RANNE JA JÄNTEIDEN PUHDISTUSLEIKKAUS ?

tayssiin mars

Öööhh,, Pitääkö varautua löysään paitaan kun siihen taitaa tulla melkoinen käärö ?
Entäs kun luvattiin pitää vain yön yli ja seuraavana päivänä kotiin, onnistuuko. Hiukan kova marmatus tupikista jne,,, :)
En minä kipuja pelkää enkä leikkausta, mutta ei huvita lasaretissakaan pitempää olla.
Tein kaikki valmiiksi ja varautunut viikkoon sen hiton käärön kanssa. Apuja en tarvitse kuin pakosta. Miten sen siteen voi itse vaihtaa ? Kokemuksia ja tuliko ongelmia.
Reuma todettiin 5 v. sitten ja käsi on nyt parempi kuin ikinä , mutta aikas voimaton.
Kertokaa kohtalontoverit. :)

4

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+4

      No kannattaa varalta laittaa löysä paita. Vaikka T-paita ja väljä neule tms. Itsellä oli ranteen luudutusleikkaus ja kipsin kanssa sai pönöttää 8 viikkoa, tosin kesäaikaan, joten oli helpompi sen pukeutumisen kanssa.

      Minut laitettiin seur. päivänä kotiin, vaikka käsi jyskytti ja kävely oli vaikeaa luusiirteen (lonkasta) oton takia. Seuraavana päivänä menin päivystykseen, sain uuden väljemmän kipsin, antibiootit ja kunnon kipulääkkeet.

      • tayssiin mars

        Thanks. Kerrottiin että vain side tulisi siihen ei kipsiä. Löysin tämän ja ei tuo nyt pahalta vaikuta. Minulla on 2 eri toimenpidettä. Saan kuulemma antibiootin ruiskeena .

        Rannerangan ja jänteiden puhdistus.
        http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/leikkaukset/reumaranteen_puhdistusleikkaus/

        Noo , ei minua muu haittaa kuin makoilla siellä paikoillaan kun 3 tuntiakin on liikaa. :)

        Ostin väljän neulepaidan kaikenvaralta ja varaudun siihenkin että pitävät viikonlopun yli, joka on kyllä liikaa. Toivottavasti kaikki menee ok. ja pääsen perjantaina kotiin.

        Olen pirunmoinen ketjupolttaja :/


      • 10+4
        tayssiin mars kirjoitti:

        Thanks. Kerrottiin että vain side tulisi siihen ei kipsiä. Löysin tämän ja ei tuo nyt pahalta vaikuta. Minulla on 2 eri toimenpidettä. Saan kuulemma antibiootin ruiskeena .

        Rannerangan ja jänteiden puhdistus.
        http://www.reumaliitto.fi/reuma-aapinen/leikkaukset/reumaranteen_puhdistusleikkaus/

        Noo , ei minua muu haittaa kuin makoilla siellä paikoillaan kun 3 tuntiakin on liikaa. :)

        Ostin väljän neulepaidan kaikenvaralta ja varaudun siihenkin että pitävät viikonlopun yli, joka on kyllä liikaa. Toivottavasti kaikki menee ok. ja pääsen perjantaina kotiin.

        Olen pirunmoinen ketjupolttaja :/

        Juu, tuo onkin onneksi pienempi operaatio tuo puhdistusleikkaus kuin luudutus, eipä siihen kipsiä tarvita. Varmasti pääset aika nopeasti pois jos ei mitään komplikaatioita tule leikkauksen aikana. Jos toimenpide tehdään nukutuksessa, niin joudut kyllä varmaan jäämään yön yli. Saat kai jonkun nikotiinilaastarin, jos et pääse tupakalle. Tylsäähän siellä on makoilla, varsinkin kun puudutus lakkaa ja kivuilta ei voi kunnolla nukkua. Potilaita tuli yölläkin huoneeseen päivystyksen kautta ja osa valitti koko ajan särkyjään. Kyllä oli mukava päästä kotiin omaan sänkyyn.


      • tayssiin mars
        10+4 kirjoitti:

        Juu, tuo onkin onneksi pienempi operaatio tuo puhdistusleikkaus kuin luudutus, eipä siihen kipsiä tarvita. Varmasti pääset aika nopeasti pois jos ei mitään komplikaatioita tule leikkauksen aikana. Jos toimenpide tehdään nukutuksessa, niin joudut kyllä varmaan jäämään yön yli. Saat kai jonkun nikotiinilaastarin, jos et pääse tupakalle. Tylsäähän siellä on makoilla, varsinkin kun puudutus lakkaa ja kivuilta ei voi kunnolla nukkua. Potilaita tuli yölläkin huoneeseen päivystyksen kautta ja osa valitti koko ajan särkyjään. Kyllä oli mukava päästä kotiin omaan sänkyyn.

        Tässä nyt heräsin ja kahvia tekee mieli niin maar pirusti. No sekin pannassa . Ihmisen mieli on vähän outo kun minä narisen pikkujutuista ja pahempaakin tapahtuu. No eikun menoks ja kyllä sen vuorokauden kestää röökittäkin.
        Kyll se siitä. Kiitti neuvoista ja hyviä jatkoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      60
      898
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe