidän asiakkaaksi ryhdy ja varsinkaan heiltä osta mitään ja se päätös on pitänyt tähän päivään asti.

        En tykännyt minäkään heidän toiminnastaan. Siellä kyl vailittajia oli toimipisteellä jonoksi asti. Minä kiitin kun pääsin sieltä pois. No tietysti Soneralla on kanssa omat jekkunsa, aina ikäänkuin jotain uutta tarjolla ja halvalla.
        Viimeks retkahdin "halpaan" kun nettiyhteyttä tarjos puhelimeen. Ei muka ylimäärästä maksua.
        No, joka kuukausi sen maksun kuitenkin laittavat.
        Pyysin poistamaan nettiyhteyden, mutta se ei kuulemma onnistu. Niinpä tietenkin. Ensivuonna kun sopimus päättyy, poistatan kyllä nettiyhteyden. En tartte navigaattoria....;)


      • jytymamma9 kirjoitti:

        En tykännyt minäkään heidän toiminnastaan. Siellä kyl vailittajia oli toimipisteellä jonoksi asti. Minä kiitin kun pääsin sieltä pois. No tietysti Soneralla on kanssa omat jekkunsa, aina ikäänkuin jotain uutta tarjolla ja halvalla.
        Viimeks retkahdin "halpaan" kun nettiyhteyttä tarjos puhelimeen. Ei muka ylimäärästä maksua.
        No, joka kuukausi sen maksun kuitenkin laittavat.
        Pyysin poistamaan nettiyhteyden, mutta se ei kuulemma onnistu. Niinpä tietenkin. Ensivuonna kun sopimus päättyy, poistatan kyllä nettiyhteyden. En tartte navigaattoria....;)

        Multahan ne ryökäleet tyhjensi tilin just ennen viikonloppua. Muuttivat ykskaks eräpäivää kun mulla oli heidän kanssaan suoravelotus. Eivät minkäänlaista ennakkovarotusta antaneet ja siinähän oltiin sitten pienen muksun kanssa ilman rahaa ja ruokaa noin viis päivää. Tai olihan meillä kaurapuuroa ja mitä lie sössöä.


    • Piti ihan aamulla kaivaa se muovikassi ja katsoa mitä ihmeitä siellä olikaan.
      Boksi antenilla, johtoja, perinteisesti liian lyhkäsiä ihmisen tarpeisiin.
      "Luotto-kortti", sillä ilmeisesti aukeaisi kaapeli-taivas.
      Pari vihkosta ja jokunen mainos-lehtinen.
      Tuolla aukeaisi 2 megan kaapeli-netti-tv tms.
      2 Mb.? ei riitä edes pieneen videoon.
      Oma liittymäni on 24 Mb. ja senkin joudun nostamaan nopeammaksi kun 4K tulee saataville.
      Toistaiseksi toimii Full HD:n kanssa.
      Ja tuo muovi-kassi siis "ilmaiseksi", kunhan ei ajattele pientä korotusta vuokraansa....
      Ja siitä ei taida päästä eroon, Stadin äänestetyn valtuuston hyväksymä päätös kun on.
      Stadin asunnon.

      H.

      • Niin, Elisalla minä menen nettiin omillani.
        Sonera hoitelee Lumia 920:n
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Niin, Elisalla minä menen nettiin omillani.
        Sonera hoitelee Lumia 920:n
        H.

        Ai sullon peräti 24 Mb, sitä nopeutta ne mullekkin yritti hiukan senjälkeen ku tää 10 Mb oli tullu. Sanoin, ettei mulla oo semmosee tarvetta. Kyl ne aina jotain keksii..
        Haksahdin jopa puhelinvaihdossa siihen kosketusnäyttöön. Ei hyvä.
        Kauaa en käyttäny, otin vanhan Nokian 3120 käyttöön uudelleen.
        Ei tarte moneen kertaan kelata luetteloo läpi, ennenkuin oikee osoite löytyy.


      • jytymamma9 kirjoitti:

        Ai sullon peräti 24 Mb, sitä nopeutta ne mullekkin yritti hiukan senjälkeen ku tää 10 Mb oli tullu. Sanoin, ettei mulla oo semmosee tarvetta. Kyl ne aina jotain keksii..
        Haksahdin jopa puhelinvaihdossa siihen kosketusnäyttöön. Ei hyvä.
        Kauaa en käyttäny, otin vanhan Nokian 3120 käyttöön uudelleen.
        Ei tarte moneen kertaan kelata luetteloo läpi, ennenkuin oikee osoite löytyy.

        "jytymamma9"

        Oli se vaan hyvää aikaa ennen.
        Silloin kun nimmarissakin oli vähän tyhjää.
        Nyt ei enää tiedä minne koskettelee ja miten.
        Osasinpa sentään nyt poistaa ännänkin.

        Pelkkä ysikin kyllä riittää, kunhan ei liikoja vaadi.
        Minulla tuo ralli vaatii ratokseni vähän laadukkaanpaa tavaraa.
        Muuten ei tule silmään tarpeeksi karkkia, korvaan vain.

        Mutta ei ole minulla syytä moittia ketään, nörttinä elänyt, nörttinä kuolee.
        Siksi ei minulla ole lyijy-kynän-teroitintakaan enää.
        Katkaisen ajatukseni näpöttelemällä väärin.

        H.


    • Hei Nittaminax,

      Kyse on ilmeisestikin tästä: http://www.espoonasunnot.fi/elisa

      Nämä ovat yleensä VDSL2-kohteita kuten itsekin mainitsit tuosta modeemista. Modeemia ei ole pakko ostaa meiltä, vaan voit sen myös itse ostaa. Jos sinulla on jo VDSL2-modeemi, niin sen kyllä pitäisi toimia myöskin muutoksen jälkeenkin, kunhan vain modeemin asetukset ovat kunnossa.

      Yleensä laite osaa hakea asetukset itse, kun laitteelle tekee tehdasasetusten palautuksen, mutta on poikkeuksia ja laitteella voi olla tietyn operaattorin asetukset valmiina.

      Suosittelen kuitenkin aluksi kokeilemaan nykyisellä modeemillasi toimivuutta ja jos se ei toimi, niin voit joko ostaa kaupasta oman tai meiltä valmiiksi oikeilla asetuksilla olevan modeemin. Sen voi myös ostaa osamaksulla, jos et kerralla halua tuota 98 euroa maksaa.

      Tomi / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

      • Tämän mainoksen ohella saattaa olla viimeinkin mahdollisuus ottaa suoraa kontaktia sylttyyn.
        Minäkin kun makaan Elisan kanssa, aloitin jo silloin kun hän oli nuori, firman bileet
        nääs. Oiskos ollut jo 1980 jotakin.
        Myöhemmin pakotti hän minut jatkamaan Saunalahden Kori-palloilijoiden mukana.
        Ja sitten taas tuli häneltä tarjous, josta en enää jaksanut kieltäytyä.
        Liikaa ja tarpeetonta ryppyä antoi hän minulle.
        Haluutko nopeesti? No sitten saat maksaa tästäkin...
        Voih! ja minä kun olin enää valmis omiin juttuihini, omaan tahtiini.

        H.


      • Tästä on nimenomaan kysymys, mutta koitan vielä jos saisin ne tehdasasetukset tehtyä.
        Asentaja soitti minulle ja sanoi kyllä, että laitteeni ei todennäköisesti tue teidän laajakaistaa koska tarrasta ei löytynyt jotain kirjainyhdisteitä.

        Vaikeaa myös on ostaa uutta modeemia muualta kun en tiedä mitä siltä laitteelta vaaditaan. Luin kyllä lähettämänne liitetiedoston ja laitevaatimukset, mutta en tajunnut siitä oikeastaan mitään.

        Se että en halua kerralla maksaa koko summaa kerralla, ei johdu haluamisesta vaan rahatilanteesta.


      • Nittaminax kirjoitti:

        Tästä on nimenomaan kysymys, mutta koitan vielä jos saisin ne tehdasasetukset tehtyä.
        Asentaja soitti minulle ja sanoi kyllä, että laitteeni ei todennäköisesti tue teidän laajakaistaa koska tarrasta ei löytynyt jotain kirjainyhdisteitä.

        Vaikeaa myös on ostaa uutta modeemia muualta kun en tiedä mitä siltä laitteelta vaaditaan. Luin kyllä lähettämänne liitetiedoston ja laitevaatimukset, mutta en tajunnut siitä oikeastaan mitään.

        Se että en halua kerralla maksaa koko summaa kerralla, ei johdu haluamisesta vaan rahatilanteesta.

        Hei Nittaminax,

        Voit tulostaa saamasi liitetiedoston, jossa on laitteistovaatimukset. Näytä tätä myyjälle, joka varmasti osaa ehdottaa sinulle oikeanlaista laitetta.

        Voit tietenkin tilata laitteen myös liittymän rekisteröimisen yhteydessä suoraan Saunalahdelta. Tällöin voit valita maksutavaksi korottoman osamaksun, jolloin laitetta ei tarvitse maksaa kerralla pois.

        Henry / Palstatiimi
        http://palsta.saunalahti.fi


    • No silleen. Tuli ensvuoden vuokrakuitit ja eikös vuokra ollutkin noussut yli kympin kuukaudessa, vaikka aikaisempina vuosina ne ovat nousseet maltillisesti ja jopa viime vuonna laski.
      Vahinko kun en ajoissa päässyt vuokranmääritys klinikalle keskustelemaan mistä korotus johtuu.

      • "Nittaminax"

        Meillä päin voi katsoa vuokran-muodostusta netistä.
        Siitä voi hyvin havaita missä nousee ja missä laskee.
        Miksi, siihen kysymykseen saa vastauksen, joka on muotoiltu niin, ettei selvää syytä ole havaittavissa. Kustannus-momentit ovat niin hyvin sekoiteltu keskenään.
        Stadissa yhdistettiin aikoinaan talo-yhtiöt yhdeksi yhtiöksi.
        Siksi ilmeisesti että uudis-rakennus olisi tuottanut liian kalliitta asuntoja ilman että
        vanhojen, halpa-vuokra-yhtiöiden asukkaat olisi saatu mukaan maksu-miehiksi.
        Nyt sitten on pakko tuntea itsensä tasa-arvoa kannattavaksi Stadin vuokralaiseksi.
        Tässä ei nyt tiedä onko jalo, vai ryöstö-kalastuksen kohde.

        H.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1955
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      34
      1883
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      78
      1593
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1442
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      311
      1389
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1212
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1149
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1079
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      43
      1021
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      255
      951
    Aihe