Kysymys.
Paljonko menee viikossa alkoholiin?
39
428
Vastaukset
- Gin Marinella
Olisit laittanut oman summasi, ei tollaseen provoon kukaan viitsi mitään summia kertoa. Oletus, kaikilla menee niin paljon, kuin on tarpeen.
- utelenvaan
Parikymppiä
- .haima.
50€ sillä saan 2*0,7 vodka pulloa ja kaljat kyytipojiksi. Riittää hyvin perjantaiksi & lauantaiksi.
- huugo2
.haima. kirjoitti:
50€ sillä saan 2*0,7 vodka pulloa ja kaljat kyytipojiksi. Riittää hyvin perjantaiksi & lauantaiksi.
Mulla menee viikossa noin kakslitraa 10% punkkuu. Mää otan suurimma osan siit ruual. Kallista se ei mulle oo kun mää teen punkkuu itte, ehkä noi neljä euroo viikko. Onko kallista? Mulle ei punkku maitakka sinältää. Mää uskon, et mää oon keskiverto punkun juoja Eurooppalaisittai. Mulle on kaik viinat ja alkot muutkii sinältää pahalle maistuvii. Ku mää otan ruual sen noi neljännes litran, niin se tekee muutamaks tunniks ruuan päälle tunnelman niinku näkis unta, jotenkii epä todellisen tunnelman ja mää tykkään siitä. Mää asun yksinäin ja niin mää tykkäänkii asuu kun kukaa ei oo nurinsilmin mun viinin tekoo mulkoilemas, eikä kontrolloimas, et kui pal se ny otta. Minuu suorastaa vihastuttaa suomes tuo ihmiste kyyläämiin mitä ny kukii tekee ja kui paljo nyt kukii ottaa. Mää suosittelen kaikil sitä, et kukii ottas kotoon. Kato se on näi, et se on nii ku mukavampi ku sinuu ei kukukaa vakoile, et onk se ny juavuksis vai mite se on. Tää neuvo on niille hyvä jotk on yhtämielt alkoholin käytöst. Ei se oo kivaa tuol ns valvotus ympäristös, kun sun pitää ain jännittää sitä, et näytäns mää ny juopuneelt. Mää oon sitä ikä luokkaa ku ihmisii poliisit "Huukotti" sen tähen, et tietää et onk mies tai naine ottan viinaa, ja jos "huuko" hais viinalle nii putkaa vaa. Kotitarkastuksii tehtii iha yllättäi maaseuvul, eik poliisi tuoho aikka tarvinnu mitää kotietsintä lupaa. Kaike tälläsen tähe mää oon nii kyllästyny noihi ns valvottuihi tiloihi, et mää mielellää ne polttasin jos se olis luallista. Viel 60-70 luvuil ravintolas pit olla nii ku suomalaisist suurin osa on hautajaisis. Ravintola ol viho viimin paikka hauskan pitoo jos sää nauroit äänee nii sinul ei tarjoiltu enää mitää.
- h nm h
n. 20 euroa, pullomäärä ei oo valtava, mut ostan etupääs ulkomaisia 4B-oluita
- Belgiasta joo
Sama tääl. Samalla rahalla sais 24 tölkkii keppanalitkua, mut mieluummin juon 4-5 pulloa kunnon luostariolutta
- xthuhnuthaja 8
Pari kymppiä. Sillä saa 25 litraa 15% kotiviiniä. Joskus enemmän, jos tulee käytyä handelissa.
- maksa & aivot
70-100 euroa suomiviina on halvinta.
- alkkis_vaa
Riippuu kuinka monta kertaa viikossa juo. Vähintään sen kaksi eli 24 euroa, mutta jos ottaa useammin kuin kaks kertaa viikossa niin aina siihen kuuteenkymppiin asti saattaa mennä.. hui.
- niin janoinen
Viikossa menee satanen halvimpaan markettikaljaan.
- maksa...
Eli juot samanverran kuin minäkin eli noin 14 annosta/pvä, minkä ikäinen olet ja kumpaa sukupuolta? Etkö koskaan pidä välipäiviä?
