Jos haluaa tehdä välitarkistuksen omistamaansa asuntoon, eikä vuokralainen suostu puhumaan tai avaa ovea, niin kuinka toimia? Kai jostain luvan saa käydä ettei asuntoa ole laitettu pirstoiksi?
Vuokralaisen asuntoon tarkastuskäynti?
5
356
Vastaukset
- Noin tekisin
Mikäli et saa vuokralaiseen yhteyttä, niin laita lappu luukusta ja ilmoita että olet silloin ja silloin tulossa käymään. Mikäli ei ota yhteyttä, niin mene ilmoittamanasi ajankohtana isännöitsijän tai talonmiehen kanssa asuntoon. Hän voi todistaa että olet oikealla asialla, etkä mene vaan muuten vaan tonkimaan.
- vuokranantaja94949
Laki asuinhuoneiston vuokrauksesta määrää että vuokralaisen on päästettävä sopivana aikana vuokranantaja huoneistoon tarkastusta varten( 22§ ) . Mikäli vuokralainen ei tähän suostu, on vuokranantaja oikeutettu saamaan virka-apua poliisilta huoneistoon päästäkseen (16§).
Etsi www.finlex.fi sivustolta lakiteksti- KVG ...
Googlella löytää monta muutakin jännää asiaa, kun vaan ihmiset oppis sitä käyttämään.. ;)
- Et sillein
KVG ... kirjoitti:
Googlella löytää monta muutakin jännää asiaa, kun vaan ihmiset oppis sitä käyttämään.. ;)
Nää on aina näitä päivittäin provona heitettäviä kysymyksiä. Mistä seuraa sit aivan tyhjänpäivästä keskustelua.
- vuokratäti
meillä määräaikainen vuokralainen. tänään kantoi tavaransa pois vei mennessään sijauspatjan. tyynyjä, astioita. pyyheliinoja riippulukon ja myös talon avaimet. oli kuulemma kärsivä osapuoli kun ei saanut vuokranantajalta koko talon avaimia käyttöönsä, huone kylläkin vuokrattuna. maria johannaa 85 varokaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289