- niin janoinen
maksa... kirjoitti:
Eli juot samanverran kuin minäkin eli noin 14 annosta/pvä, minkä ikäinen olet ja kumpaa sukupuolta? Etkö koskaan pidä välipäiviä?
Mä oon mies 25 vuotta ja painoa 80 kg.
Parina päivänä viikossa tulee juotua 18-20 ja muina vähän vähemmän. Välipäiviä ei oikeastaan ole koskaan. - ,,,
niin janoinen kirjoitti:
Mä oon mies 25 vuotta ja painoa 80 kg.
Parina päivänä viikossa tulee juotua 18-20 ja muina vähän vähemmän. Välipäiviä ei oikeastaan ole koskaan.Eikö terveys merkitse sinulle mitään eli et arvosta elämää? Ajattele jos kuolet nuorena maksakirroosiin tuskallisesti. Itsarin voi tehdä helpomminkin.
- AA-kerholainen..
0 euroa.
Juon vain kavereiden viinoja sekä juoksukaljoja. - kohtuutta.
Tähän mennes on mennnyt 11 euroa, huomenna menee luultavasti n. 12 e, et täl viikkol noin 23e
- kohtuutta.
Päivitystä, menikin 15e lisää, kun ostin hieman kallimpia oluita kuin olin aatellut
yht siis 26e
- vatsa kuralla
Ei mene paljon, muutama euro. Juon vain kiljua, jonka tulee edulliseksi
- otan toisenkin
Minä juon vain toisten juomia, olen diplomi-insirööri ja pääsen useisiin edustustilaisuuksiin, kännissä olen ilmaiseksi ainakin kolme kertaa viikossa, toistaiseksi piisaa
- energiatekn ins
Paskapuhetta.
Valmistunut DI osaa olla suht selvinpäin vaikka paikalla olisi tarjoilua.
Teekkarit on erikseen.
Viikossa...
Viime vuonna taisi mennä 40euroa oliko se juuri uuden vuoden aikoihin.
Aika hyvin säästetty ensimmäisenä raittiina vuotena pystyin jo ostamaan prätkän ja olihan se hauskaa päristellä mutta sitte myin sen.- Kys.
Kirjoitteletko nykyään moottoripyöräpalstalla ettet aja sellaisella etkä edes omista moista kapinetta? Ja poistatat viestit, joissa joku kertoo omasta prätkästään ja ajokokemuksistaan?
Vähän vastaavasti kuin teet tälläkin palstalla. Kys. kirjoitti:
Kirjoitteletko nykyään moottoripyöräpalstalla ettet aja sellaisella etkä edes omista moista kapinetta? Ja poistatat viestit, joissa joku kertoo omasta prätkästään ja ajokokemuksistaan?
Vähän vastaavasti kuin teet tälläkin palstalla.En oo luotsi enää pitäkää kirjoituksenne ihan mistä aiheesta vaan.
Epäilen/olen varma että palstalla toimii muutama sivariluotsi ja heille sanon, hyvää työtä palsta on erittäin siisti.
Se ny oli se 750 mitä siitä.
Toisaalta harmittaa että myin sen mutta...
- nuori_eläkeläinen93
Saan eläkettä kuussa 728€, josta menee satanen vuokraan, kolmekymppiä nettiin ja sähköön viisikymppiä. En tee juuri hankintoja ruuan ja alkoholin lisäksi. Ruuat laitan itse alusta alkaen ja hyödynnän leipäjonot ja -50% tarroilla varustetut lihatuotteet, eli ruokaan menee suunnilleen satanen kuussa. Loppukuusta olen aina PA ja aika kuluu tietokoneella pelaillessa pakkoraittiudessa tai katkolla. Eli about ihan vitusti.
- työkyvyttömyyseläke
Mä saan kansaneläkettä ja työeläkettä vähän yli 1000 yhteensä kuukaudessa asumistuki mukaan laskettuna ja vuokra on 700 e yksiöstä, joskin hyvällä paikalla, koskaan ei tarvitse matkaa maksaa julkisilla kulkemisista. Eli 300 e jää käyttörahaa johon pitää sisällyttää ihan kaikki. Lihaa juurikaan enkä viljatuotteita voi syödä erään sairauden vuoksi . Puurot, leivät jne. siis kiellettyjä, joita vois tehdä vaikka itse halvalla. Sossusta en saa mitään. Kaikki terveydenhuoltokulut pitää maksaa itse. Vaatteita en ole ostanut vuosiin.
Pysyvälle eläkkelle en joutunut alkoholin vuoksi 33-vuotiaana enkä sairasta mitään mielisairautta enkä vakavaa fyysistä sairautta.
- 5kjhyegtw
Kyl se normiviikkona alle 30:n euron jää
- jepetyststs
vähintään 200€
- whbnbwetn
Viime viikolla meni melkein 30 euroa, kun poikkeuksellisesti kävin pubissa parilla.
- whbnbwetn
Viime viikol meni 16e, täl viikol ei vielä yhtään, mut pe menee luultavasti n. 20e
- cccxxx
whbnbwetn kirjoitti:
Viime viikol meni 16e, täl viikol ei vielä yhtään, mut pe menee luultavasti n. 20e
400-500€
- whbnbwetn
whbnbwetn kirjoitti:
Menikin vaan 14e, kun sain panteista 4e
- 15+13
Oletteko töissäkäyviä, eläkkeellä vai opiskelijoita? Sossun vai kelan tuessa vaiko omasta pussista rahat?
- feikin feikkikö..
Pahimmillaan meni juomia six-pack ma-to.pe-la pari kolme mäyristä.su muka lepopäivä.viinoihin en koskenut.vakkariduuni.siihen vielä kaupan kessut päälle niin kyllä rahaa paloi ja paljon..naishenkilö olen ja viimeisestä juomasta 4 vuotta aikaa.nyt olen 43v.
- Vanamo Linnea
Työssä vielä muutaman kuukauden, sitten eläkkeellä eli ihan omasta pussista kustannan juomiseni.
Johon nykyisin menee ehkä kympin verran viikossa, jos en käy kapakassa. Juon melkein pelkästään keskiolutta ja sitäkin vain noin puolet entisestä määrästä. Ravintolajuomat maksavat enemmän, joten silloin, kun ravintolassa käyn (en edes joka kuukausi), summa on isompi. - yn4btev
feikin feikkikö.. kirjoitti:
Pahimmillaan meni juomia six-pack ma-to.pe-la pari kolme mäyristä.su muka lepopäivä.viinoihin en koskenut.vakkariduuni.siihen vielä kaupan kessut päälle niin kyllä rahaa paloi ja paljon..naishenkilö olen ja viimeisestä juomasta 4 vuotta aikaa.nyt olen 43v.
Montako vuotta tuollaista juomista?
- menee sitä
Juon joka päivä 6-8 olutta ja viikonloppuna menee 2 konttia. En jaksa laskea, paljonko rahaa menee, kun se ei ongelma. Menee mitä menee.
- en juo
0 euroa
- lopetettava olisi
Minä siis juon eniten ja käytän eniten rahaa viikossa alkoholiin. Keskimäärin 12 annosta päivässä x 7 eli noin 100 euroa viikossa, koskaan en käy baareissa vaan juon kotona yksin. Nainen 46 v.
- Ex-alkoholisti.
Viimeisenä vuonna, kun ryyppäsin, nin jälkikäteen laskettuna rahaa meni n. 7000 -8000€ vuodessa juopotteluun.
Nykyään täysin raitis ja rahaa ei mene alkoholiin yhtään.- Ex-alkoholisti.
Lisäys...juopottelin aika reilusti n. 10 vuotta, joten kokonaissumma on ihan neliveto-Audin luokkaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku645160Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti662347- 2622342
Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362339Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä191574Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2191438Taas joku junan alle
Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai491028- 89996
Harmittaa...Lampsiinjoen sillat
Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v12929- 66927